Zou de onlangs op vrije voeten gestelde onderwereldeindbaas nog wielen nodig hebben? In dat geval is zijn voormalige en gepantserde Passat W8 4Motion wellicht een valide optie, want die duikt weer eens op in de occasionwereld. In 2007 stond er nog 84.950 euro op het prijskaartje, anno nu mag ‘ie weg voor 30 mille. Afschrijving much?
Holleeder had vóór zijn Vespa-fase een duidelijke voorkeur voor Duitse sedans met de nodige bepantsering, want een paar jaar geleden kwam zijn kogelkoppende 540i ook al eens voorbij. En nu hij weer enigszins in de anonimiteit wil blijven is deze wolf in schaapskleren (alhoewel, 275 pk is niet extreem veel in een auto van twee ton) misschien wel de ideale keuze.
Er staan inmiddels 79.964 kilometers op de teller van deze zwarte Passat. Bijna alle functionaliteiten zijn elektrisch te bedienen en hij is uit de fabriek komen rollen met beveiligingsniveau B4. Check ook de dikte van de zijramen. Advertentie HIER.
Met dank aan Remco voor de tip!
Lees ik het goed 2 ton voor een Passat?
@agera: Nee, dat lees je fout. Volgens de ad moet dat ding € 29.950 opbrengen.
@mcdonald: & @ossscar: Ja natuurlijk niet de prijs van nu maar van destijds. Ook al is deze auto bepantserd 2 ton voor een Passat is altijd te veel!
@agera: hehe :) 2 ton is 2000kg, dus hij bedoeld, ”275 pk is niet extreem veel in een auto van 2000kg”
@dennisr: ja man ik zag het ook daarna pas :P
@agera: Sorry, mijn fout. Ja 2 ton gewicht.
@agera: 2000 kg wordt bedoeld neem ik aan!!
Beetje bepantsering weegt niet niks!! ;)
@baap: Damn alsnog kapot veel.
@agera je leest het goed, maar begrijpt het verkeerd ;-)
@ossscar: idd, het gaat wel over de auto van Holleeder
Héérlijke wagen! Ik ben zo al fan van de Passat W8, maar zo’n gepantserde variant is helemaal lachen.
@Rohrl-fan: lekker traag enzo.
@robbie: Kom er maar naast staan..
(De mijne is niet gepanserd en legt ‘slechts’ 1700Kg in de schaal. Fabrieksbegrensing is er af, dus we worden niet meer gestopt bij 250Km/u.)
@TSI-tje: ik doel op die gepantserde, die is niet meer zo snel.
@robbie: :P dacht ik al… Maar weet het niet, d’r is altijd veel koppel op voorraad bij de mijne. Ik heb niet de ervaring met zo’n gepanserde, maar kan me voorstellen dat het nog mee valt. 0-100 is hij niet heel snel (vergeleken met b.v. een BMW M3 of Audi (R)S4) maar de acceleratie is wel heel lineair. Pas boven de 240-250Km./u heb je pas het idee dat het de auto meer moeite gaat kosten om nog snelheid te winnen.
@robbie: Akkoord, een echt scheurijzer is het niet meer, maar ik vind het concept gewoon zalig.
Gewoon dat 99% van de bevolking geen idee heeft dat ze een gepantserde 8-pitter zien.
Met de huidige benzineprijzen heb je welhaast een criminele organisatie nodig om een Passat W8 te laten rijden, laat staan een bepantserde dus datvdeze weer te koop staat verbaast niet.
@mashell: Ik ben geen crimineel en mits ‘normaal’ bereden is hij best nog ‘vriendelijk’ in het gebruik. 1op12 is haalbaar. Word je rechtervoet zwaar dan loopt het alle spuigaten uit. Maar noem mij één conventionele 8 cilinder waar dat niet zo is.
@TSI-tje: rij met rustig rijden probleemloos 1 op 15 op de snelweg . Rustig is 130 cruisen
@Soulmaster: Met een ?…. Prius ? Insight ? Wat ?
@Soulmaster: Sorry, nu pas even je profiel bekeken… Maar een V8 TDI bedoelde ik niet met conventioneel. Daar had ik het over een benzine gestookte 8 Cilinder, zonder hulp van Turbo’s/Kompressors/Hybride’s…. Wel dik, zo’n V8Turbo Diesel.. :P
@TSI-tje:
Jij zit aan 8l/100km? Die van thuis vroeger raakte niet onder de 12l/100km en vaak zelfs 18l/100km.
Wel een geweldige wagen.
@Hupke: Berekend met ca.120-130Km/u. op de cruisecontrol haal ik (op z’n sloffen) 1 op 12. Meer zit er ook niet in.
‘Normale’ W8 voelde al niet erg snel aan (vergelijkingsmateriaal E39 530i), maar als hij nog gepantserd is zal er wel weinig van overblijven
@Joel_D: Moet je eens proberen met een handgschakelde in de regen. Is de BMW nergens meer.
