• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT facelift

Auteur: Wouter, gepost 7 mei 2010 om 18:21 – 58 Reacties

Afbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT faceliftAfbeelding Rijtest: Audi TT-RS S-tronic en TT facelift

Audi TT
De facelift van de TT was heel hard nodig, het was immers de laatste Audi die geen LED dagrijverlichting had. En daar kan je tegenwoordig niet meer mee aankomen.

Verder zal je op je kaart productmarketingspecialist Audi moet hebben staan om de verschillen te spotten, want erg radicaal ging de TT niet onder het mes. Zo kreeg de voorbumper grotere luchtinlaten en is de grille nu uitgevoerd in zwart hoogglans. Aan claimt Audi dat de diffuser groter is geworden, maar de echte wijziging betreft de uitlaten. Voortaan heeft de 2.0 TFSI een forse pijp links en rechts in plaats van de dubbele uitlaat die ik ook ooit nog zo roemde. Die is voortaan gereserveerd voor de 1.8 TFSI. Voor diegenen onder jullie met licht autistische neigingen: door de uiterlijke wijzigingen groeide de lengte met 20mm en komt uit op 4187 mm. Dat je het maar even weet.

Audi TT

Ook de wijzigingen in het interieur zijn niet wereldschokkend: volgens Audi wordt het sportieve karakter van de TT verder benadrukt door extra aluminium accenten. En door het gebruik van een andere leersoort wordt de opwarming door zon van het zitoppervlakte en rugleuning beperkt. Niet echt zaken om een retourtje Ingolstadt te doen, maar gelukkig is er ook nog nieuws onder de motorkap.

Audi TT

Laten we het slechte nieuws beginnen: de 3.2 V6 is niet meer. De TT is louter nog met viercilinders leverbaar, tenzij je de knip vol opentrekt en kiest voor de TT-RS. Die is er namelijk nog steeds en heeft nog steeds de werkelijke fabuleus klinkende vijfcilinder met turbo (video). Tot voor kort was deze alleen leverbaar met handbak, maar vanaf heden kan er ook worden gekozen voor een zeventraps DSG-bak. Om daar mee te rijden, vliegen we graag even naar München en zo kwam het dat ik naar Ingolstadt aan het trappen was in een TT-RS met S-tronic bak. En wat een snoepje blijft het. 340 pk klinkt niet als overdadig veel, maar in de relatief lichte TT (1450 kg) is het meer dan voldoende voor vuurwerk. Met de launchcontrol die S-tronic bak biedt, is de sprint naar de 100 nog sneller dan met handbak. Er gaat nog eens 0,2 seconden af, waardoor het in 4,4 seconden gepiept is.

Audi TT

In de TT-RS werd het overigens ook weer pijnlijk duidelijk dat 7e en 8e versnellingen erg weinig toevoegen. De toerenval met het zesde verzet is maar 500 toeren, maar bij normale snelwegsnelheden draait de vijfcilinder dan ongezonde lage toerentallen. Opeens klinkt het blok dan niet meer zo lekker gezond en er was zelfs een soort resonantie te bespeuren. Zelfs met 160-170 op de klok leek het zevende verzet nog overbodig, dus alleen voor mensen die graag zuinig willen rijden met 230+ lijkt een zevenbakeen nuttige tovoeging.

Audi TT

De andere “grote” wijziging betreft de 2.0 TFSI die voortaan 11 hele pk’s extra krijgt voor een totaalscore van 211 pk (inderdaad het aantal wat de Golf GTI en Scirocco ook hebben). Veel significanter is het gestegen maximum koppel: in plaats van 280 nm heeft de 2.0 TFSI nu 350 nm beschikbaar. In de handgeschakelde, voorwielaangedreven TT waar ik ook nog een blokje mee om ging was die stijging duidelijk waar te nemen. Op de werkelijk overstroomde als een ijsbaan zo gladde wegen rond Ingolstadt kreeg ik nog sneller en heftiger wielspin, soms tot 80 km/u in de tweede versnelling aan toe. Dat was vooral te wijten aan de herfstachtige omstandigheden en mijn gebrek aan talent om te doseren, want met de tractie van de TT is niet heel veel mis. Toch merk je onder dit soort omstandigheden duidelijk wat de toegevoegde waarde van vierwielaandrijving is.

