Vol verwachting klopt ons hart, maar gelukkig hebben we photoshop nog.
De 5-serie (G30) en de Touring (G31) kennen we intussen en zelfs het merendeel van de prijzen is al bekend. Voor wie Freude am fahren naar een hoger niveau wil tillen staat de M550i xDrive binnenkort in de showroom met een prijskaartje à 123.297 euro. Daarvoor krijg je 462 pk en 650 Nm, 0-100 km/u duurt precies vier tellen. Vierwielaandrijving is alleen wel standaard, dus voor de echte pret moet je even wachten op de, huh wat?
Grapje natuurlijk, want de nieuwe M5 gaat voor het eerst standaard geleverd worden met AWD. Concurrenten Mercedes (E63) en Audi (RS6) zijn immers ook uitgerust met aandrijving op alle vier de wielen en dus moet BMW met de tijd mee. Slecht nieuws voor de purist en de bandenboer, goed nieuws voor mindere goden die straks met ~600 pk mogen stoeien. Met AWD blijft het toch allemaal wat makkelijker op de weg en komt overstuur minder snel dichtbij.
Naar het uiterlijk kunnen we voorlopig alleen nog maar gissen. Men zegt dat de M5 (F90) later dit jaar in Frankfurt wordt onthuld en bijgaande plaatjes van Bimmerpost geven mogelijk een aardige impressie van de uiteindelijke looks, ondanks dat ze poosje geleden al in elkaar gedraaid zijn.
Gatver wat een lelijke voorbumper. Hoop dat het in het echt wat beter geboetseerd is.
@smoked: vind die achterbumper ook niet mooi
@martijn1994: de rest ook niet
@smoked: wat ik ook niet begrijp is, dat ze alweer verdergaan in g terwijl ze net in f zitten kijk hoelang e is geweest.
Die photoshopper moet alles shoppen behalve een M5, afschuwelijk…
@vagtroep: hij kan beter bij bmw gaan werken. Op de M3 en M4 hangt toch ook zo’n vreselijke voorbumper?
Lijkt vanaf de hoek achter best wel op een M2
OMG!!!! Ugly ass MF… neus lijkt wel de oude Peugeot style. Breedbek vis. Bidden dat dit het niet wordt -/-
Die voorbumper is me net een level te ver. Zo agressief gaat het er absoluut niet uitzien.
Lijkt zo de Autostyle tuning gids te komen. Mag wel wat ingetogener.
Doet me niet zoveel eerlijk gezegd, zulke extravagante powersedans. Liever een minder uitbundige M540i, een E400 4matic Estate of een Audi S6.
Heb afgelopen week de nieuwe 5 gezien bij de dealer introductie op Vliegbasis Gilze-Rijen, ik vind de F10 toch echt een uitgebalanceerder ontwerp. Kan geen spoilerpakket iets aan veranderen.
Wat boeit het hoe de Photoshop eruit ziet? T veel erger dat die 4WD krijgt…..
@3246cm252kw: Maar zou je er dan ook met een grote boog omheen lopen als ie eenmaal in de showroom staat?
@granlusso: nee zeker niet! En zou er ook zeker wel eens een rondje in willen rijden… Maar als ik er een zou kopen dan zou dat hem niet worden. Koop ik wel een oud model of misschien dat een tuner er een RWD van zal maken of BMW komt later zelf nog met een langzamere 0-100 RWD dan ga ik daarvoor….
Vroegah toen je nog ingetogen bmw’s had. E28, E39 or gtfo.
Vind de vorige generatie toch wat mooier
Daar waar Audi het quattro systeem aardig op orde heeft bij de lengte richting motoren moet BMW het stellen met een inefficiente tussenas oplossing. Als purist moet dat vast een steek in het hart zijn om dit mee te maken
Maar daar hoor je ze dan weer niet over ?
@prop: Freude am Fahren is dan ook niet meer voor echte mannen die een rijdersauto willen (alle BMWs zijn tegenwoordig boten met huiskamerinterieur vol gadgets), maar voor gezinsbakvaders die nog enigszins hip op de vrijmibo willen overkomen, en dan in de file weer naar moeder de vrouw. Misschien is dat ook de reden dat de auteur ‘fahren’ met een kleine letter gespeld heeft.
Als ik dit zo zie zou ik nu al voor een E63 AMG gaan
Ha, leuke facelift van de f10 M5
Ze zitten er aardig dicht bij vrees ik…
Een nieuwe M design stijl zal geen overbodige luxe zijn, elke M heeft een beetje de zelfde bumper stijl.
Wow wat ontzettende lekkere BMW zeg beste wederom onder de Duitse 3! Al is het nog maar een fotoshop. En de prestaties nog bewezen moeten worden, maar daar maak ik me geen zorgen om.
Wow. Hoe lelijk kun je een auto maken. Ziet eruit als iemand met een centebak.
Fuck ingetogen. Als je met een M5 rijdt, mag dat best gezien worden.
Niet echt verrassend
Ik hoop dat die V8 eens gaat klinken want de huidige klinkt voor geen meter. Heb er zelf mee gereden maar het klinkt gewoon niet en geen mooie roffel. De 63 amg klinkt dan gewoon stukken beter en ben toch echt een bmw man
De nieuwe m5 beloofd toch een mooi stuk techniek te worden