• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze auto heeft meer pk’s dan een Mercedes S63 AMG

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 juli 2013 om 16:17 – 23 Reacties

De Mobile


Maar welke van de twee zou jij liever op je oprit hebben staan? Juist…

Maak kennis met de Mobile, een ontwikkelingsvoertuig van de TU Braunschweig, met extreme vierwielsturing, een vermogen van 600 pk, en helemaal elektrisch aangedreven, dus lief voor het milieu. Echt licht is ‘ie met 2 ton trouwens niet.

Mocht je het gevoel hebben iets te missen bij het aanschouwen van de Mobile, dat kan kloppen: een carrosserie zit er niet op. Dit is gedaan om het uitwisselen van onderdelen te vergemakkelijken, want het is namelijk een soort crowdsourceproject: iedere student met goede ideëen kan er aan bijdragen, en dit gebeurt ook, reeds sinds 2008.

Aan boord van de Mobile

De 0-100 moet deze weinig aerodynamische EV in 3 tot 4 seconden klaren, maar zodra het gaat regenen is het niet echt een voertuig waar je in wilt zitten. Ach, van het universiteitsterrein zal hij toch niet vaak komen. Vooralsnog is dit alleen een testwagen waar het bedrijfsleven niet aan te pas komt, maar wie weet komt er nog wel eens een ontwikkeling uit voort die de auto-industrie kan helpen.

Verdere verdieping in het project kan je HIER opdoen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
    Mercedes-AMG S63 mogelijk in brand gestoken in Alphen a/d Rijn
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch

Vorig bericht: « Gespot: McLaren Mercedes SLR-club doet Nederland
Volgend bericht: Wie is de grootste bandenproducent ter wereld? »

Lees Interacties

Reacties

  1. schellekens006 zegt

    20 juli 2013 om 16:43

    Is dat wel leuk elektrisch zo snel naar de 100kmh? Ik bedoel je mist toch de emotie van ronkende uitlaat, v6 of v8 enz..

    Login om te reageren
    • amdxp zegt

      20 juli 2013 om 16:48

      @schellekens006: Daar heb je weer soundtracks voor…

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 juli 2013 om 17:22

      @schellekens006: Hoezo mis je de emotie, moet je huilen van een V6?

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        20 juli 2013 om 17:48

        @alcantara: vreugde is ook een emotie, sommige mensen zijn hier niet mee bekend, maar het bestaat echt.

        Login om te reageren
        • bigbrabo zegt

          20 juli 2013 om 20:23

          @MrSkyline: hij heeft wel een punt wat betreft emotie, laatst in een Ferrari California gereden in Maranello, ik was totaal geen fan van die auto. Maar na dat ritje met dat V8 geluid erbij was ik gelijk verkocht. Alleen jammer dat de financiën het niet toelaten….

          Login om te reageren
        • alcantara zegt

          20 juli 2013 om 20:24

          @MrSkyline: Als iemand emotioneel wordt dan bedoelt men vaker huilen dan lachen.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 juli 2013 om 21:54

      @schellekens006: het is nog veel leuker. Zonder primitief geluid maar zoevend razendsnel zijn is een veel indrukwekkender ervaring. Juist omdat je geen motor hoort zwoegen heeft het iets soevereins.

      Login om te reageren
  2. toroloco zegt

    20 juli 2013 om 16:52

    Een bakfiets of fiets is beter voor het milieu, als het regent wordt je ook nat.

    Login om te reageren
  3. carwax zegt

    20 juli 2013 om 16:53

    Leuke studie ! Helaas zit er zo weinig emotie in electronotoren: tesla roadster heb ik geresen, lekker rap, maar het is het net niet, klinkt als een opgevoerde stofzuiger

    Login om te reageren
  4. Dev zegt

    20 juli 2013 om 16:54

    Een vermogen van 600pk.. tot je een rondje TU hebt gedaan? Dan is het 0pk aan de lader.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    20 juli 2013 om 16:54

    Laat de design jongens volgende keer ook is mee doen.

    Login om te reageren
  6. pjp911 zegt

    20 juli 2013 om 17:25

    Eens geen link naar groen7 voor de verandering. Houden zo.

    Login om te reageren
  7. henrie zegt

    20 juli 2013 om 18:32

    @Dev: Als de batterijen leeg zijn is het vermogen van de motor niet ineens weg. Als de benzinetank van jouw auto leeg is, is het toch ook niet zo dat de motor ineens geen vermogen meer heeft? Je kunt er alleen (even) geen gebruik van maken. Net als bij lege accu’s van een elektrische auto…

    Login om te reageren
    • dnadave zegt

      20 juli 2013 om 19:41

      @henrie: jawel hoor.
      Geen brandstof of energie, is dus ook geen vermogen. Vermogen wordt gedefinieerd als de hoeveelheid energie of arbeid die een auto kan leveren. Zonder brandstof is dat gewoon niks. Met brandstof wordt het x, en met race brandstof is het x plus een beetje. Dat de potentie er is, mits er in een andere situatie wel brandstof zou zijn; dat is een ander verhaal. Maar elke formule 1 coureur met een lege tank zou het me eens zijn : geen brandstof, is geen vermogen.

      Login om te reageren
      • Dev zegt

        20 juli 2013 om 19:55

        @dnadave: Veel duidelijker had ik het niet kunnen verwoorden :p

        Login om te reageren
  8. michelinman zegt

    20 juli 2013 om 22:07

    Hoe scoort ie in de crashtest?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 juli 2013 om 22:21

      @michelinman:
      Dat was moeilijk te bepalen, hij reed de muur om….

      Login om te reageren
  9. henrie zegt

    20 juli 2013 om 22:33

    @dnadave: Ik weet niet precies hoe het met verbrandingsmotoren zit maar bij elektromotoren wordt het nominaal vermogen opgegeven. Dat is het vermogen wat die motor (bij een eveneens opgegeven spanning) kan leveren. Dat is onafhankelijk van de aan- of afwezigheid van elektriciteit. Alleen kun je er, zoals ik al zei, zonder elektriciteit geen gebruik van maken. Die motor heeft dan echter nog steeds het opgegeven vermogen, het is alleen niet voor handen. Dat is alles wat ik zei…

    Login om te reageren
    • dnadave zegt

      20 juli 2013 om 22:41

      @henrie: ik snap wat je bedoelde hoor. Ik zie het alleen anders. Als de auto niet vooruit wilt dan heeftie geen vermogen :p

      Login om te reageren
  10. henrie zegt

    20 juli 2013 om 22:38

    @dnadave: oh ja, vermogen is niet hetzelfde als energie. Energie is vermogen x tijd. En vermogen is koppel x toerental…

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      20 juli 2013 om 23:10

      @henrie: Dus, als de brandstof ontbreekt is het toerental 0, dan is er geen vermogen.

      Login om te reageren
  11. henrie zegt

    20 juli 2013 om 22:49

    @dnadave: daar heb je uiteraard gelijk in. Maar dat is bij een benzinemotor natuurlijk ook zo en dan hoor ik er nooit iemand over. Vandaar dat ik het een beetje een rare opmerking van dev vond…

    Login om te reageren
  12. ruudw zegt

    20 juli 2013 om 22:57

    En hij heeft een privé kolencentrale nodig om er dagelijks mee te rijden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North