• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De plannen van Alpina met de nieuwe BMW 5-serie

Auteur: Alwood, gepost 16 juni 2010 om 21:15 – 32 Reacties

Alpina B5 Biturbo F10


We kennen inmiddels allemaal de nieuwe BMW 5-serie. Een prima auto. Achterwielaandrijving, leuke motoren en een prima verteerbaar design. Alleen gaat een BMW 535i natuurlijk bij lange na niet hard genoeg.

Daarom komt er een BMW M5, maar ook een Alpina B5! Natuurlijk is de BMW M5 de makkelijke voordehandliggende keus. De kans dat je een E60 M5 ziet is groter dan dat je wat voor een Alpina dan ook rond ziet rijden, maar is het ook de beste keus? Waar je vroeger altijd voor een atmosferische BMW of geblazen Alpina kon kiezen, is het nu lood om oud ijzer.

Op een M5 zal je langer moeten wachten, het spoilerwerk zal er meer ordinair uit zien en hij zal het comfort van de B5 niet halen.

De Alpina B5 Biturbo zal over een maand onthuld worden en heeft ook acht cilinders, 4.4 liters inhoud en twee turbo’s. Enkel op vermogen zal je wat inleveren. Het blok wordt min of meer overgenomen uit de Alpina B7. Daar wekt de V8 507pk en 700Nm op. In de 7-serie goed voor een sprint naar de 100km/u in 4,7 seconden. De iets minder zware B5 zal waarschijnlijk onder de 4,5 seconden duiken.

Voldoet je E60 nog wel even en sta je het liefst altijd vooraan, met een petje, en een McMilkshake in de bekerhouders: wacht vooral op de M5. Hou je niet van fastfood, petjes en ‘het’ BMW-imago: ga over een maand eens langs bij Alpina! Het straatbeeld zal er wel bij varen, of rijden.

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 of tóch een Alpina B5?
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, alpina, b5, BMW, f10, teaser, tuning

Vorig bericht: « Dit zijn de minst groene auto’s van 2010
Volgend bericht: Staat de brug met penis open, dan is deze in … »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    16 juni 2010 om 21:30

    Met zulke velgen en in donkergroen zoals die tekening wel een zeer fraaie bak eigenlijk. Is een kleur die je niet vaak ziet om BMW’s, maar staat zeker op die nieuwe 5 misschien wel heel goed.

    Login om te reageren
  2. Br3chtje zegt

    16 juni 2010 om 21:30

    Dat gaat er al op vooruit :D

    Login om te reageren
  3. peter zegt

    16 juni 2010 om 21:32

    recente alpinas hebben vaak slechte reviews qua wegligging

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      16 juni 2010 om 21:46

      @peter:

      Autocar en EVO magazine denken daar heel anders over die vonden de B3 precies goed…

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        16 juni 2010 om 21:52

        @ErikkNL:

        Denk dat het over de B7 gaat niet?

        Login om te reageren
        • ErikkNL zegt

          16 juni 2010 om 22:03

          @Hupke:

          Peter heeft het over “recente Alpina’s” kan elk model dan zijn toch?

          Login om te reageren
  4. Laue zegt

    16 juni 2010 om 21:34

    wat is dat toch dat 90% van de m3 en m5 in verkeerde handen valt na 10 jaar.

    Login om te reageren
    • willie zegt

      16 juni 2010 om 23:10

      @Laue: 100% van alle bmw’s valt in verkeerde handen…

      Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    16 juni 2010 om 21:36

    Alpina, blijf er zot van.
    BMW how they should be.
    Maar waarom maken ze er niet terug een B10 van auto lijkt er terug op.

    Login om te reageren
  6. FuelMinded zegt

    16 juni 2010 om 21:43

    Misschien een domme vraag, maar hoeveel spaken heeft een Alpina-velg?
    En is dit altijd dezelfde aantal?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      16 juni 2010 om 21:51

      @FuelMinded:

      Voor zover ik weet velgen met 20 spaken, al het ik me ooit eens laten vertellen dat je het verschil tussen de B11 en B12 van de 7 serie kan zien aan de wielen, nooit echt gefact-checkt.

      Login om te reageren
  7. maartenooms zegt

    16 juni 2010 om 21:50

    @fuelminded

    zo te tellen 21:p

    Login om te reageren
  8. geertje zegt

    16 juni 2010 om 21:55

    Wat een bullshit over dat imago, Alwood. zeker gefrusteerd dat jij geen fatsoenlijke BMW kunt rijden laat staan betalen. Ik ben al jaren een BMW rijder en heb echt geen petje. Die zie je echt niet in een e60 rondrijden. En wat nou BMW imago? ga lekker andere merken afzeiken. Een M5 met ordinaire spoilers. De ///M klasse van BMW steekt al jaren met kop en schouders boven de rest. Alwood-> kiss my ass!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      16 juni 2010 om 22:23

      @geertje: tsss…Alwood is een Volvo-manneke, dat weet iedereen ;-). Maar ik geef’m wel gelijk dat vele ‘oudere modellen BMW’ voorzien zijn van de door Alwood genoemde piet-petjes in trainingsbroeken, een matje, dolle-blonder-mina’s en teveel nepgoud om de pols/hals. Overigens rijdt ik ook een BMW (E90)…en ik draag soms een pak…

      OT: de Alpina is inderdaad de mooiere BMW, in rijcomfort, in styling etc…maar je betaald er zo GIGA-veel geld voor, niet normaal meer !!!! Zéker in dit zeiklandje.

