• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De leugen die Chevrolet Volt heet

Auteur: Dennis, gepost 25 september 2008 om 10:02 – 48 Reacties

Chevrolet Volt
Mijn vertrouwen in de mensheid heeft weer een forse deuk opgelopen. Opnieuw blijkt dat we met z’n allen onder de milieuvriendelijke noemer, flink in de maling worden genomen. Ditmaal een schokkende onthulling over de Chrevrolet Volt. Ga er even rustig voor zitten, want wat blijkt? Anders dan General Motors topman Bob Lutz onlangs nog beweerde, worden de accu’s niet opgeladen tijdens het rijden op de brandstofmotor. Ja, daar schrik je van hè?

Steeds is ons voorgehouden dat de Volt 40 miles (64 km) op elektriciteit kan rijden. Op het moment dat de accu’s te zwak worden, schakelt een 1,4 liter benzinemotor in om elektromotor van stroom te voorzien en tegelijkertijd de accu’s op te laden. Althans, zo is ons verteld. Maar de accu’s worden volgens Edmunds helemaal niet opgeladen. Op het moment dat de benzinemotor in actie komt, is dat zuiver om stroom te genereren voor de elektromotor. De accu’s worden op dat moment dan enkel meegesleept als veel overbodige kilo’s bagage.

Op de technieken na die kleine beetjes energie terugwinnen (bijvoorbeeld remenergie), gebeurt het serieuze opladen van de accu’s uitsluitend aan het stopcontact. Zo zou je straks toch bijna gigantisch in het schip gaan door GM’s pathologische leugen. In onderstaand interview bij Colbert Report, waarvan we je al eerder een leuk fragment lieten zien, wordt de leugen nog eens herhaald.

Je had misschien al door dat ik behoorlijk overdrijf. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit een deal-breaker is op het moment dat je al besloten hebt dat de Volt voor jou een aantrekkelijke keuze is. Sterker nog, als de brandstofmotor van de Volt ook perse de accu’s moet opladen tijdens het rijden, zou daar hoogstwaarschijnlijk een zwaardere motor voor nodig zijn om extra benodigde energie op te wekken. Daarbij wordt stroom uit het stopcontact doorgaans efficiënter en goedkoper opgewekt, dan wanneer de brandstofmotor van de Volt dit moet doen. Geen man over boord dus. Ik hou het op een leugentje voor bestwil.

Het volledige interview met Bob Lutz bij Colbert Report. We lieten je eerder slechts een stukje zien, maar ik vind de rest van het gesprek ook erg vermakelijk.


Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, volt

Vorig bericht: « Maserati GranTurismo MC Corse Concept
Volgend bericht: Roze Jeep Grand Cherokee EU-tour voor leukemiepatiëntjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benjamin1 zegt

    25 september 2008 om 10:09

    Nouja, GM is toch failliet? Dan kan dit er ook nog wel bij.

    Login om te reageren
  2. Bramzel zegt

    25 september 2008 om 10:12

    Bob Lutz for president ;)

    Login om te reageren
  3. De Oerknal zegt

    25 september 2008 om 10:12

    Ach, het is überhaubt al een wonder dat ze iets hybride-achtigs in elkaar hebben kunnen schroeven. Van een volk dat het liefst rondrijd op veredelde bladveren, mag je ook niet meer verwachten.

    Login om te reageren
  4. rotorhead zegt

    25 september 2008 om 10:14

    Die Colbert is zó niet grappig :roll: Lutz daarentegen dan weer wel :lol:

    Login om te reageren
  5. ultimora zegt

    25 september 2008 om 10:28

    briljant filmpje!

    Login om te reageren
  6. mcx zegt

    25 september 2008 om 10:34

    Het hangt er een beetje vanaf hoeveel de motor verbruikt om die electromotor aan de praat te houden.

    Login om te reageren
  7. Gregorius zegt

    25 september 2008 om 10:38

    Die ouwe is eigenlijk best grappig.

    Login om te reageren
  8. NLX zegt

    25 september 2008 om 10:48

    Ik heb ineens ontzettend veel zin om een Saab te kopen, vreemd…

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    25 september 2008 om 10:51

    Als je meerdere auto’s hebt, is de Volt misschien een leuke aanvulling voor de korte ritjes woon/werk en naar de mall, en voor je groene imago. Filmsterren in Amerika en Femke Halsema in Nederland lijken me de doelgroep.

