• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes-AMG Project One is ein-de-lijk live

Auteur: Author, gepost 12 september 2017 om 15:58 – 22 Reacties

De Mercedes-AMG Project One is ein-de-lijk live


Ook zo benieuwd hoe lompsnel dit ding werkelijk is?

Een nieuwe generatie hypercars staat te trappelen van ongeduld om de autowereld te verpletteren met bizarre prestaties en buitenaardse carrosserieën. De Aston Martin Valkyrie is er daar eentje van, maar Mercedes-AMG heeft met hun Project One natuurlijk ook een buitengewoon gepeperde troef in handen.

De Project One heeft de aandrijflijn uit een Formule 1-wagen. Het maximumtoerental werd iets teruggeschroefd omwille van de betrouwbaarheid, maar de bestuurder heeft nog steeds ruim 1.000 pk tot z’n beschikking. Daarmee vlamt deze zilveren pijl in minder dan zes tellen naar 200 km/u!

Qua uiterlijk is deze hypercar geen allemansvriend. Ergens is dat logisch, want alles op of aan de Project One heeft een functie. Als de auto er niet sneller van gaat zit het er simpelweg niet op. Compromisloos, heet dat met een mooi woord.

U bent enthousiast geworden? Jammer, hij is al uitverkocht. Er komt in elk geval één exemplaar naar Nederland.


Ook interessant!

  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, iaa, iaa-2017, Mercedes, mercedes-amg, Project-One

Vorig bericht: « Handjes op elkaar voor de nieuwe Bentley Conti GT
Volgend bericht: BMW X7 Concept kijkt behoorlijk nijdig »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    12 september 2017 om 16:04

    Ik blijf erbij dat de voorkant een stuk spannender/mooier had gekund. Als Hyundai 5 jaar geleden een Hypercar had gepresenteerd had er waarschijnlijk een soortgelijk smoelwerk op gezeten…
    Maar verder is het technisch natuurlijk wel gewoon een gaaf ding. Ik zag trouwens op een filmpje van Lewis Hamilton, voordat ‘ie het podium opreed, dat ze hem nog handmatig met zo’n F1 starter moesten starten. Dus ik denk dat in dit specifieke exemplaar nog een echte onaangepaste F1 motor ligt…

    Login om te reageren
  2. bmwm3gtr zegt

    12 september 2017 om 16:15

    Lijkt me wel gaaf een race klasse met zulk gevormde auto’s

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      12 september 2017 om 16:36

      @bmwm3gtr: zoals de FIA GT uit de jaren 90…mclaren F1, Ferrari F40/50, Mercedes clk gtr,… Mooie tijden.

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        12 september 2017 om 16:59

        @boomhauwer: geen slecht idee nu de LMP1 dood is, GT1 terug!

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    12 september 2017 om 16:20

    Bijzonder indrukwekkend apparaat die redelijk strak ontworpen lijkt te zijn. Echt heel erg mooi kan ik hem niet vinden maar ik blijf er wel naar kijken. Indrukwekkend ding. Ik ben benieuwd naar rijtesten hiervan.

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    12 september 2017 om 16:24

    “Ergens is dat logisch, want alles op of aan de Project One heeft een functie. Als de auto er niet sneller van gaat zit het er simpelweg niet op.”
    .
    Slap excuus, heet dat met een mooi woord. Als dat ding echt 100% form follows function was had hij eruit gezien als een LMP1 racer.
    Hij zit boordevol aero compromissen ten faveure van het design, en er zijn genoeg voorbeelden van waar functie en schoonheid wel hand in hand gaan.

    Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      12 september 2017 om 17:31

      @harrie: niet per definitie ten behoeve van het design. Ook wetgeving is een niet te verwaarlozen beperkende factor.

      Een bijzonder indrukwekkend ding, mooi kan ik hem echter niet vinden.

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      12 september 2017 om 18:51

      @harrie: Helemaal mee eens! Motorisch gezien is het (grotendeels) F1, aërodynamische gezien niet veel anders als een willekeurige supercar na mijn idee…

      De Valkyrie is wat dat betreft veel meer vorm volgt functie!

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      12 september 2017 om 19:29

      @harrie: las ook ergens dat er airco op zat, dus hij kan nog sneller…tijd voor een black label :D

      P.s. is de hype nu voorbij en gaan we er niks meer van horen net als de aston?

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 september 2017 om 23:24

      @harrie: dat is dus de Valkyrie van Aston Martin. Dit is qua design eigenlijk tamelijk conventioneel..zoiets konden we in de jaren 60 ook al wel getekend hebben..
      De Valkyrie is echt form follows function en gaat deze hypercar overtreffen qua grip en bochten snelheden…

      Login om te reageren
  5. leefvrij zegt

    12 september 2017 om 16:29

    Het lijkt wel een facelift van de McLaren F1 uit 1992. Waar die auto toen vernieuwend was, is dit design slaapverwekkend.

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    12 september 2017 om 16:33

    Indrukwekkend, niet lelijk maar ook absoluut niet mooi. Ik wil hem eerst wel eens zien in een mooie kleur. Dat grijs met groen van de F1-wagen hoeft van mij niet per se.

    Login om te reageren
  7. boomhauwer zegt

    12 september 2017 om 16:38

    Wat waardeer je de CLK GTR dan he… Wat was en is dat een schoonheid. Dit is vast vele malen sneller en moderner,maar de clk gtr maakt me nog altijd aan het knikken in me benen als ik hem zie. Een eeuwige schoonheid.

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    12 september 2017 om 16:56

    De voorkant doet mij denken aan de kop van een Witte Steur (vissoort). Zo’n grote River Monster.

    Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      12 september 2017 om 17:56

      @ghost: ja klopt! Inderdaad tis een steur.

      Login om te reageren
  9. raymondvaneck zegt

    12 september 2017 om 17:27

    Ik vind het een super vet apparaat, alleen heb ik geen enkele associatie met Mercedes als ik ernaar kijk. Dat is zeker geen minpunt, ik heb niks met het merk (de AMG’s uitgezonderd), maar is toch apart.

    Login om te reageren
  10. killbugsfast zegt

    12 september 2017 om 17:40

    Mooie lijnen! Zou hem graag wel eens willen zien zonder de vin en de luchthappers op dak en in de motorkap. Dat lijken de achteraf toegevoegde frutsels om hem gekoeld en bestuurbaar te houden.

    Login om te reageren
  11. michaelcorleone zegt

    12 september 2017 om 18:24

    De techniek vind ik extreem, verbluffend, maar of ik deze auto ook mooi vind weet ik nog niet.

    Login om te reageren
  12. bmwpowerm5 zegt

    12 september 2017 om 19:07

    denk dat Honda en Renault van de winter een een Project One uit elkaar trekken

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      12 september 2017 om 21:58

      @bmwpowerm5: net als mercedes heeft gedaan met een f1 gtr toen de clk gtr in de maak was?…

      Login om te reageren
  13. yorick zegt

    12 september 2017 om 19:12

    Ik vraag mij echt af of dit blok ook eerst verwarmd moet worden, zoals bij een F1 motor ook altijd gedaan moet worden. Of dat je gewoon kan starten en rijden

    Login om te reageren
  14. srt8 zegt

    13 september 2017 om 01:19

    Zie ergens iets van een saleen s7 erin

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North