• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Quandtjes verdienen ontzettend veel aan BMW

Auteur: jaapiyo, gepost 5 oktober 2016 om 14:28 – 87 Reacties

6-serie


De Quandt-familie, wie kent ze niet. Nazi-erfgenamen, weldoeners, grootaandeelhouders van BMW en slachtoffers van een Zwitserse loverboy.

Het Germaanse Manager Magazin heeft een lijstje opgesteld met de rijkste Duitsers. Denk aan de Quote 500 alleen dan met meer geld, minder humor en meer Nazi-verwantschap. Op de eerste plaats in de lijst komen we de Quandt familie tegen. Broer en zus Stefan Norbert Quandt en Susanne Hanna ‘k-tsssjjjjjjj‘ Ursula Klatten-Quandt zijn samen goed voor een vermogen van dertig miljard Euro.. Juist, 30 miljard! Laat dat even op je inwerken.

De Quandt-familie heeft sinds jaar en dag een grote vinger in de pap bij BMW, maar bezitten als grootindustriëlen daarnaast ook andere bedrijven in onder andere de logistiek, homeopathische geneesmiddelen, vastgoed, et cetera. Na een dipje in 2015 is hun vermogen nu weer terug op het niveau van 2014.

Smet op het blazoen van de Quandtjes is dat de bedrijven van opa Günther tijdens de tweede wereldoorlog tienduizenden dwangarbeiders onder de duim hielden. In eigen land lag de familie daardoor enige jaren geleden flink onder vuur. Zender NDR beet zich zoals alleen Duitsers dat kunnen vijf jaar vast in het uitpluizen van de geschiedenis van de familie, wat leidde tot een geruchtmakende documentaire genaamd ‘Das Schweigen der Quandts’.

Feitelijk kunnen de erfgenamen natuurlijk niet verantwoordelijk gehouden worden voor de wandaden van hun voorouder, maar velen zullen natuurlijk zeggen dat ze er wel de enorme vruchten van blijven plukken. Later kwam ‘die Susanne’, inmiddels Klatten geheten vanwege haar huwelijk en tevens moeder van drie kinderen, in het nieuws vanwege een afpersingschandaal naar aanleiding van een scheef bereden schaatsje. Foei toch!

Overigens nam Herbert Quandt, de vader van Stefan en Susanne, pas een groot belang in het destijds noodleidende BMW in 1959. Een behoorlijke tijd na de oorlog dus.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, duitsland, geld, stefan-quandt, Susanne-Klatten

Vorig bericht: « Waarom Max Verstappen moet vrezen voor de Formule E
Volgend bericht: Horner: alleen testen in Bahrein als Mercedes betaalt »

Lees Interacties

Reacties

  1. spykerboy zegt

    5 oktober 2016 om 14:47

    Helaas ik ben in de verkeerde familie geboren blijkt maar weer ?

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      5 oktober 2016 om 15:28

      @spykerboy: Nou, de ooievaar heeft je gewoon op de verkeerde plek laten vallen. Verkeerde familie heb je alleen als je een rot familie hebt.

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        5 oktober 2016 om 15:48

        @venividivici: dat zeg je goed, en dat heb ik zeker niet gelukkig, maar je snapte duidelijk wel wat ik bedoelde ?

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      5 oktober 2016 om 17:49

      @spykerboy: hoezo dat? Ik zou niet willen ruilen..(nee, oprecht niet).

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        5 oktober 2016 om 18:11

        @ghost: omdat je letterlijk alles kan wat je wilt en never nooit zorgen hoeven maken over geld ? daar draaid het toch om? Doen wat je wilt zonder zorgen ?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          5 oktober 2016 om 18:16

          @spykerboy: en dan wordt je chronisch ziek, en er is geen medicijn wat te koop is. En dan?

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            5 oktober 2016 om 18:26

            @ghost: heb je in ieder geval je leven kunnen leiden zoals je droomde, als me die zelfde ziekte nu overkomt heb ik dat leven niet kunnen leven…

            Login om te reageren
            • phevtreb zegt

              5 oktober 2016 om 20:49

              @spykerboy: met die instelling ben je zelfs met heel veel geld, heel erg arm.

