• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De snelste M3 GTS is afkomstig van G-Power!

Auteur: ricardo, gepost 23 mei 2011 om 11:14 – 29 Reacties

G-Power M3 GTS

De M3 GTS is de overtreffende trap van de M3. Maar wat als ook die variant van de 3-Serie niet aan je verwachtingen voldoet? Welnu, dan is er altijd nog een firma als G-Power, dat dapper weerstand blijft bieden tegen de milieuhysterie en de trend van het downsizen. Nee, zij maken dingen liever groter.

Nog niet zo heel lang geleden blies G-Power hoog van de toren dat ze een M3 GTS maar liefst 720 pk’s hadden gegeven. Indrukwekkend, maar blijkbaar hadden ze er niet al te veel vertrouwen in aangezien er nu een ander ‘pakketje’ op de tuningmarkt komt. Nog steeds schroeven ze een gigantische supercharger (afkomstig van ASA, ook gebruikt door Alpina) op het 4.4 V8-blok en maken ze de auto lichter. Alleen het vermogen komt nu uit op 635 pk en stijgt het koppel naar 630 Nm. En dat is wel eventjes 185 pk meer dan een van de gelimiteerde standaard GTS’jes.

De operatie houdt verder in dat er een titanium uitlaat onder de Bimmer wordt gehangen en de software krijgt een update. Hierdoor stuift dit pk-geweld naar de 100 en 200 km/u in 4.2s en 11.9. Topsnelheid? Begrenzer schmergrenzer, want deze M3 GTS tikt nu 323 km/u aan. De hardware om deze conversie uit te voeren gaat voor 23.500. De installatie van dit SK II supercharger-pakket komt daar nog eens bovenop.

Ook interessant!

  • BMW M3 xDrive
    BMW M3 xDrive is snelste M3 ooit met enorme voorbanden
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g-power, M3, m3-gts, oranje, tuning

Vorig bericht: « Ferrari 375 MM Berlinetta geveild voor €3.4 miljoen
Volgend bericht: Zoals verwacht: autoverzekeringen worden snel duurder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stopwearingpants zegt

    23 mei 2011 om 11:25

    van 720 naar 635 pk?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 mei 2011 om 11:42

      denk (zoals de tekst ook een beetje suggereert) dat de betrouwbaarheid teveel in het geding kwam. Wel leuk natuurlijk 720pk maar als de motor na 100km zichzelf binnenstebuiten keert wordt het wel een duur geintje

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        23 mei 2011 om 17:21

        @E34M5Touring: Ofwel waren ze bang dat hij niet zo goed zou verkopen, kan ook. 720pk is veel :D

        Login om te reageren
  2. AudiQuatro zegt

    23 mei 2011 om 11:49

    owja, 185pk extra en dan ipv 4,6 4,2 naar de 100. Sorry maar wat ee ruksetje! Die cijfers kloppen toch niet?? met zoveel extra vermogen zou 3,9 sec toch zeker haalbaar moeten zijn!

    Login om te reageren
    • rfw1994 zegt

      23 mei 2011 om 12:01

      @AudiQuatro: Vermogen heeft niks met sprinttijden te maken. Gewicht, versnellingsback verhoudingen, banden enz. komen ook in het geding.

      Login om te reageren
      • rfw1994 zegt

        23 mei 2011 om 12:02

        @rfw1994: *niks = niet als enige

        Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      23 mei 2011 om 12:08

      @AudiQuatro: D’r is meer op de wereld dan van 0-100. Ik denk dat de winst van 80 naar 120 of zelfs van 100 naar 200 aanzienlijk groter is. En daar heb je in de praktijk veel meer aan. Wegrijden doe je bij een race maar 1x, tussenacceleraties daarentegen…

      Login om te reageren
    • MAB zegt

      23 mei 2011 om 12:51

      @AudiQuatro: je was me net voor, 4,2 seconden is wel sloom voor iets zoals dit.

      Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        23 mei 2011 om 13:01

        @MAB: Met 635 pk heb je nou eenmaal veel wielspin bij het accelereren vanuit stilstand. Zoals al eerder gezegd zullen de tussensprints een heel stuk sneller zijn.

        Ga trouwens eens rijden in een auto die in 4,2 sec naar de 100 km/h gaat, geloof mij, dat is nog steeds bruut snel..

        Login om te reageren
      • stihl zegt

        23 mei 2011 om 13:23

        @MAB: veel blabla maar weinig inhoud

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 mei 2011 om 19:21

      @AudiQuatro: theoretisch heb je gelijk…elke vermogenstoename van 25% leidt tot 10% betere prestaties. Dat zou betekenen, dat de auto een 17,6% snellere acceleratie zou moeten kennen = 0,8 tel = 3,8 seconden naar de 100km/h. Het enige probleem bij de GTS is ’tractieverlies’.

      Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        23 mei 2011 om 22:12

        @Megakix: Dat is met een sper en electronica behoorlijk weg te werken. Ik bedoel een 458 red het toch ook?? En die heeft ook alleen RWD. Maar dan blijf ik wel bij me Audi Quattro:P Die hebben altijd tractie. Het komt er in feite op neer dat deze update dus zinloos is. 0-100 wordt nauwelijks sneller, als er geen onderstel modificaties zijn de ringtijden dus ook niet. En als je hard rechtdoor wilt dan kan je beter een M5 kopen. Kortom zinloos. Desalniet te min is ie erg mooi geworden!

