• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De M3 van Tony Kanaan

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 mei 2007 om 17:12 – 67 Reacties

BMW M3 special


Tony Kanaan is een Braziliaanse IndyCar coureur die ook buiten de racebaan zijn interesse voor snelle auto’s niet verliest. Zo schijnt hij altijd wel een hobbyprojectje te hebben lopen voor in zijn spaarzame vrije tijd. Op dit moment zijn dat 2 auto’s: een Acura TL en een E46 BMW M3. Van de M3 staat een mooie fotoreportage online die we jullie natuurlijk niet wilden onthouden. Mooi zwart is niet lelijk!

Wat als eerste opvalt is de royale toepassing van Carbon in en om de auto. Als je wat verder kijkt zijn er een aantal leuke details te zien, waaronder de startknop.

Meer foto’s op photobucket, met dank aan mbvt voor de tip!

BMW M3 special

BMW M3 special

BMW M3 special

BMW M3 special

BMW M3 special

BMW M3 special

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW M3 (E46) van Raoul
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Koop het ultieme drietal BMW M3 E46 op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, e46, M3, tuning, zwart

Vorig bericht: « De XF als Jaguars laatste strohalm
Volgend bericht: Opel saneert 1400 banen in Antwerpen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bramzel zegt

    8 mei 2007 om 17:15

    Erg fraai, smaakvol gepimpt zou ik zeggen :)

    Login om te reageren
  2. Bert VDA zegt

    8 mei 2007 om 17:16

    Tja , geef mij deze maar !!

    s4 , rs4 , AMG : Geef mij maar zeer zeker de M3 !!!

    Login om te reageren
  3. Leon zegt

    8 mei 2007 om 17:17

    Foto 4 van die uitlaten is gaaf!

    Login om te reageren
  4. deefke zegt

    8 mei 2007 om 17:18

    ik vindt het niet zo mooi voor ee bmw

    Login om te reageren
  5. Sander zegt

    8 mei 2007 om 17:19

    Opzich wel netjes gedaan, maar die geblindeerde ramen had hij weg mogen laten… :P

    Ik zou hem trouwens origineel gelaten hadden, maar goed, dat moet hij natuurlijk zelf weten :)

    Login om te reageren
  6. GuZ zegt

    8 mei 2007 om 17:20

    Hij heeft ook nog een all black Porsche Carrera GT

    Login om te reageren
  7. Jurgen zegt

    8 mei 2007 om 17:21

    Ja mooie carrera gt !

    Carrera GT

    Login om te reageren
  8. GuZ zegt

    8 mei 2007 om 17:22

    Login om te reageren
  9. Rogier zegt

    8 mei 2007 om 17:22

    Ben benieuwd naar de specs, en of ze veel veranderd hebben aan het vermogen..

    Login om te reageren
  10. Kevski-Style zegt

    8 mei 2007 om 17:26

    @ Sir Smokalot:

    Wat is er zo speciaal aan een startknop? Voor een kleine 30 euro heb je er eentje. Inbouwen is misschien een half uurtje werk, aangezien je lange bezig bent met alles loshalen en vastzetten, als het daadwerkelijke aansluiten.

    Verder snap ik de hele carbon hype niet goed. het spul is van zichzelf niet echt super mooi. Vaak kom je bij echt carbon foutjes tegen in de weving. Zelfs in de F1 zie je dat nog wel eens. Bovendien is het zwaarder als bijvoorbeeld polyester, en minder verkrachtig. Het enige waar het echt goed voor zou zijn is als het materiaal dient als directe kreukelzone, zoals bijvoorbeeld het dak van de M3. Maar verder????

    Totaal offtopic: Als iemand een carbonproducent weet die iets kan maken voor een leuk prijsje heb ik overigens nog wel interesse: Ben op zoek naar een plaat met een lichte bolling erin, om als dak te gaan gebruiken voor in mijn eigen auto. Wat BMW met de M3 kan kan ik ook….

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    8 mei 2007 om 17:28

    @ Kevski Style; En wat voor auto is dat? De Mini?!