              Het gezegde, geld maakt niet gelukkig is echt op waarheid gebaseerd hoor.

              Login om te reageren
        • Maarten123 zegt

          6 oktober 2016 om 07:32

          @spykerboy: je hebt met 5 miljoen ook geen geldzorgen. Heb je echter een paar miljard, dan krijg je automatisch nieuwe problemen ervoor in de plaats. Zou ik ook niet willen.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            6 oktober 2016 om 11:31

            @maarten123: ach ieder zo zn droom toch?? Mijn grootste droom in het leven was altijd rijkste man op aarde worden… nu heb ik wel door dat ik dat helaas nooit zal halen ?

            Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      5 oktober 2016 om 20:49

      @spykerboy: je kunt er nog wel in trouwen ??

      Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    5 oktober 2016 om 14:47

    Er zijn ook mensen die Nederlanders veroordelen omdat voorouders slaven hebben verhandeld…

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      5 oktober 2016 om 14:59

      @lekbak: die mensen waar je het over hebt hebben een minderwaardigheidscomplex, zit tussen de oren.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 oktober 2016 om 15:04

      @lekbak:

      Yep .. zat mensen die van de slavenhandel leven in NL ..
      Sylvana Simons bijv ..

      Login om te reageren
    • thefuelofsatan zegt

      5 oktober 2016 om 15:09

      @lekbak: als je het zo bekijkt moet deze familie er vanuit gaan dat ze de komende 150 gezeur en gezanik aan hun hoofd hebben.

      Login om te reageren
      • thefuelofsatan zegt

        5 oktober 2016 om 15:16

        @thefuelofsatan: *+jaar

        Login om te reageren
      • bassx zegt

        5 oktober 2016 om 17:54

        @thefuelofsatan: Zo werkt afgunst nu eenmaal

        Login om te reageren
    • super zegt

      5 oktober 2016 om 15:46

      @lekbak:
      Historisch gezien heeft de hele wereld aan slavernij gedaan, het bestond al duizenden jaren voordat “het westen” ook maar iets betekende op het wereldtoneel. De initiatieven en wetten om slavernij af te schaffen zijn wel vanuit het westen gekomen, dus in feite zouden mensen het westen dankbaar moeten zijn, maar goed, dat is uiteraard teveel gevraagd.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 oktober 2016 om 15:53

        @super:

        Hedendaags gezien is slavernij louter in de westerse samenleving verboden ..

        Login om te reageren
        • amgsoixanttrois zegt

          5 oktober 2016 om 16:36

          @lincoln: nee het woord is alleen vervangen door “jan modaal”, dat is het enige verschil.

          Mensen werken zich nog steeds kapot een hele maand lang om alles af te staan aan de staat en haar vriendjes genaamd “grote bedrijven”. Ze zijn wel nog zo lief om je een rijtjeshuis en een boterham met niet te veel boter te gunnen.

          “Beste manier om slaven te houden is ze niet zo noemen.”

          Login om te reageren
          • porsche928 zegt

            5 oktober 2016 om 20:55

            @amgsoixanttrois: ja, jouw baas staat met een zweep in zijn handen, je werkt 7 dagen per week zo’n 12 uur per dag en je mag niet weg. Daarnaast zit je vastgeketend aan anderen etc etc. Nederland is luilekkerland voor velen, niet werken en gratis geld en wonen. Even langs de voedselbank voor je dagelijkse eten. Je kinderen krijgen sportgeld van de gemeente en die streept meteen diverse belastingen weg want zielig. Daarnaast krijg je allerlei tegemoetkomingen om dezelfde reden. De enige Nederlanders waar ik tegelijkertijd respect en medelijden mee heb is degene die 40 uur per week werkt en op 130% van het minimumloon zit. Die valt uit alle gemeentelijke regelingen.

