• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GT

Auteur: CasperH, gepost 11 juni 2015 om 10:34 – 57 Reacties

Afbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GTAfbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GTAfbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GTAfbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GTAfbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GTAfbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GTAfbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GTAfbeelding Deze klassieke Mustang is stiekem een Ford GT

Ford Mustang is stiekem een Ford GT
Een klassieke Mustang met een motor áchter de voorstoelen? Dit is één van de meest bizarre projecten die je ooit hebt gezien!

Laten we beginnen met een formaliteitje: kudos voor de “200PLUS” vanity plate, meneer de bizarre Mustang-eigenaar.

Maar waar het echt om gaat in dit geval, is de omvang van het project. We hebben nog geen verdere info kunnen vinden, maar het lijkt erop dat de carrosserie van een Ford GT het loodje heeft gelegd. Vervolgens heeft een creatieveling er een klassieke Ford Mustang body op geplaatst, die ongetwijfeld waar nodig is aangepast. Het resultaat: een middenmotor classic Ford Mustang met het onderstel en overige moderne techniek van een Ford GT. Daar kan je je lelijk op verkijken bij het stoplicht, lijkt ons.

Als er iemand is die meer informatie over dit monster heeft: drop het in de comments! We zijn hier op de redactie erg benieuwd naar de specs bijvoorbeeld.

Met dank aan Vincent voor de tip!

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Mustang Mach-E GT
    Mustang Mach-E GT is blauw V8-alternatief
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, geel, Klassiekers, mustang, tuning

Vorig bericht: « Man en hond sterven door hitte in Corvette
Volgend bericht: Zware crash: vrouw (24) rijdt ondersteboven door tunnel »

Lees Interacties

Reacties

  1. lucasd zegt

    11 juni 2015 om 10:35

    Hebben ze wel netjes gedaan als ik het zo bekijk

    Login om te reageren
  2. jordip zegt

    11 juni 2015 om 10:37

    Waarom zie je zulke mooie creaties zelden in Nederland. Complimenten voor de knutselaar

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      11 juni 2015 om 10:45

      @jordip:

      Wij zijn geen auto-natie, wij weren wagens van een bepaalde leeftijd met een bepaald soort motor rücksichlos uit onze steden – omdat milieu – en populisme en politiek correct lobbyisme.

      Dat er hier freaks zitten, mag ergens een wonder heten !

      Wij hebben dit gewoon niet, wij willen het liefste iets nieuws, primijum (om er drie jaar in te rijden), iets groter en duurder dan de buurman en iets nieuwer in een zeer gedekte kleur, denk aan een somber metallic grijs of zwart.

      Dit, dit is fantastisch, vooral die kleur – ooit werden er echte kleuren geleverd op auto’s – echt waar !! en ‘de matzwarte accenten’
      nix primijum, in alles is de man de BAAS !

      Login om te reageren
      • martingtv zegt

        11 juni 2015 om 12:01

        @desjonnies: https://www.youtube.com/watch?v=M8trs33FyoE
        ze er nog wel in Nederland met bizarre creaties. Een achterwiel aangerdreven jetta met een mercedes 6 cilinder diesel.

        Niet zo mooi als de mustang, maar wel apart.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          11 juni 2015 om 12:10

          @martingtv: een jetta in de basis nemen.. Hoe holland. Dat is als een gek en vernieuwend gerecht maken en met een aardappel beginnen..

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          11 juni 2015 om 20:27

          @martingtv:
          Typisch Hollands, een nietszeggende VW met een diesel.
          Ik kan zo 20 projectjes verzinnen die interessanter zijn, maar ik ben geen Hollander en snap het punt dat @desjonnies maakt wel.

          Login om te reageren
      • super zegt

        11 juni 2015 om 12:16

        @desjonnies:
        Geen eigen auto industrie en hoge urbanisatiegraad lijken me de voornaamste oorzaken; als je een pk monster wilt bouwen moet je alle onderdelen importeren, en als je je monster dan hebt kun je er eigenlijk niks mee.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          11 juni 2015 om 13:47

          @super: kip en ei verhaal. Als er genoeg mensen zijn die hun auto’s aanpassen komen er vanzelf bedrijven die de onderdelen maken.

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 juni 2015 om 14:45

        @desjonnies: dure meters en vrij veel vocht maken het minder makkelijk .. Toch hebben we hier in NL een enorme mini-club citro-genootschap Volvo-friemels mustang-knakkers corvette-fanaten en noem maar op .. Schrikbarend veel eigenlijk ..

