• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerd

Auteur: RubenPriest, gepost 1 december 2015 om 23:01 – 73 Reacties

Afbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerdAfbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerdAfbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerdAfbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerdAfbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerdAfbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerdAfbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerdAfbeelding Deze Mercedes E60 AMG is subliem gerestaureerd

Mercedes E60 AMG
Oude auto’s perfect opknappen zodat deze er weer als nieuw uitzien. Wij zullen er nooit genoeg van krijgen.

Het Bulgaarse Overdrive (die gasten van de Hilux 6×6 ja) had een oude Merc op de kop getikt. En wat voor één. De E60 AMG werd gebouwd in oplage van slechts 126 stuks en dit specifieke exemplaar stamt uit 1993. Bij aankomst hebben de Bulgaren zich uitbundig ontfermd over de Duitser.

Zo werd de klassieker voorzien van een hagelnieuwe laklaag en moest het oude rubber plaatsmaken voor nieuw spul. De remmen zijn rondom vervangen voor exemplaren die afkomstig waren van een S55 AMG (W220). Omdat het blok en de versnellingsbak in een prima conditie waren, is hier verder niet aan gesleuteld. In totaal heeft de motor iets meer dan 100.000 kilometer gelopen.

De meeste uurtjes werden besteed aan het interieur. Het dashboard is voorzien van een lederen laag en verschillende onderdelen aan de binnenzijde doen de auto als nieuw ogen. Met de restauratie werd uitsluitend gebruik gemaakt van originele materialen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e60, Mercedes, restauratie

Vorig bericht: « Prior Design 66XX: GT3-racer voor op de straat
Volgend bericht: Helaas, Blik op de Weg is failliet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Senne zegt

    1 december 2015 om 23:03

    Fantastische auto !
    Nooit geweten dat ze van dit model ook al een amg versie hadden.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 december 2015 om 23:10

      @senne: er was zelfs een E36 versie van, met 280pk en 385.

      AMG was toen nog niet eigendom van Mercedes, maar je kon ze wel bij Mercedes bestellen. Beetje zoals met Alpina’s tegenwoordig.

      De leukste uitvoeringen zijn van Brabus (E 500 6.9 V12, E500 5.8 V8) en van Vaeth (V720 V12).

      En dan was er nog de Hammer, ook met 6.0 V8.

      Login om te reageren
      • nord zegt

        1 december 2015 om 23:40

        @gtwillem: de 500 E 7.3 van brabus

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          1 december 2015 om 23:48

          @nord: kwam pas een modeltype later, was een doorontwikkeling van de 6.9

          Login om te reageren
          • nord zegt

            1 december 2015 om 23:53

            @gtwillem: alright.. ;)

            Login om te reageren
            • spidermann zegt

              2 december 2015 om 06:55

              @nord: gtwillemedia weet alles…

              Login om te reageren
      • bofkont zegt

        2 december 2015 om 05:33

        @gtwillem: de hamer die bij leitner staat is nog veel schaarser / unieker .

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        2 december 2015 om 05:36

        @gtwillem: je bedoeld toch een C 36 AMG hoop ik ?
        Maar met 385pk??
        Toch enkel de 280 pk versie ?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          2 december 2015 om 07:49

          @bofkont: er is ook een E36 AMG geweest, 280pk en 385nm. Vergat de NM’s ;-). Er zijn zelfs, helemaal zeldzaam, G36 AMG’s geweest met dat blok, kwam er ooit een tegen, maar 9 ofzo van gebouwd. Deze had een laguneblauw/mintgroen interieur: in de jaren 80-90 was AMG nog smaakvol ;-).

          Login om te reageren
          • 991gt3rs zegt

            2 december 2015 om 09:09

            @gtwillem: Kopen! http://www.duparc.nl/site/cars/618.html wel eerst een grondige voertuiginspectie laten uitvoeren ; )

            Login om te reageren
          • bofkont zegt

            2 december 2015 om 09:56

            @gtwillem: Doe mij eens een link dan van een E36 AMG BMW, ik kan er zo snel niets van vinden.

            Login om te reageren
            • bmwtouring zegt

              2 december 2015 om 12:11

              @bofkont: Je bent niet helemaal mee, lijkt me. Wie spreekt er hier van BMW? Het gaat over de Mercedes E-klasse…

              Login om te reageren
              • bofkont zegt

                2 december 2015 om 14:44

                @bmwtouring: Idd mijn fout, excuses.

