• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De evolutie & rip-offs van autologo’s

Auteur: evo, gepost 20 februari 2008 om 11:16 – 27 Reacties

Niet alleen auto


Een uitgebalanceerd, herkenbaar en ook nog eens fraai logo heb je niet van de ene op de andere dag. Daar gaat tijd en geld in zitten om zoiets te bedenken. En vaak is het hierbij niet afgelopen, want een logo moet rijpen en er bovendien na verloop van tijd niet gedateerd uit zien. Je kunt met veel pijn en moeite zelf iets verzinnen, maar makkelijker: rippen van een ander!

Neatorama, een weblog die voor de verandering niet alleen over auto’s gaat, heeft een interessant overzicht gemaakt van de evolutie enkele autologo’s. Dus écht geïnteresseerd, even niets te doen of alleen even plaatjes kijken? Bekijk hier dan een overzicht.

Wil je trouwens écht alles over logo’s te weten komen, dan was de link in een (heel) oud artikel geen verkeerde: KLIK! Om een overzicht van alle rip-offs te bekijken, moet je HIER klikken.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autocultuur

Vorig bericht: « Wordt Jaguar na aankoop direct weer in etalage gezet?
Volgend bericht: Asfaltlikker van SpeedART: Cayenne Titan BTR 550 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 11:20

    4 bovenstaande zijn allemaal halve citroen rip-offs ..

    Login om te reageren
  2. papa zegt

    20 februari 2008 om 11:35

    ….. right…..

    Login om te reageren
  3. bramwillemse zegt

    20 februari 2008 om 11:48

    wow, geweldige site! Bedankt!!!

    Super interessant artikel over de evolutie van logo’s van door de jaren heen, het logo van alfa heeft bijvoorbeeld een erg mooi verhaal.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 11:48

    was net op @autoblog.china .. maar daar word het hele verhaal net andersom uitgelegd .. hoe kan dat ??

    Login om te reageren
  5. bramwillemse zegt

    20 februari 2008 om 12:09

    @lincoln:
    goeie grap :) Het is heel makkelijk – chronologisch – te verklaren. Het infiniti logo was er eerder dan al die chineze versies. Wie heeft het dan gejat?

    Login om te reageren
  6. Brammeh zegt

    20 februari 2008 om 12:26

    Dat treft, ben al de hele dag aant tekenen voor een logo van een bedrijf (niks met auto’s tho…)

    Misschien kan ik nog [s]rippe[/s] inspiratie opdoen!

    Login om te reageren
  7. rebel rouser zegt

    20 februari 2008 om 12:27

    sommige fabrikanten hebben hun logo flink verkracht….zoals ,alfa romeo,mercedes ,renault,peugeot en nog enkele.

    -edit: verklaar je nader-

    Login om te reageren
  8. Chorizo zegt

    20 februari 2008 om 12:47

    @rebel trousers ;-)
    Peugeot leeuwtje is ietwat veranderd, Renault ruit is nagenoeg dezelfde sinds de 80’s (en sterk gelijkend op die van de twenties), Mercedesster is voor zover ik weet nooit veranderd, en Alfa heeft sinds de Sud ook al niet veel gedaan aan zijn merkteken …?

    Login om te reageren
  9. LPJ zegt

    20 februari 2008 om 12:50

    De leeuw van peugeot heeft er inderdaad ooit beter uitgezien. Renault heeft dan weer nooit een mooi logo gehad vind ik.

    Voor Alfa verkies ik de vorige versie eigenlijk, waar nog goed de gouden lauwerkrans te zien is ;-)

    Login om te reageren
  10. rebel rouser zegt

    20 februari 2008 om 13:04

    @edit,..doe ik ,je ziet het toch,de kransjes zijn weg
    en de kleurtjes zijn flets.

    Login om te reageren
  11. DeFries zegt

    20 februari 2008 om 13:19

    Populair thema die driehoeken / pyramiden in symbolen. Ik heb daar deze week ook nog een bericht over gedaan op mn weblog.

    Login om te reageren
  12. arjontje zegt

    20 februari 2008 om 13:26

    hmm mis tog een paar logo’s ,waaronder OPEL. Die toch niet zo jong is, al bijna 110 jaar namelijk.