Erg opvallend was dat ik (bijna) net zo veel lol had in de instap TT (formeel niet, er is ook nog een 160 pk sterke 1.8 TFSI voor net geen 40 mille) als in de TT-RS. Natuurlijk heb ik liever de fabuleuze vijfcilinder sound, prestaties en het dikke uiterlijk van de RS, maar ook in een “mindere” TT krijg je snel het gevoel met iets speciaals op pad te zijn. De cockpit is knus zo niet claustrofobisch en het weggedrag is vermakelijk. Tel daar bij op dat de 2.0 TFSI prima presteert, zo duurt de sprint naar de 100 6,1 seconden met handbak en 5,6 met S-tronic bak. Er zijn toch niet heel veel auto’s die dat soort waarden halen en al helemaal niet voor een prijs van 45.700 euro (of 48.600 euro voor de S-tronic). Lekker dus, maar helaas heb ik geen haar en val ik weer eens buiten de boot. Balen.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT-RS Iconic Edition - rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Rijtest, TT, tt-rs

Vorig bericht: « Nieuwe V6 en V8 van Mercedes dik 20% zuiniger
Volgend bericht: De prijslijst van de Audi A1, en meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. Traxxas zegt

    7 mei 2010 om 18:24

    Is er geen filmpje??

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      7 mei 2010 om 18:40

      @Traxxas: Volgens mij is Ruben met heel zijn Vlamfilm productiefaciliteit *kuch* overgelopen naar TopGear Magazine. Gezien zijn laatste productie met daarin duidelijk zijn Vlamfilm logo in de aftiteling. ;)

      Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    7 mei 2010 om 18:26

    Ik las er snel overheen en kreeg echt eerlijk halverwege pas door dat het plaatje van een RS was.

    Hoezo lijken alle Audi’s op elkaar?

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    7 mei 2010 om 18:27

    Met RS bedoel ik TT.

    Lekker bezig vandaag.

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      7 mei 2010 om 19:21

      @bozewolf: Als jij de TT op de rest van de Audi’s vind lijken zegt dat meer over jou dan over de Audi’s hoor. De TT is juist een van de meer onderscheidende modellen!

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 mei 2010 om 20:05

        @Mich: Van de voorkant als je er snel overheen kijkt?

        Grappenmaker.

        Login om te reageren
  4. Teerdz zegt

    7 mei 2010 om 18:34

    Waarom zitten er Q7 velgen tussen de plaatjes in de gallerij??;)

    Login om te reageren
    • P.K. zegt

      7 mei 2010 om 19:56

      @Teerdz: Tja, idd. Zat me dr ook al over te verwonderen….
      Verder gewoon n lekkere auto!

      Login om te reageren
  5. dw zegt

    7 mei 2010 om 18:41

    dat grijze onderlipje is wel dope op die voorbumper

    Login om te reageren
  6. FOne zegt

    7 mei 2010 om 18:52

    @BaySideBlueBoy
    Zou inderdaad wel kunnen. Alleen waardeer ik de filmpjes van Patrick meer. Vind ze leuker :) Heeft AB goede misschien wel betere vervanging gevonden :P

    Login om te reageren
  7. Apache zegt

    7 mei 2010 om 18:54

    Naar mijn mening ziet dit er nog steeds uit als een kappersauto. Meer dan ooit. Mijn mening…

    Login om te reageren
    • willie zegt

      7 mei 2010 om 19:03

      @Apache: is eigenlijk wel een belediging voor de kapper…

      Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    7 mei 2010 om 19:06

    Een hagelnieuwe ZEVEN-traps DSG-bak voor de TT RS?? Jeuj!! Dat wordt feest! Waarom wist ik dit niet trouwens.. :/

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    7 mei 2010 om 19:06

    Tittie mk1 was leuk, dit (nog steeds) niet. Driemaal raden…

    Login om te reageren
  10. QuattroBoy zegt

    7 mei 2010 om 19:11

    @Willie
    Ik zou heel graag willen weten waar jij in rijdt…

    Login om te reageren
    • willie zegt

      7 mei 2010 om 19:18

      @QuattroBoy: kan een tipje van de sluier oplichten, tis géén TT

      Login om te reageren
  11. BMW_Li zegt

    7 mei 2010 om 19:17

    Hij lijkt voor mij ook nu nog meer op een kappersauto. Vooral de coupe.

