• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De prijslijst van de Audi A1, en meer

Auteur: ricardo, gepost 7 mei 2010 om 21:26 – 102 Reacties

Audi A1 wit


We kregen pas al te horen dat de instap-A1 voor 17.500 euro weg mag. Vandaag maakten ze de overige prijzen en wat meer details bekend. Goed nieuws leaserijders: alle modellen vallen in de 20% bijtellingsklasse en krijgen een groen labeltje mee. Niet heel gek, met al die brommermotortjes die Audi aanbiedt.

In september gaan de eerste A1’s kennis maken met het Nederlandse asfalt en de strijd aan met concurrenten als de MiTo en Mini. De goedkoopste kleine Audi krijgt een 1.2 TFSI mee onder de kap en gaat onder de noemer “Attraction”. Goed voor 86 pk, een handgeschakelde vijfbak en onder meer een Chorus-audiosysteem. Andere beschikbare krachtbronnen zijn de 1.4 TFSI en de 1.6 TDI voor dieselliefhebbers.

Alle modellen krijgen een start-/stopsysteem mee en overtollige remenergie wordt opgeslagen en hergebruikt. De opties worden verdeeld over de Attraction- en Ambition-uitvoeringen. De eerste krijgt onder meer centrale vergrendeling, elektrische ramen+spiegels, dagrijverlichting en cruisecontrol mee. Ook heeft ‘ie vanuit Ingolstadt wat afkortingen meegekregen zoals ESP, ASR (tractiecontrole), ABS, EDS en EBV (elektronische remkrachtverdeling).

De Ambition krijgt naast dit alles ook sportstoelen, een sportonderstel, leer op het stuur en wat aluminium frutsels in het interieur. Wie nog meer geld wil stukslaan op een A1 kan zich melden voor een optioneel Pro line of Pro line Business-pakket; meer LEDjes en onder meer een beter muziekinstallatie.

Hieronder de volledige prijslijst voor de Nederlandse markt:

Attraction

  • 1.2 TFSI 63 kW (86 pk) 5 versnellingen A-label € 17.500
  • 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) 6 versnellingen B-label € 21.200
  • 1.4 TFSI* 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 22.500
  • 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 23.300
  • 1.6 TDI 77 kW (105 pk) 5 versnellingen B-label € 23.150

Ambition

  • 1.2 TFSI 63 kW (86 pk) 5 versnellingen A-label € 19.500
  • 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) 6 versnellingen B-label € 23.200
  • 1.4 TFSI* 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 24.500
  • 1.4 TFSI 90 kW (122 pk) S tronic 7 A-label € 25.300
  • 1.6 TDI 77 kW (105 pk) 5 versnellingen B-label € 25.150


Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1

Vorig bericht: « Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT facelift
Volgend bericht: Uitlegvideo van de Cadillac CTS-V Sport Wagon »

Lees Interacties

Reacties

  1. enveekaa zegt

    7 mei 2010 om 21:28

    Niet echt goedkoop, maar dat had ik ook niet verwacht.
    Wordt een leasetoppertje, denk ik.

    Login om te reageren
  2. Audi zegt

    7 mei 2010 om 21:31

    Tip, op audi.de kun je hem al samenstellen! Geinig wagentje en een prima instap motertje!

    Login om te reageren
  3. 911GT2 zegt

    7 mei 2010 om 21:49

    Haha dus vor nog geen 2k meer heb je een goed uitgeruste Octavia Diesel… ik zou het wel weten dan…

    Login om te reageren
  4. Jipp zegt

    7 mei 2010 om 21:49

    leuk wagentje en gaat denk ik heel goed verkopen, ik verwacht eigenlijk wel beter dan een fietsta….!

    als ik mag kiezen een ambition 1.4tfs1 s tronic! in het wit

    Login om te reageren
  5. FuelMinded zegt

    7 mei 2010 om 21:50

    Hey, geen Quattro! Zal vast de eerste Audi zijn zonder Quattro op de optielijst.
    Vind ‘m overigens mooier in niet two-tone (afwijkende raamstijl kleuren waren behoorlijk lelijk).
    RS1 met Quattro anyone?

