Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GT

Auteur: , 57 Reacties

Een klassieke Mustang met een motor áchter de voorstoelen? Dit is één van de meest bizarre projecten die je ooit hebt gezien!

Laten we beginnen met een formaliteitje: kudos voor de “200PLUS” vanity plate, meneer de bizarre Mustang-eigenaar.

Maar waar het echt om gaat in dit geval, is de omvang van het project. We hebben nog geen verdere info kunnen vinden, maar het lijkt erop dat de carrosserie van een Ford GT het loodje heeft gelegd. Vervolgens heeft een creatieveling er een klassieke Ford Mustang body op geplaatst, die ongetwijfeld waar nodig is aangepast. Het resultaat: een middenmotor classic Ford Mustang met het onderstel en overige moderne techniek van een Ford GT. Daar kan je je lelijk op verkijken bij het stoplicht, lijkt ons.

Als er iemand is die meer informatie over dit monster heeft: drop het in de comments! We zijn hier op de redactie erg benieuwd naar de specs bijvoorbeeld.

Met dank aan Vincent voor de tip!



57 reacties

Hebben ze wel netjes gedaan als ik het zo bekijk
Waarom zie je zulke mooie creaties zelden in Nederland. Complimenten voor de knutselaar
@jordip:

Wij zijn geen auto-natie, wij weren wagens van een bepaalde leeftijd met een bepaald soort motor rücksichlos uit onze steden – omdat milieu – en populisme en politiek correct lobbyisme.

Dat er hier freaks zitten, mag ergens een wonder heten !

Wij hebben dit gewoon niet, wij willen het liefste iets nieuws, primijum (om er drie jaar in te rijden), iets groter en duurder dan de buurman en iets nieuwer in een zeer gedekte kleur, denk aan een somber metallic grijs of zwart.

Dit, dit is fantastisch, vooral die kleur – ooit werden er echte kleuren geleverd op auto’s – echt waar !! en ‘de matzwarte accenten’
nix primijum, in alles is de man de BAAS !
@desjonnies: https://www.youtube.com/watch?v=M8trs33FyoE
ze er nog wel in Nederland met bizarre creaties. Een achterwiel aangerdreven jetta met een mercedes 6 cilinder diesel.

Niet zo mooi als de mustang, maar wel apart.
@martingtv: een jetta in de basis nemen.. Hoe holland. Dat is als een gek en vernieuwend gerecht maken en met een aardappel beginnen..
@martingtv:
Typisch Hollands, een nietszeggende VW met een diesel.
Ik kan zo 20 projectjes verzinnen die interessanter zijn, maar ik ben geen Hollander en snap het punt dat @desjonnies maakt wel.
@desjonnies:
Geen eigen auto industrie en hoge urbanisatiegraad lijken me de voornaamste oorzaken; als je een pk monster wilt bouwen moet je alle onderdelen importeren, en als je je monster dan hebt kun je er eigenlijk niks mee.
@super: kip en ei verhaal. Als er genoeg mensen zijn die hun auto’s aanpassen komen er vanzelf bedrijven die de onderdelen maken.
@desjonnies: dure meters en vrij veel vocht maken het minder makkelijk .. Toch hebben we hier in NL een enorme mini-club citro-genootschap Volvo-friemels mustang-knakkers corvette-fanaten en noem maar op .. Schrikbarend veel eigenlijk ..
@lincoln:
Ik weet het……..
Maak er zelfs deel van uit
Niet fanatiek
Want me is daar teveel me voor
Maar meuk blijft trekken
Subaru Impreza meuk – oude Renault meuk- oude Peugeot meuk en oude Triumph meuk oude Alfa meuk oude Jaguar meuk zelfs oude Iveco meuk, ze belden vandaag weer voor een nieuwe Spaghetti Mack maar de oude rijdt nog zo lekker en iets wegdoen vind ik zonde.
Ik zou idd beter zo’n ZZ-top figuur type yank zijn; alleen, wanneer lucht je zo’n lange baard ?
@lincoln:
Ow en Citroën, dat beschouwden we eigenlijk altijd als een Nederlands merk, de ouders van André Citroën waren immers Nederlands Joodse immigranten in Frankrijk !
@desjonnies: Halleluja!!
@desjonnies: helemaal mee eens, je had het niet beter kunnen zeggen!
@jordip: Dat lijkt ook gewoon heel erg. Stiekem zijn er best veel meetings van Alfa’s, VW’s, BMW’s, oldtimers in het algemeen. Maar die zie en hoor je hier niet zoveel over.

