
Dankzij een onzorgvuldige accessoire-boer kan de hele wereld reeds kennis maken met de nieuwe Dodge Ram. What else is new? De pickup stond gepland voor een debuut op de Detroit Autoshow (januari 2008), helaas denken sommige merken dat het nog steeds mogelijk is om foto’s geheim te houden.
Ik heb geen idee of hier Ram-lovers zijn, maar wat vinden we van de nieuwe koplampen en de nieuwe grille? Dodge wilde immers wat meer aerodynamisch te werk gaan…
Dit ontwerp zou het verbruik van de Dodge Ram wat naar beneden moeten halen. Rednecks kopen namelijk geen hybride of diesel, dus men richt zich op gewichtsbesparing en een gestroomlijnd design (via jalopnik).
ach ja… meer van hetzelfde als je het mij vraagt…
Kijk goed, want met uitsterven bedreigd: de full-size pick-up.
Nog steeds de stroomlijn van een baksteen.
Beetje jaren negentig uitstraling.
Ik ben dan weer wel een echte RAM-lover, maar vind deze wel resoluut minder bruut dan het huidige model ! De nieuwe HEMI zou wel een drastische brandstofbesparing met zich meebrengen en het interieur van de nieuwe RAM zou meer naar comfort gericht zijn en beter afgewerkt dan het huidige model. het huidige model heeft een nogal rubberachtige en eighties look.
Ben benieuwd om hem bij de dealer te zien staan in elk geval .. misschien een waardige opvolger voor mijn V70 ;)
En nu de SRT-10 nog…
Same stuff different day?
tja .. de verrassing is er een beetje af ..
het vorige model was wel een brute vernieuwing in het segment .. maar da,s ook weer een jaar of 10 geleden ..
Ik vind em een stuk mooier geworden. Hij kan de concurrentie met de F-150 en de Silverado weer aan…
Als ooit de wegenbelasting er toch eens af gaat :)
Sorry, maar, is ‘ie anders als de vorige?
Aerodynamisch? In dezelfde tekst als ‘pick up truck’?
Man! Buckingham Palace heeft nog een betere CW waarde! ;)
Er staat een grove fout in het artikel, er worden juist wel veel Ram’s met diesels verkocht. Ik denk zelfs de meerderheid
Alle rednecks willen ook voordelig tanken hoor.
Ben wel een dodge-fan; grille iets te veel chroom en van boven te rond, motorkap wel mooi, velgen te klein, chromen spiegels is niks voor mij wel typisch Dodge maar ik heb liever zwarte, deurgrepen wel mooi in chroom wat te klein naar mijn smaak, mistlampen zijn altijd goed om te hebben, voorbumper is best leuk vooral met dat chromen randje onderaan, two-tone combinatie is leuk maar niet voor een stoere pick-up, de donkere ramen daarentegen wel, koplampen te anoniem, welving bij de achterwielen heeft de avenger ook, staat op zich niet slecht.
Achterkant is helaas niet te zien, hopelijk een dikke uitlaat, dikke bumper, grote achterlichten en een forse chroomrand boven de kentekenplaat (iet typisch Dodge, maar vind ik zelf wel mooi)
Hopelijk komen er later meer plaatjes vrij :D
Dit model ziet er ouder uit dan de huidige RAM imo.
Doet mij een beetje denken aan de 1996 ram
Ik ben ook een Ram fan (pick up fan in het algemeen) en ik vind hem erg mooi. Gewoon in zijn geheel even strakker, alleen misschien iets te veel chroom (al zal dat optioneel te veranderen zijn).
Pick ups zijn niet mooi vanwege het uiterlijk, maar vanwee de uitstraling – zonder dat het meteen zo compenserend overkomt zoals je bij een Hummer of grote SUV hebt. Een pick up is stoer zonder idioot te zijn (vind ik, althans).
Chroom van de bumpers af en je hebt een goede degelijke pick-up. Zijn best leuk te zien deze RAM 3500’s. Alleen jammer dat ze de wegligging van een raamzeem hebben.
Is er wat veranderd dan?? :O
Inderdaad jaren negentig uitstraling. Maar ik vind het helemoal nie erg.
ik vind em zeker mooi, de getoonde uitvoering zal wel een laramie zijn, en die hebben het meeste chroom. De huidige 2007 & 2008 modellen vind ik zelf minder verfijnd overkomen, dan bijvoorbeeld een F150 of Silverado, maar t rijdt nog altijd minstens net zo goed.
nog steeds hondslelijk
@ Dennis
De full-size pickup wordt in de VS NIET met uitsterven bedreigd.
Wat wel met uitsterven bedreigd wordt zijn benzine motoren in zulke bakbeesten. Ik lurk op heel wat Dodge- en MoPar-fora en men is daar behoorlijk gecharmeerd van de Cummins Dieselmotoren. Vanaf de 2e generatie Ram (’94) is Dodge begonnen met het installeren van een MPG-meter en nu is het een volkssport geworden onder de Dieselaars om zo zuinig mogelijk te rijden en hun scores te vergelijken.