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      7 mei 2010 om 21:50

      @FuelMinded: die quattro komt vanzelf wel!

      Login om te reageren
  6. Jwz zegt

    7 mei 2010 om 21:50

    Ik heb er al eentje zien rijden! Met Duits kenteken met IN erin! Moooooooi ding..

    Login om te reageren
  7. FuelMinded zegt

    7 mei 2010 om 21:56

    Kan je ‘m ook in Sepang blauw bestellen?

    Login om te reageren
    • willie zegt

      7 mei 2010 om 21:58

      ben bang van wel

      Login om te reageren
  8. arjontje zegt

    7 mei 2010 om 22:03

    ZO he waar halen ze de pk’s vandaan, of beter gezegd het gemis
    een 1,2 turbo met maar liefs 86 pk.
    Had met een 1,2 turbo wel eerder aan de 100 pk gedacht.

    Mag hopen dat hij maar 800 kg weegt anders moet je bij steppen.

    Login om te reageren
    • FuelMinded zegt

      7 mei 2010 om 22:14

      @arjontje: Stuur jij je reactie uit het jaar 2035 ofzo? Het zou wel mooi zijn 100pk maar heel erg toekomst muziek. Bekijk het zo; 86pk uit een volume nauwelijks groter dan een melkpak!

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 mei 2010 om 22:22

        @FuelMinded: 100 pk uit 1.2 geblazen toekomstmuziek?

        Sinds wanneer?

        Login om te reageren
        • FuelMinded zegt

          7 mei 2010 om 22:30

          @bozewolf: Ken jij al een 1.2 met turbo met 100pk? (Multi-air techniek telt ook mee maar racemotorfietsen niet)

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            7 mei 2010 om 22:59

            @FuelMinded: Er zijn genoeg kleine torretjes die betere pk/inhoud waardes halen. Geblazen en ongeblazen. 86 uit 1.2 turbo is inderdaad gewoon (te?) weinig. Nog geen 72 per liter.

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            7 mei 2010 om 23:09

            @FuelMinded: wat dacht je hiervan? 993cc 3 cilinder met 103pk tussen 1987!!! en 1993…
            http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=3482&cache=no

            Login om te reageren
      • Gulli zegt

        27 juni 2012 om 10:50

        @FuelMinded: Hier een reactie uit de toekomst (2012, is maar twee jaar verder); er rijden inmiddels Focussen (Foci?) rond met 3 cilinders met tezamen 1 liter inhoud en die produceren 120pk :)

        Login om te reageren
  9. janmartijn zegt

    7 mei 2010 om 22:06

    Ik vind m niet zo stoer als de Mini eigenlijk… Beetje vrouwenautootje

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    7 mei 2010 om 22:10

    Prijzen zijn niet gek, valt me mee. Vraag me wel af of lichtmetaal er standaard onder zit en wat de verschillende modellen presteren… Een 135pk Mito Multi-air kost een paar honderd euro meer maar dus ook meer pk’s dan de 122 en meer koppel EN een betere uitrusting? Niet goedkoop, maar dat kennen we van Audi. Overigens valt wel op dat de achterbank uitsluitend in beeld wordt gebracht met de stoelen compleet “onder het dashboard”… en terecht want met 1,85 lengte als bestuurder kun je passagiers achterin vergeten en dat is bij de Mito en DS3 beter, om het over de Polo en de Grande Punto Evo maar niet te hebben….
    (for the record: de Polo is wat mij betreft een aantrekkelijkere auto, jammer dat de motoren niet op het niveau van de A1 zitten)

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      8 mei 2010 om 12:15

      @w0o0dy: De motoren van de Polo zitten redelijk op het niveau van de A1. Het begint alleen met simpele 1.2 driecilinders, maar vanaf daar is het goed vergelijkbaar. De 1.4 heeft 85 pk, en de 1.2 TSI 105. De 1.6 TDI is identiek (daarnaast ook met 90 pk beschikbaar). En dan komt de GTI met 180 pk. Die is niet echt vergelijkbaar natuurlijk vanwege de sportieve aspiraties, maar de prijs van de GTI ligt wel érg dicht bij de A1 1.4 TSI met 122 pk. Wat mij betreft verschilt het niet veel op motoren-gebied.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 mei 2010 om 12:39

        @Ferdinand1: Kan wel zijn, maar de meest interessante motor is niet te krijgen in de Polo. De 122pk 1,4 tsi zou perfect zijn voor die auto.

