• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!

Auteur: Author, gepost 11 september 2017 om 20:53 – 83 Reacties

Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!Afbeelding Mercedes-AMG Project One: alle info en foto’s!

Mercedes Project One: alle info en foto's!
Klabats!

Eindelijk is het dan zover: de Mercedes-AMG Proejct One is helemaal officieel. Deze hybride levert meer dan 1.000 pk, gaat van 0 naar 200 km/u in minder dan zes tellen en heeft een topsnelheid van boven de 350 km/u. Dat alles komt natuurlijk door die aandrijflijn uit de Formule 1-auto waarmee Nico Rosberg en Lewis Hamilton in 2015 de circuits onveilig maakten.

Volgens Daimler is de Project One feitelijk de eerste F1-auto die is goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Overigens kijk je nu nog niet naar de uiteindelijke productieversie, maar naar een studiemodel dat al voor een heel groot deel gereed is.

Mercedes

We praten je eerst bij over de motor. De 1.6 liter V6 met turbo wordt geholpen door maar liefst vier elektromotoren. Eentje daarvan is geïntegreerd in de turbo, de andere zit op de verbrandingsmotor. De overige twee exemplaren drijven de voorwielen aan. De Project One heeft dus AWD! De motor draait overigens maximaal 11.000 rpm en de elektromotoren halen zelfs 50.000 rpm. Het onderhoud? Stevig, kijk maar.

De turbo wordt door een elektromotor op toeren gebracht om zo turbo lag en boost threshold te elimineren. De compressor bereikt toerentallen van 100.000 rpm. Bovendien zou de motor gretiger aan het gas hangen dan een atmosferische V8. De verbrandingsmotor zelf haalt overigens een thermische efficiëntie van meer dan 40%, maar wordt daarbij wel geholpen door de elektromotor op de krukas en de elektromotor die de turbo helpt.

Zoals gezegd heeft de Project One AWD. De voorwielen worden aangedreven door twee elektromotoren met elk een vermogen van 120 kW, omgerekend ruim 160 pk. Torque vectoring is mogelijk en tijdens het remmen wordt energie uiteraard opgeslagen en omgezet in elektriciteit, waarmee de voorwielen weer kunnen worden aangedreven. Geinig om te weten: de Project One kan 25 kilometer elektrisch rijden. De versnellingsbak heeft trouwens 8 versnellingen en is speciaal voor deze auto ontwikkeld.

Mercedes

Het accupakket en alle toebehoren komen rechtstreeks uit de Formule 1-racer. Desalniettemin heeft de Project One wel een grotere accucapaciteit om de alledaagse bruikbaarheid iets op te krikken. De koets werd vervaardigd uit carbon om het gewicht laat te houden. Daarbij worden motor en transmissie gebruikt als dragende onderdelen voor de ophanging van de achteras.

Ondanks dat het om een onvervalste F1-racer voor de weg gaat, heeft Mercedes-AMG wel gedacht aan de veiligheid. ABS en ESP zijn standaard. Dat laatste systeem heeft drie verschillende standen die te kiezen zijn via het stuurwiel. De 10-spaaks gesmede aluminium velgen (19 inch vóór, 20 inch achter) hebben centrale velgmoeren. De remmerij bestaat uit keramische schijven die de onafgeveerde massa laag houden.

Waarschijnlijk vindt niet iedereen de Project One even aantrekkelijk om te zien, maar dat hoeft ook niet. Alles wat je ziet heeft een functie en snelheid is in dit verband vele malen belangrijker dan esthetiek. De cockpit zit ver naar voren, de wielkasten zijn groot en de overhang aan de achterzijde is lang, net als bij racewagens.

Cockpit

Het interieur is feitelijk een F1-racer voor twee personen plus een windscherm. Ook hier staat functionaliteit voorop, waardoor de gezelligheid misschien wat ver te zoeken is. Het dashboard krijgt twee 10 inch schermen waarop uiteraard alle relevantie informatie zal worden getoond. Het stuurwiel lijkt op dat van een racewagen en ja, er zit een airbag in.

