• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze G-klasse is net wat minder dik

Auteur: machielvdd, gepost 18 januari 2020 om 15:00 – 13 Reacties

Voor de bescheiden klanten.

Ik hoor je denken: ‘Hoezo, minder dik? Dit is een G 63 AMG, die is al niet subtiel, en vervolgens is er ook nog eens een tuner overheen gegaan.’ Allemaal waar, maar toch is dit slechts de ‘Light’ versie van het Inferno-pakket van TopCar.

Vorig jaar zagen we al hoe een G 63 AMG er uit komt te zien als TopCar zich helemaal uitleeft. De auto in kwestie was uitgevoerd in groen en voorzien van zo’n beetje alle opsmuk die je kunt bedenken. Uiteraard allemaal in carbon fiber.

Voor degenen die dit alles te veel van het goede vonden, biedt TopCar nu ook een iets subtieler pakket aan voor de G 63 AMG. Fun fact: dit is waarschijnlijk de eerste keer dat je de woorden ‘subtiel’ en ‘G 63 AMG’ in één zin leest zonder ‘niet’ erin.

Het exemplaar dat we op de foto’s zien is uitgevoerd in zwart, waarmee je meteen al een stuk minder opvalt dan met groen. Verder zijn de bumpers op deze versie standaard gebleven. Wél zitten er de nodige carbon lipjes op. De meest in het oog springende aanpassing is de carbon fiber motorkap. Wat eronder ligt is hetzelfde gebleven. Dat is dus nog steeds een V8 met 585 pk.

Met dit pakket kun je je onderscheiden van een normale G 63 AMG, zonder dat het er heel gênant uit gaat zien. Helemaal niet gek.

Als wilt weten wat dit allemaal moet kosten, kun je hier de prijslijst bekijken.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

g-klasse, Mercedes, mercedes-amg, topcar, tuning

Vorig bericht: « Autoblog advies: praktische en luxueuze warme hatch
Volgend bericht: Nederlandse autosporthistorie met de Spyker C8 Double 12R op Interclassics »

Lees Interacties

Reacties

  1. bierbuik zegt

    18 januari 2020 om 16:23

     fact: dit is waarschijnlijk de eerste keer dat je de woorden ‘subtiel’ en ‘G 63 AMG’ in één zin leest zonder ‘niet’ erin. Hij staat er toch echt hoor!

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      18 januari 2020 om 16:41

      @bierbuik: Ik had het over de vorige zin ;)

      Login om te reageren
  2. brammetjedeb zegt

    18 januari 2020 om 16:43

    Je moet in een g elftal spelen om zo’n ding te kopen. Smakeloos…

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      18 januari 2020 om 17:11

      @brammetjedeb: ik kom wel naar dat G-team als ik zoveel verdien dan ik zo’n auto kan rijden.

      Login om te reageren
  3. rs18011 zegt

    18 januari 2020 om 16:52

    Off topic: ik zit te overwegen om een G klasse youngtimer te kopen met een oud chassis en de rest uit een g klasse uit 2011. Is dit nou toegestaan en heeft iemand hier ervaring mee? Althans hoe groot is de pakkans?

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      18 januari 2020 om 16:53

      @rs18011: van mij mag het.

      Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      18 januari 2020 om 17:11

      @rs18011: ik ga het zeggen tegen de RDW.

      Login om te reageren
    • dutch zegt

      18 januari 2020 om 17:12

      @rs18011: van mij het ook

      Login om te reageren
    • bbfix zegt

      18 januari 2020 om 18:56

      @rs18011: je mag 1/3 veranderen. Opbouw, chassis en aandrijflijn. Dus een oud chassis met oude motor en nieuwe opbouw. Maar als je alleen het chassis wilt gebruiken en een nieuwe(re) koets en dito motor dan kom je niet langs start en krijg je zeker geen 20.000. Met een beetje pech kost je dat 20, en bye bye G classe..

      Login om te reageren
    • momo zegt

      19 januari 2020 om 19:37

      @rs18011: Gepakt worden voor wat? Je zal niet de eerste zijn die dit doet. Zolang je niet klooit met VIN-nummers zit je goed. Met een beetje research kom je in de juiste kanalen.

      Login om te reageren
  4. autodrome zegt

    18 januari 2020 om 17:34

    Ik zie een geschrokken kat in deze G …

    Login om te reageren
    • aerotic zegt

      18 januari 2020 om 19:39

      @autodrome: misschien moet je eens dry January overwegen…

      Login om te reageren
  5. FieRo zegt

    18 januari 2020 om 21:21

    Dit lijkt net een Suzuki of iets dergelijks, laat dan een Blazer of Bronco restomod bouwen. Bruter, bijzonderder en goedkoper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North