        Overigens vind ik de nieuwste Polo lichtjaren verbeterd tov de vorige qua uiterlijk, ik zou zelfs durven beweren dat die mooier is (in een fatsoenlijke uitvoering met mooie kleur en sjiek lichtmetaal) dan deze toch nogal bolle A1.

        Login om te reageren
        • Ferdinand1 zegt

          8 mei 2010 om 15:03

          @w0o0dy: Geloof mij: 85 pk in de Polo is meer als genoeg hier in Nederland(eigen ervaring). En dan heb je dus nog een versie met 105 pk, waar ik overigens niet in gereden heb. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand in een Polo voor normaal gebruik meer dan 105 pk nodig heeft. Vergeet niet dat een Polo best licht is met een leeggewicht van onder de 1000 kg.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            8 mei 2010 om 22:05

            @Ferdinand1: de Polo met 105 pk doet 0-100 in 9,7 (als het ook echt lukt) en heeft een top van bijna 190km/u… vlot zat, maar ook niet ècht snel. Met de 1,4TSI onder de kap zou de Polo een stukje zwaarder zijn dan 1088Kg nu (105pk 1,2) en dan praten we over een auto die ongeveer 9 seconden nodig heeft tot 100 en een top ergens richting 200 tot 205km/u… Prima, maar ook weer niet overdreven toch?

            Login om te reageren
            • Ferdinand1 zegt

              8 mei 2010 om 23:09

              @w0o0dy: Dat is niet overdreven inderdaad, maar is het nodig in zo’n auto? Misschien als je veel snelweg kilometers maakt, maarja, dan wordt die diesel versie interessant.

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                8 mei 2010 om 23:23

                @Ferdinand1: tja… m’n leasebak doet er al snel 12 sec over om 100 te halen en die is best geschikt om in het verkeer mee te komen… Ikzelf vind de Mx5 nog niet snel genoeg (0-100 in een sec of 9) maar ik reed een 180pk A3 (vorige serie) ook regelmatig flat-out en een 370pk Maserati ook wel… dus Nodig? Nee. Lekker wel… ik hou van opschieten en rij bij voorkeur zsm de cruise-speed die veilig is en tegelijkertijd realistisch langere tijd haalbaar is/blijft.

                Aangezien b-segment gti’jes en gelijken tegenwoordig 150pk aan boord hebben (of veel meer) lijkt een 122pk Polo geen overdreven vulling tussen de 105pk en de GTI….

              • Ferdinand1 zegt

                9 mei 2010 om 00:02

                @w0o0dy: hoe meer pk’s hoe leuker het is om ze allemaal te gebruiken :D Dan daagt de auto mij constant uit… Maar als je écht benzine wilt rijden dan zou de 122 pk versie een welkome aanvulling zijn.

  11. rene zegt

    7 mei 2010 om 22:11

    Remenergie terug gebruikt ? Wordt daar terug mazout of benzine van gemaakt ? Leg dat eens uit.

    Login om te reageren
  12. willie zegt

    7 mei 2010 om 22:17

    die janmartijn is toch wel de allergrootste lolbroek hier. …niet zo stoer als een mini… daar valt me toch de jurk finaal van uit

    Login om te reageren
    • karel zegt

      8 mei 2010 om 10:16

      @willie: ik ben het met hem eens! ik vindt de MINI vele malen beter uit de verf komen!