Ook gaaf: de Project One heeft echt geen spiegels en krijgt in plaats daarvan camera’s en een schermpie. Deze feature kennen we van concept cars, maar voor zover ik weet is dit vooralsnog uniek op productiewagens. Wijs me er vooral op als ik iets over het hoofd zie. Elektronische raambediening is trouwens standaard.

Dan het treurige nieuws. De Project One is uitverkocht. Er komt er in elk geval één naar Nederland, misschien dat de importeur nog een exemplaar of wat los weet te peuteren. Filmpje!

UPDATE 1: we waren aanwezig bij de onthulling, check de video op autojunk.nl.

Mercedes

UPDATE 2: Nederland krijg best veel Project One’s

UPDATE 3: Lewis Hamilton heeft zelfs twee stuks gekocht!

Ook interessant!

  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis
  • Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
    Mercedes-AMG, schiet eens op met die Project One!
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Hybride, hypercars, iaa-2017, Mercedes, mercedes-amg, Project-One, Supercars

Vorig bericht: « Zowaar: de Aicon is een Audi met afwijkend design
Volgend bericht: Volkswagen geeft T-Roc een sportieve jas »

Lees Interacties

Reacties

  1. mundus zegt

    11 september 2017 om 20:57

    Vreemde verhoudingen, als je een 12 jarig kind vraagt om een racewagen te tekenen zal het er ook ongeveer zo uit zien.

    Login om te reageren
    • sunder94 zegt

      11 september 2017 om 21:02

      @mundus: Dan heeft dat kind serieus talent.

      Login om te reageren
    • autodrop zegt

      11 september 2017 om 22:25

      @mundus: ben je gek! Dit is de Chiron maar dan wél goed gelukt! 1 woord; WAUW!

      Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      12 september 2017 om 13:01

      @mundus: ik vind hem wel mooi maar had er inderdaad meer van verwacht. De clk gtr blijft een stuk gaver voor mij

      Login om te reageren
  2. dashter zegt

    11 september 2017 om 20:58

    Prachtig, het is ze gelukt een auto te ontwerpen die afgrijselijker is dan de Chiron. Seriously, wat is er met elegantie gebeurd? Form follows function is geen argument, er zijn talloze hypercars die pareltjes uit form follows function weten te krijgen…

    Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      11 september 2017 om 23:37

      @dashter: smaak is iets persoonlijk. Ik vind hem mooi en als ik de reacties bekijk ben ik niet alleen.

      Login om te reageren
      • stigspielberg zegt

        12 september 2017 om 01:04

        @acizane80: Eens. Je bent daarin niet de enige. De Project One vind ik ook bijzonder geslaagd. De uitgesproken shark fin is iets wat met name in de huidige F1-cars terugkomt (i.p.v. in de 2015-modellen), maar ik vind het niet misstaan op deze Benz. Al met al een strak, goed gelukt design.

        @dashter, als je de algehele vormen van de Project One afgrijselijker vindt dan die van de Chiron, wat is dan je mening over de McLaren P1? Schuin van voren en van opzij zijn de verhoudingen van de P.O. niet extreem anders dan die van de P1. De P1, echt een pareltje IMO.

        Login om te reageren
  3. carshotsnl zegt

    11 september 2017 om 20:59

    Achterlichten lijken zo van de Aventador geknipt en geplakt te zijn.

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      12 september 2017 om 08:34

      @carshotsnl: eerder van de Audi A7

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    11 september 2017 om 21:00

    Wat een heerlijk bruut ding. Ik kan niet wachten tot Top Gear en The Grand Tour hem aan de tand mogen voelen. Casper en Wouter gun ik zo’n testrit natuurlijk ook van harte, maar ik vrees dat Autoblog niet garant kan staan voor het miljoenenbedrag dat deze auto mag kosten.