Ik blijf ook verstelt staan als ik onderdelen haal voor mezelf/vrienden. In die kringen lijkt iedereen wel wat te hebben, de een een VW T1 de andere een Golf 1 GTI de andere een E21 3.5L, weer een ander een 70’s Alfa GTV.

Er is hier wel minder geld en niet iedereen heeft een LS V8 motor in zijn tuin liggen zoals het geval in Amerika is, maar er is meer liefhebberij dan je denkt!
Ik vraag me af of ze wel echt een ford gt onderstel hebben gebruikt. Want waarom zou je dan in hemelsnaam het SN95 interieur gebruiken ipv het ford gt interieur???….
@arnoldh: Zal wel op maat gemaakt zijn?
@arnoldh:

Aldus sprak de kenner !
@desjonnies: ???
@arnoldh:
meen het echt waar !

ik zou nooit geweten hebben wat een sn 95 interieur was
Wat een ding he! Kijk dit versta ik onder ”Tuning”, zo heurt het!
http://www.hotrod.com/cars/featured/hrdp-1305-mach-40-1969-ford-mustang/

Is de Mach 40. Concept heeft een aantal jaar geleden op SEMA gestaan.
@E34M5Touring: Ziet er vet uit, maar heb je de foto’s bij het artikel wel bekeken?
Komt niet helemaal overeen.
@comapatient: Zoals ik in de comment al zei, het artikel gaat over het concept… Dit is dus het eindproduct.
@E34M5Touring: De auto van het artikel dat je hier post wilde ik ook aanhalen, maar dat is helemaal geen conceptcar, Is gewoon een gedachte/wens van iemand en uitgewerkt/gebouwd door een paar van de beste custom bouwers in de VS. Staat zelfs allemaal in het gelinkte artikel. Ze noemen het daar zelfs een tribute (hommage).
Gaaf ding, maar die plastidip carbon look in het motor compartiment had niet gehoeven.

@E34M5Touring: Die ziet er toch wel anders uit. Maar het idee is hetzelfde
@E34M5Touring: Dat blijkt toch niet zo te zijn:

http://www.fordgtforum.com/forums/showthread.php/27740-1970-mid-engine-mustang

Het is een mustang die verbouwd is om de ford gt aandrijflijn erin te laten passen. Ergens op de Lateral-g site staat een bouwverslag alleen kan ik het nu even niet vinden. De zilveren auto (Mach 40) is een soortgelijk project echter is die veel breder gebouwd en aangepast, zie:

http://www.eckertsrodandcustom.com/projects_mustang.php
@strating: Op 3 grote US Mustang fora werd die auto gelinkt aan de bouwer van deze. Vandaar dat ik dit overnam.
@E34M5Touring: Dat inderdaad dezelfde auto’s zijn (concept en eindproduct) dan petje af voor degene die de ombouw gedaan heeft. Bij die in jouw link zijn de verhoudingen van de wagen totaal anders en afgestemd op de carrosserievorm en het chassis van de GT, terwijl je bij dit eindproduct veel minder GT-invloeden ziet en het meer op een Mustang met een schoefsetje lijkt.
Heel vet project. Maar toch een beetje zonde van die GT…
Gaaf! Alleen jammer van het dash.
Mooi project, maar de Scarliner van Bodie Stroud is toch bruter en die heeft ook een GT motor.
@moondustfocus:

Nog een video op joetoep gevonden.

https://youtu.be/d3ofsTi8YxI
Ook nog eens alles netjes afgewerkt met carbon. Lekker hoor. Dit zijn projecten die ik kan waarderen. Jammer van de GT die gesneuveld is, maar dit is minstens net zo lekker.
Waarom zou je een Mustang maken van een GT… Mooi gedaan hoor, maar zou toch liever de GT hebben.
Het ziet er erg netjes uit, moet ik zeggen. De redenen waarom je dit zou moeten doen kan ik even niet bedenken. Een ’70 Boss Mustang is geweldig en een ’06 GT ook, ik zie niet in waarom ik die twee zou moeten samen laten smelten.