      Login om te reageren
      • willie zegt

        8 mei 2010 om 11:25

        @karel: “uit de verf komen” is heel iets anders dan “stoer”. of is er iets enorm stoer aan een mini, dat ik gemist heb?

        Login om te reageren
  13. rene zegt

    7 mei 2010 om 22:27

    Valt echt op dat ze geen benzinemotor hebben gemaakt die qua vermogen in de buurt zit van de diesel.
    Zou een stuk goedkoper zijn in aankoop en in uitstootlabel ,maar ja volkswagen en diesel ,voorlopig nog.

    Login om te reageren
  14. AHulsker zegt

    7 mei 2010 om 22:34

    @FuelMinded:

    Renault Clio TCE 100, 100pk uit een 1.2 liter turbo.

    Login om te reageren
  15. SHFT zegt

    7 mei 2010 om 22:39

    Zo voor 17k koop ik wel een leuk uitgerust italiaantje hoor :P

    Login om te reageren
  16. rene zegt

    7 mei 2010 om 22:40

    Remenergie terugwinnen ,gevonden op de Audi site !!!
    Het recuperatiesysteem wint met behulp van een slimme spanningsregelaar in de rem- en uitrolfase energie terug. Deze energie wordt tijdelijk in de accu opgeslagen. Als de auto accelereert, gaat de energie naar het boordnet, waardoor de dynamo minder hard hoeft te werken. Dit bespaart energie. ”
    Winst ,maximum 1 oude PK ,bravo .

    Login om te reageren
  17. Thomas Bol zegt

    7 mei 2010 om 22:40

    Airco niet standaard?

    Login om te reageren
  18. trigger565 zegt

    7 mei 2010 om 22:40

    over motoren: Nieuwe Guiletta kan je krijgen met een 1.4 Multi-air met maar liefst 170 pk… 86pk uit een geblazen 1.2 is gewoon weinig…
    OT: Ach, waarvoor was een schredder nu weer uitgevonden? Of past dat ding ook in de papierversnipperaar?

    Login om te reageren
  19. rene zegt

    7 mei 2010 om 22:52

    Voorsprong door wat ,techniek ?
    Laat me niet lachen.

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    7 mei 2010 om 23:06

    Efficient Dynamics alla Audi. Kun je het bedrijf met de hoogste merkwaardering mee worden :-)

    Login om te reageren
  21. rene zegt

    7 mei 2010 om 23:08

    Laurens ,dank U ,maar voor BMW geldt hetzelfde.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      7 mei 2010 om 23:14

      @rene: als je een probleem hebt met deze techniek, wat loop je dan steeds over een prius te zeveren? Is precies hetzelfde idee, maar zonder subsidie niet te slijten :-)

      Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    7 mei 2010 om 23:12

    En 1298cc en 101pk uit 1986
    http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=3164&cache=no

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 mei 2010 om 23:19

      @w0o0dy: Dank! Dat spaart mij zoektijd ;)

      Login om te reageren
    • FuelMinded zegt

      8 mei 2010 om 01:18

      @w0o0dy: Maar 993cc is nog geen 1.2L en een 1298 is eerder een 1.3L. 3-cilinders tellen ook niet mee. ;)
      Ik hou al op, mijn kennis wat betreft naaimachientjes was toch al niet te best. :D *Gooit de handoek in de ring…* Ik hou mijn kennis liever beperkt tot iets waardigs en liever niet van iets milieuvriendelijks. ;)

      Login om te reageren
      • Ferdinand1 zegt

        8 mei 2010 om 12:04

        @FuelMinded: Wat dacht je van de Polo 1.2 TSI. Die heeft 105 pk en 175 nm bij 1550-4100 rpm. Ik vind het raar dat die nog niet in deze A1 zit. Maar dat zal vast nog wel komen.

