De eerste Huayra van Japan is bijzonder smeuïg

Auteur: , 15 Reacties

Misschien een beetje saai, maar dat maakt de Pagani Huayra met z'n wulpse vormen meer dan goed.

Voor wie dacht dat dit model vers uit de Pagani-fabriek is komen rollen hebben we een verrassing, want het gaat om een exemplaar dat reeds in 2012 in elkaar werd geschroefd en het is de zestiende Huayra overall. De eerste eigenaar zette slechts 2.825 kilometers op de teller. Kennelijk valt de alledaagse bruikbaarheid van zo’n Italiaanse hypersporter toch een beetje tegen.

De auto werd in 2012 verkocht door Bingo Sports World, de bekende supercardealer in Japan met een naam die zo vaag is dat ‘ie blijft hangen. Zij kochten de Huayra weer terug van de eigenaar die ‘m in eerste instantie kocht dus je raadt het al: de Pagani staat weer te koop. De prijs wordt alleen op aanvraag vrijgegeven. Het Japans van ondergetekende is wat roestig, dus een telefoontje leverde helaas niet veel meer op dan “moshi moshi” en “sayonara”. Bummer.

Ga echter uit van een miljoen of 2,5 en je zit waarschijnlijk in de goede richting. Verder gaat het om een heuse Tempesta-uitvoering. De aerodynamica is dus verder op punt gezet, evenals het onderstel. De V12 levert nog steeds 730 pk’s op een gewicht van 1.350 kg. Daarmee is een 0-100 km/u sprint mogelijk in 3,2 tellen, de topsnelheid ligt op 370 km/u. Knappe vent die bij dergelijke snelheden z’n broek schoonhoudt, al zouden we het graag eens zelf proberen.



15 reacties

Die nummerplaat doet t m
@jurgen25: Ik gok dat de eigenaar 70+ is.
Ze hadden aan de achterkant wel een uitsparing mogen maken voor Japans/USA formaat kentekenplaat. Ziet er niet uit zo, zeker niet met dat PAGANI opschrift.
Ik vind deze auto zo oneindig veel mooier en puurder dan een Bugatti Veron of Chiron. OK de laatste heeft 2x zoveel vermogen, maar weegt ook bijna 2 (OK ruim 1,5) keer zoveel.
Dat zijn velgen! Veel beter dan die afschuwelijke turbinevelgen
@justingayber: Dat zijn ook velgen.
Engine : Mercedes-AMG
GAAAAASSS !!
Voor 2.5 miljoen had je hem toch wel wat spannender kunnen samenstellen
Voor mij doet Pagani en ook de Huayra het ‘m niet helaas, te protserig en kitsch van binnen en die kleppen op de voorkant, nah… dan vind ik de Zonda veel meer karakter hebben. Het is misschien niet mijn smaak, ik vind zelf een Agera weer veel mooier bijv, maar ik vind die Pagani’s wel echte kunstobjecten.
Bij de Huayra leg ik onbewust altijd de link naar plankton-eters. Kan hem simpelweg niet mooi vinden. En dat geluid valt ook zwaar tegen ivm de Zonda
Oef porno. Zou hem wel liever met andere velgen zien en met de v12 uit de Zonda.
zonde eigenlijk dat er zo weinig mee gereden is.
Ook in Japan is smaak niet te koop ..
Ik ga toch voor de zonda. Moet nog steeds aan dit model wennen.
Voor mij liever een kek kleurtje dan maakt zwart carbon

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).