Ik ben darnaast ook benieuwd naar wat ze gedaan hebben met het oude Mustang chassis en de body van de GT. Is er dus nu een Ford GT die echt zeldzaam slecht stuurt en erg traag is?

Verder kan ik er niet vel aan zien, veel onderdelen lijken op maat gemaakt te zijn. Er zit ’96 Mustang interieur in, dat kan ik nog wel herkennen. En de motor lijkt inderdaad van een GT te zijn.

Hulde voor de eigenaar dat je iets compleet buitenzinnigs en origineels doet, maar het zou wel jammer zijn, zowel financieel als sentimenteel, als er een Ford GT opgeofferd moest worden.
@gtwillem:

Bedankt Harrie van D-Reizen, ik ga de hele middag naar een 70’ér
Mustang zoeken !
Knal oranje !

en ik heb nog zoveel werrek liggen !
@gtwillem:
Een Mustang Boss rijd ook zo slecht niet als jij nu beweert hoor, Traag zou ik hem zeker ook niet noemen.
deze is wel dope maar me oom die was een calibra aan het maken met een ferrarri motor er in maar toen kreeg die een beroerte en heb ze vrouw em verkocht maar als die hem had afgemaakt dan was dat ook echt een verse bakkie geworden
@e36thuglife:
1. deze = Deze.
2. Achter dope hoort een komma.
3. Me = mijn.
4. calibra = Calibra.
5. ferrarri = Ferrari.
6. Tussen Ferrari en motor hoort een streepje.
7. Achter in hoort een komma.
8. heb ze vrouw em verkocht = heeft zijn vrouw hem verkocht.
9. Achter verkocht hoort een punt en begin je een nieuwe zin.
10. verse bakkie = vers bakkie (ofzoiets).

11. Ga naar school.

(Mocht iemand nog andere fouten zien, dan vul me maar aan).
@berlinetta:
Past wel clichématig goed bij een gebruikersnaam als “E36 thug life”.
@berlinetta: er in = erin. Omdat het fysiek ergens in wordt geplaatst.
@berlinetta: Had jouw gebruikersnaam dan ook niet met een hoofdletter moeten beginnen? :)
@stekel: Ja, maar dat mag niet van AB. Hetzelfde geldt voor jouw nick.
@berlinetta: mag best van AB hoor, kijk maar in de reacties, (JvT/Edge) maar met de strekking van je bericht ben ik het verder helemaal eens, een voutje kan, maar zorg dat het wel een beetje binnen de perken blijft.
@stekel: Volgens mij zijn dat gebruikers die al heel lang op AB zitten en toen was het nog wel mogelijk. Toen ik mijn account aanmaakte, kon ik geen hoofdletter kiezen.
@berlinetta:

ik sie nerrechens sgreifvouten, je bendt niet goet jei !

Moet er na ‘me oom’ mijn oom ook geen komma ?
@berlinetta: hahaha!

@e36thuglife: Een Ferrari motor in een Opel, daar zou ik ook een beroerte van krijgen!
@berlinetta:
10* ofzoiets = of zoiets
@berlinetta: Achter dope mag eventueel ook een komma, dat is grammaticaal ook nog te verantwoorden. Verder ben ik het volledig met je eens, meester Berlinetta!
@berlinetta: Dank hiervoor,
Vergeet punt 12 niet: waarschijnlijk een broodje aap verhaal
http://www.happycarz.com/showroom/2014-ford-mustang-mustang-gt-1969-mach-1-conversion-rare-1-built/
@stephanotis: Netjes uitgevoerd, maar dat is toch wel heel wat anders dan de Mustang uit het Autoblog-artikel. Daarnaast vind ik de verhoudingen ook wel een beetje zoek. De 1969 Mach 1 is een stuk hoekiger dan de relatief ronde vormen die bij de GT gebruikt zijn, en de achterkant loopt minder steil af dan bij de basis-GT. Dat zorgt er toch voor dat het een hoog Frankenstein-gehalte heeft. Doe mij dan een Equus Bass 770 als je een klassiek uitziende Mustang met moderne techniek wilt.
Hahah geweldig dit
Volgens mij kun je “klassieke’ plaatwerk kopen voor je ’03-’13 mustang om hem een klassieke look te geven. Ik denk dat dat hier gebruikt is op een gt chassis
Heldendaad. Wat een vet project!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).