        Login om te reageren
  23. rene zegt

    7 mei 2010 om 23:22

    Laurens jij bent toch ook een beetje technisch aangelegd hoop ik ,begrijp niet wat energie terugwinnen uit de rem(dat vooral)en uitrolfase(misshien remmen op de motor)aan winst leverd?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      7 mei 2010 om 23:27

      @rene: subsidie in Nederland? De technische onbenul die die regeling verzonnen heeft heet vast ook rene lol

      Login om te reageren
  24. rene zegt

    7 mei 2010 om 23:30

    Laurens ,heeft hier niks mee te maken ,graag een ernstig antwoord ,of is je dat vreemd ?

    Login om te reageren
  25. rene zegt

    7 mei 2010 om 23:44

    Laurens ,had ik even wat gemist in je antwoorden “Is precies hetzelfde idee, maar zonder subsidie niet te slijten ” dit geloof je toch zelf niet ,winst op remmen of uitlopen is maximum 1 oude PK op de alternator ,of bewijs het tegendeel.

    Login om te reageren
  26. W1ck3D78 zegt

    7 mei 2010 om 23:47

    Dit is Belgisch :) Ik zie ‘m graag in mijn garage staan.

    Login om te reageren
  27. Tim zegt

    7 mei 2010 om 23:54

    … je gaat me toch zeker niet wijsmaken dat er een Audi komt waarbij centrale vergrendeling en elektrische ramen een optie zijn….

    zitten we nou echt in 1992?

    Login om te reageren
  28. rene zegt

    8 mei 2010 om 00:00

    Dank U laurens en slaap roetzacht .

    Login om te reageren
  29. hape zegt

    8 mei 2010 om 00:40

    Rene heeft gelijk,
    Het opslaan van remenergie door die “slimme” spanningsregelaar… dat is dus de energie die de dynamo tijdens het afremmen opwekt doorsturen naar de accu die tijdens het rijden net niet helemaal opgeladen is. Door het leveren van die energie gaat de dynamo zwaarder draaien hetgeen extra vertraging van de auto oplevert.

    Een beetje dynomo in zo’n dwerg levert echter niet meer dan 800 watt, veel meer kan niet om niet de levensduur van een standaard accu ernstig te bekorten.

    Aangezien bij elke rijdende (en afremmende!) auto, de dynamo continu energie moet leveren als je verlichting, radio, electr. stuubekrachtiging, achterruitverwarming, etc aan hebt staan….. dan is de winst wel erg klein en ook nog alleen maar gedurende een korte tijd (alleen bij afremmen).

    Login om te reageren
  30. MOON zegt

    8 mei 2010 om 01:23

    Snellere motoren komen vast nog wel. Sowieso met de S1. Die kleine turbomotoren zijn wel leuk maar ben erg benieuwd naar de betrouwbaarheid. Turbo’s gaan wel vaker stuk bij VAG

    Login om te reageren
  31. rene zegt

    8 mei 2010 om 01:31

    hape ,je ziet er zijn ook verstandige mensen op deze bol die zich niet laten platslaan door gecopieerde hybride reclame.
    Eigenlijk heeft het systeem bij BMW of de VW groep en de rest niks te maken met recupereren van remenergie of wat dan ook omdat je die energie gewoon niet kan opslaan.
    Zeker niet in je startaccu ,die met moeite je motor op gang krijgt.

    Login om te reageren
  32. rene zegt

    8 mei 2010 om 01:37

    Laurens ,troost je ,je kan morgen je roet uitslapen.

    Login om te reageren
  33. rene zegt

    8 mei 2010 om 01:52

    Een start stop systeem van de benzinemotor zat trouwens al op de eerste Prius en dat is zo’n 10 jaar geleden .
    Voorsprong door techniek (of moet het in het duits)?
    Proficiat.

    Login om te reageren
  34. rene zegt

    8 mei 2010 om 02:06

    Laurens,lol

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      8 mei 2010 om 09:43

      @rene: was je weer met jezelf in gesprek LOL

      Login om te reageren
  35. snelste zegt

    8 mei 2010 om 03:13

    audi, weer traag en duur, ik blijf gewoon bij alfa

    Login om te reageren
  36. Pixed zegt

    8 mei 2010 om 07:13

    Dit karretje mist een ‘schattigheids’ factor, net zoals de Mini en de Fiat 500. Helaas kiezen de meesten eieren voor hun geld, en staat degelijkheid en herverkoopwaarde hoger op hun verlanglijst.
    Kijk dus niet te veel naar deze prentjes, want binnenkort staat hij toch weer op iedere hoek.