    Login om te reageren
  12. Avenger zegt

    7 mei 2010 om 19:36

    @BaysideBlueboy & FOne
    Die van TGMagazine zijn ook van patrick ;)
    check je bron vaker aub!

    Login om te reageren
  13. robert-123 zegt

    7 mei 2010 om 19:45

    “De facelift van de TT was heel hard nodig, het was immers de laatste Audi die geen LED dagrijverlichting had.”

    L O L

    Login om te reageren
  14. Rutger zegt

    7 mei 2010 om 19:46

    Mannen, volgens mij mag dit stukje proza nog wel even geedit worden.

    De 211pk 2.0T is niet een 2.0T met 11pk erbij maar de ‘nieuwe’ 2.0T. Deze motor ligt niet in de Golf GTi en Scirocoo want dat is wel de ‘oude’ 2.0T met 10pk erbij. De uitstoot van de nieuwe 2.0T met 211pk is beduidend lager terwijl het koppel 20% hoger ligt.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      7 mei 2010 om 20:07

      @Rutger: Klopt, de nieuwe 2.0 TFSI heeft een andere boring x slag en kettingaangedreven nokkenassen. Ik wist trouwens niet dat deze ook voor dwarse plaatsing geschikt was, evenmin als een DSG 450 Nm kan verwerkten trouwens.. :D

      Login om te reageren
  15. Jonathan zegt

    7 mei 2010 om 20:01

    Met 4.4s naar de 100 toch sneller als de m3 of de rs5, niet slecht voor iets dat stuk goedkoper is als die twee.

    Login om te reageren
  16. i-love-suv zegt

    7 mei 2010 om 20:07

    wel wat jammer dat alle audi’s aan de voorzijde wel wat op elkaar lijken. Trouwens, een shoot -out tussen de TT-RS en de RS5 lijkt mij wel top..Ideetje Wouter?

    Login om te reageren
  17. jeanclaude zegt

    7 mei 2010 om 20:08

    tt-rs s-tronic is na de r8 v10 de snelste audi van 0-100
    een rs6 rs5 en rs4 moeten allemaal achter blijven bij het stoplicht hahahahaha maar ook een m3,m5 en m6, en niet te vergeten de AMG’s hahaha met een door de meeste van jullie genoemde kappersauto hahahaha

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    7 mei 2010 om 20:30

    Blijft toch een prachtig autootje ;) Hoezo een wagen voor kappers ;)

    Login om te reageren
  19. Harry1994 zegt

    7 mei 2010 om 20:34

    You just powned them jeanclaude!

    Login om te reageren
  20. snoopy zegt

    7 mei 2010 om 20:51

    @jeanclaude
    of nog even laten tunen door ABT naar 420pk, heb je net zoveel vermogen als de r8 4,2 fsi en nog meer koppel en minder gewicht.
    met andere woorden helemaal een scheurbeest:D

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    7 mei 2010 om 21:07

    0-100 tijden zijn voor brochures en pubers.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      7 mei 2010 om 21:49

      @bozewolf: lol, maar tegenwoordig gaat het om “ringtijd” :-)

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        7 mei 2010 om 21:50

        @Laurens: Nee nee, ringtijden zijn voor vroege twintigers :D

        Login om te reageren
  22. Henk zegt

    7 mei 2010 om 21:32

    @Jeanclaude: Gelooft nog in de reclame cijfertjes.. en als ik de foto’s van het interieur zie, dan is dat nog groter dan mijn huiskamer! Er zijn veel betere alternatieven, die IN HET ECHT, net zo snel zijn en ruimer. Wel zijn de knopjes mooi, dat moet ik toegeven.

    Login om te reageren
  23. rene zegt

    7 mei 2010 om 22:58

    Laurens ,heb nog een snoepje op de A1 blog.

    Login om te reageren
  24. Jonathan zegt

    7 mei 2010 om 23:04

    hmm Henk, hoe kan je weten welke reclames dan liegen en welke niet? ik spreek je niet tegen dat reclames zouden liegen, ik vraag me enkel af hoe jij kan zien welke merken niet zouden liegen :p

    Login om te reageren
  25. mb man zegt

    7 mei 2010 om 23:33

    jammmer van die leds.Nu lijken alle audis echt op elkaar.

    Login om te reageren
  26. Flamingo zegt

    8 mei 2010 om 00:15

    gewoon eerlijk. ik vind dit een mooi karretje alleen is het niet best van die 6-cilinder..

