• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Delta4x4 Porsche 911 is een bijzonder project

Auteur: willeme, gepost 28 februari 2021 om 12:02 – 16 Reacties

Delta4x4 Porsche 911

Iets klopt er niet helemaal aan deze Delta4x4 Porsche 911. Maar geef het even de tijd. Letterlijk.

Soms zijn er van die trends die een beetje lastig te verklaren zijn. Zeker in de autowereld. Van de ombouwporjecten waarvan je denkt: is dat nu echt nodig? Denk aan de Jon Olsson conversies, van die gekke stance-auto’s of Donks. Als je geen idee hebt wat we bedoelen, leef je in een mooie wereld.

Wat we de laatste tijd ook veel zien, zijn off-road versies van sportwagens. Denk aan een Lamborghini Gallardo, Bentley Continental GT of Nissan GT-R in offroad uitmonstering. Zelfs een toptuner als Ruf is met dit soort projecten bezig. Het geeft aan dat er absoluut geld is te verdienen met Dakar-versies van sportwagens.

Delta4x4 Porsche 911

Delta4x4 Porsche 911

In de meeste gevallen zijn het behoorlijk aangepaste voertuigen, maar in het geval van deze Delta4x4 Porsche 911 is dat niet het geval. Delta4x4 is een Duitse tuner dat zich voornamelijk bezighoudt met het aanpassen van terreinwagens. In de meeste gevallen zijn dat leuke projecten, want 4×4’s die nog capabeler worden zijn nog stoerder.

Delta4x4 Porsche 911

Maar met deze Delta4x4 Porsche 911 hebben ze zich het er iets te gemakkelijk van afgemaakt. Op de enkele afbeeldingen is te zien dat de auto ietsje hoger op zijn wielen staat. Over die wielen gesproken, dat zijn de kenmerkende 4×4-velgen van de Duitse tuner. Eerlijk is eerlijk, op een Amarok of Jimmy zien ze er ge-wel-dig uit. Maar op een 911 Carrera?

Project

Is het nu allemaal heel erg gesteld met deze Delta4x4 Porsche 911? Nee, het is namelijk een aankondiging. Volgens de tuner zit er nog veel meer in het vat. De kenmerkende velgen zijn slechts de eerste stap in de conversie naar een volwaardige Dakar-mobiel. Er zullen nog (vele) stappen volgen. Uiteraard zul je het eindresultaat kunnen aanschouwen op Autoblog!

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, banden, blauw, carrera, Coupe, dakar, delta4x4, offroad, Porsche, tuning, velgen

Vorig bericht: « Video: veel verwarde bestuurders op kruispunt
Volgend bericht: Video: door rood rijden met politie achter je »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    28 februari 2021 om 12:07

    Why not? Kan soms nuttig zijn…👍

    Login om te reageren
  2. dirkv zegt

    28 februari 2021 om 12:18

    Als winterbanden set staan ze verdraaid goed.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      28 februari 2021 om 13:08

      @dirkv: why nut

      Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    28 februari 2021 om 12:39

    Ai ai ai…. beadlock-look, maar geen beadlocks. Net zo ernstig als van die velgkapjes die het moeten doen lijken alsof de auto een centrale wielmoer heeft terwijl dat niet zo is. Afkeurenswaardig.

    Login om te reageren
  4. 3246cm252kw zegt

    28 februari 2021 om 12:54

    Dat zal wel echt vreselijk slecht rijden met die banden. Een Carrera heeft al weinig comfort…

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      28 februari 2021 om 15:57

      Uh ? Een standaard Carrera is juist een toonbeeld van comfort in zijn klasse

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        28 februari 2021 om 17:52

        Nou als je de meeste testen bekijkt van de 992 wordt toch vaak benoemd dat dat niet echt zo is…

        Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        1 maart 2021 om 13:51

        @bpc: nou ik rij een 997S 2008 en een XK van 2007 wel dat nieuwe model. Maar die XK rijdt echt 100x beter. Porsche met een oude 5 traps automaat. Hard onderstel laat staan op de sport stand… en wat ik dan het probleem vind is dat de Carrera S is gewoon veel te langzaam is voor dat stuiteren. GT3 of turbo ofzo is dan wel leuk als het een plank is…. handbak zou hem ook goed doen of PDK… voor velen is een Porsche een droomauto maar zonder die droom vind ik ze het geld niet waard….

        Login om te reageren
  5. HZW zegt

    28 februari 2021 om 14:09

    Vind de velgen geweldig.

    Login om te reageren
  6. alfapeter zegt

    28 februari 2021 om 14:25

    Die wielen horen thuis op een Lamborghini,

    een tractor welteverstaan.

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    28 februari 2021 om 14:31

    Yes! Ik roep het al sinds de dagen van de Audi Nanuk concept en Giugiaro Parkour: Op sportwagen gebaseerde offroaders zijn hartstikke gaaf, maar er moet meer mee gedaan worden. Vroeger had je Porsche dat zo gek was om de 959 om te bouwen tot een bizarre Dakarracer, en had je Aixam dat met de Mega Track een vergelijkbaar iets wilde neerzetten. Daarna is het heel lang stil geweest, maar ik vind het geweldig dat er nu zoveel liefhebbers en tuners zijn die dit idee omarmen. Nu de fabrikanten zelf nog.

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    28 februari 2021 om 14:34

    Keep us posted. Kan leuk worden om die evolutie te zien…

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    28 februari 2021 om 15:02

    Aftermarket velgen op een 911 zijn natuurlijk een absolute no go maar dit staat stiekem eigenlijk best wel geweldig.

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      28 februari 2021 om 16:55

      Aftermarket velgen zijn altijd een no go maar zeg het niet tegen Willem.

      Login om te reageren
  10. ericd zegt

    1 maart 2021 om 08:21

    Dakar? Dan denk je aan royale veerwegen. Bij de eerste de beste heuvel maken die banden van de wielkuipen nog ruimere flared wheel arches.

    Login om te reageren
  11. shaguar zegt

    1 maart 2021 om 11:03

    Doet me denken aan mijn speelgoed autootjes van vroeger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North