    Login om te reageren
  37. frank zegt

    8 mei 2010 om 07:58

    De nieuwe Polo met de 1.2 heeft standaard 105pk !

    Login om te reageren
  38. Dimglor zegt

    8 mei 2010 om 08:36

    Dit zal wel goed verkopen denk ik.. Net zoals de Mini… Een klein autootje die een beetje duurder is dan de rest….
    Maar zoals ik hier ergens heb gelezen zal ie wel niet meer verkopen dan een Ford Fiesta hoor ;)

    Login om te reageren
  39. R. zegt

    8 mei 2010 om 08:52

    Als je dat ding een beetje aankleedt zit je zo op de 30K, Audi kennende.

    Login om te reageren
  40. majinstar zegt

    8 mei 2010 om 10:00

    Dit is geen concurrent voor de MINI.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 mei 2010 om 10:19

      @majinstar: boeiende reactie zo zonder argumenten…

      Login om te reageren
  41. rene zegt

    8 mei 2010 om 10:18

    Laurens ,grappige ontwijking ,goed zo.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      8 mei 2010 om 10:29

      @rene: weer nuchter? Ik heb aan mijn reacties niets toe te voegen, dat jij ze niet begrijpt kan ik niet helpen :-)

      Login om te reageren
  42. SjonnieKroket zegt

    8 mei 2010 om 10:24

    Voor 8290 euro heb je al een Aygo/C1/107 met 68 trappelende pony’s. 86pk met turbo is natuurlijk een grote misser. Maargoed waarschijnlijk zullen de Aldi’s uitelkaar vallen als je er meer vermogen op zet:d

    Login om te reageren
  43. frits zegt

    8 mei 2010 om 10:26

    geen vette bek die 122 pk!

    Login om te reageren
  44. 1'er Reihe zegt

    8 mei 2010 om 10:44

    Juistja, doe mij in dat segment dan voor 22.800 de MiTo met 1.4 turbo met 155 pk en ook 20% bijtelling, dank u! Los daarvan zou ik nog veel eerder de nieuwe VW Polo bestellen met die fijne DSG erin. Veel meer waar voor je geld, en ook een zeer leuk bakkie om te zien!

    Login om te reageren
  45. rene zegt

    8 mei 2010 om 10:45

    Laurens ,welke reacties ???

    Login om te reageren
  46. joskevermeulen zegt

    8 mei 2010 om 11:01

    @fuelminded; een corsa 1.2 heeft 85 pk zonder turbo als ik het goed heb dus eenzelfde met turbo zou makkelijk 100pk kunnen hebben. Daarvoor moet je ook niet naar de toekomst!

    Login om te reageren
  47. janklaassen zegt

    8 mei 2010 om 11:02

    Het blijft egt een mooi wagentje.
    mooi afgewerkt. mooie materialen

    Login om te reageren
  48. Bart zegt

    8 mei 2010 om 11:16

    Iedereen hier zit naar dat vermogen van die 1.2 TFSI te kijken, tuurlijk zijn er 1.2 tjes die meer vermogen halen. Maar wat voor rijcomfort zorgt is een berg met koppel, en ga er maar vanuit dat deze 1.2 ergens rond de 200 Nm zit met een vrij vlakke koppelkromme, iets dat je met een atmosferische motor niet voor elkaar krijgt.