            Login om te reageren
            • amgsoixanttrois zegt

              5 oktober 2016 om 22:46

              @porsche928: ten eerste, ik heb geen baas ?

              Ten tweede jij denkt dat het allemaal een groot feest is, mensen lijden gwn honger in nederland en hebben het zwaar dus kom uit je vinex-wijk.

              Is de sociale zekerheid in nederland beter? Zeker weten, maar ik heb het over het feit dat de staat alles van je afpakt gemiddeld 45% van iedereens inkomen gaat naar de staat direct en een andere 30-35% gaat indirect naar de staat via btw, andere belastingen, provinciale opcenten etc.

              Zijn genoeg mensen die gwn uit nederland weggaan hierdoor, die voelen zich echt uitgemolken. Jij staat daar 160-200 uur te werken en uiteindelijk is miss 50 uur daarvan voor jezelf de rest is voor vadertje overheid.

              Dit is erger dan slavernij, het vastketenen en pijnigen is niet meer fysiek, het is mentaal, dreigen met deurwaarders etc. En iedereen denkt dat ze in een vrij land geven.

              Dit scheelt echt niet veel van de dictaturen die we zogenaamd verafschuwen. Zelfde principe in een mooier jasje.

              Login om te reageren
      • lekbak zegt

        5 oktober 2016 om 16:30

        @super: sterker nog, al die lui wiens voorouders slaven waren mogen ons wel bedanken dat die lui hierheen zijn gehaald. Als dat niet was gebeurd dan hadden ze nu nog in Afrika gezeten. En we weten allemaal hoe het er in bepaalde landen aan de westkust van Afrika aan toe gaat!

        Login om te reageren
        • super zegt

          5 oktober 2016 om 16:36

          @lekbak:
          idd, maar in plaats daar van moet er kennelijk over zwarte piet gezeken worden.

          Login om te reageren
    • marinepower zegt

      5 oktober 2016 om 16:24

      @lekbak: we deden slechts het transport; onderlinge stammen en handelaren uit het midden oosten regelden de tickets.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        5 oktober 2016 om 16:32

        @marinepower: we deden niks, onze voorouders deden het.

        Maar ook het transport was handel. Inkoop (van de locals daar) in Afrika en verkoop in Amerika. Ze haalden ze alleen niet zelf uit hun hutjes.

        Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    5 oktober 2016 om 14:50

    tja, echt invloed hebben zij niet gehad op de acties van hun opa

    Login om te reageren
  4. maferick74 zegt

    5 oktober 2016 om 14:55

    Mijn opa had een Opel Kaptein.

    Login om te reageren
    • alleswat zegt

      6 oktober 2016 om 00:13

      @maferick74:

      Login om te reageren
      • alleswat zegt

        6 oktober 2016 om 00:14

        @alleswat: foutje, druk graage duim

        Login om te reageren
  5. kilum zegt

    5 oktober 2016 om 14:58

    Ok, dus de rijkste familie van Duitsland is minder rijk dan de rijkste familie van Nederland. Maar goed in de top 500 zal het algeheel gemiddelde wel hoger liggen.

    Login om te reageren
    • hadsjikidee zegt

      5 oktober 2016 om 15:21

      @kilum: familie brenninkmeijer haalt dat niet? Die zitten rond de 22 miljard

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        5 oktober 2016 om 15:47

        @hadsjikidee: Laatste keer dat ik in de quote lijst keek was dat 36 miljard. Maar goed dat is al eventjes geleden. Ik heb dat niet eerst gecheckt voor ik de reactie schreef.

        Login om te reageren
  6. genesis zegt

    5 oktober 2016 om 15:07

    De Quandt familie is toch van oorsprong Nederlands?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      5 oktober 2016 om 17:44

      @genesis: we zijn toch allemaal van Duitse bloed ?

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      5 oktober 2016 om 23:15

      @genesis:
      He he eindelijk iemand die dingen in oerspectief ziet.
      En ja het waren van oorsprong Nederlandse touwslagers

      Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    5 oktober 2016 om 15:11

    Fout fout !!
    30 miljard euro later zal je toch ook wel eens iets goed gedaan hebben ..