Gelukkig is de APK wel begin 2013, ik zeg doen.
Alsof iemand dat ding wil hebben..
Als iemand dat ding koopt word ie gelijk even op het matje geroepen door oom agent, want wat heeft diegene dan wel niet op zijn geweten..
@dennisr: idd, als je het onderstaande koopt weet zelfs oom agent er niet van (tenzij ze het kentekengwicht ff checken -_- )
hij zou deze moeten nemen:
![](http://static.autoblog.nl/images/wp2009/mercedes_e-klasse_guard.jpg)
e-guard, daar kun je aardig wat kogels mee koppen
als die een e350 neemt, zal een non-kenner niet verwachten dat die gepantserd is, dus why not ;)
@bigcar: Of een BMW X5 Security Plus of BMW X5 Security.
@agera: precies!
![](http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%20X5%20Security.jpg)
alleen dan wel de oude versie want anders valt het misschien wel opomdat het misschien wel in een iets te hoge prijsklasse kan vallen?
@agera: precies!
![](http://static.autoblog.nl/images/wp2008/BMW%20X5%20Security.jpg)
alleen dan wel de oude versie want anders valt het misschien wel opomdat het misschien wel in een iets te hoge prijsklasse kan vallen?
@bigcar: beter want x5 e53 blijft voor mij de mooiste x5
@bigcar: ja of een marauder?! Toch poen zat over
@mightymike: En valt amper op!
http://www.youtube.com/watch?v=XGo1w4gpCXM
hij rijd nu bij jouw door de straat
@qoekje: haha, plus 1 ;)
Waauw wat een ding ,mindblowing design and wopping… eh niks?
@norge: Deze heeft op de ontwerptafel gelegen van de man die nu jouw favoriete Hyundai’s ontwerpt.
All is true in the eyes of the believer Norge…..
Jammer dat je niet in NL woont, had ik je een keer kunnen laten genieten van de soundtrack van deze heerlijke 8-pitter.
@TSI-tje: Aah ,vol in de aanval om je auto verdedigen? Never mind ,deze auto heeft een tijdloos design en met V8 een echte sleeper .Niet tegen de anderen zeggen maar ik vind het eigenlijk wel een gaaf ding. :)
@norge: Nee man, geen aanval. Je weet toch, ondanks jij altijd VW (VAG) ‘moet afpiessen’ vind ik je best een aardig mannetje.. ;) Niet tegen anderen zeggen hoor.. :P
Ik dacht zal je alleen even op de hoogte stellen van een ‘feitje’ een ‘leuk detail’ meer niet man !
Nogmaals ik zou je het graag gunnen om een keer mee te genieten van de soundtrack. Hij loopt echt anders als een V8 en dat hoor je. Naja, zoek het maar eens op YouTube, d’r staan zat filmpjes op.
@norge:
W8 geen V8!!! Er is toch wel een verschil.
@Hupke:Sorry W=V op zijn Noors ;)
@norge: Rare jongens die Noren… :P
@TSI-tje: Oeh ! en vergeet niet,de auto bezit ook nog iets… jouw favoriet. AWD door middel van 4Motion.. ;)
@TSI-tje: Is inderdaad een voordeel.Nou nog heel blijven…. :mrgeen:
@norge: (Nog) geen klagen.. :mrgreen:
Heb een keert zo’n ding zowel met en zonder automaat gereden, maar die trage automaat doet wel een hele grote afbreuk van de prestaties, dus als je zoiets wilt prefeer ik de handbak.
Mooiste Passat die gemaakt is. Alles klopt aan deze auto en hij is tijdloos. En in deze uitvoering is het plaatje helemaal compleet. :D
He, dat is in mijn woonplaats. Morgen eens even een kijkje nemen… :D.
Deze auto heeft de laatste jaren van dealer naar dealer gereden verder niets. Waarschijnlijk dat de prijs en de historie de auto niet zo interessant maakt voor een eventele koper. De W8 an sich is een mooi stukje techniek.
Zeer compacte 4.0. 8 cilinder met AWD in een auto die niet opvalt. Alle spoilerpetjes zullen het niets vinden, die ‘geilen’ op hun Skylines, Impreza’s en ander spoiler spul. Ook prima, ieder z’n meug. Maar naast Lancia (Thema 8:32) is dit een van de weinige auto’s in dit segment met deze ‘gewone’ looks en een 8 pitter in het vooronder.
Audi’s S4/RS4, BMW M3’s laten hun innerlijk vele malen duidelijker zien. Ik vind dat juist de charme van zo’n W8. Dat is precies waarom ik er één bezit !
@TSI-tje: een _
335 van bmw kan je ook zeer subtiel aankleden hoor. Toch zit je met een hoop paarden onder de motorkap!