    Login om te reageren
  12. smoke zegt

    8 mei 2007 om 17:32

    @Kevski Style

    Omdat het ding uit een Honda S2000 komt :)
    S2000 button
    Wat het carbon betreft: het heeft gewoon iets, maar da’s persoonlijk.

    Login om te reageren
  13. BMW Freak zegt

    8 mei 2007 om 17:44

    Nice…
    Heeft wel een behoorlijk wagenpark zo te zien

    Login om te reageren
  14. evo zegt

    8 mei 2007 om 17:45

    Leuk, zo spelen met je fotocamera. Die remschijven komen ook lekker door trouwens.

    Login om te reageren
  15. DAT zegt

    8 mei 2007 om 17:47

    Zeg maar groothoeklens.

    Ik vind die rode bies op de banden in combi met de rode remklauwen wel oké.

    Hij heeft wel oog voor detail; zelfs het BMW logo is in carbon.

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    8 mei 2007 om 17:54

    Een dodelijke combinatie. Supercharged M3 vol met carbon en een Porsche Carrera GT. Wel grappig dat de carrera GT en M3 CSL af fabriek bijna dezelfde stoelen gebruiken.

    Login om te reageren
  17. Philip zegt

    8 mei 2007 om 17:59

    Ongelofelijke bak, mooie foto’s met die ‘fish-eye wide-angle breedhoeklens’ :)

    Login om te reageren
  18. Oly zegt

    8 mei 2007 om 18:01

    Dat logo in derdaad heel vet en vette velgen alleen zo ik de achter remblokken denk ik toch zelfde maatje zetten als voor doen.

    Kevski Style @

    als je de carbon hype niet volgt waarvoor doe je der aan mee. en waarvoor als je het niet mooi vind wil je het toch op je auto.

    Login om te reageren
  19. kay zegt

    8 mei 2007 om 18:03

    van mij had de rode bies weggelaten gemogen, verder erg gave m3, helemaal is zwart is echt bruut, het carbon maakt dit helemaal AF…
    alleen waar zijn de specsss…. ???

    Login om te reageren
  20. Philip zegt

    8 mei 2007 om 18:07

    Binnenkort zal ie ook al wel een nieuwe onder handen nemen zeker :D

    Login om te reageren
  21. TT freak zegt

    8 mei 2007 om 18:15

    zeer fraai exemplaar.. wel heel netjes gedaan.. wielen zijn ook echt VET!!

    Login om te reageren
  22. Armada zegt

    8 mei 2007 om 18:30

    hmm, weet niet. Ben niet onverdeeld enthousiast.

    Login om te reageren
  23. vroaa zegt

    8 mei 2007 om 18:30

    die versnellingspook is wel raar in carbon!

    Login om te reageren
  24. Kevski-Style zegt

    8 mei 2007 om 18:37

    @ Oly:

    Pur omdat polyester te zwak is om als dragend deel te gebruiken. carbon is lichter dan staal, en dus interessant. het verlaagd niet alleen je uiteindelijke gewicht, maar ook je rollcentre wordt er veel beter van. Dus daarom. Niet omdat het mooi is maar omdat het een fucntie heeft….

    @ Sir Smokalot:

    Volgens mij wordt die knop gemaakt bij Richbrook, die de knoppen ook voor de aftermarket heeft….

    Login om te reageren
  25. Kevski-Style zegt

    8 mei 2007 om 18:41

    @ Oly, waarom dezelfde remmen voor als achter? Achter is bijna altijd kleiner. ze worden namelijk veel minder warm, en de remkracht op de achterwielen is veel minder groot. Komt omdat als je remt de voorwielen zwaarder worden, omdat het gewicht van de auto als het ware over de voorwielen heel wil.
    Groeter remmen achter zorgen er daarentegen wel voor dat de ophanging het zwaarder te voorduren krijgt, omdat het onafgeveerde gewicht hoger wordt. Als je er wedstrijden mee gaat rijden kan je dat soort gewichten die erbij komen x10 doen om het om te te rekenen in afgeveerd gewicht. Een steiging van 1Kg per kant, wordt vervolgens dus 10kgx2 is 20kg extra gewicht. Daar wordt je echt niet vrolijker van als je serieus met de auto rijdt….

