• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt Jaguar na aankoop direct weer in etalage gezet?

Auteur: evo, gepost 20 februari 2008 om 10:34 – 13 Reacties

Jaguar XK

Hoewel het allang had moeten gebeuren, is het nog steeds niet rond: de overname van Jaguar en Land Rover door het Indiase Tata. Wanneer dit gaat gebeuren is tevens onbekend. Wél is nu bekend dat Tata eigenlijk alleen in Land Rover geïnteresseerd is en na aankoop Jaguar wellicht direct weer in de etalage zet.

Volgens een anonieme bron schijnt Tata recent iets buiten New Delhi een perceel van 450 hectare groot te hebben gekocht om hier later een Land Rover-fabriek op te bouwen. “But Jaguar will be spun off almost immediately”, aldus de bron (via: Inside Line).

Nu maar eens kijken of Ford nog steeds het liefst zaken wil doen met Tata…

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Jaguars worden eindelijk betrouwbaar
    Jaguars nog betrouwbaarder, aldus Jaguar
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Jaguar, Land Rover, Tata

Vorig bericht: « Snelle dieselaar: Kicherer ML420 CDI
Volgend bericht: De evolutie & rip-offs van autologo’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chrizzzie zegt

    20 februari 2008 om 10:51

    Wat een onzin. Dat er alleen interesse is in Landrover is allang bekend. (Logisch immers Jaguar maakt geen winst en potentiele winstmogelijkheden zijn er ook nauwelijks.) Dit is dan ook de reden waarom ze samen verkocht worden.

    Tata kan beslissen dat ze gelijk Jaguar willen verkopen. Ze zullen dit dan ook luidkeels roepen omdat deze optie altijd interesant is. Alleen is het wel de vraag hoe reeel dit is want niemand zal snel overgaan tot het kopen van Jaguar en waarschijnlijk zal Tata het beste van Jaguar moeten maken en daarmee ook de lasten moeten dragen.

    Hoe goed dit voor Jaguar is? Denk dat we over een paar jaar niet meer veel horen over dit historisch merk.

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 10:55

    mmmhhh .. hadden de knakkers van K.N.A.C toch gelijk ..

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    20 februari 2008 om 10:56

    Triest nieuws…. misschien moet de club die Aston heeft willen kopen eens nadenken over Jaguar…. of Aston en Jaguar samenvoegen… ook geen slechte combo

    Login om te reageren
  4. 3-serie zegt

    20 februari 2008 om 11:06

    Als ik Ford was zou ik ff wachten en kijken of de XF aanslaat -schijnt ie te doen- met landrover dat geld verdient en een terugkrabbellend Jaguar zou Ford zich een groot plezier kunnen doen.

    Nu zit Ford met de gebakken peren, want denk maar dat Tata in de onderhandelingen een deel van het risico bij Ford laat liggen. Voorbeeldje: Ford is nog steeds deeleigenaar van Aston Martin. Ongetwijfeld zal dat ook bij deze deal gebeuren omdat Ford nu eenmaal ook verstrengeld zit in zijn motorendeal met Peugeot voor de 6 en 6 cilinder diesels, die alleen gebruikt worden door Jaguar en Land Rover. Die worden in een Ford fabriek gebouwd.

    Login om te reageren
  5. Armada zegt

    20 februari 2008 om 11:10

    De oplossing:

    Zet Jaguar en Land Rover op de Unesco werelderfgoed lijst.
    Dan toont men misschien eindelijk eens wat respect voor deze merken. ;)

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 11:14

    @Armada .. respect afdwingen is eng ..
    ik ben pro-vrijemarkt werking .. ook al heb ik nog zo,n zwak voor Jaguar ..

    Login om te reageren
  7. floryn zegt

    20 februari 2008 om 12:12

    wel lachen voor land rover want aan de ene kant zullen er dan mogelijkheden zijn om budgetuitvoeringen van de defender te produceren en aan de andere kant wordren er een hoop supercharged 4.2 petrol’s ver4kocht in de rijkere landen. Voor het behoud van de defender toch wel erg belangrijk

    Login om te reageren
  8. Brammeh zegt

    20 februari 2008 om 12:24

    lincoln, wat heb je toch steeds met die K.N.A.C. :P Eerst uit het niets bij die Corvette-coachbuild, nu bij deze!
    Je zou bijna zeggen dat ze je betalen voor sluik-reclame ;)

    Login om te reageren
  9. TJ zegt

    20 februari 2008 om 15:15

    @ floryn
    Je weet toch wel dat de defender zich in zn laatste productiejaar bevindt?

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    20 februari 2008 om 15:21

    Ford zal toch niet zo dom zijn om niet in het verkoopcontract op te nemen dat koper de merken niet binnen 10 jaar weer mag doorverkopen?

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    20 februari 2008 om 18:06

    @ Lincoln

    Daar ben ik het ook wel mee eens. Alleen vind ik het een beetje zonde dat zo’n historisch merk meer en meer een speelballetje begint te worden.

    Login om te reageren
  12. Giuliettalover zegt

    20 februari 2008 om 21:11

    Als TATA Jaguar zou willen verkopen naar aankoop van JLR, dan zullen ze er een harde dobber aan hebben.
    De organisaties van Jaguar en Landrover zijn (bijna) volledig geintegreerd.
    Dus eerst zal men er dan weer twee aparte organisaties van moeten maken om het uberhaupt verkoopbaar te krijgen.
    Dus meteen in de etalage zetten is geen optie.
    MI onwaarschijnlijk verhaal dus.

    Login om te reageren
  13. le zegt

    21 februari 2008 om 19:27

    Nou wat meot het kosten 750 miljoen ik denk dat eht zker winstgevender kan worden. Maar dan moet er nog 1 model sedan/station bijkomen in het sigment rond de 35000 euro

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North