• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Toyota Avensis met botox: een leasetobber?

Auteur: ricardo, gepost 15 september 2011 om 11:56 – 45 Reacties

Toyota Avensis facelift

De derde generatie Avensis heeft een opfrisbeurt gehad en dat is pri-hi-ma, alleen is het de Japanners niet gelukt om het model in de 20%-bijtellingsparade mee te laten dansen. En dat is dan weer erg jammer.

Leaserijders verleid je immers niet meer zo snel met een 25%-bijtellingsmodel. En dat is toch een zéér belangrijke groep voor het segment waarin de Avensis zich begeeft. De uitstoot ging wel met zo’n 15% omlaag maar helaas koopt de prijsbewuste leaserijder daar niets voor, want met 119 gr/km zit de 2.0 liter instapdiesel (126 pk) boven de grens die recht geeft op 20% bijtelling. De overige motoriseringen blijven identiek aan het pre-facelift model.

Overigens legde Toyota er in een gesprek met ons wel duidelijk de nadruk op dat, hoewel hij nog binnen de huidige generatie valt, het wat hun betreft meer als nieuw model gezien kan worden. Naar het schijnt hebben er de nodige aanpassingen plaatsgevonden aan onder andere het onderstel, dat volledig is herontwikkeld door Toyota Motor Europe. Dit is voor het eerst dat er volledig zonder bemoeienis vanuit Japan is gewerkt, wat natuurlijk wel prettig is voor de Europese markt, waarvoor deze auto in de eerste instantie bedoeld is. Maar ja, die bijtellingsgrens hè, die gaat waarschijnlijk toch nog wel pijn doen.

Toyota Nederland streeft er naar om in december met de prijzen van de ‘nieuwe’ Avensis te komen.


Ook interessant!

  • Toyota Avensis V6 Biturbo
    Toyota Avensis V6 Biturbo: mini special
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, avensis, iaa, iaa-2011, Toyota

Vorig bericht: « Carlsson CK63 RS trekt de vezels uit het tapijt
Volgend bericht: Chang’an SUV is bijna klaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    15 september 2011 om 12:00

    Dus dan heb je én een laag vermogen én een hoge bijtelling… Lekker geregeld, Toyota!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      15 september 2011 om 20:02

      @Jochempie: Laag vermogen, hoge bijtelling en een led-lift, voor de rest zie ik toch echt alles nog steeds hetzelfde zijn, inclusief het afschuwelijke, 10 jaar lang al achterhaalde oranje airco-display …

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      15 september 2011 om 21:15

      @Jochempie: Dus 126 pk is te weinig? Enkele jaren geleden, had mijn vader een passat 1.8 met 120 pk (is total loss gereden, maar dat doet er niet toe) En dat gaat rap genoeg, nergens problemen mee… Maar kennelijk rijd jij in een RS6…

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        18 september 2011 om 12:51

        @autobart: Ja, 126 pk is te weinig als je 25% bijtelling moet betalen. Ford levert je voor 20% bijtelling een Focus Wagon met 180 pk.

        Login om te reageren
  2. V-Power zegt

    15 september 2011 om 12:01

    Waarom kan toyota in eens niets meer goed doen?
    Lexus CT200H zou een prutsding/leasetobber zijn, achja, de nieuwe avensis dan ook maar.
    De nieuwe yaris is eeeindelijk een beetje fatsoenlijk in jullie ogen, terwijl een P1 T-Sport toch echt geen opa-auto is. Beetje jammer, die merken-voorkeur…

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      15 september 2011 om 12:17

      @V-Power: Get your facts straight. Van de CT 200h roepen wij juist dat het wél een leasetopper wordt. Alleen de CVT-bak zuigt.

      Dat deze Avensis gaat falen in de lease heeft overigens niets met onze voorkeur te maken, maar gewoon met zijn bijtellingsklasse. Doe je oogkleppen af, verstokte Toyota-fanboy.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        15 september 2011 om 20:14

        @ricardo: Nou, als ik om me heen kijk, zag ik veel (lease-) interesse in de C200h toen die geintroduceerd werd, maar nu hoor ik er niemand meer over. Zie b.v. de nieuwe BMW 1 serie nu al vaker rijden dan de C200h, dus dat leasetopper zou best wel eens kunnen tegen vallen; 40K voor de puike uitvoering is gewoon te duur, dan kopen mensen liever Duits met meer PKs.

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          16 september 2011 om 18:46

          @dawwg: kweeni waar jij die 1 series ziet, maar die zijn mijn ogen nog onbekend. ik heb tot nu toe wel een tig tal c200h’s gezien, in centrum van utrecht zie je er zo nu er dan wel eens een aantal rijden weet je…
          kep er zelfs ook een keer in plaats mogen nemen.

          als je luxe en comfort (stilte vooral) wilt, neem je een lexus!