    Login om te reageren
    • super zegt

      5 oktober 2016 om 15:36

      @lincoln:
      Als je een miljard erft hoef je helemaal niks meer goed te doen, het enige is dat je niet al te grote fouten moet maken, voor de rest wordt je vanzelf rijker, in absolute en relatieve zin. Ben iha niet voor belastingen, maar bij erfenissen boven een ton mag van mij alles boven een ton worden verdeeld onder de rest van de bevolking. Geen idee waarom iemand het “verdient” om niks te doen in zijn/haar leven alleen omdat zijn/haar ouders een fortuin bij elkaar gesprokkeld hebben.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 oktober 2016 om 15:51

        @super:

        Maar een “fout” verleden is uiteraard wel erfbaar ..

        Login om te reageren
        • super zegt

          5 oktober 2016 om 15:58

          @lincoln:
          uiteraard, schuld en zelfkastijding, dat is da bom in “het westen”

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        5 oktober 2016 om 15:52

        @super: wat een bullshit, dus als jou ouders 30miljard zouden achterlaten aan jou, zou jij 1 ton aannemen en de rest niet accepteren? Wat een absolute bullshit is dat, dat is ieders erfgenaams recht om het te erfen, er is geen enkele wet dommer in mijn ogen dan belasting op erfenissen, over alles wat in de erfenis zit, is namelijk al belasting over betaald, maja nederland wilt zn mensen graag anaal nemen om zo hun tegoeden aan te vullen om onnodig landen te spekken (maar dat is weer een andere discussie)

        Login om te reageren
        • super zegt

          5 oktober 2016 om 15:57

          @spykerboy:
          anders dat je het bullshit vindt, wat zijn precies je argument voor dat de maatschappij er iets aan heeft dat iemand die een bevoorrechte opvoeding heeft gehad ook nog eens een leven lang niks hoeft te doen?

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            5 oktober 2016 om 16:01

            @super: dat is er niet, maar waarom zouden andere mensen moeten profiteren van de weg die jouw ouders (of grootoudera) voor jou hebben gemaakt? Zijn toch jou ouders? Als zij het niet opmaken is het toch niet meer dan logisch dat alles naar de kinderen gaat (en dan ook nog eens zo dat de aangetrouwde partner er GEEN aanspraak op kan maken)

            Login om te reageren
            • super zegt

              5 oktober 2016 om 16:06

              @spykerboy:
              Omdat het een systeem creert waarin nietsnutten de dienst uitmaken met hun grote fortuinen waar ze niets voor hebben hoeven doen. Na ww1/ww2 is er een periode van ongekende groei geweest omdat veel kapitaal vernietigd was en iedereen dus weer moest werken voor zijn/haar geld. Het was ook een tijd waarin je door hard werken een goede levensstandaard kon hebben, tegenwoordig is dat niet meer zo, dood van de honger zul je niet gaan, maar zo goed als je ouders zul je het niet hebben met alleen “hard werken”.

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                5 oktober 2016 om 16:18

                @super: goed argument idd, kind is bij voorbaat dom dus geef het maar aan Wiebes

              • super zegt

                5 oktober 2016 om 16:24

                @lekkaah:
                Het kind is niet bij voorbaat dom en heeft ook zonder een fortuin alle kansen om zijn/haar talenten te ontwikkelen (goede scholen, netwerk van de ouders). Ik leef bij voorkeur in een maatschappij die hard werk en talent meer beloont dan het geluk om in de juiste familie geboren te worden. Maar goed, jij leeft kennelijk liever als pachtarbeider in dienst van een adelijke familie, ook goed, ieder z’n ding.

              • lekkaah zegt

                5 oktober 2016 om 16:36

                @super: Er zijn miljoenen paupers die hun koters niet of slecht opvoeden, die enkel neuqen, slapen en tevens zeer snel voortplanten. Ik zou mij daar eerder zorgen om maken dan dat handjevol erven die jij pertinent als verwend en nutteloos bestempeld.

