• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Kia Optima SW is officieel goedgekeurd

Auteur: Author, gepost 2 maart 2016 om 12:48 – 30 Reacties

De Kia Optima SW is officieel goedgekeurd


Prima karretje.

Kia verbaasde vriend en vijand met de SportSpace concept; een zeer kekke stationwagon met scherpe randjes. Die scherpe randjes haalden het uiteraard niet tot het productiestadium, maar da’s logisch. Hoe mooi wij ‘m ook vinden, de koper moet uiteindelijk z’n handtekening zetten.

Leuk puntje trouwens: de GT-versie met 2-liter à 240 pk is alleen beschikbaar in de SportsWagon, zoals door collega @CasperH ook werd aangestipt in de beursvideo 5. Daarnaast komt er een 2.0 met 163 pk en een dieselblok met 141 pk en 340 Nm. De vooruitzichten lijken dus gunstig, voor deze knappe auto.

Hij staat in Q4 van dit jaar bij de dealer.


Ook interessant!

  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
  • Video: Kia Soul verliest heftige strijd tegen boom
  • Kia K8 is een gigantische Kia met BMW neus?
  • Wouter maakt kennis met de gloednieuwe Kia EV6
    Wouter maakt kennis met de gloednieuwe Kia EV6

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, blauw, geneve, geneve-2016, Kia, optima, optima-gt, sportswagon, station

Vorig bericht: « Ford Fiesta ST200: de heetste hatch van Genève
Volgend bericht: Lexus LC 500h: lekkere coupé met dikke V6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2016 om 12:50

    Nu nog mensen vinden die in het D-segment niet een vertrouwde Duitser kiezen….. Aan de auto ligt het in ieder geval niet.

    Login om te reageren
    • bmwalpina zegt

      2 maart 2016 om 12:54

      @dutchdriftking: dat ‘betrouwbaar’ heeft een flinke schop gekregen in het sjoemelschandaal van VAG en olieboot-drama van Audi, dus deze prachtbak staat niets meer in de weg lijkt me!

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        2 maart 2016 om 13:13

        @bmwalpina: jawel: de Talisman

        Login om te reageren
      • eklasse zegt

        2 maart 2016 om 13:17

        @bmwalpina: jawel: de superb combi

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 maart 2016 om 13:24

        @bmwalpina: vertrouwd is wat anders dan betrouwbaar. Op een of andere manier durven de vertegenwoordigers nooit iets spannends te kiezen in het D-segment. Stel je voor dat je opvalt! Dus gewoon een Passaai of een Insignia. Als ze een aardige baas hebben mogen ze een V60 of A4 leasen. En als ze dan in een echt wilde bui zijn komt er een R-line of in het geval van de A4 een S-line pakket op. Uiteraard wel een grijze of zwarte.

        Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        2 maart 2016 om 14:36

        @bmwalpina: vergeet het nokkenassenprobleem en de ellende met de versnellingsbak niet

        Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    2 maart 2016 om 12:51

    Nette en onderscheidende auto. Maakt goede kans om mijn V40 op te volgen.

    Login om te reageren
  3. maxhunter zegt

    2 maart 2016 om 12:53

    Zonde van de lompe automaathendel, verder een heel mooi alternatief voor de gevestigde orde!

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      2 maart 2016 om 15:23

      @maxhunter: ja, die hadden ze beter bij BMW dan bij Audi kunnen afkijken. Verder wel echt een prima wagen die ik serieus zou overwegen als ik in dat segment zou shoppen.

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    2 maart 2016 om 12:56

    Ligt het aan mij of lijken de verhoudingen op deze foto’s een heel stuk meer te kloppen dan op die serie platen die we laatst van Kia kregen?

    Login om te reageren
  5. e36thuglife zegt

    2 maart 2016 om 13:00

    ze moeten die logo veranderen gewoon zo als toyota ook heb gedaan en mazda en alle babi pangang yakitori yum yum auto,s want deze ziet er cheapy uit

    Login om te reageren
    • e36thuglife zegt

      2 maart 2016 om 13:03

      @e36thuglife: ja hallo ik zie dus net dat ze in korea wel een normale logo hebben want wie schrijft nou ze naam op de grill???? waarom die niet hier ik weet zeker dat meer mensen dan kia zouden rijen

      Login om te reageren
      • kwakmare zegt

        2 maart 2016 om 15:57

        @e36thuglife: Allemachtig!! Is dat hoe de jeugd van nu met taal omgaat?!?

        Login om te reageren
  6. martinus zegt

    2 maart 2016 om 13:04

    Goedkeuren op zo’n beurs is natuurlijk makkelijk, want dan staat hij stil.