    En Citroen komt er ook niet in voor.

    Login om te reageren
  13. bmw zegt

    20 februari 2008 om 13:47

    Kunnen die bedrijven die logo’s copiëren -die stuk voor stuk chinees blijken te zijn- zichzelf eigenlijk nog wel au serieux nemen? Zo zielig.

    Login om te reageren
  14. Supreem zegt

    20 februari 2008 om 13:56

    Het logo van het Chinese BYD vind ik nog het ergst van allemaal:

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/21/byd-f1-goedkope-chinees

    Login om te reageren
  15. M Freak zegt

    20 februari 2008 om 14:08

    Zonder te kijken van die anders blogs.
    Mitsubishi: Mitsu betekent 3.
    Bishi beteken diamant.
    En voilá…Mitsubishi!

    Login om te reageren
  16. Jan C. zegt

    20 februari 2008 om 14:33

    Opel’s logo heeft zich nogal verandert, maar het huidige heeft nog altijd de “Blitz” bliksemschicht. Idd zien we steeds dezelfde cliche’s in automerklogo’s. Kun je goed geld mee verdienen, logo’s ontwerpen.

    Login om te reageren
  17. rebel rouser zegt

    20 februari 2008 om 14:55

    hahaha,..oke mannen,we hebben ook nog een logo nodig wat europeanen aanspreekt….is goed…..we nemen die van BMW,…..de BYD 7 serie zit er ook aan te komen trouwens …..ik zou me ogen uit me kop schamen als ik chinees zou zijn.

    Login om te reageren
  18. Willem zegt

    20 februari 2008 om 16:24

    … aziaten interpreteren “de copyright” net iets anders dan hier.
    zij vinden van “copyright”: “The right to copy”, vanaf dat iets wordt verkocht daar, mag het nagemaakt worden …

    Login om te reageren
  19. Carmaster zegt

    20 februari 2008 om 18:13

    Die chinezen kunnen ook echt niks anders he
    Wees toch eens origineel, laatst las ik iets over de BYD F6DM, namelijk dat deze er goed & origineel uitzag. Men was vergeten te melden dat het een Chrysler sebring ripp-off was.

    De dag dat de Chinese autoindustrie iets origineels bedenkt, is de dag dat de oorlog tussen Israel & Palestina stopt

    Login om te reageren
  20. Jelle zegt

    20 februari 2008 om 19:23

    Nou in Europa kunnen ze het ook wel hoor.

    Login om te reageren
  21. Jelle zegt

    20 februari 2008 om 19:28

    En dan vergelijk ik natuurlijk het 1e Aston logo met die van Maybach.

    Login om te reageren
  22. LM zegt

    20 februari 2008 om 20:23

    Euhm.. hoe was dat logo van Vandenbrink design ook alweer ;-)

    Login om te reageren
  23. Patrick zegt

    20 februari 2008 om 21:43

    De oorsprong van het Opel logo is makkelijk te achterhalen, gewoon een kwartslag draaien en 2 naast elkaar zetten en welkom in het Derde Rijk:

    Login om te reageren
  24. LM zegt

    21 februari 2008 om 08:05

    @Patrick
    ..ware het niet dat de Opel Blitz al bestond toen Dolfje nog gewoon landloper was. Mooi geprobeerd.

    Login om te reageren
  25. Patrick zegt

    21 februari 2008 om 17:30

    Dan hebben de SS zakken hun inspiratie bij Opel gehaald. Blitzkrieg krijgt plots een heel andere betekenis.

    Login om te reageren
  26. arjontje zegt

    21 februari 2008 om 22:19

    Trouwens is de blitz pas gekomen bij de opel blitz. daar voor hadden ze een veel ander logo.

    namelijk een rondje met een streep en op de streep een soort veer.

    Login om te reageren
  27. Rick zegt

    21 juni 2008 om 13:03

    Iemand vroeg mij laatst om het merk van een oude amerikaanse auto met een vis in het Logo maar het wil mij niet te binnenschieten.
    Misschien weet iemand het.

    Rick

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North