          Login om te reageren
      • bigcar zegt

        16 september 2011 om 18:47

        @ricardo: +1

        Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      15 september 2011 om 12:31

      @V-Power: Het zijn toch gewoon feiten? Het is niet de schuld van Autoblog hoor dat deze auto in de 25% categorie valt.

      Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    15 september 2011 om 12:05

    nou als je dan toch 25%bijteling betaalt kan je net zo goed een auto met wat meer pk’s bestellen…

    Login om te reageren
  4. Treff zegt

    15 september 2011 om 12:13

    hier is niet goed over nagedacht .. maar misschien loopt de Avensis wel in andere landen heel goed! Maar in Nederland gaat dat niet lekker … laag vermogen & hoge bijtelling!!
    qua design vind ik het wel een mooie wagen .. altijd al gevonden!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 september 2011 om 19:14

      @Treff: Idd, de wereld is groter dan bijtellingneukend Nederland…

      Login om te reageren
  5. bobb zegt

    15 september 2011 om 12:17

    Heeft het voor Toyota eigenlijk wel nut om rekening te houden met zoiets als bijtelling in zo’n klein landje? Hoe zit zoiets Europees? Neem aan dat je bv in Griekenland geen bijtelling hebt.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      15 september 2011 om 12:52

      @bobb: Als ze in Griekenland inderdaad geen bijtelling hebben, dan is dat waarschijnlijk de reden dat de bijtelling hier zo hoog is. De suikeroom van Griekenland zal het geld toch ergens vandaan moeten halen.

      Toyota helpt Griekenland dus indirect mee met het economisch herstel door ons deze leasetobber voor te schotelen.

      Login om te reageren
  6. rechercheur zegt

    15 september 2011 om 12:24

    Hahahahahaha, goede zet bij Toyota.

    Een auto neerzetten die net niet aan de 20% fiscale criteria voldoet. Dikke fail …
    :-)

    Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      15 september 2011 om 13:23

      @rechercheur: kijk daar is onze favoriete ambtenaar weer. Japans autonieuws met een negatief puntje en onze ‘Duitser’ is er als de kippen bij. Sla dit nieuws gewoon over.

      OT: Hopelijk doen ze nog wat kleine aanpassingen en dan moet het toch echt mogelijk zijn, maar het succes van zijn voorganger gaat deze auto helaas niet halen ben ik bang.

      Login om te reageren
      • pininfarina zegt

        15 september 2011 om 16:14

        @Supra1981: Koning.

        Login om te reageren
  7. Maarten123 zegt

    15 september 2011 om 12:30

    Dit wordt heel even schaven aan het motormanagement, maar lijkt me probleemloos haalbaar. Dan nog even de eco-bandjes eronder en je zit binnen no-time op 116gr. Volvo en Peugeot deden dit beiden succesvol.

    Login om te reageren
  8. Mcvk zegt

    15 september 2011 om 12:39

    Beetje jammer van de verkeerde informatie.
    De 2.0 126pk benzine bestaat niet, de avensis heeft de volgende benzinemotoren:
    – 1.6 132pk
    – 1.8 147pk
    – 2.0 152pk
    Diesel:
    – 2.0 126pk
    – 2.2 150pk
    – 2.2 177pk

    Ja ik werk bij Toyota..
    -=edit: is aangepast. Thanks!=-

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      15 september 2011 om 12:43

      @Mcvk: ik dacht al! De 2.2 had toch 170 pk :-)

      Login om te reageren
    • royd zegt

      15 september 2011 om 13:37

      @Mcvk: Ik werk ook bij Toyota, Ze geven idd de verkeerde info.

      Iedereen wordt lekker gemaakt met 20% bijtellings auto’s b.v. passat en dergelijken. Deze zijn vaak duurder qua prijs. Terwijl je redelijk gevulde avensis met een redelijk vermogen voor +- 35000. Wij doen ook veel leasing, universeel. Als ik van beide een offerte op mijn bureau krijg scheeld het totale maandbedrag vaak niet zo gek veel.

      Er wordt teveel naar procenten gekeken ipv prijs.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        15 september 2011 om 13:47

        @royd: Dan heb jij het nu over het maandbedrag. Dat boeit de werkgever, niet de leaserijder. De leaserijden betaalt belasting over privégebruik in de vorm van bijtelling. En dan maakt die 5% opeens wél veel uit.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          15 september 2011 om 13:52

          @baasbas: Die 5% betekent op een auto van 35.000 euro toch al vlug 700+ euro op jaarbasis.
          Betaal 700 euro meer en rij Toyota Avensis!