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          24 mei 2011 om 09:20

          @AudiQuatro: de M3 heeft standaard launch control…dus dat verhaal over sper etc.. kan je even loslaten. Een achterwielaandrijver maakt gewoon niet zulke grote sprongen als de ‘vuistregel’ doet vermoeden. De vuistregel klopt erg goed voor ’tragere auto’s’ die volledig grip kunnen verkrijgen.

          Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      23 mei 2011 om 21:27

      @AudiQuatro: Dit filmpje al eens gezien?
      http://www.youtube.com/watch?v=T2cdliYmmKs

      Login om te reageren
  3. Lan_Evo zegt

    23 mei 2011 om 11:52

    Zal ook wel tractieproblemen hebben gegeven, 720 pk op de achterwielen bij zo’n puur track speeltje lijkt me iets te veel van het goede. Op de snelweg is het wel bruikbaar, maar daar kopen de meeste mensen niet per se een GTS voor gok ik.

    Login om te reageren
  4. realhustler zegt

    23 mei 2011 om 12:43

    Waarom geen filmpje, en vooral met geluid !

    Login om te reageren
    • costyn zegt

      23 mei 2011 om 13:11

      @realhustler: Er zijn wel wat filmpjes op YouTube te vinden. http://www.youtube.com/user/bmwm3gtsdriver

      Login om te reageren
      • costyn zegt

        23 mei 2011 om 13:12

        @costyn: Sorry, typfoutje in m’n link: http://www.youtube.com/user/bmwm3gtsdriver

        Login om te reageren
        • costyn zegt

          23 mei 2011 om 13:13

          @costyn: snap er niks van, die ‘v’ komt er vanzelf in te staan… nouja, copy/pasta maar en edit de v uit httpv

          Login om te reageren
  5. monk zegt

    23 mei 2011 om 14:17

    hmm.. 4,2 naar de 100..
    Met het geld dat je bespaard door deze auto niet te kopen, toch maar liever een 360 Challenge Stradale zoeken?
    ook 4,2 naar de 100 alleen dan met 200 pk minder (de bimmer zal de ferrari na de 100 wel zoek rijden, maargoed)

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      23 mei 2011 om 18:17

      @monk: zeker doen, geluid is naar mijn mening nog veel mooier van de Ferrari. Ik heb hem ook in FM3, alleen voor het geluid.

      Login om te reageren
  6. fctwente zegt

    23 mei 2011 om 14:50

    Mooi Zag laatst ook een M6 G-POWER

    Login om te reageren
  7. nsmvo zegt

    23 mei 2011 om 16:44

    Snelste M3 GTS?
    Mij staat toch bij dat Manhart Tuning het oranje beestje in 3.3 seconden naar de 100 liet spurten. Die heeft wel 700 pk. Filmpje staat op Youtube: geniet!

    Login om te reageren
  8. vale46 zegt

    23 mei 2011 om 17:13

    M.a.w. hun vorige pakket was zo onbetrouwbaar dat ze nu een nieuw hebben gemaakt.
    Die sprinttijd naar de 100 toont duidelijk aan dat aandrijving op de achterwielen terwijl de motor tussen de voorwielen ligt niet goed samen gaan.
    Totaal geen tractie als je het vergelijkt met een Posche GT2RS, die qua prestaties gelijkwaardig is.

    Een geile auto voor M3 fetish, maar ik koop me liever iets anders voor dat geld.

    Login om te reageren
  9. Freude_am_Fahren zegt

    23 mei 2011 om 18:07

    Ik vraag me af hoeveel dat dit op cirquit gaat opleveren. De M3 GTS is perfect afgesteld op zijn fantastische krachtbron, als je daar mee gaat knoeien riskeer je heel de balans van de auto te verknoeien. Niet?
    Enkel de auto nog lichter maken, en eventueel een andere uitlaat monteren is echt nuttig in mijn ogen. Maar ik zou natuurlijk volledig fout kunnen zitten.

    Login om te reageren
  10. T16 zegt

    23 mei 2011 om 19:01

    merk model rondetijd km/u jaar PK/kg gereden door
    52.BMW M3 GTS 1:12.50 129 ’10 450/1543 Sport Auto

    G-POWER M3 GTS, 1:11.80 131 635/1520
    equipped with MICHELIN standard street tires

    Dus de winst is wel erg gering.
    ter vergelijking een Corvette en de link : http://www.fastestlaps.com/tracks/hockenheim_short.html

    13. Corvette ZR1 1:09.70 134 ’08 647/1530 Sport Auto

    Login om te reageren
  11. geengehoorisrechtdoor zegt

    23 mei 2011 om 19:10

    gyl stuk ijzer

    Login om te reageren
  12. agera zegt

    23 mei 2011 om 21:30

    Het is nog vroeg, maar als ik dit zie ben ik benieuwd naar de nieuwe 3 serie en de nieuwe M3. Dit model zou in principe nog jaren mee kunnen.

    Login om te reageren
  13. Justawheelchairguy zegt

    24 mei 2011 om 14:46

    Ik hou van G-Power

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North