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          11 juni 2015 om 15:15

          @lincoln:
          Ik weet het……..
          Maak er zelfs deel van uit
          Niet fanatiek
          Want me is daar teveel me voor
          Maar meuk blijft trekken
          Subaru Impreza meuk – oude Renault meuk- oude Peugeot meuk en oude Triumph meuk oude Alfa meuk oude Jaguar meuk zelfs oude Iveco meuk, ze belden vandaag weer voor een nieuwe Spaghetti Mack maar de oude rijdt nog zo lekker en iets wegdoen vind ik zonde.
          Ik zou idd beter zo’n ZZ-top figuur type yank zijn; alleen, wanneer lucht je zo’n lange baard ?

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          11 juni 2015 om 15:17

          @lincoln:
          Ow en Citroën, dat beschouwden we eigenlijk altijd als een Nederlands merk, de ouders van André Citroën waren immers Nederlands Joodse immigranten in Frankrijk !

          Login om te reageren
      • hondar zegt

        11 juni 2015 om 14:48

        @desjonnies: Halleluja!!

        Login om te reageren
      • jordip zegt

        11 juni 2015 om 22:18

        @desjonnies: helemaal mee eens, je had het niet beter kunnen zeggen!

        Login om te reageren
    • reistje zegt

      11 juni 2015 om 12:25

      @jordip: Dat lijkt ook gewoon heel erg. Stiekem zijn er best veel meetings van Alfa’s, VW’s, BMW’s, oldtimers in het algemeen. Maar die zie en hoor je hier niet zoveel over.

      Ik blijf ook verstelt staan als ik onderdelen haal voor mezelf/vrienden. In die kringen lijkt iedereen wel wat te hebben, de een een VW T1 de andere een Golf 1 GTI de andere een E21 3.5L, weer een ander een 70’s Alfa GTV.

      Er is hier wel minder geld en niet iedereen heeft een LS V8 motor in zijn tuin liggen zoals het geval in Amerika is, maar er is meer liefhebberij dan je denkt!

      Login om te reageren
  3. ArnoldH zegt

    11 juni 2015 om 10:39

    Ik vraag me af of ze wel echt een ford gt onderstel hebben gebruikt. Want waarom zou je dan in hemelsnaam het SN95 interieur gebruiken ipv het ford gt interieur???….

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      11 juni 2015 om 10:41

      @arnoldh: Zal wel op maat gemaakt zijn?

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      11 juni 2015 om 10:58

      @arnoldh:

      Aldus sprak de kenner !

      Login om te reageren
      • ArnoldH zegt

        11 juni 2015 om 12:54

        @desjonnies: ???

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          11 juni 2015 om 13:42

          @arnoldh:
          meen het echt waar !

          ik zou nooit geweten hebben wat een sn 95 interieur was

          Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    11 juni 2015 om 10:41

    Wat een ding he! Kijk dit versta ik onder ”Tuning”, zo heurt het!

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    11 juni 2015 om 10:43

    http://www.hotrod.com/cars/featured/hrdp-1305-mach-40-1969-ford-mustang/

    Is de Mach 40. Concept heeft een aantal jaar geleden op SEMA gestaan.

    Login om te reageren
    • comapatient zegt

      11 juni 2015 om 11:01

      @E34M5Touring: Ziet er vet uit, maar heb je de foto’s bij het artikel wel bekeken?
      Komt niet helemaal overeen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 juni 2015 om 11:06

        @comapatient: Zoals ik in de comment al zei, het artikel gaat over het concept… Dit is dus het eindproduct.

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          11 juni 2015 om 11:30

          @E34M5Touring: De auto van het artikel dat je hier post wilde ik ook aanhalen, maar dat is helemaal geen conceptcar, Is gewoon een gedachte/wens van iemand en uitgewerkt/gebouwd door een paar van de beste custom bouwers in de VS. Staat zelfs allemaal in het gelinkte artikel. Ze noemen het daar zelfs een tribute (hommage).

          Login om te reageren
    • mrB zegt

      11 juni 2015 om 11:01

      Gaaf ding, maar die plastidip carbon look in het motor compartiment had niet gehoeven.