                Rijk worden is makkelijker dan rijk blijven. Bovendien hebben wij het nu vooral over de waarde van het aandeel in het bedrijf/bedrijven. Bedrijven die heel veel werkgelegenheid creëren/bieden.

                Vergelijken met een oorlogsperiode, daar ga ik niet op in

              • super zegt

                5 oktober 2016 om 16:43

                @lekkaah:
                rendement op kapitaal vrijwel altijd hoger dan de economische groei, i.e. rijk blijven is dus makkelijker dan rijk worden. De naoorlogse periode is de enige historische periode waarin een middenklasse van noemenswaardige grootte is ontstaan, maar goed, jij wilt kennelijk weer terug naar de tijden van kleine bovenlaag en de rest in armoe, je wordt dan op je wenken bediend, want dat is wel de richting waarin de samenleving zich ontwikkelt (terugvalt in oude gewoonten eigenlijk).

              • lekkaah zegt

                5 oktober 2016 om 16:52

                @super: Inderdaad, een paar verwende kwaadaardige kinders rouleren over de rest – de arme slaafjes..

                Jesse Klaver, leg dat Illuminati boek ‘ns weg en ga eens werken joh..

              • gregorius zegt

                5 oktober 2016 om 17:25

                @lekkaah: Sorry, maar daar ben ik het echt niet mee eens.
                Rijk worden in geld is echt een stuk moeilijker dan rijk blijven.
                Het probleem is dat de voorbeelden van het mislukken van rijk blijven makkelijke en leuke voorbeelden zijn.
                En het verschil is dat rijk worden niet per se aan intellegentie gekoppeld is, maar dat voor rijk blijven enige intelligentie wel handig is.
                Maar, naar mijn mening, is het zo dat er maar een kleine minderheid van de mensen die rijk willen worden daar in slagen. Terwijl zeker een meerderheid van de mensen die rijk en een beetje intelligent zijn ook rijk blijven.

                (ik ben het overigens wel 100% met je eens dat het sinds, zeg 50 – 100 jaar pas zo is dat ‘paupers’ zich meer voortplanten dan ‘weldenkenden’. Vroeger kon de weldenkde zich lekker voortplanten bij veel vrouwen terwijl de pauper geen tijd had om te ‘neuqen’. Dit is zeker een probleem in de toekomst van de mensheid).

              • spykerboy zegt

                5 oktober 2016 om 16:20

                @super: dat is precies waarom Je dus hun geheel zou moeten erfen om voor jezelf op hun standaard te krijgen, wat betreft de erfers die miljoenen of miljarden erfen, dat is hun geluk, wij hebben gewoon pech dat wij dat niet krijgen, op het moment dat jij het zou krijgen zou jij immers ook van standpunt veranderen. En ik vind het prima als ze nix doen, geeft meer banen voor degene die het dan wel nodig hebben immers ? hell ik zou willen dat ik zoveel geluk had om bijv een quandt of een trump te zijn, je weet zeker dat je altijd het beste van het beste in je leven te hebben en (tenzij je gek doet) nooit geld stress zal hebben…

              • super zegt

                5 oktober 2016 om 16:26

                @spykerboy:
                een samenleving waarin talent en hard werken meer worden beloond dan “geluk” zal zich veel sneller ontwikkelen. Overigens is het “erven”, niet “erfen”.

              • spykerboy zegt

                5 oktober 2016 om 16:31

                @super: tuurlijk dat spreekt voor zich, maja als ik zoveel zou kunnen erven of kiezen om Zelf de benen uit mn lijf te lopen mn levenlang voor net boven modaal, dan liever nietsnut met miljoenen, maar goed iedereen is anders ? en ahh, dacht al dat ik het fout schreef maar wist het niet zeker, thx voor de tip ?

              • super zegt

                5 oktober 2016 om 16:35

                @spykerboy:
                met normaal “hard werk” een goede levensstandaard, zoals de naoorlogse generatie dat had lijkt me voor het gros van de mensen een oneindig veel beter perspectief bieden dan hopen dat ze de loterij winnen.

