• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Asfaltlikker van SpeedART: Cayenne Titan BTR 550

Auteur: evo, gepost 20 februari 2008 om 12:01 – 26 Reacties

Cayenne Turbo Titan BTR 550


Voor mensen die een Porsche Cayenne nog iets te mooi vinden: de SpeedART Titan BTR 550. Weinig vermogen doch veel spoilerwerk extra. Altijd handig om tijdens de wintersport achter zo’n sneeuwschuiver te zitten…

Als basis is de Cayenne Turbo gebruikt, die dankzij een kleine ingreep 50 extra paardjes heeft gekregen. Het totaal komt hiermee op 550 pk en 830 Nm, genoeg om in ieder geval de ML420 CDI van Kicherer voor te blijven. Tenminste, als je niet blijft haken achter een verkeersdrempel. Of een sneeuwpop.

Naast de 50 pk extra is er een uitlaat gemonteerd die twee standen kent: gepruttel en bruut (filmpje hier!). Daarnaast is de BTR 550 voorzien van luchtvering en kun je er 22″ patta’s onder monteren. Zelf spreekt SpeedART trouwens van “aerodynamically efficient carbon fiber body kit”. Ja, doeiiii!

Cayenne Turbo Titan BTR 550
Cayenne Turbo Titan BTR 550
Cayenne Turbo Titan BTR 550
Cayenne Turbo Titan BTR 550
Cayenne Turbo Titan BTR 550
Cayenne Turbo Titan BTR 550

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Kersverse Porsche Cayenne rijdt huis in Eindhoven binnen
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, geneve-2008, Porsche, speedart, SUV, tuning

Vorig bericht: « De evolutie & rip-offs van autologo’s
Volgend bericht: Porsche 911 Turbo & Nissan GT-R strijden op Britse bodem »

Lees Interacties

Reacties

  1. bleegh zegt

    20 februari 2008 om 12:04

    het lijkt nu net een hatchback… dodge nitro-achtig

    Login om te reageren
  2. Eric zegt

    20 februari 2008 om 12:05

    Ik vind hem toch niet slecht. Toch geef ik de voorkeur aan Gembella of TechArt.

    Login om te reageren
  3. donvliet zegt

    20 februari 2008 om 12:08

    die Gemballa was beter

    Login om te reageren
  4. Audio-Online zegt

    20 februari 2008 om 12:10

    Hebben die iets met elkaar te maken: SpeedART en TechART ?
    Magnum is zonder twijfel de bruutste Cayenne.

    Login om te reageren
  5. SR zegt

    20 februari 2008 om 12:10

    leeeeelijk, echt niet mooi gedaan. en voor de motor moet het nu ook al niet speciaal

    Login om te reageren
  6. Audio-Online zegt

    20 februari 2008 om 12:11

    Beide bedrijven komen namelijk uit Stuttgart.

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    20 februari 2008 om 12:15

    Ben benieuwd of RUF het met de benaming ‘BTR’ eens is.
    Gruwelijk lelijk hok dit, doe mij maar deze BTR:

    Login om te reageren
  8. 3-serie zegt

    20 februari 2008 om 12:17

    Ik schud mijn hoofd en vraag me af…verkopen ze dat nou werkelijk? Wie o wie geeft hier nou een bak geld aan uit?

    Login om te reageren
  9. Aart zegt

    20 februari 2008 om 12:41

    Inderdaad.. welke rare mannen(tjes) of vrouw(tjes) kopen zulke auto’s?
    Zouden ze wat moeten compenseren?

    Login om te reageren
  10. Paginl zegt

    20 februari 2008 om 13:03

    Ik

    Ik heb echt een hekel aan jeep clones etc. maar deze vind ik echt heel erg dik!

    Login om te reageren
  11. Tom zegt

    20 februari 2008 om 13:05

    de cayenne wordt echt te vaak omgebouwd / getuned. Nu is het niet tof meer.

    Login om te reageren
  12. wimpie zegt

    20 februari 2008 om 13:06

    Nog meer neusgaten, joepie!

    Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    20 februari 2008 om 13:27

    Lelijkste Cayenne die ik ook heb gezien…

    Login om te reageren
  14. Coen zegt

    20 februari 2008 om 13:34

    TOch gewoon zonde van de auto… alleen de sportuitlaat kan mij beroeren

    Login om te reageren
  15. schnitzerken zegt

    20 februari 2008 om 14:04

    Toch wel ietsje overdrven hoor

    Login om te reageren
  16. SR zegt

    20 februari 2008 om 14:55

    ik vraag mij af of ze nu zelf niet zien dat dit afschuwelijk lelijk is

    Login om te reageren
  17. yissels zegt

    20 februari 2008 om 15:09

    vind het niet heel lelijk ofzo… Maar toch liever standaart met techart velgen ofzo

    Login om te reageren
  18. Ben zegt

    20 februari 2008 om 17:08

    Nu is het grote voordeel van een SUV verloren gegaan: Bodemspeling en hoge instap..
    Nu is het gewoon een hoge hatch ofzo..Dan kun je hem beter lager maken voor de aerodynamica.. dat scheelt ook weer in de brandstof.

    Login om te reageren
  19. Tiemen zegt

    20 februari 2008 om 17:48

    Achterkant en zeikant is mooi. Voorkant is té

    Login om te reageren
  20. Markus zegt

    20 februari 2008 om 18:03

    Ik schaar me achter de mening van Racer X. Het is al zo’n lomp ding, die Cayenne, en nu is ie nog lomper met dit vrachtwagen front.

    Login om te reageren
  21. Markus zegt

    20 februari 2008 om 18:12

    @ Tiemen: zeikant, hahaha.

    Login om te reageren
  22. wotevajjjj zegt

    20 februari 2008 om 18:33

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  23. art zegt

    20 februari 2008 om 19:46

    posches zijn al lelijk, cayenne is lelijker, maar dit is Het Lelijkst ;P
    Off
    Porsche moet eens een ander model verzinnen want ze hebben nu al 40 jaar dezelfde vormen

    Login om te reageren
  24. Pieter zegt

    20 februari 2008 om 20:41

    Ik ben een van de weinigen die de Cayenne kan verdragen, het mag dan misschien geen oogstrelend object zijn, een doorn in het oog vind ik het zeker niet, maar ik heb wel een groot probleem met dit soort verminkingen.

    Het straalt nou niet bepaald klasse en stijl uit, ze kunnen dat plastic beter gebruiken om een paar (niet zo hele mooie) degelijke dacia’s in elkaar te flansen, daar heeft men nog wat aan.

    Login om te reageren
  25. Davidov zegt

    21 februari 2008 om 19:02

    geen diesels met benzinegestookte auto’s vergelijken he ;)
    Verder is het wel een asfalthugger ja :P

    Login om te reageren
  26. Tommy zegt

    5 april 2008 om 16:58

    Deze is zo bruut!.. als ik nou eens geld had..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North