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      11 september 2017 om 21:01

      @Edge: een triotest met de Valkyrie en de Regera lijkt mij wel wat

      Login om te reageren
      • stigspielberg zegt

        12 september 2017 om 01:22

        @tvklarenbosch: The battle of the best, zou je kunnen zeggen. Net als toen de LaFerrari, P1 en 918 Spyder. Wie lijkt dat inderdaad geen goed idee? Ook nog de Chiron ernaast zetten ter vergelijk?

        Benieuwd hoe lang Top Gear en The Grand Tour (plus Autoblog natuurlijk) dit keer moeten wachten totdat ze van elke fabrikant een go hebben gekregen voor zo’n multitest……

        Login om te reageren
  5. sunder94 zegt

    11 september 2017 om 21:00

    Ik zou hem wel op mijn oprit durven zetten. Zet ik wel m’n bed ernaast om hem ’s nachts te bewaken. Moet ook wel als je je huis verkoopt. Of huizen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      11 september 2017 om 22:07

      @sunder94: wat ga jij doen tegen dieven die zon high profile auto willen stelen? Helemaal niks.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        12 september 2017 om 08:05

        @rolov: Keihard snurken!

        Login om te reageren
  6. reggie-boy_rood zegt

    11 september 2017 om 21:00

    Neigt een beetje naar de MCLAREN F1 die neus. Maar wat een gaaf ding. Concurrenten?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      11 september 2017 om 21:43

      @reggie-boy_rood: Koenigsegg Regera, Aston-RedBull Valkyrie

      Login om te reageren
      • macready zegt

        11 september 2017 om 23:20

        @sr20det:
        Regera komt niet in de buurt qua grondeffect en komt mede dankzij gewicht en gebrek aan tractie (2WD) tot 250km/u in snelheid te kort om een serieus alternatief te zijn (geen circuit monster in deze categorie, zijn snelheid komt op de Autobahn meer tot z’n recht).

        Login om te reageren
  7. Rudy zegt

    11 september 2017 om 21:01

    Geen hele mooie auto om te zien imo, zal ongetwijfeld erg hard gaan.
    Ben benieuwd wat de betrouwbaarheid van deze motor is. Een 1.6 met >6-700pk zal geen betrouwbaarheid wonder zijn?. Ze hebben natuurlijk het voordeel dat ze geen rekening hoeven te houden met de F1 beperkingen.

    Toch had ik hem liever gezien met de 4.0 v8 uit de overige AMG producten. Nu heb je weer zo’n gemaakt geluid van een auto die eigenlijk gewoon een stofzuiger is.

    Login om te reageren
    • mb10 zegt

      11 september 2017 om 21:44

      @Rudy: met dat blok erin kun je die prijs nooit verantwoorden.

      Met die blok erin is de auto wel extra speciaal en niet een AMG gt met een wat specialer koetswerk.

      Login om te reageren
    • tampie zegt

      11 september 2017 om 21:56

      @Rudy: Toch moet na 50.000 km het blok en de bak eruit voor een revisie.

      Login om te reageren
      • woudloper zegt

        11 september 2017 om 22:17

        @tampie: toon me eens een hypercar met >50.000 km op de teller?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          12 september 2017 om 07:51

          @woudloper: die eerste Bugatti Veyron van Perridon heeft meen ik al 75.000 km gereden.

          Login om te reageren
        • rolov zegt

          12 september 2017 om 12:04

          @woudloper: die F1 van mr bean had dat toch?

          Login om te reageren
      • mb10 zegt

        11 september 2017 om 23:31

        @tampie: bij deze auto geven ze het aan wanneer de revisie ongeveer kan plaatsvinden.

        Volgens mij is dat bij de meeste high performance auto’s helemaal geen lage km stand voor revisie. Daarnaast zal er met deze auto niet netjes bij 3000 tpm overgeschakeld worden en er gewoon vol doorgetrapt wordt tot de 11000 tpm.

        Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      11 september 2017 om 22:50

      @Rudy: ik heb het filmpje niet gekeken maar gemaakt geluid? Het is een Benz he, geen bmw waar het geluid uit de speakers komt.

      Login om te reageren
  8. tkoote zegt

    11 september 2017 om 21:06

    Het spijt me, maar ik vind m echt niet mooi. Of in ieder geval niet fotogeniek. Hij doet me wat dat betreft heel erg denken aan een Lexus LFA, ook zeker niet mooi, maar wel heel erg indrukwekkend. Sowieso een enorme stijlbreuk met alle andere MB modellen van dit moment.

    Login om te reageren
  9. janmetdelangeachternaam zegt

    11 september 2017 om 21:07

    Nu weet ik het, die neus lijkt op die van een saleen en de achterkant op een VW xl1

    Login om te reageren
  10. xr3icabrio zegt

    11 september 2017 om 21:07

    Zie toch liever een MC.laren F1 en qwa geluid ook beter klinken

    Login om te reageren
  11. Ram-G-maN zegt

    11 september 2017 om 21:07

    Yo dawg we heard you like active spoilers. So we put an active spoiler on an active spoiler so you can activate your spoiler on your activated spoiler…

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    11 september 2017 om 21:10

    Al draagt een aap een goude ring…..

    De lelijkste hypercar in zeer lange tijd wat mij betreft, echt een mislukkeling vind ik het!

    Login om te reageren
  13. av_diver zegt

    11 september 2017 om 21:12

    Lijkt toch behoorlijk op gewoon spiegels…

    Login om te reageren
    • koentag zegt

      12 september 2017 om 00:13

      @av_diver: Idd ik zie ook gewone spiegels hoor…

      Login om te reageren
  14. viezefreddyw zegt

    11 september 2017 om 21:14

    Dit is iets van een heel andere orde. Dit is next level shit. Wat een auto man. Gewoon een Formule 1 motor van 2 jaartjes terug er in hangen. Gewoon puur omdat het kan. Is toch eigenlijk waanzinnig?

    Ik vind het echt heel erg cool. Of ik hem mooi vind weet ik nog niet maar dat maakt niet uit. Het is gewoon een cool ding!

    Login om te reageren
    • papa zegt

      11 september 2017 om 21:32

      @viezefreddyw: is het idee van een F1 motor in een hypercar niet ontstaan met de Ferrari F50?

      Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        11 september 2017 om 21:58

        @papa: dat was F1 oude stijl, dit is hypermoderne meuk

        Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      11 september 2017 om 22:06

      @viezefreddyw: eindelijk eens iemand met een nuchtere blik. Is hij spectaculair getekend? Absoluut niet maar wat een schoonheid! Geen rare fratsen als de Valkyrie maar toch high-tech.

      Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      12 september 2017 om 06:47

      @viezefreddyw: er wordt precies hetgeen wat mis is met de huidige f1 gekopieeërt. Had er dan een lekkere v10 ingehangen. Had imo veel gaver geweest.

      Login om te reageren
  15. gerjan zegt

    11 september 2017 om 21:18

    Leuk maar dacht dat er ook auto’s waren doe over de 400 gaan. Dat verschild nog al met 350 plus. Als de super super car moet zijn ben ik wel erg benieuwd hoe snel deze rondjes rijd in verhouden met andere echt snelle auto’s. Zal zal ik hem in donker rood/paars bestellen met cognac kleur leer.

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      11 september 2017 om 21:35

      @gerjan: want topsnelheid is iets waar je je in zo’n auto druk om maakt.. rondetijden gaat het om.
      Hard gaat het toch wel.

      Login om te reageren
  16. scaglietti612 zegt

    11 september 2017 om 21:19

    Straatlegale LMP1 wagens (ja ok, een F1 auto, maar zie daar meer LMP1 in), Love it!