    Voor de rest van ons een vrij overbodig apparaat, wat je eventueel bespaart als je op de batterij rijdt, verkwist je weer zodra deze op is. Rendement van de aandrijflijn wordt in die situatie lager dan met een mechanische overbrenging, en dat kost brandstof.

    Login om te reageren
  10. danny zegt

    25 september 2008 om 10:58

    waarom niet verder gaan met ethanol, zogenaamde flexi-fuel motoren, heb je normale verbrandingsmotoren, niet gebaseerd op olie en de uitstoot is vele keren lager
    In brazilie hebben ze het wel begrepen

    Login om te reageren
  11. danny zegt

    25 september 2008 om 10:59

    en vooral : de dieselmotor kan hierdoor misschien wel verdwijnen, wat ik zeer fijn zou vinden ..

    Login om te reageren
  12. Antoon zegt

    25 september 2008 om 11:04

    Laten we nou gewoon eerlijk zijn. Hybrides waarvan het accuzuur in Canada gemaakt wordt, waarna het in Europa opgewerkt wordt, waarna het naar China gaat om te worden omgevormt tot werkelijke accu’s en daarna verscheept wordt naar bijvoorbeeld Japan voor Toyota of de VS voor GM is werkelijk de grootste milieureddende onzin. Laat staan de milieueffecten voor verwerking van de accu’s als je de auto naar de sloop brengt.

    Het beste wat je kan doen voor het milieu is geen nieuwe auto kopen, maar gewoon je oude is werkelijk oprijden. Maar dat lijkt me voor veel mensen eigelijk geen optie. Ook niet voor mij overigens……

    Login om te reageren
  13. jopie zegt

    25 september 2008 om 11:07

    @danny: ethanol wordt gewonnen uit grondstoffen die we nodig hebben voor de voedselvoorziening. Bovendien kost het produceren van die grondstoffen erg veel energie en dat komt weer uit olie. Dat is dus ook zo’n “oplossing” waar over gelogen wordt.

    Ontopic: Ik twijfel of het waar is wat hier beweerd wordt. Die verbrandingsmotor zal een redelijk constante productie van stroom hebben, en de electromotor waar de auto op rijdt zal niet altijd zoveel nodig hebben. Er blijft dan energie over die de accu’s kan opladen lijkt me. Bovendien kunnen de accu’s dan als buffer dienen voor als de electromotor meer stroom vraagt dan de verbrandingsmotor kan leveren.
    Gezien de beperkte capaciteit van de verbrandingsmotor lijkt het me wel logisch dat de accu’s niet echt vol geladen kunnen worden tijdens het rijden. Zou er sprake zijn van een communicatiestoornis?

    Login om te reageren
  14. vanwalsum zegt

    25 september 2008 om 11:09

    Op zich zit er wel wat in. 60 kilometer per dag rijd de gemiddelde auto, en dan heb ik het niet over vertegenwoordigers, maar meer woon – werk verkeer. Dan haal je dus wel rendement. Maarja, volgens mij kan je dit beter aan japanners overlaten. Waarom nog zo’n auto maken als oa Honda zijn eigen waterstofauto al heeft lopen, schaamteloos.

    Login om te reageren
  15. bram zegt

    25 september 2008 om 11:19

    Volgens mij wil je ook helemaal niet dat de motor die accu gaat opladen, dat kost weer extra brandstof! Dat is dus geen bug, maar een feature… Het hele idee van die auto is dat je op (goedkope en schone) electriciteit uit het stopcontact rijdt en niet op inefficiente wijze dmv een benzinemotor opgewekte electriciteit. Je hebt thuis toch ook geen benzinegenerator? (als je dat wel hebt, raad ik aan om deze keus te heroverwegen)

    @antoon
    Toch is het energiegebruik van een auto voornamelijk de brandstof die erin gaat (~70%). Het maken van een auto incl grondstoffen is maar 5-6% van het totale energiegebruik over de levensduur van de auto. En dat is inclusief het de hele wereld over slepen van onderdelen. Dat is relatief heel efficient (in een container op een schip). Auto’s worden bovendien (zeker accu’s) grotendeels gerecycled.