              • flutterby zegt

                5 oktober 2016 om 17:05

                @super: Wow, wat een onzin. Hard werken kan zeker een goeie inkomstenbron zijn, maar dan moet je wel ondernemen.

                Daarnaast zijn er amper miljardairs die nietsnutten zijn. Paria Hilton en Kim Kardashian zijn hier goeie voorbeelden van.

      • spykerboy zegt

        5 oktober 2016 om 15:53

        @super: overigens, als jij het bedrag boven de ton niet verdient, waarom zouden andere mensen in deze wereld dat dan wel verdienen? Het was hun familie toch niet?

        Login om te reageren
        • super zegt

          5 oktober 2016 om 15:59

          @spykerboy:
          ok, dan verbranden we het, ook goed.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            5 oktober 2016 om 16:33

            @super: ikke is klein en jij is groot en dat is niet eerlijk!!

            Zwak figuur…

            Login om te reageren
            • super zegt

              5 oktober 2016 om 16:39

              @lekbak:
              tuurlijk joh, als de argumenten op zijn gaan we over op verdachtmaken en schelden.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                5 oktober 2016 om 16:45

                @super: ik heb net een heel verhaal vol goede argumenten neergezet maar dat zit blijkbaar nog in de autoblog goedkeuringsmolen.

              • super zegt

                5 oktober 2016 om 16:49

                @lekbak:
                ja, na und, moet je vanwege IT probleempjes iemand die zijn mening consquent onderbouwt verdachtmaken en zwak noemen? Vind ik ook niet echt van “sterk figuur” getuigen. In any case, ik zou bijvoorbeeld Piketty er maar eens op naslaan, niet voor niets een van de bestsellers van de afgelopen tijden. Ik heb m’n zegje gedaan, succes er mee.

              • lekbak zegt

                5 oktober 2016 om 16:56

                @super: ik heb je eerst uitgemaakt voor zwak figuur en heb daarna pas een inhoudelijke reactie geschreven op een eerdere comment van jou.

                Omdat jouw reactie over het verbranden werkelijk het toppunt van afgunst is. Ik vind die opmerking zelfs dusdanig ernstig dat ik twijfel over jou psychische gezondheid. Eigenlijk is het gewoon een beetje eng dat mensen zo kunnen denken.

              • spykerboy zegt

                5 oktober 2016 om 18:13

                @lekbak: dat zeg je helemaal goed, ik dacht zelfs wellicht een voorstander van noord korea ook met het communisme? Gezien hij anderen nix gunt wat meer is dan hij heeft lijkt wel…

              • phevtreb zegt

                5 oktober 2016 om 21:27

                @super: mijn ouders zijn vermogend, mijn grootouders zijn/waren dat en ik ben zelf ook tevreden met mijn vermogen.

                Mijn grootouders hebben zelf met ondernemen, heel hard werken en risico’s nemen hun vermogen verworven, mijn beide grootmoeders leven nog en beheren nog het vermogen wat ze opgebouwd hebben. Uiteraard bijgestaan door adviseurs en haar kinderen.

                Mijn ouders hebben dus nog nooit iets van vermogen geërfd, dat zal pas gebeuren als een van mijn grootmoeders komt te overlijden (en we hopen uiteraard dat dit nog erg lang gaat duren)
                Mijn ouders hebben ook een vermogen vergaard, wederom met ondernemen, heel erg hard werken en risico’s nemen en ook daar heb ik nog nooit iets van geërfd.
                Ik heb daar dus nog nooit voordeel van gehad, uiteraard ben ik nooit iets tekort gekomen maar ik heb zeker geen exorbitante opvoeding gehad.

                Ik probeer ook, uiteraard samen met mijn vrouw, met hard werken, ondernemen en risico’s nemen een goed leven te kunnen leiden. Ik ben nu 11 jaar werkzaam en ben tevreden met wat ik heb, maar ik probeer wel mijn vermogen uit te breiden.