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    11 september 2017 om 21:19

    Mercedes doet het even, een F1 motor uit de schappen trekken en in een straatautos gooien. BMW en Audi, kijken jullie mee? Mercedes bouwt even een hypercar. Nu jullie nog.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      11 september 2017 om 22:08

      @berlinetta: de aandrijving lag er al (F1) wat natuurlijk 100en miljoenen aan ontwikkeling heeft gekost, dat maakt dit prestigeproject enigzins betaalbaar

      Verwacht dus niet dat BMW of AUDI met een hypercar komen uit het niets

      Tenzij VAG met de aandrijving uit de LMP1 komt, maar dat lijkt me stug (want diesel)

      Overigens hebben zij Bugatti uiteraard al, al is dat meer een hypersnelle GT

      Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      12 september 2017 om 07:42

      @berlinetta: audi = vag = bugatti dus dat gaat nooit gebeuren. En BMW moet gewoon gaan doen waar het het beste in is: sportsedans en coupes. Daar hebben ze hun handen vol aan geloof ik. Daarnaast had mercedes dit al op de plank liggen en hebben die volgens mij neer budget voor zulke projecten.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 september 2017 om 09:42

        @srthellcat: Ik vind de Chiron toch een heel ander type auto. Dat is een GT, geen raceauto voor op de weg.

        Login om te reageren
  18. racerx zegt

    11 september 2017 om 21:26

    Of ‘ie mooi is doet er echt niet toe, wat een bruut apparaat zeg! Een F1 blok in een dermate ongewijzigde vorm in een straat auto hangen is volgens mij nog nooit gebeurd, heel gaaf!

    Login om te reageren
  19. spykerboy zegt

    11 september 2017 om 21:35

    Schijnt overigens dat er 55 stuks gebouwd worden. Dhr. Manny Khosbin heeft er 1 op bestelling vertelde hij zelf op instagram in zn live uitzending vd presentatie vd auto

    Login om te reageren
    • tampie zegt

      11 september 2017 om 21:47

      @spykerboy: Er worden 275 stuks geproduceerd.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        12 september 2017 om 12:01

        @tampie: en hoogstwaarschijnlijk al bijna uitverkocht . Zoals het hoort Bugatti ;)

        Login om te reageren
  20. henkhupelschoten zegt

    11 september 2017 om 21:38

    Cijfers zijn ongelooflijk! Maar gordon wagener had wel iets beter mogen nadenken over het design. Al zijn de plaatjes voor mijn gevoel erg kunstmatig. Benieuwd of ie ook met een stekker is op te laden. Overigens is dit niet de eerste auto zonder “spiegels”. De Volkswagen XL1 had ook geen “echte” spiegels maar twee schermpjes gefilmd met een aardappel… ook zo’n wagen waarvan iedereen dacht wat doet Volkswagen nu en dat het design gewoon Gruwelijk tegenvalt. Hopelijk ziet deze AMG er in het echt wat beter uit.

    Login om te reageren
  21. pomoek zegt

    11 september 2017 om 21:39

    De haaienvin. Het meest gehate onderdeel van een F1 auto gewoon op een straatauto monteren. Ballen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 september 2017 om 01:27

      @pomoek: Ballen of balen?

      Login om te reageren
  22. tampie zegt

    11 september 2017 om 21:41

    Zitten gewoon spiegels op. Alleen de binnenspiegel is vervangen door een scherm die beeld krijgt van de camera aan de achterzijde.

    De Volkswagen XL1 is een productieauto waarbij de buitenspiegels zijn vervangen door camera’s. Dus niet alleen maar bij concepts.