    Login om te reageren
  49. MOON zegt

    8 mei 2010 om 11:36

    En waarom zou de A1 hetzelfde moeten uitstralen als een Mini of DS3? Die lelijke MiTo neem ik sowieso niet serieus trouwens. De A1 is gewoon een leuke auto herkenbaar als Audi en voor een B-segment auto nog redelijk stoer maar vrij ingetogen. Prima toch voor degene die dat zoeken? Als een ander liever een doodsaaie Polo rijdt waar Jan met de Pet in rijdt, ook prima

    Login om te reageren
    • willie zegt

      8 mei 2010 om 11:45

      @MOON: jan met de pet rijdt ook in een a1, mini,… enige verschil is dat zo’n jan niet wil weten dat ie een jan met de pet is

      Login om te reageren
      • MOON zegt

        8 mei 2010 om 12:57

        @willie: zit wat in. eigenlijk is alles wat geleased wordt en een bepaald slag in rijdt wel een jan met de pet auto… om je te onderscheiden moet je eigenlijk een Mitsubishi, Mazda, Honda, Subaru, Fiat, Lancia ofzo rijden..

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 mei 2010 om 11:49

      @MOON: zo .. wat dacht je ..
      ik laat in mijn comment doorschemeren dat ik de ultime burgerlul ben ..

      Login om te reageren
  50. Nijntje_ zegt

    8 mei 2010 om 12:58

    vijfentwingtigduizend euro voor een A1 diesel? DAMN

    Login om te reageren
  51. MOON zegt

    8 mei 2010 om 12:58

    Maar dat vind de buurman niet cool of je portemonnee omdat 10 euro extra per maand aan bijtelling echt niet tof is.. wanneer wordt dat verdomde leasen nou eens afgeschaft? Dan rijden we tenminste in auto’s waar we ook echt in willen rijden

    Login om te reageren
  52. mikkiej zegt

    8 mei 2010 om 13:14

    iedereen is wel allemaal weer pk-gericht. en 1 & al geklaag over wat een grote flater het wel niet is wat die technici daar bij audi heeft begaan.
    jongens kom op, het merk zal heus wel een reden hebben waarom ze het zo gedaan hebben. denk je nu werkelijk dat je de eerste bent die dat eigenlijk zo maar opvalt ? ik weet verder ook niet waarom, maar het is vast en zeker met een reden gedaan.

    Login om te reageren
  53. Benjamin1 zegt

    8 mei 2010 om 13:51

    met navi leer en airco zit je denk ik wel richting de 30k. Voor de 120 pk versie. De 86 pk versie zal wel het meest geleased worden door de cheapass audi liefhebbers.

    Login om te reageren
  54. AW zegt

    8 mei 2010 om 14:15

    Voor alle mensen die altijd al graag een Audi in deze klasse wilde zien lijkt het me een leuk preminium bakkie! :D Aangaande het ontwerp kan je wat mij betreft stellen dat het niet heel bijzonder is. Vind het er wel leuk uitzien hoor en er zijn genoeg aanwijzingen dat ie goed bij de familie past als je vergelijkt met de huidige lijnen van het overige gamma l’ Audi. Nu bedenk ik trouwens dat ie qua lichtarmaturen wat weg heeft van de Q7/Q5. Eigenlijk is het gewoon een verkleinde, van 2 deuren en ruimte ontdane, mini SUV! :P ;) Om dat Audi premium gevoel te verkrijgen is naar mijn idee slim gebruik gemaakt van die “two tone” boog. De motoren lijken mij allemaal okay als ik de specificaties bekijk. Zelfs de lichtste turbomotor zal genoeg koppel hebben om niet het idee te krijgen dat je moet trappen om aardig mee te komen vermoed ik. Weggedrag: BMW’s Mini is geloof ik de benchmark in deze klasse? Ben benieuwd hoe de A1 test.