          Klinkt niet als een goed verkooppraatje als je het mij vraagt ;)

          Login om te reageren
          • royd zegt

            15 september 2011 om 15:14

            @baasbas: dus 58 euro meer p.m wil jij zeggen. Maar neem dan een duurdere auto daar tegenover, dan krimpt die 58 euro. Dus het verschil is dan minder. Je kan dan een duurdere auto rijden voor die 20%, maar als je het zelfde qua opties en luxe hebt in een auto die goedkoper is kan je ook een Avensis rijden.

            Concluesie van de eeuwige discussie:
            Als puntje bij paaltje komt scheppe we graag op, op verjaardags feestjes en bij de buurman dat je een dikke volkswage van 40/45 mile rijdt, maar dat je achter de schermen een puur hollandse centenneuqert bent :’)

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              15 september 2011 om 15:41

              @royd: Als je conclusie is dat Nederlanders centenneukers zijn kan ik dat alleen maar onderstrepen. Dat is de reden dat een paar tientjes verschil per maand zeer waarschijnlijk Toyota een boel verkopen gaat kosten.

              On a different note: ik heb op verjaardagen alleen nog maar dwazen gehoord die dingen roepen over hun auto. Verkeerde feiten, slechte aannames, noem maar op. Ik weiger in discussie te gaan met zulke mensen en laat ze lekker in de waan dat hun auto top is…

              Login om te reageren
  9. tom307 zegt

    15 september 2011 om 13:07

    Waarmee hebben ze dat ding ingesmeerd, net een waterdruppel, zo glanzen O_O

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      15 september 2011 om 13:15

      @tom307: Das gewoon goeie verf

      Login om te reageren
  10. ErikkNL zegt

    15 september 2011 om 13:45

    Ik snap dit dan weer niet. Toyota is de koning in Muesli-Land en nog kunnen ze niet een relatief grote auto in de 20% bijtelling krijgen. Alsnog blijf ik het een lelijk ding vinden en alle avensis rijders die nu overstappen naar een 507 geef ik geen ongelijk.

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      15 september 2011 om 17:05

      @ErikkNL:

      Een Lexus RX noem jij dus klein?

      Login om te reageren
  11. F1Tim zegt

    15 september 2011 om 13:57

    Dat hele gedoe met de bijtelling verziekt het hele zaakje…

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      15 september 2011 om 14:04

      @F1Tim: Fiscus bepaalt straatbeeld.

      Login om te reageren
  12. laurensje zegt

    15 september 2011 om 14:04

    Die subsidieregelingen slaan helemaal nergens op.

    Overigens profiteert juist Toyota er enorm van, maar laat bijvoorbeeld met deze Avensis zien dat fabrikanten helemaal niet kijken naar de Nederlandse regelgeving. Behalve bij de prijsstelling van modellen die verder nergens in Europa verkocht worden… maar dat doet VW ook.

    Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    15 september 2011 om 15:20

    Na uren denken en tobben ben ik er dan toch aan uit waarom ik bij deze Avensis altijd aan Mazda moet denken.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      15 september 2011 om 15:43

      @jack_abarth: … die is óók donkerblauw! Die Japanners kopiëren elkaar al tegenwoordig!
      ;)

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      15 september 2011 om 21:43

      @jack_abarth: WOOW die lichten lijken zo op deze avensis :O

      Login om te reageren
  14. opjebumpert zegt

    15 september 2011 om 16:37

    Nog steeds niks, was het niet en zal het nooit worden.
    Doe mij dan maar een vw passat. Laat Toyota die meuk mooi houden!!

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      15 september 2011 om 21:20

      @opjebumpert: Nou nou, beargumenteer die zaak maar eens!

      Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    15 september 2011 om 21:04

    Zowat de meest smaakvolle sedan van z’n tijd…

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      16 september 2011 om 18:48

      @Esprit_de_Flandre: kijk, iemand met oog voor kwaliteit! :)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        16 september 2011 om 19:00

        @bigcar: En eenzaam jongen. Eenzaam…

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          16 september 2011 om 20:08

          @Esprit_de_Flandre: ;)

          Login om te reageren
  16. autobart zegt

    15 september 2011 om 21:20

    Toch wel een mooie toyota! Alleen de grille vind ik niet super maar overall een mooie auto!

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      16 september 2011 om 18:50

      @autobart: grill valt wel mee. wat lelijk is aan de avensis, is ‘alleen maar’ de hele achterkant bij de station versie! :)

      Login om te reageren
  17. bigcar zegt

    16 september 2011 om 18:50

    wedden dat deze zwaarder is dan de vorige versie?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North