Ze wisselen zelfs recepturen uit voor de beste thuis-gemaakte biodiesel brouwsels. :-D
@ MaXX
Grappig dat jij dat zegt, ik vind juist de huidige, met de buitenom omhoog lopende koplampen, toch niet de mooiste sinds de Ram z’n bestaan. Het doet mij denken aan kikkerogen of flaporen o.i.d.
Verder ben ik net als jij ook een Ram-fan en deze nieuwe geeft hoop. Het ziet weer als vanouds gewoon dik en bruut uit. Two thumbs up!
@ jamesBrown
De SRT-10 trucks worden sinds 2006 niet meer gemaakt. Men verkocht er niet genoeg van. Klanten lieten ze links liggen vanwege de dure benzine.
Als iemand er 1 heeft moet ‘ie die vooral koesteren omdat ze nog wel eens collector’s items worden… Wikipedia: Due to the short 3 year lifespan of this truck, less than 6,500 Dodge Ram SRT-10s were manufactured.
Ford heeft nog wel een V10 truck en Dodge had er ook 1 maar die worden op de markt gezet met de gedachte “de trekkracht van een Diesel zonder de herrie/stank”. Typisch Amerikaanse onwetendheid over moderne Diesels maar dat verandert nu in rap tempo.
Zuiniger maken? Zeker van 5 mpg naar 6 mpg?
Pick-ups.. Meest nutteloze auto’s voor NL. Ooit voor boeren in de States bedoeld om grote hoeveelheden lading over grote afstanden te transporteren. Maar grote afstanden hebben we hier in NL niet en niemand zal ooit enige lading in de bak gooien want de lak mocht eens beschadigen. Dus, je hebt geen laadruimte, je kan hoogstens 3 mensen meenemen omdat je alleen een voorbank hebt, of je neemt een dubbele cabine maar kan vervolgens helemaal nergens meer parkeren of in de binnenstad van iedere willekeurige stad komen.
Dus, hoe nieuw deze Dodge Ram ook is, zodra hij in NL aankomt is hij niks meer waard dan bijna 3 ton schroot.
Jammer dat ze de grill niet vierkant gehouden hebben, staat veel stoerder en robuuster. Wat volgens mij hoort bij het merk.
Gaan ze nu toch maar veranderen? Het vorige model zag er beter uit dan dit.
@ RobTWo
Gelijk heb je :-D
Voor ons, aan deze kant van de grote plas is 1:8 of 1:9 behoorlijk onzuinig maar ginder is dat voor een pickup toch echt behoorlijk zuinig.
De medium-duty Dodge Ram 2500 is de lichtste Ram die met Diesel leverbaar is en meest verkochte Diesel Ram.
Van beide 2500s zijn de verbruikscijfers die ik op fora voorbij zie komen als volgt:
– 4.7 en 5.7 HEMI’s (Benzine): rond de 13~15MPG (1:5,5~1:6,4)
– 5.9 CTD (Diesel): rond de 16~22MPG (1:6,8~1:9,4)
In 2010 krijgen de light-duty trucks -de 1500s- ook Diesels. Ditmaal een Cummins 5.6 V8.
http://www.dieselpowermag.com/tech/dodge/0612dp_new_cummins_v6_and_v8/index.html
Ben benieuwd welke motoren Dodge hier in gaat lepelen, wie doet een gokje?
Nou omdat je het zo lief vraagt ;-) Ik fantaseer ook graag mee…
Als de motorenspreiding bij het huidige blijft, krijgen we de volgende situatie:
In de light-duty 1500: 4.7 en 5.7 HEMI V8 en vanaf modeljaar 2010 een 5.6 Cummins V8 TD
In de medium-duty 2500: 5.7 HEMI en 6.7 Cummins I6 TD
In de heavy-duty 3500: 6.7 Cummins I6 TD
mooi, maar huidig is toch beter
Wat is er nu eigenlijk zoveel veranderd dan het vroegere model?
@ citrofiel idd veel is hij niet veranderd hé maar dat hoeft ook niet het huidig model is ook wel tof
Blijft een hele leuke en mooie pick-up. In de States heerlijk als 3e auto om de boot/jetski’s/(cross)motoren en boodschappen te doen.Hier fijn voor iemand in de (wegen)bouw e.d. Iets dikkere grotere rims eronder/ dubbele uitlaten en gaan. King of the road!
voor diegenen die het bestaansrecht van dit soort autos in nederland niet begrijpen geldt dit volgende voor de ondernemers
Je kan er met 5 man in
Je rijdt niet op benzine maar op gas van 55 eurocent
Je rijdt zeker geen 1 op4 maar ongeveer 1 op6 a 7
De auto’s gaan op grijs kenteken dus 4 tientjes wegenbelasting per maand
De auto’s rijden stukken comfortabeler dan een vw t5 wat gelijk z’n grootste concurent in nederland is.
