• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Superbowl autoreclames van 2012

Auteur: autoblogger, gepost 6 februari 2012 om 09:15 – 21 Reacties

Clint walking...


Vannacht was de jaarlijkse Superbowl op TV, het meest bekeken televisie-evenement van de Verenigde Staten. Diverse autofabrikanten pakten weer flink uit tijdens de “commercial breaks” en we hebben de hoogtepunten even op een rijtje gezet.

Er keken dit jaar 113 miljoen mensen. Een reclamespotje tijdens dit evenement kost 3,5 miljoen per 30 seconden! Dan moet je dus zorgen dat je een goed filmpje hebt…

Meest verrassend was de reclame van Chrysler met Clint Eastwood, een 2 minuten durend filmpje over Amerika, Detrot en de Superbowl… KLIK!

Audi deed iets met Vampiers (A7 LEDjes zijn handig)

Chevrolet toonde een geweldig filmpje over een dude die een Camaro als verjaardagscadeau krijgt. De reclame is bedacht en gemaakt door Zach Borst, een 26-jarige student/filmmaker uit New York, hij won een wedstrijd van GM waarbij je een eigen Super Bowl ad moest insturen.

Cadillac maakte een filmpje over de Nurburgring: go to green hell!

Lexus vestigde de aandacht op de nieuwe GS, dit was de eerste keer dat het merk een reclame voor de Superbowl heeft gemaakt.

Toyota vond het nodig om zichzelf opnieuw uit te vinden.

BMW toonde een reclamefilmpje over de nieuwe 3-serie en ConnectedDrive, grapjes over schoonmoeders blijven leuk?

Voor de nieuwe Honda NSX werden Jay Leno en Jerry Seinfeld ingehuurd, waar we reeds over hebben geschreven. Andere filmpjes waar we reeds aandacht aan hebben besteed waren die met Adriana Lima (KIA), The Bark Side (VW), The Dog Strikes Back (VW) en de Silverado (Chevrolet vs Ford).

Een overzicht van alle commercials vind je op autojunk.nl!

Ook interessant!

  • Video: Murray Walker maakt Hill bang in NSX
  • Video: nieuwe Verstappen reclame is erger dan die Picnic commercial!
  • Video: is dit DE opvolger van de Golf 3 oma reclame?
    Video: is dit DE opvolger van de Golf 3 oma reclame?
  • Franse overheid gaat autoreclames compleet verpesten

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Reclame, superbowl, Video

Vorig bericht: « Mitsubishi stopt productie bij NedCar [over en uit]
Volgend bericht: Seat Mii vijfdeurs heeft 4 deuren en een klep »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    6 februari 2012 om 09:21

    Chevrolet deed het inderdaad erg goed

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    6 februari 2012 om 09:49

    Bizar wat het allemaal mag kosten. Een spotje van 2 minuten kost dus 14 miljoen dollar aan zendtijd. De kosten om zo’n filmpje te maken zullen ook zeker niet mals zijn. Probeer je eens voor te stellen hoeveel honderden miljoenen marketingbudget vannacht zijn verbrand. Het werkt nu eenmaal zo, maar feitelijk is het absurd. Kapitalisme ten top.

    Login om te reageren
  3. The360box zegt

    6 februari 2012 om 09:57

    Wat een spelfouten weer… :lol: $3.500.000 is snel cashen alleen het probleem is dat die 113.000.000 altijd schattingen zijn die redelijk dicht zitten maar bijv. ik zap altijd weg tijdens de reclame naar andere zenders zonder reclame, tis maar hoe je het bekijkt.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      6 februari 2012 om 10:07

      @The360box: “wat een spelfouten weer” hou alsjeblieft je bek

      Login om te reageren
    • kenner zegt

      6 februari 2012 om 11:40

      @The360box: In Amerika zapt niemand weg tijdens de reclames. Die reclameblokken zijn weer een event op zich en kijken = meepraten

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        6 februari 2012 om 13:31

        @kenner: That’s a load of bullsh*t. Alleen tijdens de SuperBowl blijft men speciaal reclames kijken, de rest haat men net zoals hier.

        Login om te reageren
        • kenner zegt

          6 februari 2012 om 23:27

          @raphael: ja sorrt ik bedoelde ook de reclams voor en tijdens de SB. Ik zou ook wegzappen als elke 5 minuten een reclameblok komt, zoals gebruikelijk

          Login om te reageren
    • kenner zegt

      6 februari 2012 om 11:41

      @The360box: In Amerika zapt niemand weg tijdens de reclames. Die reclameblokken zijn weer een event op zich en kijken = meepraten. En volgens mij zend alleen CBS de SB uit

      Login om te reageren
      • memphiszr zegt

        6 februari 2012 om 12:43

        @kenner: nbc zend de sb uit. ;)

        Login om te reageren
        • kenner zegt

          6 februari 2012 om 23:46

          @memphiszr: ja die bedoelde ik

          Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    6 februari 2012 om 09:59

    voor al dat geld wat in die paar minuten vertstookt wordt zou je een ontwikkelingsland op poten kunnen zetten.

    Login om te reageren
  5. OJSpots zegt

    6 februari 2012 om 10:10

    De Audi in het filmpje is geen A8 maar een S7, kom op zeg autoblogger, hoe veel artikelen heb jij wel niet geschreven?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      6 februari 2012 om 10:13

      @OJSpots: I stand corrected!

      Login om te reageren
      • wouteraerox zegt

        6 februari 2012 om 10:44

        @autoblogger:
        Mompelt iets in de zin van alle audi’s lijken op elkaar…

        Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      6 februari 2012 om 11:09

      @OJSpots: knap gezien man!

      Login om te reageren
  6. mout zegt

    6 februari 2012 om 12:06

    Die Cadillac reclame is vooral een BMW reclame. ‘Speciaal gebouwd om de állerbeste te verslaan. De BMW. Ga zelf maar proberen.’

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      6 februari 2012 om 19:20

      Oftewel: ze vinden zichzelf niet de allerbeste…

      Login om te reageren
  7. Teerdz zegt

    6 februari 2012 om 12:08

    Vergeen de Honda Ferris Bueller reclame niet hè? Hoewel hij een beetje flauw is, zal ik de link erbij zetten.

    http://www.huffingtonpost.com/mobileweb/2012/01/30/ferris-bueller-super-bowl-commercial_n_1241558.html

    Login om te reageren
  8. Koelebobes zegt

    6 februari 2012 om 12:33

    Die reclame van Acura … Ik lag dubbel echt serieus. Zo moet je reclame maken.

    Login om te reageren
  9. akrapovic zegt

    6 februari 2012 om 13:37

    @mout: haha je hebt gelijk. Cadillac laat alleen maar even zien dat BMW in hun ogen de maatstaf is op het gebied van wegligging. Betere reclame kun je niet krijgen, zeker als het “statusmerk” van de Amerikanen dit zegt.

    Login om te reageren
  10. Alwood zegt

    6 februari 2012 om 14:59

    wow… kort rekensommetje leert dan dat chrysler alleen al 14M uitgeeft aan dit spotje. En dan komen de auto’s maar amper in beeld! :o

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North