      Login om te reageren
  9. Jos zegt

    16 juni 2010 om 22:05

    @geertje, je reageert anders hoe het stereotyp ‘petje’ reageert :)

    Login om te reageren
  10. Jos zegt

    16 juni 2010 om 22:07

    *je reageert anders wel zoals het stereotyp petje reageert

    ik kan niet type sorry

    Login om te reageren
  11. Shenkie zegt

    16 juni 2010 om 22:18

    Alpina altijd veel stijlvoller gevonden dan de M-producten. Tenminste fatsoenlijk hout in het interieur in plaats van dat cheapass-aluminium en mooie klassieke velgen. Zal bij de nieuwe niet anders zijn gelukkig.

    Login om te reageren
  12. jeanclaude zegt

    16 juni 2010 om 22:32

    lijk so wel veel op een 7 serie vaan de voorkant

    Login om te reageren
  13. AudiQuatro zegt

    16 juni 2010 om 23:01

    netjes netjes!

    Login om te reageren
  14. binkie zegt

    16 juni 2010 om 23:21

    @ willie: dat jij m niet kan krijgen betekent niet dat ie bij een ander in verkeerde handen is..

    Login om te reageren
    • willie zegt

      16 juni 2010 om 23:24

      @binkie: waar heb jij die wetenschap vandaan?

      Login om te reageren
  15. akif7 zegt

    17 juni 2010 om 00:20

    je vind de auto mooi of lelijk klaar ga niet zeiken of die in verkeerde handen valt of niet dat is niet aan jou weggelegt om het te bepalen,

    Alpina is 1 van de mooiste bmw tuner gewoon strak en geen speelgoed

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    17 juni 2010 om 07:34

    Ik vind hem er nog wel goed uitzien… Die velgjes passen er wel bij…
    Maar eerst misschien toch wachten op de m5…

    Login om te reageren
  17. jack_abarth zegt

    17 juni 2010 om 07:46

    Hij doet me gelijk aan de B10 denken, en ik kan je zeggen dat is in mijn ogen een pluspunt

    )

    Login om te reageren
  18. spykerboy zegt

    17 juni 2010 om 07:59

    ik heb liever de M5 met al die spoilers etc toch bruter

    Login om te reageren
  19. skier zegt

    17 juni 2010 om 08:43

    Uhm heb Alpina nooit echt mooi gevonden, krijg juist bij Alpina het sjonbak gevoel. Zelfde bij een Mercedes door Lorinser. Altijd dat gezeur over het ‘petjes-imago’… Tuurlijk rijden er veel petjes in BMW’s maar ook in Mercedes en Audi. Die petjes denken namelijk dat ze heel wat rijden als ze in een 15-20 jaar oud ‘premium’ wagentje rijden.

    Login om te reageren
  20. Neal zegt

    17 juni 2010 om 09:10

    Sinds wanneer is een neiuwe 5 serie al een ‘petjesauto’… De jongeren hebben blijkbaar veel geld in Nederland

    Login om te reageren
  21. Majinstar zegt

    17 juni 2010 om 09:21

    Nou maar hopen dat ze die lelijke inham op de motorkap goed wegwerken.

    Login om te reageren
  22. Robin zegt

    17 juni 2010 om 11:38

    Ehmm het blok wordt min of meer overgenomen uit de B7? Het geblazen 4.4 blok met 500 pk en 700 nm lag ook al in de vorige B5. Waar het toen nog goed was voor dominantie t.o.v. van de e60 m5 vanwege het vele koppel, loopt het blok nu achter. Dus als dit zo is, is de keuze voor mij ineens moeilijker. Waar ik het M-pakket altijd mooier vond was het wel echt te veel verkocht. De Alpina was naast exclusiever ook nog eens sneller, maar nu dus niet langer sneller. In mijn optiek had alpina nu voor de v10 moeten gaan, maar dat zal BMW wel geen feest vinden, en aangezien de B7 niet zit te wachten op een concurrent is BMW te vriend houden een goede keuze.

    Login om te reageren
  23. Benz.. zegt

    17 juni 2010 om 11:52

    Al geef je een aap een gouden ring…

    Login om te reageren
  24. Benz.. zegt

    17 juni 2010 om 11:52

    …het is en blijft een lelijk ding.

    Login om te reageren
  25. Deveon zegt

    17 juni 2010 om 18:07

    Misschien een rare vraag hoor, maar waarom heeft een Alpina niet dezelfde “BMW-imago”? Het is en blijft een BMW, helemaal voor een leek. En als je het om het imago gaat wordt je dus met dezelfde ogen aangekeken.

    Het enige voordeel in mijn ogen dat de nieuwe B5 dan heeft op de M5 is dat die eerder uitkomt… en misschien visueel… maar de M5 is nog niet uit, dus kan niet vergelijken… En die voorbumper ziet er niet uit imo…

    Daarnaast zijn die velgen van Alpina zo lelijk… Kwestie van smaak maar toch…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North