• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De zescilinder die in alle BMW modellen zit: de B58

Auteur: RubenPriest, gepost 11 maart 2022 om 16:00 – 10 Reacties

De B58 is een beroemde zes-in-lijn motor van BMW. Het blok zit in vrijwel alle modellen van het merk en zelfs buiten BMW is het een gebruikte krachtbron. We vertellen er je alles over in deze video!

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht
  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8

Nieuwste artikelen

  • Video: Gefeliciteerd met je nieuwe auto
  • Renault 5 vs. Nissan Micra: zoek de verschillen
  • Deze peperdure Marktplaats-occasion is bekend van tv
  • Nu in vol ornaat: de nieuwe Volvo XC70
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Video

Vorig bericht: « Lezersvraag: beste tips voor brandstofbesparing?
Volgend bericht: De langste auto ter wereld is terug van weg geweest! »

Lees Interacties

Reacties

  1. royaledeluxe zegt

    11 maart 2022 om 16:41

    Ik ben alleszins heel blij met dit blok in mijn G29. En misschien heeft de Morgan wat meer beleving maar als je hem in sport zet maakt hij genoeg lawaai en is hij ook nog eens beter wind afvoerend dan de Morgan. Dus liever iets meer comfort dan die rauwe power.

    Iemand een idee wat het verschil is tussen de Europese versie en de US versie van dit blok? Zit er veel technisch verschil op? In de US komt het altijd wat hoger uit in PK’s voor hetzelfde model.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      11 maart 2022 om 17:14

      @royaledeluxe In de US zit er geen OPF onder.

      Login om te reageren
  2. lexis zegt

    11 maart 2022 om 17:26

    Hopelijk heeft BMW eindelijk eens het distributie ketting massacre opgelost. Want bij deze B serie zit ie kant versnellingsbak, dus niet aan te komen zonder volledige demontage/verwijdering van de aandrijflijn. Jammer dat dit in ieder geval de achillespees was bij de voorganger , waar vroegtijdige faillure van de ketting schering en inslag was.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      11 maart 2022 om 17:56

      En ik die dacht dat dat alleen bij 1.2 tsi blokjes van 2009-2011 gebeurde en nu hoor ik dit !!!

      Login om te reageren
      • HelldogBE zegt

        11 maart 2022 om 19:00

        De Ford 1.0 ecoboost en PSA 1.2 puretech met natte riem (die dus in de olie loopt als een ketting) zijn ook leukerds!

        Login om te reageren
      • jarnobakker zegt

        11 maart 2022 om 19:51

        @wimof: bijna ieder merk heeft wel een motor gehad die dit probleem had.

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          11 maart 2022 om 21:38

          Het was met een extreem sarcasme dat ik de opmerking schreef, ik ben (Audi) dealer geweest sinds begin jaren ’70 en heb alle onhebbelijkheden ervan van kortbij kunnen meemaken. We waren, ook Jaguar dealer (zelfde invoerder) ( in ancient times) en natuurlijk daar kunne we ook het een en ander over te vertellen.
          Mijn standpunt is eerder dat: alles en iedereen zijn al dan niet samenlopende problemen heeft.
          Waar ik het enorm moeilijk mee heb zijn de problemen die verband houden met besparingen enkel ingegeven door winstbejag
          Het is al voldoende moeilijk om het onder normale omstandigheden het goed te laten verlopen

          Login om te reageren
          • lexis zegt

            12 maart 2022 om 08:07

            Kan ik volledig inkomen. Ook de ketting problemen bij BMW zijn een gevolg van besparingen en drang naar gewichtsreductie en meer vermogen. Gebruik van slechte kunstof voor het kettingspan mechanism ligt aan de oorzaak samen met een te zwakke ketting en een olie manegement die heel hoge temperaturen toelaat met veroudering van de kunstof tot gevolg. Alleen snap ik niet dat dit niet naar boven kwam bij de betrouwbaarheidstesten in de fabriek.

            Login om te reageren
    • Rudy zegt

      11 maart 2022 om 18:16

      De N20 / N26 motoren hadden er last van, heb zelf een F30 320iA gehad met dit probleem die voortijdig vervangen is (dure reparatie). Echter hadden alleen de eerste generatie hier last van, de auto’s na 2014 ofzo hadden dit probleem niet meer.

      Voor zover mijn kennis gaat is de B38/48/58 vrij probleemloos. Ze zijn ook al best een poos op de markt (2015-2016).

      Login om te reageren
  3. jensonb zegt

    12 maart 2022 om 01:18

    en je porsje dan? zit daar ook een 6 cylinder in?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North