• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Mercedes E-Klasse: zo duur is ‘ie

Auteur: machielvdd, gepost 24 augustus 2023 om 14:07 – 10 Reacties

Mercedes E-klasse prijs

De prijzen van de gloednieuwe Mercedes E-Klasse zijn bekend. Verrassing: die zijn niet mals.

Met hun omvangrijke gamma introduceert Mercedes zo’n beetje wekelijks nieuwe modellen en facelifts. Toch is de introductie van een nieuwe E-Klasse net even wat specialer. Dit blijft toch een belangrijke pijler, ook al nemen de GL- en -EQ-modellen steeds meer de overhand.

Wouter heeft de E-Klasse al in juni aan jullie voorgesteld (zie de video hieronder), maar één stukje informatie wat nog mistte was de prijs. Inmiddels kunnen we die ook melden, want de gloednieuwe E-Klasse is in de configurator verschenen.

De nieuwe E-Klasse (de W214 voor de kenners) heeft een vanafprijs van €71.676. Dat is maar liefst €10.000 meer dan de vanafprijs van de vorige generatie, maar het is verschil is minder dramatisch dan het lijkt. De instapper is op dit moment namelijk de E 300 e. Er is ook een nieuwe E 200, maar die is nog niet in de configurator te vinden.

De E 300 e is een plug-in hybride, met een systeemvermogen van 313 pk en een systeemkoppel van 550 Nm. Niet verkeerd voor een instapper. De E 300 e is ook als 4Matic te krijgen, tegen een meerprijs van €7.650.

De keuze is op dit moment nog beperkt, want de enige andere aandrijflijn die je kunt kiezen is de E 400 e. Dit is eveneens een PHEV, die standaard vierwielaandrijving heeft en een systeemvermogen van 381 pk. Voor deze versie ben je minstens €89.152 kwijt.

Mercedes E-klasse prijs
Mercedes E-klasse prijs
Mercedes E-klasse prijs
Mercedes E-klasse prijs
Mercedes E-klasse prijs
Mercedes E-klasse prijs

De E-Klasse Estate is ook meteen te bestellen, ook al is deze later onthuld. Voor de extra bagageruimte betaal je een meerprijs van €2.567. Dat is natuurlijk geen geld, in vergelijking met sommige opties (een vuilniszakgrijs kleurtje kost bijvoorbeeld €3.751).

Prijzen concurrentie E-Klasse

Qua concurrentie zijn er natuurlijk maar twee auto’s die er echt toe doen: de (eveneens gloednieuwe) BMW 5 Serie en de Audi A6. En vooruit, voor de volledigheid zetten we de prijs van de Lexus ES er ook bij.

  • Lexus ES 300h (218 pk): €60.995
  • BMW 520i (208 pk): €65.080
  • Mercedes E 300 e (313 pk): €71.676
  • Audi A6 50 TFSI e quattro (299 pk): €72.030

De 5 Serie is een paar duizend euro goedkoper, maar dan heb je ook echt een instapper. De 520i zou je eigenlijk moeten vergelijken met de E 200, maar ja, die is nog niet leverbaar. En de 520i is vooralsnog de enige benzineversie die je kunt bestellen bij BMW.

Bij Audi is wel een directe vergelijking mogelijk. De A6 50 TFSI e is ietsje duurder, maar je hebt standaard quattro. Als je E 300 e 4Matic pakt is de Audi wel degelijk goedkoper. Dan heb je natuurlijk wel een model wat al langer op de markt is, terwijl de Mercedes helemaal gloednieuw state-of-the-art is.

Ook interessant!

  • video: Mercedes E-klasse facelift duikt op
    Video: de nieuwe Mercedes E-klasse
  • Video: Wouter stelt nieuwe Mercedes E-klasse aan je voor
  • BREEK!! Dit is de nieuwe Mercedes E-Klasse
  • Video: Mercedes S-klasse is onderzeeër
    Video: Mercedes S-klasse is onderzeeër

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, geld, Mercedes, Prijzen, Video, w214

Vorig bericht: « BYD gooit prijzen van alle modellen omlaag
Volgend bericht: Video: autotransporter vol supercars omgevallen »

Lees Interacties

Reacties

  1. kilum zegt

    24 augustus 2023 om 15:59

    Een E300e 4Matic estate. Doe mij die maar. En dan zo’n rooie. Meer dan dat kun je toch nooit nodig hebben. Perfecte auto voor alle omstandigheden.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      24 augustus 2023 om 16:04

      Jij begrijpt het. Ik kan zo een type wagens als gezinswagen iedereen aanraden. Het enige nadeel dat ze hebben is dat eens je ze gewoon bent elk model er onder “te min” aanvoelt.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 augustus 2023 om 17:45

        Nee, je begrijpt het overduidelijk niet. Voor het schuin aflopende trottoirbandje voor je oprit en de verkeersdrempels in de woonwijk is het van essentieel belang dat je een SUV aanschaft.

        Login om te reageren
        • thjvanvlerken zegt

          24 augustus 2023 om 19:16

          Even wachten op de “all terrain” dan

          Login om te reageren
    • tortuga zegt

      25 augustus 2023 om 08:20

      Voor mij een blauwe met wit lederen interieur

      Login om te reageren
  2. O plaat zegt

    24 augustus 2023 om 16:02

    Met een E klasse rijden kost waar ik woon 10 euro om in te stappen en 2,5euro per km.

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    24 augustus 2023 om 18:22

    De E 300 e van de vorige generatie stond in de prijsboeken vanaf ca. 66 mille. dus een verschil van ruwweg 5 tot 6 mille, beetje afhankelijk van welk businesspakket je er op had zitten.

    Login om te reageren
  4. Pordon zegt

    24 augustus 2023 om 18:43

    Opzich vind ik dit segment niet eens zo extreem veel duurder geworden de afgelopen jaren.

    Zeker niet als je gaat vergelijken qua pk’s.
    De E-klasse uit 2002 met +300pk destijds was de E500 en had een nieuwprijs van €90k

    Mocht de nieuwe E200 leverbaar worden voor zo’n €65K en dat vergelijkt met een E200 classic uit 2002, nieuwprijs van 51k dan is dat in 21 jaar slechts €14K erbij.

    Voor die 14k krijg je tegenwoordig wel veel meer auto voor je geld.

    Login om te reageren
  5. kamikaz3 zegt

    24 augustus 2023 om 21:58

    Het grootste nadeel is kofferruimte. 370l of 460l, dat is toch wel echt weinig voor zo’n grote auto. Andere merken werken de batterij al een 10-tal jaar beter weg, zonder veel ruimte te verliezen.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      24 augustus 2023 om 23:01

      Komt vooral door de achterwiel aandrijving. Mijn Cadillac heeft ook maar een 390l. Een voorwiel aangedreven Audi kan de koffer dieper maken en zo meer ruimte creëren.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North