De B58 is een beroemde zes-in-lijn motor van BMW. Het blok zit in vrijwel alle modellen van het merk en zelfs buiten BMW is het een gebruikte krachtbron. We vertellen er je alles over in deze video!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
royaledeluxe zegt
Ik ben alleszins heel blij met dit blok in mijn G29. En misschien heeft de Morgan wat meer beleving maar als je hem in sport zet maakt hij genoeg lawaai en is hij ook nog eens beter wind afvoerend dan de Morgan. Dus liever iets meer comfort dan die rauwe power.
Iemand een idee wat het verschil is tussen de Europese versie en de US versie van dit blok? Zit er veel technisch verschil op? In de US komt het altijd wat hoger uit in PK’s voor hetzelfde model.
Ot92 zegt
@royaledeluxe In de US zit er geen OPF onder.
lexis zegt
Hopelijk heeft BMW eindelijk eens het distributie ketting massacre opgelost. Want bij deze B serie zit ie kant versnellingsbak, dus niet aan te komen zonder volledige demontage/verwijdering van de aandrijflijn. Jammer dat dit in ieder geval de achillespees was bij de voorganger , waar vroegtijdige faillure van de ketting schering en inslag was.
wimof zegt
En ik die dacht dat dat alleen bij 1.2 tsi blokjes van 2009-2011 gebeurde en nu hoor ik dit !!!
HelldogBE zegt
De Ford 1.0 ecoboost en PSA 1.2 puretech met natte riem (die dus in de olie loopt als een ketting) zijn ook leukerds!
jarnobakker zegt
@wimof: bijna ieder merk heeft wel een motor gehad die dit probleem had.
wimof zegt
Het was met een extreem sarcasme dat ik de opmerking schreef, ik ben (Audi) dealer geweest sinds begin jaren ’70 en heb alle onhebbelijkheden ervan van kortbij kunnen meemaken. We waren, ook Jaguar dealer (zelfde invoerder) ( in ancient times) en natuurlijk daar kunne we ook het een en ander over te vertellen.
Mijn standpunt is eerder dat: alles en iedereen zijn al dan niet samenlopende problemen heeft.
Waar ik het enorm moeilijk mee heb zijn de problemen die verband houden met besparingen enkel ingegeven door winstbejag
Het is al voldoende moeilijk om het onder normale omstandigheden het goed te laten verlopen
lexis zegt
Kan ik volledig inkomen. Ook de ketting problemen bij BMW zijn een gevolg van besparingen en drang naar gewichtsreductie en meer vermogen. Gebruik van slechte kunstof voor het kettingspan mechanism ligt aan de oorzaak samen met een te zwakke ketting en een olie manegement die heel hoge temperaturen toelaat met veroudering van de kunstof tot gevolg. Alleen snap ik niet dat dit niet naar boven kwam bij de betrouwbaarheidstesten in de fabriek.
Rudy zegt
De N20 / N26 motoren hadden er last van, heb zelf een F30 320iA gehad met dit probleem die voortijdig vervangen is (dure reparatie). Echter hadden alleen de eerste generatie hier last van, de auto’s na 2014 ofzo hadden dit probleem niet meer.
Voor zover mijn kennis gaat is de B38/48/58 vrij probleemloos. Ze zijn ook al best een poos op de markt (2015-2016).
jensonb zegt
en je porsje dan? zit daar ook een 6 cylinder in?