    Login om te reageren
  27. Flamingo zegt

    8 mei 2010 om 00:18

    vinden jullie het gek dat alle Audi’s op mekaar lijken. jij lijkt toch ook op je broer of zus..

    Login om te reageren
  28. MOON zegt

    8 mei 2010 om 01:22

    Vroeger leken ook alle Audi’s op elkaar. En leds had de TT-S en TT-RS voor de facelift ook al. Dus hou eens op met dat gezeur

    Login om te reageren
  29. MOON zegt

    8 mei 2010 om 01:41

    Wel erg veel Europese/Duitse auto’s steeds in de tests. Ik hou d’r van maar ben ook wel eens nieuwsgierig naar de rest

    Login om te reageren
  30. geertje zegt

    8 mei 2010 om 08:15

    die luchtinlaten zijn duidelijk van de X5M gejat

    Login om te reageren
  31. QuattroBoy zegt

    8 mei 2010 om 08:57

    @Willie
    Had ik ook niet verwacht. Ik zat zelf te denken aan zo’n hele mooie en stoere Prius te denken…

    Login om te reageren
    • willie zegt

      8 mei 2010 om 10:45

      @QuattroBoy: denken staat vrij

      Login om te reageren
  32. tt zegt

    8 mei 2010 om 10:23

    Als tt-s eigenaar, en wachtend op de levering van de nieuwe tt-rs : mensen die dit geen super speeltje vinden hebben er nog niet mee gereden.. de rs is echt puur fun, en een staaltje technisch vernuft.

    Het imago van kappersauto is ondertussen echt wel de minst originele opmerking , maar de mensen die dit noodzakelijk vinden moeten weten dat er een oplossing voor is: koop hem niet…

    Verder zou ik ondertussen hopen dat bij elke vermelding van een tt model niet iedereen snel snel het woord “kappersauto” te voorschijn haalt.

    Vraag me nog steeds af waar jullie die opmerking halen?

    Een trotse hetero TT-S / TT-RS rijder… ( en als trotse belg heb ik men tt-s zelfs in het oranje genomen..)

    Login om te reageren
  33. janklaassen zegt

    8 mei 2010 om 11:00

    wat een gelul dat alle Audi’s op elkaar lijken man.
    Dit is gewoon een wonderschone auto. en egt wel mooier dan de Z4.

    Login om te reageren
  34. Henk zegt

    8 mei 2010 om 12:54

    “Kappersauto”, daar zou ik me nou niet aan storen zeg.. laat ze maar roepen.
    Wat de cijfertjes betrefd: De VAG group komt altijd met tijden, die een pak sneller zijn dan in werkelijkheid. Mercedes doet zoiets niet en BMW is daar ook moeilijk op te betrappen. Het is telkens hetzelfde verhaal. Zelfs een Lamborghini bleek in een test met app. dik één seconde trager dan opgegeven. Stoor me aan de merken die dat telkens flikken en zelfs Subaru is daar eerlijk in. 5.2 seconden naar de honderd is makkelijk te doen.

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    8 mei 2010 om 13:40

    Erg stoer bommetje.. Maargoed, zoals sommigen al zeggen:
    Het is idd een kappersauto. Maargoed, dat zal diegene z’n reet roesten wanneer je bij het stoplicht eruit wordt gesprint. :)

    Login om te reageren
  36. Pieter-Jan zegt

    8 mei 2010 om 15:08

    Altijd dezelfde namen. Saaie mensen.

    @Henk: Leugenaar. Toon mij één rijtest waar dat gebeurde, ik toon er u tien van hetzelfde model waar het omgekeerde waar is. Meeste fabrikanten doen het, trouwens.

    Login om te reageren
  37. Henk zegt

    8 mei 2010 om 15:21

    Moet ik hier +- 120 autogidsen gaan scannen en op het net zetten? Als Pieter er geen weet van heeft, dan zegt dat genoeg over de kennis ervan. Netjes de opgegeven tijden van de autobouwer en ernaast de echte cijfertjes. Altijd VW, Audi, Seat die de boel lopen te flessen, maar heb niks tegen dat merk, laten we duidelijk zijn, want ze hebben een goede tekenaar!