    Maar uit review van andere autobladen bleek, dat hij relatief [b]zwaar[/b] is, en dat de enige motorkeuze behoorlijk [b]underpowered[/b] is.

    Niet zo’n ideale combinatie.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      3 maart 2016 om 10:28

      @martinus: Ik lees hierboven toch al twee motor keuzes!

      O wacht het is Martinus…. Dan is het logisch want een premium Audi met 110 sjoemel pk rijdt beter als een betrouwbare Kia met 240 pk

      Waarom verspil ik ook mijn moeite met reageren…

      Login om te reageren
  7. parker zegt

    2 maart 2016 om 13:06

    De hamvraag is: wat gaat ie kosten? Want als ie niet significant goedkoper is dan z’n concurrenten dan koopt niemand dit ding..

    Login om te reageren
    • deboes zegt

      2 maart 2016 om 18:30

      @parker: o ja wel hoor, verstandige mensen kijken ook naar kwaliteit en betrouwbaarheid, dus die laten de Duitse concurrentie staan.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        3 maart 2016 om 13:34

        @deboes: en nemen een bijna dubbel zo hoge afschrijving voor lief?? Echt niet.. Kia kan in de lease ook nooit meekomen omdat ze als een malle afschrijven, los nog van het feit dat het ze aan ontwikkelingsbudget ontbreekt om eens met wat schonere motoren te komen waardoor ze eens onder de 25% bijtelling zakken. Blijven net-niet auto’s, als kleren van de Zeeman.

        Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 13:06

    Zeer geslaagd, Kia heeft echt een top job geleverd! Mooi design, top techniek, goede garantie en nog redelijk betaalbaar ook!

    Vrouwtje maar er ook bij geleverd worden van mij :-)

    Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    2 maart 2016 om 13:07

    En kofferruimte?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      2 maart 2016 om 13:18

      @tjorque: dat schijn hij ook te hebben ja! Oh… hoeveel?

      Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    2 maart 2016 om 13:23

    Lijkt me duidelijk een zéér geduchte concurrent voor de gevestigde orde, voor zover daar sprake van is in het D segment.
    Al met al wordt het D segment de laatste jaren eindelijk weer leuker. Tot een paar jaar geleden werd je als serieuze D segment koper haast het C segment ingedrukt, er was totaal geen aanbod, alleen wat achterhaalde modellen (Passat, Mondeo, Laguna, Avensis met als uitzondering de 6 waarmee Mazda het al wat langer aardig probeert). De tijd dat je als fabrikant met facelift op facelift het uit kon zingen in het D segment licht hopelijk hiermee achter ons.

    Login om te reageren
  11. broekhoest zegt

    2 maart 2016 om 13:32

    Fraaie auto, mocht er een gunstig prijskaartje aan komen te hangen kan het wellicht een leasehitje worden in Nederland. Wel met een gunstig percentage uiteraard!

    Login om te reageren
    • parker zegt

      2 maart 2016 om 16:58

      @broekhoest: dat wordt niks, Kia komt meestal niet verder dan een d-label

      Login om te reageren
  12. invictus66 zegt

    2 maart 2016 om 14:33

    Ziet er best ok uit, maar meer dan dat ook niet. De pook en tellerpartij lijken van een vorige generatie te zijn.
    Tenzij ze hier een zeer mooi prijskaartje opplakken zie ik weinig toekomst voor deze.

    Login om te reageren
  13. DonEmilio zegt

    2 maart 2016 om 15:58

    Dashboard is een cocktail van Volkswagen en BMW lijkt het wel. Prima auto om te zien verder. Verwacht dat het net als de i40 best een populaire leaseauto gaat worden. Zal wel goedkoper zijn dan de Duitse concurrenten en in de basis rijk uitgerust.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    2 maart 2016 om 17:24

    T is dat de Mazda6 station, vooral in het rood, een behoorlijk mooie auto is. Anders zou ik zeker voor de Optima SW.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      2 maart 2016 om 17:25

      @toyotafortuner: kiezen.

      Login om te reageren
  15. MDA zegt

    2 maart 2016 om 17:27

    heel gaaf… Ik zou hem zo keizen als alternatief voor de duitse trio. Alleen die 240 PK uit een 2-liter benzine vind ik net niet spannend. Als ze nou een V6, L6 met wat turbos of misschien gewoon wat meer PKs uit dat 2-liter blok zouden peuteren, dan word ik pas echt blij :)

    Login om te reageren
  16. wernerv8 zegt

    2 maart 2016 om 23:24

    En 7 jaar garantie

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North