@vale46: Maar géén 8-pitter.
Ook een fantastische auto, begrijp me niet verkeerd, maar nieuwer dus duurder en geen acht cilinder. Ik had ook graag zo’n Thema 8:32 gehad maar daar zijn er zo weinig van over dat die slecht te vinden en redelijk duur zijn.
En voor mij is het een hobby auto voor erbij, dus de kosten moeten wel ‘wat’ binnen de perken blijven.. ;)
@TSI-tje: Mwah een E39 540i Protection heeft ook geen uiterlijke kenmerken (als je hem niet met M pack besteld) die heeft dat potentieel ook. Wel een duurdere auto inderdaad.
@E34M5Touring: Da’s waar, maar ik hoef geen ‘protection’ ik heb misschien niet -alleen- vrienden, maar dit soort bescherming is in mijn geval niet nodig.. ;)
@TSI-tje: Nee klopt maar het was me meer te doen om het feit dat die er ook vaak uitzien als een 520i. Totdat ie optrekt natuurlijk.
@E34M5Touring: Schiterent… maar dat vind ik ook prachtig aan die M5 van jou. Niet té uitbundig gestyled. prachtig !
@E34M5Touring: Tnxs and so true. Iedereen denkt 525i totdat ze alleen maar achterlichten zien.
@E34M5Touring: Dat vind ik toch wel de ultieme charme van auto’s zoals de onze. ;)
@TSI-tje: Moest trouwens zijn ‘één van de weinige *Europese* auto’s met een 8 cilinder’
Was deze passat betaald met het Heinekengeld?Wie wil er nu in een auto rijden van zo’n crimineel?
@Alfarobert: Ik!!
30k is echt te veel geld voor zo’n auto. Ik snap wel dat de bepantsering de auto zo duur maakt. Maar er zijn in nederland maar heel weinig mensen die daar nou echt de noodzaak van inzien.
@jippie: idd mijn eerste gedachte bij het lezen van dit bericht.
Met al die agressie tegenwoordig op de weg heb je deze uitvoering van de W8 ook wel nodig.
Het bedrijf waar deze Passat staat is ook geen lekkere. Ik heb daar mijn 166 JTD gekocht. Prima auto maar het bedrijf….. Nee sorry geen aanrader.
@E34M5Touring: Hoort misschien wel bij deze auto, zo’n verkopende partij. Stond voorheen al bij ‘van Dijk & dochters’ in Rotterdam, ook al geen aanrader.. ;)
Valt hier nou niemand op dat er Audi A4-velgen onder zitten?
@Poll: Zijn geen A4 velgen, zijn special wielen om de ‘run-flat’ banden te kunnen monteren. Je wil toch niet dat poliesie je banden lek schiet natuurlijk. Is één van de weinige features waar de gepanserde versie van buiten aan kan herkennen.
Ik hou van dit soort auto’s! zeer ingetogen en toch zo’n dikke motor in het vooronder. voor de kruimeldiefjes is deze passat waarschijnlijk boven hun budget, maar voor Holleeder lijkt me dit een mooie kans om zijn oude auto weer terug te kopen. wat bescherming kan hij wel gebruiken.
jammer trouwens dat VW niet nog steeds een w8 aanbied in de passat, nou snap ik het wel wat betreft verbruik en milieu eisen. De nieuwe passat met 3.6L ziet er van buiten ook erg ingetogen uit (is niet meer de r36 als voorheen) en toch heb je 300PK onder je rechtervoet en sprint je in 5,5 seconden naar de 100…. dat is sneller dat een gloednieuwe Maserati Quattroporte!
@b0ss:
Die motor was veel, veel, veel te duur. Zo’n V6je laat zich veel beter onderhouden (en ontwerpen). Is stukken goedkoper en de prestaties die nodig zijn voor een top passat (om audi niet voor de voeten te lopen) zijn er ook uit te halen. Ook is die motor een stuk lichter wat ook nog eens een voordeel is. Het idee van zo’n W8 is heel leuk maar iets minder praktisch.
@b0ss: Dan is VW niet echt vooruitstrevend. Mijn 3.0 heeft 325PK.
Holleder is baas, Dino Soerel is eindbaas.
@750i: En jij bent een idioot! :D
@luuktb: Wat een zinvolle bijdrage :(
@johnny23: Iemand die het werk van deze 2 heren ambieert is toch een idioot of zeg ik nou wat geks?
Hoezo ben ik een idioot? Verdiep je eens in de geschiedenis van de vaderlandse penoze en er zal misschien een wereld voor je opengaan.
Kan iemand mij de logica van het denken van deze man uitleggen? Blijkbaar is hij nogal bang voor rondvliegende projectielen, maar kort daarna gaat hij wel op een scooter rondtuffen. Was die ook gepantserd dan?
LELIJK