    Login om te reageren
  23. raymond_witvoet zegt

    11 september 2017 om 21:43

    Zit dit naast de Aston en die lijkt echt lichtjaren verder in ontwerp….. Leuk die F1 tech van dit ding maar daar ploffen die torren ook om de haverklap…

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      11 september 2017 om 21:46

      @raymond_witvoet: die MB motoren knallen om de haverklap uit elkaar ja.. stelletje jan doedels daar bij Das Haus…

      Login om te reageren
  24. 2wheeler zegt

    11 september 2017 om 21:44

    Het lijkt alsof iedereen hem lelijk moet vinden hier… ik vind het een schitterende bak, zeker en profil (filmpje pauzeren rond de 7 seconden). Ook van achter vind ik hem erg geslaagd met de “treurige” achterlichten. De voorkant had ik anders verwacht, maar het is toch alles behalve lelijk imo!

    Dat de aandrijflijn uit de F1 komt is natuurlijk leuk en dat maakt het een hebbeding. Maar ergens had ik liever de V8 met nieuwe hybride techniek gezien. Puur vanwege het feit dat dit in de toekomst nog in mindere mate door de AMG familie gebruikt kan worden.

    Login om te reageren
  25. raymster zegt

    11 september 2017 om 22:00

    Zo jammer dat er totaal niets herkenbaar Mercedes in het design zit (behalve het logo).

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      11 september 2017 om 22:54

      @raymster: dergelijke auto’s zien er vaak niet uit volgens de huidige design taal, maar de komende (kijk maar eens naar de SLR als voorbeeld). Groot pluspunt is dat hier geen lelijke grille op zit.

      Login om te reageren
  26. ko4n zegt

    11 september 2017 om 22:00

    Camera’s als spiegels is niet uniek voor deze Mercdes. De Volkswagen XL1 die al rond rijd heeft ze ook.

    Login om te reageren
    • kapitein187 zegt

      11 september 2017 om 22:18

      @ko4n: idd. Trouwens, Ik zie op de plaatjes gewoon zijspiegels..

      Login om te reageren
  27. allesmetturbo zegt

    11 september 2017 om 22:01

    Less is more.

    Ik vind dit maar niets. Zou deze voor een halve ton ook niet kopen voor de looks. Achterkant is oke maar de voorkant en de verhoudingen zijn uit proportie

    Login om te reageren
  28. Donstil zegt

    11 september 2017 om 22:02

    VW xl1 had al camera’s als spiegel en valt onder productie auto’s.

    Login om te reageren
  29. bouwt zegt

    11 september 2017 om 22:08

    Wat een negatieve reacties. In mijn ogen een vette, hedendaagse (misschien nog wel extremere) versie van de CLK GTR!

    Login om te reageren
  30. ronnieboy zegt

    11 september 2017 om 22:10

    Soort McLaren F1 – Audi A7 mix maar dan met een AMG petronas sausje….
    Beetje té prestigieus….

    Login om te reageren
  31. hartman zegt

    11 september 2017 om 22:14

    Waarom 275 stuks? Van deze – in zijn tijd en nog! – extreme hypercar zijn er maar 6.
    http://www.bingosports.co.jp/inventory/detail_10.html

    Beperkte aantallen maakt een hypercar net even wat begerenswaardiger, vind ik.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 september 2017 om 08:00

      @hartman: die kende ik nog niet, jammer van de kleur.

      Login om te reageren
  32. motherlover zegt

    11 september 2017 om 22:22

    Gave wagen qua prestaties! Qua vormgeving ben ik echter een beetje teleurgesteld. Het lijkt wel op een super car concept van de jaren 90. Vooral als ik naar de voorkant kijk heb ik het idee dat ik naar een geupdate versie van een McLaren F1 kijk…

    Login om te reageren
  33. harrie zegt

    11 september 2017 om 22:38

    Veel gebruik gemaakt van een laag camerastandpunt bij de foto’s om het er nog enigszins indrukwekkend uit te laten zien.

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      11 september 2017 om 22:53

      @harrie: misschien omdat de auto ook daadwerkelijk erg laag is?