            • gtwillem zegt

              2 december 2015 om 22:47

              @bofkont: U vraagt wij draaien:

              Op basis van de 300 E bood AMG de 300 3.4 en later de E36 AMG aan.

              http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=218854809&scopeId=C&zipcode=&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=59&pageNumber=1

              Ze zijn wel flink zeldzaam, maar als je een beetje zoekt zijn ze goed te vinden. Je kan de E36 AMG vergelijken met de Alpina B10 3.2/3.3. De zes-in-lijn van het kleine model in de grote waarvan de topper een V8 heeft.

              Login om te reageren
              • bofkont zegt

                3 december 2015 om 09:31

                @gtwillem: was even in de war deze Mercedes ken idd wel ?
                De verwarring zat even in de E36 ?

            • gtwillem zegt

              2 december 2015 om 22:49

              @bofkont:

              Hier een oudere 3.4 Cabrio, vrij zeldzaam met 7 stuks:

              http://www.klaasdepoel.com/mercedes-showroom/mb/w124-300ce-24-amg-34-cabriolet-7-stuks-geproduceerd/6c33336ecfdc8dee831efa53ee15abdb/

              Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 december 2015 om 10:47

        @gtwillem: Marco Hof had laatst nog zo`n Hammer staan. Wat een fantastische wagen!

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          2 december 2015 om 11:51

          @dutchdriftking: Ja wou het net zeggen! Heeft Marco Hof niet een Hammer staan? Maar ik begrijp van jou dat die al weg is..

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        2 december 2015 om 17:18

        @gtwillem: de Hammer. Met afstand de beste naam voor een auto ooit!

        Overigens ook een geweldig apparaat die Hammer. Een heerlijke mix tussen comfort en bruut geweld. Heb een aantal jaren terug eens mee mogen rijden met zo’n apparaat.

        Login om te reageren
      • appeltje zegt

        2 december 2015 om 17:38

        @gtwillem: zo’n E36 AMG is pas een echte sleeper! In Amsterdam-Zuid staat een E36 AMG cabriolet, uitsluitend te herkennen aan de Monoblock II’s en de kleinere bodemvrijheid. Origineel, en een heuze sleeper. Echt een zeldzaamheid. Einddemper is helemaal standaard/onopvallend. Ik heb ook nog wel eens een combi zien rijden in Amsterdam.

        Login om te reageren
  2. michaelcorleone zegt

    1 december 2015 om 23:04

    Nog steeds mijn favoriete Benz na vele jaren ;)

    Login om te reageren
  3. undifined1 zegt

    1 december 2015 om 23:05

    Lang voordat BMW met de e60 M5 kwam had mercedes al een e60 AMG dus…….. (sorry)

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    1 december 2015 om 23:05

    Een schitterende auto. Echt begin jaren ’90! De E-klasses en vooral de S-klasses uit die tijd vind ik prachtige auto’s. En dat terwijl ze ontzettend hoekig zijn.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      2 december 2015 om 06:58

      @viezefreddyw: ik vind het destijds echt oerlelijke hokken, maar de tijd staat ze goed.

      Login om te reageren
  5. erro zegt

    1 december 2015 om 23:07

    Hebben, hebben, hebben. Zelfs met automaat. En sinds de uitlaatpijp devaluatie, superchique, dubbel aan een kant

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    1 december 2015 om 23:08

    Wat een enorme gigantische bazenbak!!

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    1 december 2015 om 23:08

    Euh, de remmen zijn dan toch niet origineel?

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      2 december 2015 om 04:44

      @norge: origineel Mercedes…

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      2 december 2015 om 07:00

      @norge: dat dacht ik ook :) leren dashboard trouwens ook niet. Maar ik zou m er niet voor laten staan.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        2 december 2015 om 11:52

        @dondeboer: Doet aan de auto niks af. Maakt hem alleen maar mooier vind ik. Gewoon een mopar.. ;P (modified parts)

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          2 december 2015 om 12:39

          @Freewarefreak: Mopar mag je echt alleen gebruiken voor de merken uit Detroit, anders wordt de hotrodcommunity boos. Die zijn al pissig dat fiat, nu ze samen zijn met chrysler, zich van de term Mopar bedient.

          De termen restomod of OEM+ zijn hier meer op hun plek.

          Overigens heb ik geen problemen met restomodding, het ging me er meer om dat het artikel suggereert dat ie helemaal origineel is, en dat is niet helemaal waar.

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        2 december 2015 om 17:22

        @dondeboer: ik wel. Een top gerestaureerd exemplaar hoort origineel te zijn tot het laatste boutje en moertje.

        Als je voor dit soort aanpassingen gaat kan je beter een gewoon goed gebruikers exemplaar halen.