      @E34M5Touring: Die ziet er toch wel anders uit. Maar het idee is hetzelfde

      Login om te reageren
    • strating zegt

      11 juni 2015 om 11:49

      @E34M5Touring: Dat blijkt toch niet zo te zijn:

      http://www.fordgtforum.com/forums/showthread.php/27740-1970-mid-engine-mustang

      Het is een mustang die verbouwd is om de ford gt aandrijflijn erin te laten passen. Ergens op de Lateral-g site staat een bouwverslag alleen kan ik het nu even niet vinden. De zilveren auto (Mach 40) is een soortgelijk project echter is die veel breder gebouwd en aangepast, zie:

      http://www.eckertsrodandcustom.com/projects_mustang.php

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 juni 2015 om 17:04

        @strating: Op 3 grote US Mustang fora werd die auto gelinkt aan de bouwer van deze. Vandaar dat ik dit overnam.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 juni 2015 om 12:15

      @E34M5Touring: Dat inderdaad dezelfde auto’s zijn (concept en eindproduct) dan petje af voor degene die de ombouw gedaan heeft. Bij die in jouw link zijn de verhoudingen van de wagen totaal anders en afgestemd op de carrosserievorm en het chassis van de GT, terwijl je bij dit eindproduct veel minder GT-invloeden ziet en het meer op een Mustang met een schoefsetje lijkt.

      Login om te reageren
  6. philipf zegt

    11 juni 2015 om 10:45

    Heel vet project. Maar toch een beetje zonde van die GT…

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    11 juni 2015 om 10:49

    Gaaf! Alleen jammer van het dash.

    Login om te reageren
  8. moondustfocus zegt

    11 juni 2015 om 10:56

    Mooi project, maar de Scarliner van Bodie Stroud is toch bruter en die heeft ook een GT motor.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      11 juni 2015 om 15:26

      @moondustfocus: heb je foto’s of een linkje?

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        11 juni 2015 om 18:10

        @rikus:
        http://carcastblog.adamcarolla.com/wp-content/gallery/ep211/bodie_stroud_starliner_3.jpg

        http://carcastblog.adamcarolla.com/wp-content/gallery/ep211/bodie_stroud_starliner_4.jpg

        Ben niet zo’n talent met html enzo, maar dit zijn een paar aardige foto’s

        Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      11 juni 2015 om 18:17

      @moondustfocus:

      Nog een video op joetoep gevonden.

      https://youtu.be/d3ofsTi8YxI

      Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    11 juni 2015 om 11:02

    Ook nog eens alles netjes afgewerkt met carbon. Lekker hoor. Dit zijn projecten die ik kan waarderen. Jammer van de GT die gesneuveld is, maar dit is minstens net zo lekker.

    Login om te reageren
  10. mikkeloentje zegt

    11 juni 2015 om 11:03

    Waarom zou je een Mustang maken van een GT… Mooi gedaan hoor, maar zou toch liever de GT hebben.

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    11 juni 2015 om 11:08

    Het ziet er erg netjes uit, moet ik zeggen. De redenen waarom je dit zou moeten doen kan ik even niet bedenken. Een ’70 Boss Mustang is geweldig en een ’06 GT ook, ik zie niet in waarom ik die twee zou moeten samen laten smelten.

    Ik ben darnaast ook benieuwd naar wat ze gedaan hebben met het oude Mustang chassis en de body van de GT. Is er dus nu een Ford GT die echt zeldzaam slecht stuurt en erg traag is?

    Verder kan ik er niet vel aan zien, veel onderdelen lijken op maat gemaakt te zijn. Er zit ’96 Mustang interieur in, dat kan ik nog wel herkennen. En de motor lijkt inderdaad van een GT te zijn.

    Hulde voor de eigenaar dat je iets compleet buitenzinnigs en origineels doet, maar het zou wel jammer zijn, zowel financieel als sentimenteel, als er een Ford GT opgeofferd moest worden.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      11 juni 2015 om 11:53

      @gtwillem:

      Bedankt Harrie van D-Reizen, ik ga de hele middag naar een 70’ér
      Mustang zoeken !
      Knal oranje !

      en ik heb nog zoveel werrek liggen !

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      11 juni 2015 om 17:07

      @gtwillem:
      Een Mustang Boss rijd ook zo slecht niet als jij nu beweert hoor, Traag zou ik hem zeker ook niet noemen.