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      8 mei 2010 om 17:29

      @Henk: Niet alles over één kant scheren, er zijn ook veel modellen die juist sneller zijn dan opgegeven, met name de RS-modellen. Die 1-100 tijden worden boven de 4,5 seconden gehouden om het imago van de R8 te sparen.

      Login om te reageren
  38. Henk zegt

    8 mei 2010 om 15:25

    Opel is daar trouwens ook heel goed in. Die OPC versies zijn in werkelijkheid ook veel trager dan opgegeven.

    Login om te reageren
  39. Simpson zegt

    8 mei 2010 om 19:52

    leuk, wel jammer van die 7e “duitsland-versnelling.

    Een vergelijking tussen deze TT en, laten we zeggen, een 370Z zie ik ook wel zitten.

    Login om te reageren
  40. tja zegt

    8 mei 2010 om 20:28

    hahaha, grappig dat iedereen zich zo druk maakt over de cijfertjes. Als het toch een kappers auto is boeit het toch niet. Ik heb er nu 8000km op zitten in de ttrs en moet zeggen dat van 0-100 idd niet het meest indrukwekkende is maar wel de tussen acceleratie van 80-120-160. Maar dat is meer een discussie voor die 3 mensen hier wel een auto hebben die onder de 5 sec. naar de 100 gaat.

    Login om te reageren
  41. Sorcerer zegt

    9 mei 2010 om 09:29

    TTRS blijft een begeerlijke wagen: een relatief bescheiden gewicht en dus lekkere handling, en een flink aantal peekaa’s. Dan nog een kap die open kan, en je hebt op vakantie niets extra’s nodig, mits je niet ál te veel mee wilt nemen.

    tja: is het het (turbo)koppel dat zo indrukwekkend is? Want het klinkt nu een beetje alsof je vindt dat de 0-100-sprint tegenvalt. Hoewel ik moet zeggen dat in mijn auto (ook 5-cilinder, maar dan met 300pk, 400Nm) de tussensprints ook het meest indrukwekkend zijn. 0-100 gaat ook razendsnel, maar dat merk je pas als je in je binnenspiegel kijkt nadat je iets te enthousiast bij het stoplicht wegrijdt…

    Login om te reageren
  42. tja zegt

    10 mei 2010 om 09:27

    @Sorcerer:nee, valt niet tegen maar ik gebruik het gewoon nooit. Ben niet het type dat de eerste versnelling voluit gebruikt, om dan vervolgens met alle geweld naar z’n twee om pas echt meters te kunnen maken.

    Login om te reageren
  43. micheloo0 zegt

    10 mei 2010 om 18:50

    fout in het artikel de tt rs blijft alleen maar beschikbaar met handbak, wss verward met de tt-s ;)

    Login om te reageren
  44. micheloo0 zegt

    10 mei 2010 om 22:06

    sorry mannen heb toch eindelijk een artikel gevonden waar het ook in bevestigd word.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 mei 2010 om 22:22

      @micheloo0: Dude, kun je niet lezen? Er staat toch dat men met de TT-RS heeft gereden met s-tronic? Je infi klopt dus niet. En om het nog wat te onderstrepen….

      Info van Audi zelf
      http://www.audi.nl/nl/brand/nl/belevingswereld/persberichten.detail.2010~4~vernieuwde_audi_tt.html

      Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    10 mei 2010 om 22:23

    “Ook de Audi TTS profiteert van de vernieuwingen binnen de TT-reeks. Zijn 2,0-liter TFSI-motor is voorzien van een grote turbo en levert mede daardoor een vermogen van 200 kW (272 pk) en een koppel van 350 Nm (tussen 2.500- 5.000 tpm). Met de optionele S tronic-transmissie sprint de Coupé-uitvoering in maar 5,2 s van 0-100 km/h.”
    Link: same as above.

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    10 mei 2010 om 22:26

    En over TT-RS:
    “Het topmodel van de TT-reeks is de TT RS (beschikbaar als Coupé en Roadster). De TT RS heeft een 250 kW (340 pk) sterke 2,5-liter vijfcilinder turbomotor. Deze zorgt voor een adembenemend acceleratievermogen (0-100 in 4,6 seconden – met optionele zeventraps S tronic-transmissie in 4,4 s) en een topsnelheid van 250 km/h. quattro GmbH kan de topsnelheid tot 280 km/h laten toenemen. Het gemiddelde verbruik van de Audi TT RS bedraagt 9,2 l/100 km.”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North