                Over al het vermogen in onze familie is reeds belasting betaald en wordt nog steeds belasting betaald. (Vermogensrendementheffing)

                Nu wil jij dus dat het geld wat mijn (groot)ouders verdiend hebben en waar al zeker 55-60% belasting over betaald is, na hun overlijden, verdeeld wordt over alle mensen van NL? Ook aan de mensen die van 9uur tot 17 uur werken (wat ik trouwens prima vind hoor, ieder z’n ding) en nooit iets hebben gegokt, ondernomen of anderzijds hebben geprobeerd vermogen op te bouwen?

                Sorry, maar dat zou ik heel erg onterecht vinden. Ik vind dat iedereen die vermogen vergaard heeft zelf moet kunnen beslissen waar dat vermogen heen gaat, zou toch te gek zijn dat je voordat je dood gaat helemaal zelf mag weten waar je je geld aan uitgeeft en na je dood het opeens allemaal van de staat wordt?

              • phevtreb zegt

                5 oktober 2016 om 23:34

                @phevtreb: nu ik dit zo terug lees had ik beter alleen de laatste alinea kunnen schrijven, daarin wordt eigenlijk alles omschreven waar het om draait. De rest heeft nauwelijks toegevoegde waarde…

                Mijn welgemeend excuus.

        • lincoln zegt

          5 oktober 2016 om 16:32

          @spykerboy:

          Zooooooveel klaplopers/ambtenaren/lijkenrovers die daar aanspraak op maken ..

          Behalve bij het koninklijk huis ..
          De UBERklaplopers ..

          Login om te reageren
      • amgsoixanttrois zegt

        5 oktober 2016 om 16:41

        @super: oke dit is officieel de domste opmerking in de geschiedenis van het internet.

        Dus met andere woorden, moet ik mijn hele leven lang hard werken en dan mogen me kinderen een tonnetje hebben en de rest gaat naar wildvreemden die niks voor me hebben gedaan. Jep dat klinkt zoveel beter dan dat je eigen nageslacht jouw rijkdom mag hebben en voortzetten.

        Zo achterlijk zie ik ze zelden…

        Naast dat iemand met een rijke vader krijgt heus wel wat mee over zakendoen etc.

        Login om te reageren
        • super zegt

          5 oktober 2016 om 16:46

          @amgsoixanttrois:
          het is pas dom om iets dom te noemen alleen omdat het principe je niet aanstaat. succes er mee.

          Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          5 oktober 2016 om 16:47

          @amgsoixanttrois: houd bijvoorbeeld ook in dat niemand in nederland haast een huis kan erven… zelfs kleine appartenten/flats in de randatad gaan voor boven een ton weg…

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        5 oktober 2016 om 16:44

        @super: heb jij enig idee hoe goed verwende erfgenamen zijn voor de economie?

        Daarbij is het privaat geld waar al een hele hoop belasting over is betaald.

        Ook zijn er een hoop familiebedrijven in Nederland. Bedrijven die graag door erfgenamen door worden gezet maar met een waarde van meer dan een ton (wat dus echt helemaal niks is!). Het is nu al lastig om iets met veel kapitaal te erven.

        Daarbij laat ik graag iets voor mijn kinderen achter. Ik ben bereid extra hard te werken en zuinig te leven zodat mijn kleinkinderen òòk kunnen studeren. Iets wat alleen mogelijk is als erven van grotere bedragen mogelijk is.

        Daar komt nog bij dat verwende, chronisch werkeloze nesten in alle lagen van de bevolking voorkomt. Ik vind het echt vele, vele malen erger dat een onopgevoed mormel levenslang in de bijstand zit dan dat een verwend lui kreng een erfenis (volledig privaat geld) er doorheen jaagt.

        Zomaar een hoop goede argumenten om van erfenissen af te blijven!

        Daarbij zou ik graag nog toe willen voegen dat ik het nogal brutaal vind van iemand met zoveel afgunst en jaloezie om zo af te geven op erfgenamen. Jou reactie getuige namelijk van nog veel ergere tekortkomingen!