      Login om te reageren
  12. e36thuglife zegt

    11 juni 2015 om 11:26

    deze is wel dope maar me oom die was een calibra aan het maken met een ferrarri motor er in maar toen kreeg die een beroerte en heb ze vrouw em verkocht maar als die hem had afgemaakt dan was dat ook echt een verse bakkie geworden

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 juni 2015 om 11:36

      @e36thuglife:
      1. deze = Deze.
      2. Achter dope hoort een komma.
      3. Me = mijn.
      4. calibra = Calibra.
      5. ferrarri = Ferrari.
      6. Tussen Ferrari en motor hoort een streepje.
      7. Achter in hoort een komma.
      8. heb ze vrouw em verkocht = heeft zijn vrouw hem verkocht.
      9. Achter verkocht hoort een punt en begin je een nieuwe zin.
      10. verse bakkie = vers bakkie (ofzoiets).

      11. Ga naar school.

      (Mocht iemand nog andere fouten zien, dan vul me maar aan).

      Login om te reageren
      • JvT zegt

        11 juni 2015 om 11:48

        @berlinetta:
        Past wel clichématig goed bij een gebruikersnaam als “E36 thug life”.

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        11 juni 2015 om 11:54

        @berlinetta: er in = erin. Omdat het fysiek ergens in wordt geplaatst.

        Login om te reageren
      • stekel zegt

        11 juni 2015 om 12:03

        @berlinetta: Had jouw gebruikersnaam dan ook niet met een hoofdletter moeten beginnen? :)

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          11 juni 2015 om 12:12

          @stekel: Ja, maar dat mag niet van AB. Hetzelfde geldt voor jouw nick.

          Login om te reageren
          • stekel zegt

            11 juni 2015 om 12:24

            @berlinetta: mag best van AB hoor, kijk maar in de reacties, (JvT/Edge) maar met de strekking van je bericht ben ik het verder helemaal eens, een voutje kan, maar zorg dat het wel een beetje binnen de perken blijft.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              11 juni 2015 om 12:47

              @stekel: Volgens mij zijn dat gebruikers die al heel lang op AB zitten en toen was het nog wel mogelijk. Toen ik mijn account aanmaakte, kon ik geen hoofdletter kiezen.

              Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        11 juni 2015 om 12:03

        @berlinetta:

        ik sie nerrechens sgreifvouten, je bendt niet goet jei !

        Moet er na ‘me oom’ mijn oom ook geen komma ?

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 juni 2015 om 12:05

        @berlinetta: hahaha!

        @e36thuglife: Een Ferrari motor in een Opel, daar zou ik ook een beroerte van krijgen!

        Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        11 juni 2015 om 12:06

        @berlinetta:
        10* ofzoiets = of zoiets

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        11 juni 2015 om 12:18

        @berlinetta: Achter dope mag eventueel ook een komma, dat is grammaticaal ook nog te verantwoorden. Verder ben ik het volledig met je eens, meester Berlinetta!

        Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        11 juni 2015 om 12:22

        @berlinetta: Dank hiervoor,
        Vergeet punt 12 niet: waarschijnlijk een broodje aap verhaal

        Login om te reageren
  13. stephanotis zegt

    11 juni 2015 om 11:47

    http://www.happycarz.com/showroom/2014-ford-mustang-mustang-gt-1969-mach-1-conversion-rare-1-built/

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 juni 2015 om 12:29

      @stephanotis: Netjes uitgevoerd, maar dat is toch wel heel wat anders dan de Mustang uit het Autoblog-artikel. Daarnaast vind ik de verhoudingen ook wel een beetje zoek. De 1969 Mach 1 is een stuk hoekiger dan de relatief ronde vormen die bij de GT gebruikt zijn, en de achterkant loopt minder steil af dan bij de basis-GT. Dat zorgt er toch voor dat het een hoog Frankenstein-gehalte heeft. Doe mij dan een Equus Bass 770 als je een klassiek uitziende Mustang met moderne techniek wilt.

      Login om te reageren
  14. burninrubber zegt

    11 juni 2015 om 14:53

    Hahah geweldig dit

    Login om te reageren
  15. newguy92 zegt

    11 juni 2015 om 19:29

    Volgens mij kun je “klassieke’ plaatwerk kopen voor je ’03-’13 mustang om hem een klassieke look te geven. Ik denk dat dat hier gebruikt is op een gt chassis

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    12 juni 2015 om 13:58

    Heldendaad. Wat een vet project!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North