    Login om te reageren
  16. BaRa zegt

    25 september 2008 om 11:25

    @jopie: ja, aan suikerriet hebben we echt wel een tekort in de wereld. Om het anders te zeggen: je uitleg is te eenzijdig. Er zijn goede en slechte kanten aan het verhaal. Als je de USA laat doen, dan krijg je inderdaad Tortilla-rellen. Dat komt er van als je mais gebruikt als grondstof voor ethanol. Maar als je, zoals Brazilië, suikerriet gebruikt voor de productie, dan is het een heel ander verhaal. Oh ja, voor je komt zeuren over het kappen van het Braziliaanse regenwoud… suikerriet wordt niet op die plaatsen geteeld, het gedijt namelijk veel beter in de kuststreken.

    Login om te reageren
  17. Lexus zegt

    25 september 2008 om 11:25

    Oftewel, gewoon masaal verder gaan met priussen kopen ;)

    Login om te reageren
  18. jinxed zegt

    25 september 2008 om 11:34

    In de docu “who killed the electric car”hadden ze het er over dat waterstof geen reeel alternatief is omdat dit duurder is dan conventionele brandstoffen, weet iemand dit? Dit lijkt mij inderdaad een auto voor erbij, maar hij zal daar wel te duur voor zijn, voor 10-15K zou ik het het overwegen waard vinden (dan naast de moror erbij houden).

    Login om te reageren
  19. danny zegt

    25 september 2008 om 11:38

    ik denk dat ethanol een mooie toekomst heeft, de VS is zijn productie al enkele jaren drastisch aan het opvoeren. Ik zie die Amerikanen echt niet overstappen van V8 naar elektromotoren, echt niet .. en dieselen zie ik ze ook niet doen ( terecht omwille vd schadelijke gassen voor de mens ) dus ethanol zou wel eens kunnen aanslaan. de VS heeft dit allang onderzocht
    En omwille vd uitgestrekte landschappen die ze daar nog hebben, zie ik ook geen probleem om die gewassen te telen.
    En inderdaard, suikerriet is veel efficienter en is geen basisgrondstof, alhoewel je kan zeggen dat die stukken grond dan zouden gebruikt worden voor granen en mais en zo ..

    Login om te reageren
  20. robert zegt

    25 september 2008 om 11:40

    Zo zie je maar weer. Dat stukje in de autoweek ”De prius voorbij”
    sloeg al nergens op. Nu lees ik hier ook nog een keer de bevestiging dat de volt nog een hele lange weg te gaan heeft. Zal me niets verbazen als de Volt met een rijtest in de regen onder stroom komt te staan. Rotzooi

    Login om te reageren
  21. GOD zegt

    25 september 2008 om 11:46

    met een staats schuld van 54 triljoen (54.000.000.000.000.000.000) dollar moeten ze ook wel liegen om nog wat te verkopen voordat het hele land nog geen onderbroek meer kan kopen

    Login om te reageren
  22. Floyd zegt

    25 september 2008 om 11:46

    @ BaRa: Klopt niet helemaal, want als alle boeren volgend jaar suikerriet in plaats van mais gaan zaaien (omdat ze voor suikerriet meer geld krijgen) krijg je alsnog Tortilla-rellen.
    Er is gewoon te weinig landbouwgrond om én in onze voedselvoorziening te voorzien én om gewassen te telen voor bio-brandstof.

    Daarbij draagt biobrandstof niet bij aan een gezonder klimaat want uit een liter biobrandstof komt evenveel CO2 dan uit een liter niet-biobrandstof.
    Het idee is evenwel zo dat bij de verbranding van biobrandsof enkel CO2 in de atmosfeer komt die eerder door diezelfde gewassen is opgenomen, en dat er netto geen CO2 bijkomt.
    Helaas, als men dit principe op grote schaal toepast (wat nodig is om de opwarming van de aarde tegen te gaan) stort de hele voedselvoorziening is want zelfs als alle landbouwgrond volstaat met suikerriet-koolzaad-etc is er nog niet genoeg brandstof voorhanden.