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    8 mei 2007 om 18:49

    Op zich wel een gave bak, maar niet zo! Ik vind het nu net een pooierbak……

    Login om te reageren
  27. Carfreak zegt

    8 mei 2007 om 18:50

    Prachtig, maar hij zit nu wel met een oude 3coupé

    Login om te reageren
  28. NISmo zegt

    8 mei 2007 om 19:06

    Ziet er goed uit! Zijn die FXX style wielen de nieuwe trend ofzo? Ze zaten ook al op die gele F430.

    Login om te reageren
  29. Martijn zegt

    8 mei 2007 om 19:06

    Vind het wel een bruut ding persoonlijk~!!! alleen weer echt amerikaans om hem te gaan tunen met een supercharger (als ik het goed heb?) want voor wie 343 pk niet genoeg is… pech!! want die motor is geweldig (zolang je in toeren blijft haha) maar niet op die manier want dat is gewoon verkrachting van zo’n masterpiece!! Ga dan serieus tunen want het gaat niet altijd om de pk’s!! mijn mening: de motor mist koppel onderin 2000 tot 5000 toeren zou ie wat meer koppel mogen maar verder: AFBLIJVEN!!!
    \
    evengoed: gaaf ding van gemaakt!! geef mij maar hehe!! ;-)

    Login om te reageren
  30. mercedesfan zegt

    8 mei 2007 om 19:31

    mooi getund, dat zwart en rood staad de M3 goed

    Login om te reageren
  31. jasper zegt

    8 mei 2007 om 19:42

    kijk dats nou een dikke m3. ik vind de oude stoerder dan de nieuwe.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    8 mei 2007 om 19:43

    Tony Kan aan met een startknop!

    It´s a man after my own heart! Ik bedoel BMW EN een Carrera GT!

    Enige minpunt vind ik die angel eyes. Dat zie je tegenwoordig ook bij andere “gepimpte” auto´s. Dat is net zo fout als Lexus style achterlichten! Jongens! Doe dat toch gewoon niet!

    Login om te reageren
  33. sacha zegt

    8 mei 2007 om 19:49

    Fout is het nieuwe goed.

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    8 mei 2007 om 19:51

    Oke, maar wat is GOED FOUT dan?

    Login om te reageren
  35. bmwF zegt

    8 mei 2007 om 20:00

    mooi gemaakt die airbox

    Login om te reageren
  36. Joris zegt

    8 mei 2007 om 20:01

    het interieur vind ik een beetje verneukt maar verder VETTE bak!

    Login om te reageren
  37. Lebastille zegt

    8 mei 2007 om 20:01

    Ziet er wel aardig uit. Ben alleen niet kapot van de zwarte velgen. BMW heeft van die prachtige multispaaks (weet niet pss hoeveel) waarin elke spaak “dubbel” uitgevoerd is. Bovendien vind ik de carbon achterbumper een beetje vreemd; kan die wel tegen de hoge temperaturen van de uitlaat?

    Login om te reageren
  38. Kevski-Style zegt

    8 mei 2007 om 20:20

    @ lebastille:

    Ja dat kan er gewoon tegen. Mijne uitlaat is zelfs van carbon….

    Login om te reageren
  39. bmwF zegt

    8 mei 2007 om 20:35

    welk merk is dat dan als je uitlaat van carbon is? vreemd..

    Login om te reageren
  40. Benny1 zegt

    8 mei 2007 om 20:49

    Waarvoor doet die foto van de velg me denken aan het busje van A-team :D Kijk ik dan toch teveel naar de tv.

    Login om te reageren
  41. Rick zegt

    8 mei 2007 om 20:58

    Foto van de velg vind ik het mooist, met die bolling erin!