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          2 december 2015 om 19:48

          @lekbak: ach, beter zo dan dat ie in een schuur staat weg te rotten. Voor m’n eigen projectje Let ik ook op de herkomst van elk boutje, maar ach.

          Login om te reageren
  8. flik2punt0 zegt

    1 december 2015 om 23:09

    Prachtige wagen mijn overbuurman had de coupe versie helaas in geruild nouja heeft nu een clk en een sl uit 95 dus hij heeft niks te klagen zijn vrouw rijdt een oude swift daar in tegen prima staat maar toch

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      2 december 2015 om 08:30

      @flik2punt0: Wow! Jij was afwezig in de les “interpunctie” zeker?

      Login om te reageren
      • flik2punt0 zegt

        2 december 2015 om 19:17

        @poeperman: zegt degene met poep in zijn naam!

        Login om te reageren
  9. lippie zegt

    1 december 2015 om 23:09

    En ik maar denken dat het een W124 was

    Login om te reageren
    • papa zegt

      1 december 2015 om 23:30

      @lippie: is het ook

      Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      2 december 2015 om 14:03

      @lippie: duh…

      Login om te reageren
  10. gash zegt

    1 december 2015 om 23:15

    Wat is het uurtarief in Bulgarije? Wil mijn W124 ook wel zo’n behandeling laten geven….

    Login om te reageren
    • boenderaar zegt

      2 december 2015 om 06:14

      @gash: gemiddeld loon is ongeveer 400 ekkermannen p maand, is dus voordeliger om je auto door een gemiddelde bulgaar op te laten knappen dan het door een AH vakkenvuller te laten doen.

      Login om te reageren
  11. philipf zegt

    1 december 2015 om 23:20

    Zet maar voor de deur!

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      2 december 2015 om 05:39

      @philipf: http://www.youngtimerselect.nl/aanbod/mercedes-e60-amg-129000-km.html

      Login om te reageren
  12. basfiz zegt

    1 december 2015 om 23:31

    Zo jammer dat foto 3 en 6 niet recht zijn. Sorry, ik kon het niet laten om het even te zeggen.

    Login om te reageren
  13. nord zegt

    1 december 2015 om 23:33

    Enige wat ik nog mis zijn die onwijs gave 3 spaaks velgen van AMG, in de vorm van een Mercedes ster.

    Login om te reageren
    • gash zegt

      2 december 2015 om 00:06

      @nord:

      Bedoel je soms de Brabus Monoblock II?

      http://static.looki.de/gfx/user/e/4/f/7cb92_574027/photo/47f0a_16682_3.jpg

      Login om te reageren
      • nord zegt

        2 december 2015 om 00:23

        @gash: Yes maar dan niet 3 of 2 delig maar uit een stuk..

        Login om te reageren
        • nord zegt

          2 december 2015 om 00:28

          @nord: https://www.google.nl/search?q=amg+monoblock+wheels&client=safari&hl=en-nl&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwioyYe_57vJAhUCDhoKHTk0Ag0Q_AUIBygB#hl=en-nl&tbm=isch&q=amg+monoblock+wheels+3+spoke&imgrc=FSeTTN-e-t6iKM%3A

          Login om te reageren
          • gash zegt

            2 december 2015 om 00:31

            @nord:

            Ik kijk regelmatig op marktplaats of ik zo’n set weet te vinden. Originele Brabus 17″ Monoblocks voor als ik trek heb in goeie foute velgen onder mijn W124.

            Login om te reageren
  14. bassx zegt

    1 december 2015 om 23:44

    Niet dat het project er minder mooi van wordt maar dit is niet een auto restaureren maar een auto opknappen/repareren.

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      2 december 2015 om 00:32

      @bassx: volgens mij is restaureren grof gezegd: opknappen/repareren met originele onderdelen en terug brengen naar nieuwstaat…

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        2 december 2015 om 02:47

        @Michiel1: Precies, en deze auto is niet terug gebracht naar zijn originele nieuwstaat.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 december 2015 om 09:12

          @bassx: meer een subtiele restomod dan?

          Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    1 december 2015 om 23:48

    Dat is toch wel puik werk wat ze hebben afgeleverd!

    Login om te reageren
  16. gerjan zegt

    2 december 2015 om 00:06

    Super mooi. Geweldig ! Word er stil van

    Login om te reageren
  17. cla220 zegt

    2 december 2015 om 00:25

    Bij elke foto hoor ik mezelf zeggen.. Wauw wauw wauw

    Login om te reageren
  18. thomasthomas zegt

    2 december 2015 om 00:26

    Maar moet je zon auto niet helemaal origineel laten?