    Als men echt iets wilt veranderen zal men zich moeten richten op brandstofcellen of motoren die lopen op waterstof (zoals oa BMW).
    Alleen wekt men voorlopig waterstof op uit fossiele brandstoffen…

    Login om te reageren
  23. Pieter-Jan zegt

    25 september 2008 om 11:46

    Misschien versta ik geen Engels, maar nergens hoor ik Lutz de leugen herhalen.

    Hij zegt dat de benzine motor het van de elektrische overneemt, en dat je de wagen thuis en in de toekomst eventueel met zonnepanelen kunt opladen. Het is dus een elektrische wagen met een back-up Otto-motor voor noodgevallen. Bedoeld voor de 80% van Amerikaanse autobestuurders die niet meer dan 40 mijlen per dag afleggen.

    Als de motor de accus oplaadt, dan mis je het punt van een elektrische wagen. Zijnde dat je verschillende hernieuwbare energiebronnen, zoals zon of wind, kunt omzetten in elektriciteit. Het is dus niet de bedoeling om uw benzine om te zetten in elektriciteit, want wat is daar het nut nu van?

    Waar ik mij dan wel zorgen zou over maken is de kwaliteit van de benzine als de tank maar zo weinig wordt benut. Dat spul is niet onvergankelijk.

    Login om te reageren
  24. T-Bird zegt

    25 september 2008 om 11:55

    Steeeeeerike! And you’rrrrrrrrrrre out!
    Reden: een elektrische auto behoeft veel minder onderhoud-> minder omzet voor de dealers.
    Dus op deze manier, staat de benzine motor toch centraal en blijft er veel onderhoud noodzakelijk.
    Snapt Tesla het toch een stuk beter.
    Jammer, laatste kans voor GM en they screw it up.

    Login om te reageren
  25. Lustigson zegt

    25 september 2008 om 11:59

    @ De Oerknal
    > … een volk dat het liefst rondrijd op veredelde bladveren…
    En bouwt op ladderframes. ;)

    Login om te reageren
  26. Sebastiaan zegt

    25 september 2008 om 11:59

    “Sterker nog, als de brandstofmotor van de Volt ook perse de accu’s moet opladen tijdens het rijden, zou daar hoogstwaarschijnlijk een zwaardere motor voor nodig zijn om extra benodigde energie op te wekken. “

    Honda’s hybride laad de accu’s wel op, en dat zelfs uit een nog kleinere motor, te weten een 1.3 motor. Het kan dus wel ;-)

    Login om te reageren
  27. Dennis zegt

    25 september 2008 om 12:20

    @Pieter-Jan: Zet je speakers iets harder en luister in het filmpje eens goed vanaf 1:05 min. Stephen Colbert lult er dan alweer doorheen, maar Lutz zegt toch echt dat wanneer motor bijspringt ook de accu wordt opgeladen. “…while it’s recharging the battery”

    Login om te reageren
  28. Jandepandaman zegt

    25 september 2008 om 12:25

    Mijn oude choppermotorfiets deed 80-90mijl op één benzinetank.
    Daarom heb ik hem weggedaan, want ik stond voor mijn gevoel vaker aan de pomp dan dat ik reed.
    …En dan zou ik met een Volt die ongeveer 60 op één lading doet (en dan met benzinemotortje wat extra), tevreden zijn….?
    …Dacht het dus niet helemaal.

    Ik geloof dat ik een Ultimate Aero EV ga willen waarvan ze beloven dat er meerdere jaren tussen het opladen gaat zitten… http://www.gizmag.com/worlds-fastest-production-car-to-go-electric–with-several-years-between-charging/10070/ …Kerncentraletje in het vooronder misschien…?

    Login om te reageren
  29. Trobken zegt

    25 september 2008 om 12:40

    “Waarom nog zo’n auto maken als oa Honda zijn eigen waterstofauto al heeft lopen, schaamteloos.”

    Waarom kan je die Honda dan niet bestellen bij je plaatselijke Honda-dealer?

    Autofabrikanten bestaan omdat ze winst maken. Met een laboratorium (de huidige waterstofauto’s) maak je nog geen winst. Met een auto wel.

