• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Lamborghini Espada mist een motorkap

Auteur: hayte, gepost 10 januari 2020 om 18:59 – 20 Reacties

Maar heeft wel nieuwe wielen en luchtinlaten!

Soms krijg je eens van die verjaardagscadeaus, waarbij je het eigenlijk een beetje jammer vindt dat je jarig bent. Een gehaktmolen voor een vegetariër, bijvoorbeeld, of een laadpaal voor iemand met een benzineauto. Zo’n verjaardagscadeau waarbij je moet doen alsof je blij en dankbaar bent, terwijl je inwendig een beetje aan het huilen bent.

Vermoedelijk had Lamborghini een soortgelijk gevoel bij deze Espada. Deze werd in 2018 getoond om de vijftigste verjaardag van de GT te vieren. Waar de oorspronkelijke Espada volgens de geruchten een Italiaanse versie van de Rolls-Royce Corniche moest zijn, is deze aangepaste Espada CHD Edition een Franse versie van een Amerikaanse rat-rod. Daarvoor hebben ze het grootste gedeelte van de neus weggehaald, zijn praktisch alle ruiten weg, is het onderstel flink verbreed en zitten er Reventon inlaten aan vastgeplakt. Maar de 3.9 liter-V12? Die is nog wel origineel.

Verantwoordelijke voor deze verschijning is het Franse Danton Art Kustoms, die ‘een Lamborghini wilde bouwen die totaal anders is dan alle andere Lamborghini’s’. Zo te zien zijn ze daar aardig goed in geslaagd. Voor de Lambo-rat-rod werkten de Fransozen samen met CHD Editions en Carrosserie Hervé. De buitenkant hebben ze een likje grijze verf gegeven, het leren interieur is ook uniek.

Maar wat het meest opvalt aan de auto, zijn de wielen. Want waar de wielen bij de originele Espada onder het koetswerk liggen, zitten de velgen bij deze CHD Edition ernaast. Daardoor is de auto is breder geworden en meet deze nu 2,5 meter. Die velgen zijn overigens van Govad Forged Wheels in Canada en dragen Michelin-banden. Het aangepaste onderstel geeft volgens de verkoper ‘mogelijk een fenomenaal rijgedrag en -karakteristiek ten opzichte van het origineel’. Let hier op het woord mogelijk: het zou ook best kunnen dat de auto nu ruk rijdt. Wie zal het zeggen?

Om antwoord te geven op die vraag: de nieuwe koper zou het kunnen zeggen. De Lambo wordt namelijk deze week geveild in Amerika, de verwachte opbrengsten zitten tussen de 200.000 en 250.000 dollar. Omgerekend is dat rond de twee ton. Snel kopen, of verlang je nu alweer naar het origineel? Lees in dat geval deze rijtest van de originele Espada.

Ook interessant!

  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • Atmosferische Lamborghini V12
    Atmosferische Lamborghini V12 keert officieel terug
  • Lamborghini 63 jacht: 2 V12-motoren en 4.000 pk
    Lamborghini 63 jacht: 2 V12-motoren en 4.000 pk
  • Nederlandse Urus-rijder verspeelt rijbewijs in Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

espada, frankrijk, grijs, Klassiekers, Lamborghini, rood, tuning, V12, verenigde-staten

Vorig bericht: « ‘Autosalon Brussel steeds belangrijker voor automerken’
Volgend bericht: Autoblog @ Autosalon Brussel 2020 – Deel 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbie123 zegt

    10 januari 2020 om 19:05

    Geen porem. Gewoon het origineel!

    Login om te reageren
  2. jeffreym3 zegt

    10 januari 2020 om 19:25

    Pff prachtig gewoon!

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    10 januari 2020 om 19:36

    Leen hem eerst eens uit aan Ken. Kan ie er een Gymkhana mee doen en beslissen of het een verbetering is of niet.

    Login om te reageren
    • dsdh zegt

      10 januari 2020 om 21:01

      @cossiekiller: dat ken die niet joh

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        10 januari 2020 om 21:14

        @dsdh: Het vriendje van Barbie. Je weet wel…

        Login om te reageren
        • dsdh zegt

          14 januari 2020 om 23:38

          @cossiekiller: nee die ken ik niet

          Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    10 januari 2020 om 19:39

    Ik wil dit ding intens haten, maar het lukt me niet. Hij is gewoon te gaaf.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      10 januari 2020 om 19:41

      @vaakbenjetebang: precies wat ik ook dacht. Enige verbeterpuntje zou voor mij zijn, dat die achterwielen er een beetje ‘bij hangen’.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        10 januari 2020 om 20:29

        @rrrobert:
        Ik sluit me ook bij jullie aan. Wreed apparaat!

        Login om te reageren
    • tenaci zegt

      10 januari 2020 om 21:06

      @vaakbenjetebang: precies dit!

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    10 januari 2020 om 20:40

    Dik ding maar doodzonde van het origineel.

    Login om te reageren
  6. thomcarspotter zegt

    10 januari 2020 om 20:55

    Tering, wat is dit toch een gaaf project! Waanzinnig apparaat, maar daardoor word ik er ook zo hebberig van!

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    10 januari 2020 om 21:06

    Leuke poging van die Fransen…

    Maar Fransen kunnen zich beter bezig houden met het bouwen van Franse auto’s. Zijn ze stukken beter in.

    Login om te reageren
  8. sr20det zegt

    10 januari 2020 om 21:16

    Fix die app nou toch eens joh, is echt niet te doen zo.

    Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    10 januari 2020 om 21:45

    Lelekmormel

    Login om te reageren
  10. simppa zegt

    10 januari 2020 om 21:51

    Lekker hoor. Alleen wel te gelikt om het een ‘rat’ te noemen. Het is meer een moderne hot rod.

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    10 januari 2020 om 22:43

    Mad max fury road much!

    Login om te reageren
  12. z4rickss zegt

    11 januari 2020 om 00:34

    Very fraai!

    Login om te reageren
  13. dymf zegt

    11 januari 2020 om 01:41

    Mag in de App trouwens de oude fotogalerij terug. Daar kon je gewoon doorheen scrollen.

    Login om te reageren
    • hanse1one zegt

      11 januari 2020 om 02:09

      @dymf: idd nu is het een ramp om de foto’s te bekijken

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North