    Login om te reageren
  19. sanderm3 zegt

    2 december 2015 om 01:06

    Van zo’n beest terugbrengen in een nieuwe staat, daar gaat toch het hart van de échte autoliefhebber sneller kloppen. Zo niet.. dan na de proefrit wel.

    Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      2 december 2015 om 11:09

      @sanderm3: never meet your heroes zegt men wel eens….

      Login om te reageren
  20. e1000bmw zegt

    2 december 2015 om 04:46

    Waarschijnlijk een natte droom van @henkhupelschoten

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 december 2015 om 08:18

      @e1000bmw523i: Dat viel mij ook al op. Ik denk dat het toetsenbord van @henkhupelschoten helemaal vastzit na het lezen van dit artikel.

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      2 december 2015 om 10:33

      @e1000bmw523i: @gtwillem: Henk hupelschoten heeft het tot aan zn sokken nat zitten…. En dit is niet verstuurd via de smartphone, heel het beeld werd vaag…..

      Login om te reageren
  21. parker zegt

    2 december 2015 om 06:48

    Topauto, maar ik zou ‘m liever niet ‘gerestaureerd’ zien. Geef mij maar originele fabriekslak en een niet vernaggeld interieur met wat patina.. Voor van die Marktplaats termen als ‘volledig gerestaureeeeeerd’ koop ik niks

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      2 december 2015 om 09:28

      @parker: met recht dus: verkeerd in goede staat…

      Login om te reageren
  22. poeperman zegt

    2 december 2015 om 07:35

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  23. Maarten123 zegt

    2 december 2015 om 08:32

    Prachtig gedaan, maar ik vrees dat de achterbumper compleet wegsmelt als je even gaat beren.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      2 december 2015 om 11:08

      @maarten123: als ik ga beren, gaat m’n achterklep juist open… ?

      Login om te reageren
  24. ghost zegt

    2 december 2015 om 09:32

    Skitterend!

    Login om te reageren
  25. fit4fun zegt

    2 december 2015 om 11:09

    Oud concept eigenlijk, doen ze in de USA al vele decennia: men neme een sedan en flikkere er een veul grotere motor in. Voila :-)

    Login om te reageren
  26. tofas zegt

    2 december 2015 om 11:52

    Hebben!!!!

    Login om te reageren
  27. lowlow zegt

    2 december 2015 om 12:12

    Engine
    V8, 5956cc, 32 -valve, Bosch L-Jetronic (M119.974 6.0)
    AMG exhaust (with twin tip outlet)

    Numbers
    376hp/5500rpm
    580Nm/3750rpm
    Top speed: 280km/h (delimited approx. 300km/h)
    0-100km/h: 5.2s
    0-200km/h: 19.8s
    0-1km: 24.5s

    Transmission
    4 -speed auto, RWD
    2.56:1 (German version) or 2.82 (Swiss version) gearing ratio

    Chassis
    AMG suspension (9-10″ lower than standard W124)
    Brakes front: 320x30mm, 4-pot calibers / rear: 300x34mm, 2-pot calibers
    EVO II 17″ or AMG (3-piece) 8.5J x 17″ ET30 alloys with 245/45ZR17 tyres

    Exterior (similar to E500/500E)
    Wider front and rear wheel arches
    Wider/deeper front valance
    Facelift hood, trunk and lights
    E60/AMG model badges

    Interior (similar to E500/500E)
    Sportsline leather interior (two-tone and limited are common)
    Recaro -seats
    390mm Sportsline steering wheel
    Some with birds-eye maple dark trim
    Rear wood console between rear seats
    Fire extinguisher in driver’s foot space
    Battery placed in trunk for better weight distribution

    Login om te reageren
  28. Calimero zegt

    2 december 2015 om 16:39

    Ik weet niet wat het is en waarom, maar nog steeds als ik een W124 zie, en dan met name de Coupé, dan zie ik John met de mat achter stuur van een Benz met (te) grote wielen.
    De (Voormalige) taxi’s waren meestal de nettere varianten, boeren/ agrariers reden de dikkere dieselversies standaard voorzien van een laag modder en natuurlijk een trekhaak onder de auto.

    Misschien is het de regio waar ik woon?
    Hoewel de auto er op de foto’s gewoon puik uit ziet en ik de restauratie zeker kan waarderen kom ik niet los van het volk wat deze auto helaas zo’n verdort imago heeft gegeven. Sorry.

    Login om te reageren
  29. steelfighter zegt

    3 december 2015 om 06:54

    Die uitgeklopte spatborden maken er wel een dikke Benz van

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North