    Login om te reageren
  42. willem zegt

    8 mei 2007 om 21:01

    Man, die gast heeft smaak. Zwart mist nooit zijn effect, zn interesses lopen wel ver uiteen vind ik verwijzend naar die porsche en zn M3. Misschien iets te veel zwart door ook nog es de zwarte velgen te monteren. :)

    Login om te reageren
  43. Henkie Timmer zegt

    8 mei 2007 om 21:15

    bijzonder mooie wagen, en dat terwijl ik bmw over het algemeen over de top vind…

    maar voor deze maak ik een uitzondering… veel rijplezier mr Kanaan, gaan met de banaan ;)

    Login om te reageren
  44. SimonMc zegt

    8 mei 2007 om 21:40

    Carbon heeft dacht ik het voordeel dat het ook zeer snel afkoelt.

    Login om te reageren
  45. m5 zegt

    8 mei 2007 om 21:44

    prachtige wagen veel mooier dan de nieuwe

    Login om te reageren
  46. wilco faber zegt

    8 mei 2007 om 21:56

    Prachtige M3!

    Login om te reageren
  47. ChrisGTT zegt

    8 mei 2007 om 21:57

    @ kevski style

    ik zie dat je er nogal makkelijk over denkt……… tis geen oude auto (lees: mini) waar je ff een paar draadjes door kan knippen en ff een startknop tussen soldeerd. komt wel wat meer bij kijken ivm evt canbussystemen en regelapparaten……..?

    op deze auto is veel van het carbon een beetje overbodig in principe, maar als het voor dingen als een airbox wordt gebruikt dan is het gewoon het beste spul!

    tis gewoon een dikke M3 (en dat zegt iemand die niet echt een fan is van bmw’s)

    Login om te reageren
  48. m5 zegt

    8 mei 2007 om 22:15

    een carbon airbox is gewoon standaard toch bij een m3 csl

    Login om te reageren
  49. Bmw München zegt

    8 mei 2007 om 22:15

    super mooi echt mooi gepimpt mooie auto :D ;)

    Login om te reageren
  50. Kevski-Style zegt

    8 mei 2007 om 22:16

    @ Chriss GTT:

    Een oude of nieuwe auto maakt niks uit natuurlijk. Hoe start je namelijk een auto? Sleutel in het contact, 2 klikjes draaien zodat je spanning hebt. Nog een stukje verder om de startmotor te laten aanslaan. Oftewel je verbind het nog steeds hetzelfde, ongeacht de leeftijd van de auto. Het enige waarbij dat anders zou gaan is bij auto’s waarbij je start zonder sleutel. De canbus heeft er dus totaal niks mee te maken.

    Verder zeg je dat het goed is voor een airbox. Waarom? Polyester isoleerd even goed warmte, maar het weegt minder. het is even makkelijk vormbaar, maar is goedkoper. Waarom is carbon dan zo goed? Puur omdat zo veel mensen er op geilen, niet omdat het beter is….

    Login om te reageren
  51. Carfreak zegt

    8 mei 2007 om 23:59

    jammer dat die geen shadow line heeft zoals op de nieuwe 3 coupe, dat zou het pas echt afmaken! maarja je kunt niet alles hebben op oude auto’s maar wat een prachtig ding blijft dit toch

    Login om te reageren
  52. Tim zegt

    9 mei 2007 om 09:42

    Jammer dat ze dit (nog) niet toepassen op de nieuwe m3.. Lijkt me nog vetter..

    Login om te reageren
  53. L-Fred zegt

    9 mei 2007 om 11:30

    Daar hebben we er weer eentje met rode biezen. Aarrgghh, kriebels krijg ik ervan.

    Login om te reageren
  54. AJ zegt

    9 mei 2007 om 14:29

    Gewoon een CSL met wat kleine aanpassingen?

    Login om te reageren
  55. Tombnolz zegt

    9 mei 2007 om 16:20

    Doet denken aan het The A-Team busje! :-)
    Best cool dat zwarte M3-logo.