    De bestaande waterstofauto’s rijden enkel dankzij de onkostenrekening van de fabrikant en zijn nog teveel laboratorium.

    Login om te reageren
  30. JH zegt

    25 september 2008 om 13:08

    Precies…bij de Mercedes waterstofauto’s (A-klasse) die rondrijden in USA worden bij het servicen gewoon alle brandstofcellen gewisseld, alles op kosten van Mercedes natuurlijk.

    Login om te reageren
  31. Hanm zegt

    25 september 2008 om 13:10

    Wat een stemmingmakerij is dit weer, opladen van de batterijen met een verbrandingsmotor *wil* je helemaal niet! electriciteit uit het stopcontact is veel milieu-vriendelijker, dat is het hele punt van deze auto. Wat de verbrandingsmotor je hier biedt is een langere range, en wel op een manier dat hij MINIMAAL wordt gebruikt, net genoeg om je door te kunnen laten rijden (maar ben je milieu-bewust, dan sta je daarna wel zo snel mogelijk bij het stopcontact).

    Login om te reageren
  32. Apache zegt

    25 september 2008 om 13:20

    En dan? Audi vertelt constant leugens, maar daar wordt nooit één berichtje aan gewijdt… “kwaliteit”, “vorsprung durch technik”, luxe, comfort, allemaal Audi-leugens.

    Login om te reageren
  33. Arno zegt

    25 september 2008 om 13:26

    das jammer, maar het blijft een goede ontwikkeling dat automerken investeren in milieu-vriendelijke auto’s. alleen is gm wel heel laat begonnen. toyota en honda waren er 15 jaar geleden al serieus mee bezig en plukken nu de vruchten daar van.

    we kunnen wel alles afzeiken van dit soort projecten maar al het begin is moeilijk. de eerste auto met verbrandingsmotor was ook geen porsche.

    Login om te reageren
  34. Dennis zegt

    25 september 2008 om 13:39

    @Hanm: Heb je het hele bericht gelezen?

    Je had misschien al door dat ik behoorlijk overdrijf. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit een deal-breaker is op het moment dat je al besloten hebt dat de Volt voor jou een aantrekkelijke keuze is. Sterker nog, als de brandstofmotor van de Volt ook perse de accu’s moet opladen tijdens het rijden, zou daar hoogstwaarschijnlijk een zwaardere motor voor nodig zijn om extra benodigde energie op te wekken. Daarbij wordt stroom uit het stopcontact doorgaans efficiënter en goedkoper opgewekt, dan wanneer de brandstofmotor van de Volt dit moet doen. Geen man over boord dus. Ik hou het op een leugentje voor bestwil.

    Login om te reageren
  35. danny zegt

    25 september 2008 om 14:38

    http://www.fuelswitch.nl/index.php?mod=pages&item=22

    Dit is de toekomst, wel ja het is er al eigenlijk, de staat moet nu hier werk van maken en de taksen op ethanol verminderen
    zijn we milieuvriendelijk en kunnen we onze verbrandingsmotor behouden

    Login om te reageren
  36. Chrisy76 zegt

    25 september 2008 om 14:45

    -edit: nu weten we het wel, ontopic aub-

    Login om te reageren
  37. Markus zegt

    25 september 2008 om 15:08

    Elektriciteit uit het stopcontact is milieuvriendelijk? Hahaha, waar denk je dat die elektriciteit wordt opgewekt dan? Dat kan zijn A) een steenkolencentrale, B) een gascentrale of C) een kerncentrale.
    Elektriciteit uit het stopcontact is heel goedkoop maar dat betekent niet dat het efficiënt is of milieuvriendelijk. En geen uitstoot omdat je elektrisch rijdt? Klinkt geweldig, maar dat heeft de centrale die je stroom opwekt dus al gedaan.

    Login om te reageren
  38. DAT zegt

    25 september 2008 om 15:45

    1,4 liter benzinemotor?

    Daar weet VW toch 170pk uit te peuren. Lijkt mij een beter concept.

    Login om te reageren
  39. Hanm zegt

    25 september 2008 om 16:22

    @Dennis: Zeker heb ik het berich helemaal gelezen, ook op Edmunds, je nuanceert het terecht, maar als je de reacties zo leest kun je betwijfelen hoeveel er dat werkelijk gedaan hebben. GM afbranden is lekker makkelijk en wordt door een bericht-titel als deze snel gevoed.