        Login om te reageren
      • amgsoixanttrois zegt

        5 oktober 2016 om 16:54

        @super: nee, het is dom dat de staat je zo ver heeft laten bukken, dat je ze nu zelfs op de dood van mensen wilt laten kapitaliseren en je eigen zuurverdiende centen wilt afstaan aan buitenstaanders.

        Moeten meer mensen zoals jij zijn die hun geld gratis weggeven, kan goed op verdient worden.

        Succes ermee met bukken en jaloers gedrag vertonen!

        Meneer praat over hard werken en zit te haten op mensen die zelf hard hebben gewerkt op een autoblog, ga dan werken kan je miss ook iets in je leven verdienen!

        Login om te reageren
      • Rob zegt

        5 oktober 2016 om 17:20

        @super:
        Dat druist nogal in tegen de natuurlijke eigenschap van mensen: hebzucht. Zomaar weggeven zit niet in de aard van den mensch.
        En ik denk dat we een prima compromis hebben met de erfbelasting. Daarmee vloeit een aanzienlijk deel terug in de maatschappij. Vind je ook niet?

        Login om te reageren
      • ronnys zegt

        6 oktober 2016 om 13:24

        @super: Als je niet zou mogen erven dan schenk je het toch bij leven.
        Probleem opgelost. Vervolgens leen je bij je kinderen weer genoeg geld om zelf van te kunnen leven :)
        Hoe moeilijk kan het zijn.

        Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    5 oktober 2016 om 15:15

    En zo zijn er wel meerdere Duitse families en/of grote bedrijven die tijdens WO II niet helemaal braaf waren. Volgens mij hadden ze ook vrij weinig keus in die tijd.
    Bovendien is NL ook niet altijd het braafste jongetje van de klas geweest. Vooral niet tijdens onze VOC-tijd. Ook daar plukken we nu nog de vruchten van.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 oktober 2016 om 15:20

      @berlinetta:

      Onzin .. VOC was NL gezondste handelstijdperk ..
      Daarna is het alleen maar smeriger geworden ..

      Login om te reageren
  9. mars1985 zegt

    5 oktober 2016 om 15:15

    Ik dacht altijd dat de familie ‘albrecht van de aldi’ de rijkste waren van duitsland.

    Login om te reageren
  10. jasbelle zegt

    5 oktober 2016 om 15:24

    Wie niet steelt of erft, werkt totdat hij sterft.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      5 oktober 2016 om 15:35

      @jasbelle: Goede motivatie knul, jij komt er wel!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        5 oktober 2016 om 15:47

        @lekkaah:

        Het rijmt dus het is waar .. gvd ..

        Login om te reageren
  11. keesieboy2 zegt

    5 oktober 2016 om 15:35

    Poe hee 30 miljard. Doen ze er ook goede dingen mee?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      5 oktober 2016 om 17:46

      @keesieboy2: ze geven het aan de armen. De linker en de rechter .

      Login om te reageren
  12. stfu zegt

    5 oktober 2016 om 15:52

    Het is achteraf altijd makkelijk praten over wat voorouders deden. In die tijdgeest hadden wellicht meer mensen wel dingen gedaan die we nu niet zouden doen.

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    5 oktober 2016 om 15:55

    Hebben de Quandtjes toevallig ook nog een leuke dochter, kleindochter of leuk nichtje dat aanspraak kan maken op dat fortuin? Liefst tussen de 18 en 35 jaar (voor zo’n bak met geld wil ik best een paar jaar oudere vrouw daten).

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      5 oktober 2016 om 16:28

      @Edge: al is ze 65+ ben ik er nog voor te porren ?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 oktober 2016 om 17:48

      @edge:

      Merkel Met haar adoptie ouderen is erfgenaam ..

      Prettige wedstrijd ..

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    5 oktober 2016 om 16:01

    30 miljard……

    Login om te reageren
  15. 2wheeler zegt

    5 oktober 2016 om 19:08

    Wat een ruk discussie hier boven.

    Heeft iemand anders nog een leuk nieuwtje?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North