• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De dikste Supra is nu eindelijk hier en heel dik

Auteur: willeme, gepost 3 augustus 2021 om 12:04 – 17 Reacties

dikste Supra

Of de dikste Supra nu ook de mooiste is, is een kwestie van smaak.

Een Toyota Supra dient aangepast te worden. Het is nu eenmaal hoe het hoort. Dat is een dingetje uit het verleden. Japanse auto’s werden vanuit de overheid begrensd op 180 km/u en 280 pk. Nu heb je in principe niet heel veel meer nodig. Maar, laten we eerlijk zijn, meer is altijd leuker.

Maar, ondanks het beperken van het vermogen, hadden Japanners een andere USP: ze waren erg betrouwbaar. In veel gevallen zijn de marges in betrouwbare auto’s erg groot. In de jaren ’90 zagen we dan ook Supra’s voorbijkomen met meer dan 1.000 pk, terwijl Piëch nog niet eens aan het denken was aan de Veyron.

dikste Supra

Dikste Supra

Ook bij de huidige Supra valt er het een en ander te tunen. Sterker nog, de Supra is er behoorlijk op voorbereid. Het is relatief eenvoudig om de auto aan te passen. Daarnaast is de motor (de B58B30 van BMW ook uitstekend te kietelen. Het enige dat je nog nodig hebt, is dus een dikke bodykit. Er zijn er een paar voorbij gekomen in de afgelopen jaren, maar deze van Wald International is verreweg het gaafst! Jazeker, dit is de dikste Supra A90 tot nu toe!

  • dikste Supra
  • dikste Supra

Het mooie is, is dat het een integraal pakketje is. Dus niet alleen een andere bumper en spoiler. Nee, de Tupperware-behandeling wordt toegepast op de gehele auto. De voorbumper, splitter, sideskirts, ‘bargeboards’, achterbumper, mega-spoiler, nog een spoiler en Lexus IS-F uitlaten geven de auto een zeer bruut uiterlijk.

  • dikste Supra
  • dikste Supra
  • dikste Supra

Mooi?

Is het dan echt mooi? Nee, maar dat is ook niet de bedoeling. Op het vleselijke internet vind je ook nooit ‘elegante en stijlvolle’ dames, hebben wij van horen zeggen. We vinden het dan ook de dikste Supra tot nu toe, niet de mooiste. Dik en effectief: ja, dat zeker. De kit is dusdanig breed, dat er zelfs panelen zijn voor de deuren. Die zouden anders helemaal ‘wegvallen’ in het design.

  • dikste Supra
  • dikste Supra

Grappig is het wel, want eigenlijk is dit een bodykit op de bestaande Sport Line bodykit van Wald International. En om eerlijk te zijn, de Supra (A90) is eigenlijk een soort bodykit over een BMW Z4. Dit zie je heel goed als je de deuren opent. De Supra heeft al veel bredere deuren dan een Z4 (maar een even krappe cabine). Het geheel wordt op dit gele exemplaar afgemaakt bijzonder fraaie velgen. Als iemand wet welke dat zijn, hoort ondergetekende het graag. Als het op een BMW Z4 past, moet het ook passen op een oude E91…

  • dikste Supra
  • dikste Supra
  • dikste Supra

De bodykit is bij Wald International te bestellen, prijzen zijn nog niet bekend. Dus even een belletje doen kan soelaas bieden. Mooi woord, soelaas.

Ook interessant!

  • Video: jongen crasht geleende nieuwe Supra
  • Supra A91 CF Edition
    Supra A91 CF Edition is extra dik en speciaal
  • Iconische Supra-achterlichten
    Iconische Supra-achterlichten op nieuwe GR Supra
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

A90, bodykit, geel, GR-Supra, spoiler, supra, Toyota, tuning, velgen, verlaagd, wald

Vorig bericht: « Nederlanders hamsteren campers en caravans in 2021
Volgend bericht: MPV comeback is nu officieel een dingetje »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    3 augustus 2021 om 12:10

    @willeme doel je dan op de velgen bij de eerste of tweede fotoreeks? Die bij de tweede reeks zijn idd erg fraai, maar de velgen bij de eerste vind ik spuuglelijk.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      3 augustus 2021 om 12:11

      @rollingstoned: die tweede! Die eerste is niet mijn ding. Ik vind retro-esque honingraat en kruisspaakvelgen helemaal top ;-)

      Login om te reageren
      • mark1975 zegt

        4 augustus 2021 om 08:34

        @willeme deze? http://www.wald.co.jp/parts_acce/wheel/vorsalino12c/index.html

        Login om te reageren
      • mark1975 zegt

        4 augustus 2021 om 10:50

        @willeme: zie bericht hieronder, tag ging niet goed

        Login om te reageren
  2. acakoning zegt

    3 augustus 2021 om 12:11

    Doe mij deze maar: https://pandemusa.com/collections/widebody-kits/products/pandem-toyota-a90-supra?variant=14472595996724

    Login om te reageren
    • goodfellar1 zegt

      3 augustus 2021 om 19:37

      @acakoning: mee eens

      Login om te reageren
  3. pleiades zegt

    3 augustus 2021 om 12:14

    Vanaf de GXX series BMW is de steek van 5×120 vervangen door 5×112. Dus die velgen gaan niet onder een E91 passen.

    Login om te reageren
    • styns zegt

      3 augustus 2021 om 14:28

      @pleiades: inderdaad, en de naaf diameter van de g serie is kleiner dan die van de f

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        4 augustus 2021 om 15:13

        @styns: dus AMG velgjes zouden perfect gaan?

        Login om te reageren
  4. sportabgasanlage zegt

    3 augustus 2021 om 12:28

    Ik kan maar niet wennen aan die koplampen. Het zijn toch de ogen van een auto, en in dit geval lijken ze ondersteboven te zitten. Ze kijken door de onderste doorlopende streep van de DRL een beetje treurig, ipv boos/agressief.
    Die velgen uit de tweede fotoreeks: 2005 belde, ze willen hun velgen terug (nee, niet mijn smaak dus)

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      3 augustus 2021 om 18:51

      @sportabgasanlage: heb je cars gezien? Dan weet je waar de ogen zitte

      Login om te reageren
  5. HZW zegt

    3 augustus 2021 om 13:27

    Mooi of niet, het ziet er al veel beter uit dan heel veel andere body kits die ik de revue heb zien passeren.

    Login om te reageren
  6. dondeboer zegt

    3 augustus 2021 om 14:53

    Gaaf ding. Niet echt (meer) mijn smaak, maar ik zou er zeker een paar rondjes omheen lopen als ik dit tegenkom in het wild.

    Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    3 augustus 2021 om 14:54

    Dat middenstuk van de voorbumper lijkt wel op de mond van een karper ofzo

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 augustus 2021 om 21:04

      @rob5nismo: ken je de serie Alf nog?

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 augustus 2021 om 23:15

        @janjansen: ja die ken ik nog

        Login om te reageren
  8. XO101 zegt

    3 augustus 2021 om 16:37

    De dikste supra is volgens mij die van Ryan Tuerck, die heeft er een Judd v10 ingegooid en praktisch alles in de auto aangepast, check oa https://www.youtube.com/watch?v=EYcDL59OxS4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North