    Login om te reageren
  56. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 20:16

    Ben ik dan bijna de enige die het NIET mooi vind?……

    Login om te reageren
  57. Snotjoch zegt

    9 mei 2007 om 22:42

    @Windhoos. Nee hoor, je bent niet de enige die hem NIET mooi vind..

    Login om te reageren
  58. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 22:57

    Gelukkig, dacht ff dat ik de enige was. Doe hem mij maar origineel in het zwart (dus ook zonder die getinte ramen) :-D

    Login om te reageren
  59. Snotjoch zegt

    9 mei 2007 om 23:49

    Ja, dan is die wat mooier. Maar een nieuwe coupe 335 vind ik nog leuker, die kamelenbuld aan de voorkant hoeft van mijn niet :) en 306 pk is genoeg om de Deutsche Autobahn te verkennen…

    Login om te reageren
  60. Kev zegt

    11 mei 2007 om 21:57

    Als jullie ‘ns goed zouden kijken dan zien jullie de Active Autowerke compressor duidelijk zitten.

    Dit ding heeft 500pk+ én meer koppel dan een standaard CSL vanaf 2500 toeren… waarna het pas écht begint te stijgen. :)

    Hete wagen !

    Login om te reageren
  61. renebmw zegt

    19 mei 2007 om 00:31

    verdomme, lijkt wel een exacte copy van die grijze m3 uit getaway in stockholm 7, maar wie was nou de eerste… vind m dan toch in het grijs wel mooier.
    en carbon is gewoon mooi spulletje, en dat hoeft niet perfect te zijn, dat is ook niet de bedoeling. ik heb zelf een carbon seibon kap op mn zwarte m3 maar ik vind het gewoon mooi om naar te kijken als het zonlicht erop valt. verder is het natuurlijk gewoon verspillin van geld want nergens voor nodig op een normale auto.
    en met een supercharger is toch niks mis?! iedereen wil altijd meer vermogen dus waarom niet op deze manier? het is iig weer eens wat anders en het blijft speciaal, en je hebt een beter fatsoenlijk bruikbaar vermogen dus je hoeft niet te blijven jagen in toeren om vooruit te gaan. en zo een kit van active autowerke is toch een behoorlijk serieuze tuning naar mijn mening…

    Login om te reageren
  62. renebmw zegt

    19 mei 2007 om 00:37

    @kevsky

    bij een auto die werkt met canbus, oud of nieuw, kun je niet zomaar draadjes doorknippen. elke aanpassing die je zelf doet aan de wagen m.b.t het elektische systeem KAN invloed hebben op de canbus. en daar ook nieuwe auto’s die mét sleutel starten gebruik (kunnen) maken van de canbus, zoals die m3, zal het niet bij dat knopje gebleven zijn, daar komt een hele hoop bij kijken.

    Login om te reageren
  63. wideman zegt

    25 mei 2007 om 20:06

    kevski ? ken ik jou niet ergens van

    Login om te reageren
  64. alex zegt

    7 juni 2007 om 19:20

    kevski carbon is toch echt minder zwaar dan polyester

    carbon 2×2 twill 200 gr/m2
    polyester(oud) glasweefsel twill 390gr/m2

    Login om te reageren
  65. wideman zegt

    23 juni 2007 om 08:31

    misshien klink ik nu heel dom, maar wat is een canbus??????

    Login om te reageren
  66. ronalt zegt

    21 juli 2007 om 19:41

    Ja maar kevski kletst hier wel meer uit z’n tuning nek.

    de getinte ramen had van mij niet gehoeven, verder erg mooi in het zwart.

    Login om te reageren
  67. NILZ zegt

    4 januari 2008 om 01:34

    vind het een beetje te veell carbon op die mooie wagen carbon is inderdaad lichter dan polyester maar in het tuning wereldje wordt het tegenwoordig alleen maar gebruikt voor de show het oog wil ook wat maar heeft niet veel nut.
    voor de rest eenheel propere wagen
    (Ben een Honda fan)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North