      Login om te reageren
  34. quinn zegt

    11 september 2017 om 22:47

    0-200 km/h onder de 6sec!! Dat is veel sneller dan de Bugatti Chiron of de Koenigsegg One of de Regera. Dit is DÈ HYPERCAR de rest is in 1 keer gedegradeerd tot Sportscar??

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      12 september 2017 om 01:36

      @quinn: Ja, was ook enorm verbaasd dat dit nog sneller was dan de Regera, die eigenlijk al bizar snel is ! ( 0-400 in 19 seconden, haaallooo ). De Regera doet het in 6,6 naar de 200, maar heeft ook enkel achterwielaandrijving, de Project One heeft de elektromotoren op de voorwielen.

      Iemand die een gokje wilt doen naar de 0-100 tijd? 2,2 seconden?

      Login om te reageren
  35. nopetrolnofun zegt

    11 september 2017 om 22:57

    Sorry hoor maar dit laat mij totaal koud, de uitstraling interieur en techniek, nee een Koeningsegg doet mij zoveel meer.

    Login om te reageren
  36. Breinstein zegt

    11 september 2017 om 22:58

    Over het design en de techniek is al veel gezegd en geschreven, maar wat wordt de definitieve naam van dit beestje, Project One gaat het productiestadium niet halen hoop ik?

    Login om te reageren
  37. gijzert zegt

    11 september 2017 om 22:59

    Mooie auto maar hij lijkt van voren veel teveel op een Koenigsegg.

    Login om te reageren
  38. koekwaus zegt

    11 september 2017 om 23:01

    Brute bak, maar zo niet Mercedes

    Login om te reageren
  39. perry_snijders zegt

    11 september 2017 om 23:30

    Hey @MauritsH, had iemand al gezegd dat de Volkswagen XL1 ook camera’s en een schermpje heeft in plaats van spiegels? ;-)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      12 september 2017 om 08:16

      @perry_snijders: verrek! Wat een clickbait weer.

      Login om te reageren
  40. antoombom2000 zegt

    12 september 2017 om 07:08

    Ik vind het eerder op een Porsche (918) lijken dan op een Mercedes

    Login om te reageren
  41. m5m5m5 zegt

    12 september 2017 om 07:19

    Bijzonder fraai, alleen het front kon wat mij betreft nog een tikkie agressiever om de achterkant te matchen.

    Ik vind de auto wel kloppen, behalve één ding: de Mercedes-sticker op de voorkant – die lijkt compleet misplaatst imho. Dat krijg je met al die familiegezichten van tegenwoordig: Als je ervan afwijkt is het ook weer niet goed :-)

    Login om te reageren
  42. Dutchdriftking zegt

    12 september 2017 om 09:00

    Gaaf! Maar waar zijn die camera spiegels dan? Ik zie namelijk gewoon normale exemplaren zitten…. Overigens is dit niet nieuw, de VW XL1 heeft deze ook al.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      12 september 2017 om 12:09

      @dutchdriftking: binnenspiegel

      Login om te reageren
  43. notsobig zegt

    12 september 2017 om 13:25

    De Valkyrie komt in mijn ogen veel dichter bij een F1 auto als dit. Die heeft namelijk ook enigszinds de aerodynamica van een F1 auto. Die auto is veel meer vorm volgt functie dan deze.

    Voor mijn gevoel is het enige F1 aan deze auto is de (oude) F1 motor en die lelijke staart vin…

    Als ik kon/moest kiezen tussen deze twee, zou ik dus voor de Valkyrie kiezen!
    Buiten het functionele vind ik die ook mooier. Originelere vorm en veel meer clean…

    Login om te reageren
  44. michaelcorleone zegt

    12 september 2017 om 17:17

    Ik vind deze hypercar echt gruwelijk, een heel nieuw level op het gebied van beleving en rijeigenschappen. Zou ontzettend twijfelen tussen deze AMG en de K’egg Regera.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North