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    25 september 2008 om 16:31

    Maar het is dus nog steeds de benzinemotor die energie opwekt, en je rijdt uiteindelijk op de elektromotor. Er wordt alleen maar een stap overgeslagen. Als hij nou ineens helemaal op de benzinemotor zou rijden, zou ik het erger vinden, want die heeft nou eenmaal een heel andere karakteristiek. Dat omschakelen na 64 lijkt me vervelend. Hoewel… Door met de ene de andere motor aan te drijven zijn er wel weer verliezen, denk ik…

    Login om te reageren
  41. AMG Powerrr zegt

    25 september 2008 om 16:42

    kan best.. Gave achterlichten trouwens!!

    Login om te reageren
  42. 3-Serie zegt

    25 september 2008 om 17:26

    Teon men Toyota vroeg waneer ze komen met een concept als de volt — die met het opladen van de batterijen door de motor dus, was het antwoord:

    We hebben het concept getest en verworpen………

    De reden: te veel verliezen in de aandrijflijn………..

    Dus mischien niet zo een gek idee

    Login om te reageren
  43. lincoln zegt

    25 september 2008 om 17:29

    waarom gaat Bob Lutz bij zo,n kinderachtige schreeuwlelijk zitten ??
    zo praat je toch niet tegen de koning ..

    Login om te reageren
  44. Martijn zegt

    25 september 2008 om 18:16

    Het is overduidelijk minder efficiënt de accu’s op te laden en dan later (of direct) met die elektrische energie de auto aan te drijven, dan de accu’s over te slaan en direct de elektromotor aan te drijven (natuurlijk wel met dynamo/generator).

    Nog efficiënter is direct de wielen aandrijven…. De mate hiervan is afhankelijk van hoe constant je rijd, als je veel remt en optrekt kan je beter met de verbrandingsmotor een elektromotor aandrijven.

    Login om te reageren
  45. peter zegt

    25 september 2008 om 19:04

    Comedy Central ?

    Een tv zender die alleen maar onzin verteld alleen maar voor de kijker te laten lachen .

    Waarom staat het op autoblog ?

    Login om te reageren
  46. Bob zegt

    25 september 2008 om 19:30

    @ Lustigson -> Iets tegen ladder frames? Ik ben er behoorlijk tevreden mee met mijn Range Rover.

    Login om te reageren
  47. pim zegt

    26 september 2008 om 02:06

    @pieter-jan: inderdaad. Lutz gebruikt het woord “generator”, maar dat is niet hetzelfde als een oplader. hij zegt namelijk “a generator to get you several hundred miles further” of iets dergelijks. In dit geval schijnt meer dat autoblogger het verkeerd geinterpreteerd heeft ;)

    De Volt blijft een interessant idee, simpeler dan de Prius die een wat intelligentere batterij/motor schakeling heeft. Misschien is dat een nadeel, maar misschien is dat juist een voordeel, want zoals hij zegt: een groot percentage van de mensen rijdt minder dan 60 km op een dag.

    Wel een grappige gozer, die Lutz. Ook goed dat een topman van GM om zijn eigen auto kan lachen, probeer dat eens in Duitschland :p

    Login om te reageren
  48. Jandepandaman zegt

    26 september 2008 om 10:11

    Alles voor de verkoopcijfers, Lincoln.
    Die kinderachtige schreeuwlelijk wordt door het nog steeds koopkrachtige Yuppen-volkje dat doelgroep is voor deze auto, gezien als één uit hun kring. En dus moet je daar zijn als je wilt dat er naar je gekeken wordt. Met kinderachtige schreeuwlelijke vragen en al. En je moet het hem te na geven- Lutz weert zich voor zover hier mogelijk goed genoeg. En dan boeit het amper wat hij precies zegt, zolang het maar “grappig” is (How far wil it go on electricity? -40 miles- Okay, do I need a 40 mile extention cord When I…? -No… we tried that, but people kept running over it…-) Ja, dat is hier echt serieuze info.

    Als het maar verkoopt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North