    Login om te reageren
  55. MOON zegt

    8 mei 2010 om 14:20

    Wat die two tone boog nou te maken heeft met een premium gevoel ontgaat mij volledig. Dat is gewoon zoeken naar details om de premiumprijs goed te praten. Luxemerken vragen nou eenmaal hogere prijzen. Altijd zo geweest. Zal ook altijd zo blijven. Maar om nou continue dat vreselijke PR-woord “premium” erbij te halen? KOTS

    Login om te reageren
  56. AW zegt

    8 mei 2010 om 14:37

    Verduidelijking van >mijn< zienswijze: Two tone vind ik vaak sjiek. Dat vind ik bij de foto's van de rode ook. Premium is het woord waarmee ik Audi (zonder dat ik specifiek fan ben) mee associeer. De indoctrinatie has struck! :) BARF

    Login om te reageren
    • MOON zegt

      8 mei 2010 om 21:57

      @AW: dus je vind een C3 Pluriel, Nissan Prairie/Almera ook premium? :P

      Login om te reageren
      • AW zegt

        9 mei 2010 om 11:45

        @MOON: :lol: Neen, niet bepaald maar een Pluriel verwelkom ik hier met alle liefde :) Of een gele Mini als we het over het betreffende segment hebben. Ben benieuwd naar de live view van de Audi.

        Login om te reageren
  57. AW zegt

    8 mei 2010 om 14:38

    Vergeet die “mee” voor “associeer”

    Login om te reageren
  58. Mbaas zegt

    8 mei 2010 om 14:47

    leuke auto, strak design. Had meer pks ingemogen maar ze willen niet kannibaliseren op hun eigen a3. Rene houd je klep is

    Login om te reageren
  59. majinstar zegt

    8 mei 2010 om 14:53

    @ W0o0dy.

    Als er argumenten nodig waren, dan had ik dat wel vermeld. Speciaal voor jou: Je kan op basis van vermogen, design en prijsklasse zo’n invalide auto als de Audi A1 niet vergelijken met een Mini cooper.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      8 mei 2010 om 15:00

      @majinstar: Audi zegt zelf dat het de meest sportieve auto in de klasse moet zijn.. nou scheppen ze graag op maar dat is dan toch echt een directe concurrent van de Mini, lijkt me. De gewone coopers hebben ook niet gigantisch veel meer vermogen/koppel dan de 122pk A1, toch?

      Login om te reageren
  60. mashell zegt

    8 mei 2010 om 15:39

    Waar is die 14% bijtelling Polo Bluemotion motor? Want die 1.6 TDI is echt veel te duur.

    Login om te reageren
  61. rene zegt

    8 mei 2010 om 16:35

    Mbaas ,bang voor de realiteit ?

    Login om te reageren
  62. rwd zegt

    8 mei 2010 om 18:54

    Ik geloof niet dat ik deze A1 ipv onze Mini Cooper wil. Die is toch net ff leuker om te zien en is retestrak te rijden.

    Login om te reageren
  63. rene zegt

    8 mei 2010 om 22:16

    Mbaas,je wil geen realiteit ?

    Login om te reageren
  64. rene zegt

    8 mei 2010 om 22:46

    Gezocht :Polo (ibiza) onderstel met mooie led verlichting.
    Gevonden Audi A1.

    Login om te reageren
  65. rene zegt

    8 mei 2010 om 23:01

    Nog wat onzinnige shit :
    BlueMotion technologies.
    Ga naar de VW site.

    Login om te reageren
  66. MOON zegt

    9 mei 2010 om 13:04

    Mooiste two-tone vind je bij Lancia als je het mij vraagt

    Login om te reageren
  67. AW zegt

    9 mei 2010 om 14:08

    Die mening deel ik.

    Login om te reageren
  68. jeanclaude zegt

    9 mei 2010 om 20:02

    @ autoblog: Goed nieuws leaserijders: alle modellen vallen in de 20% bijtellingsklasse en krijgen een groen labeltje mee. Niet heel gek, met al die brommermotortjes die Audi aanbiedt.
    met die 1.4T en 1.6 tdi rij je tog aardig wat auto’s eruit:D

    Login om te reageren
  69. CSL zegt

    10 mei 2010 om 09:40

    Audi Lupo met 86pk voor 17500 euro!

    Login om te reageren
  70. CSL zegt

    10 mei 2010 om 09:41

    )

    Login om te reageren
  71. RickS zegt

    11 mei 2010 om 18:26

    dit autoTJE is wel erg duur!
    zul je kunnen vergelijken met de C30 van Volvo denk ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North