Kost daarintegen maar een fractie meer
Is zeer waardevast.
Heeft omdat de bpm maar iets van 12000 euro is een lekker lage fiscale bijtelleing
Etc etc..
Maw zo’n auto heeft zeer zeker bestaansrecht, ook in nederland.
Doet me ergens aan denken:
Pickups hebben wat mij betreft een te hoog Brokeback Mountain gehalte…
Wat een vernieuwend design zeg. En zolang ze nog dikke V8en in die dingen hangen, zal het met die verbruiksbesparing ook wel meevallen.
Dikke auto>Heb in het huidige model gereden met hemi blolk en je voelt je echt wel een king of the road.
En nou zou ik wel s willen weten van de liefhebbers van dit soort voertuigen….waarom zit er in godsnaam een achterbank in dit soort bakken? Ik heb s gekeken…omdat ik de ruimte achter de stoel nogal weinig vond en ik toch extra deuren zag….en er zit dus daadwerkelijk een achterbank in deze monsters….Maar…WAAROM? Ik bedoel….een Porsche 911 heeft net zoveel beenruimte.
@Dat:Jij begrijpt het! Het is idd het grootste beest op de weg ooit !! :)
Met echte oerrrr powerrrr
Ik blijf het wel jammer vinden dat hij niet meer neigt naar de Rampage :
of op de oorspronkelijke tekening voor het nieuwe model met de hoekige grille en de lichten op de fenders :
Dikke bak zeg
Is dit de níeuwe?! Overheen gekeken… Wat is er nou echt veranderd zeg? Een paar details. Voor de niet-kenners is hij niet te onderscheiden. En een verbeterde aerodynamica? Echt niet? Waar zou dat moeten zitten dan? Hij is nog net zo vierkant! :|
@ Maxx; Zeker weten dat die ‘oorspronkelijke tekening’ geen tekening is van een eventuele Dodge Nitro pickup? Daar lijkt hij veel meer op:
Autoblog, zou u uw spamfilter willen checken, en een van mijn reacties eruit willen vissen?
Even iets anders door losgeslagen damwandplaat is vanmiddag een Dodgevanner uit Zaandam overleden ZIJN VAN had geen schijn van kans foto AT5.nl. Ik ben er kapot van. DIT ONGEVAL IS MOORD man reed gewoon op de weg RIP
Jammer, thuis hebben we een srt-10 maar die vind ik nog steeds mooier..
over dat bestaansrecht……
alles wat ultima zegt geld hier in belgie dus ook, onze wegenbelasting daar op is zelfs nog lager 148 euro per jaar, geen inschrijvingstax 56 euro keuring per jaar….. en dan hebde het dus gehad ;)
als je mij een andere auto kan aanbieden die geen full size pick up is waar ik alsnog :
-Mee over onverhard terrein kan?
-(kleine) Betonmolen, kruiwagens, zakken cement en zand ……you bloody name it achterop kan gooien zonder mij enige zorgen te maken dat ik de bak zal beschadigen en hem gewoon met de hogedrukreiniger kan schoonspuiten?
-Een aanhanger van 3.5 kan trekken zonder dat ik zelfs op de steilste hellingen in de problemen kom?
-dagdagelijks mijn ‘kleine’ boodschappen doen in de colruyt en de focking krantenwinkel zonder het gevoel te hebben met een werkauto zonder comfort op stap te zijn?
-vlot genoeg met het verkeer meekan om de gemiddelde klakkeman in ne bloody getjoende saxo aan de lichten groen geel en purper te doen uitslaan zonder zelfs moeite te doen?
-In alle luxe en comfort naar het zuiden van frankrijk kan rijden en daar fris en monter uitstappen zonder rugpijn?
-voor de meest snobistische discotheek kan stoppen zonder een modderfiguur te slaan tussen de bmw blazers en japjunkers?
-kortom een all-round auto is de mij zowel in mijn professioneel, vrije tijd en gezinsleven dagdagelijks goede diensten bewijst terwijl het der goed uitziet, goed rijd en alle comfort bied…..
nu ja, jaloezie is een vies beest (hence ook het vandalisme dat mij een paar keer per jaar overkomt)
En het is natuurlijk makkelijker om dingen af te breken dan inzien dat je in het leven misschien beter wat meer had gewerkt en minder gekankerd
Dan reed je nu misschien ook niet in een ‘functionele’ golf van 15 jaar oud …
nou ja deze is wel wat minder dan mijn huidige wagen, denk dat ik maar een model oversla
en wat de aerodynamica betreft aan mijn reet daar koop je niet zoon auto voor