• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze motor heeft een Ferrari V8

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 september 2015 om 13:51 – 25 Reacties

De


Yo dawg, heard you like motors..

Motorfietsblokjes leveren door hun relatief kleine cilinderinhoud en korte slag niet bepaald bakken met koppel, dus als je iets aan dit probleem wilt doen rest je slechts één ding: bouw er wat groters in, zoals deze 3.0 V8 uit een Ferrari. Het is even passen en meten, maar dan heb je ook wat.

Andreas Georgeades is de maker van bovenstaande creatie, en een man die vaker met dit bijltje heeft gehakt bovendien. De Zuid-Afrikaan met Griekse wortels maakt er een sport van flinke motorblokken in motorfietsen te proppen, in diverse configuraties. Zo maakte hij al eens een motor met het V6-blok uit een Dino 206, maar ook een chromen V12 CBX, en een H 16, waarvoor hij twee achtcilinder boxermotoren gebruikte.

Andreas

Bovenstaande creatie, die hij ‘Andreas’ heeft gedoopt ontving de V8 uit een 1978 Ferrari 308. Volgens Duc Cutters ligt hier een custom aluminium frame omheen, alsook de volgende zaken:

Custom cam-belt drive that also powers the water pump
Custom three-gear transfer case between the engine and Honda CBX transmission
Suspension from a Kawasaki 900 Ninja
Rear mounted Suzuki GT750 radiators
A bank of Yamaha V-Max carburetors fuels the front cylinders while Suzuki GS1100 mixers feed the rear

Helaas konden we van deze ‘Andreas’ geen videomateriaal vinden, tips zijn welkom. Meer lezen over Georgeades’ creaties kan o.a. op het CBX Forum.

Het verschil tussen deze motoren en bijvoorbeeld de V12 Lambo-powered motorfiets is dat Andreas’ motoren ook nog een bocht om lijken te kunnen gaan. Mooi spul.

Met dank aan Rupert voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

308, Ferrari, motoren, V8

Vorig bericht: « Bus ramt kantoorgebouw in Rotterdam
Volgend bericht: ‘Lamborghini’s nieuwe Reventón heet Centenario LP770-4′ »

Lees Interacties

Reacties

  1. schellekens006 zegt

    1 september 2015 om 13:53

    1978 toen was ik nog eens geboren, waarom geen 458 blokje ;-)

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      1 september 2015 om 14:00

      @schellekens006: kosten? en automaat?

      Login om te reageren
  2. danmar zegt

    1 september 2015 om 14:02

    Dit ziet er toch niet uit? Zwaartepunt lijkt me ook veel te hoog om er lekker mee de bocht om te gaan. Tank is vergroot, zo te zien maar denk dat je alsnog niet meer dan 60 km op een tank kunt rijden.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    1 september 2015 om 14:08

    Ehmm motoren hebben toch juist korte slag? Lange slag motoren (trucks e.d.) hebben toch juist meer koppel?

    Login om te reageren
    • obispoil zegt

      1 september 2015 om 14:09

      @dutchdriftking: Dacht ik ook

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      1 september 2015 om 14:23

      sorry, dat moest er idd staan. Aangepast.

      Login om te reageren
  4. persian1 zegt

    1 september 2015 om 14:15

    Ik zie de bestuurder al zingen:

    Van je ras ras ras
    rijdt mijn Ferrari door een plas

    Van je voort voort voort
    rijdt mijn Ferrari zo als ’t hoort

    Van je erk erk erk
    rijdt mijn Ferrari naar het werk

    van je één, twee, (tik, tik, tik) zes!

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      1 september 2015 om 14:18

      @persian1: Teveel tijd over?

      Login om te reageren
      • persian1 zegt

        1 september 2015 om 14:20

        @henkhupelschoten: Alleen vandaag helaas…

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 september 2015 om 14:29

      @persian1: Haha,

      Van je ik ik ik
      vliegt mijn Ferrari in de fik!

      Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    1 september 2015 om 14:36

    Gratiz benen ontharen bij aanschaf van deze machine. Verder niets dan lof!

    Login om te reageren
  6. philipf zegt

    1 september 2015 om 14:43

    Vet ding!

    Login om te reageren
  7. lekbak zegt

    1 september 2015 om 14:59

    Knap gedaan, maar volkomen zinloos. Hij had beter een turbo of mechanische compressor erop kunnen zetten voor meer power. Iets met gewicht enzo.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 september 2015 om 15:32

      @lekbak: Pfff, dat is wel echt een HEEL erg Nederlandse reactie… Valt mee dat je niet begint over verbruikscijfers. Heb je die V12 gezien of die H16? Serieuze kunststukjes hoor

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        1 september 2015 om 18:38

        @baasbas: als het niet functioneel is kan ik het gewoonweg niet leuk vinden. Een motorfiets met V8 is altijd te zwaar. Ik heb wel respect voor het vakmanschap.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          1 september 2015 om 20:11

          @lekbak: Luister je muziek?

          Login om te reageren
  8. Edge zegt

    1 september 2015 om 15:07

    Beetje zonde van de Ferrari V8 als je het mij vraagt…

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    1 september 2015 om 15:33

    Probleem is dat de radiateur om je nek gehangen wordt en je passagier het expansievat moet vasthouden.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      1 september 2015 om 21:37

      @desjonnies:

      Ik had zeker gedacht dat je een verhaal zou afsteken over de ‘otto cilindri’

      Login om te reageren
  10. norge zegt

    1 september 2015 om 17:28

    Joh, laten we eens twee wielen onder een Ferrari motor zetten….Waarom….Omdat het kan..Mooi is het niet , en goed rijden doet het vast niet

    Login om te reageren
  11. bartbanaan zegt

    1 september 2015 om 17:40

    Blok Ferrari 1978
    Bak CBX- ca 1988
    Vering Ninja 900 – 1984
    Radiateura GT 750 1984
    Carburateur GS 1100 – 1980

    iets zegt me dat hij graag met ouwe zooi aan de gang is; alles uit zijn jeugd zo te zien. Waarschijnlijk dat hij nu zijn ideëen, die hij had toen ‘ie 16 _ 18 jaar was, waar aan het maken is…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 september 2015 om 20:34

      @bartbanaan: De beste man heeft een aantal race successen op zijn naam in de sixties. Begin jaren 70 ook met zijn eigen bouw racer. Norton frame, 600cc Honda automotor, omgebouwd van water naar luchtkoeling… Na zijn race carrière is hij zijn fantasie aan het botvieren op een scala aan gave motorfietsen.

      Of hij houdt van cbx-en en werkt een daarom graag mee, of hij haat ze en zorgt dat hij er zoveel verbouwt als hij maar kan…

      http://lanesplitter.jalopnik.com/a-wonderful-crazy-genius-crammed-a-ferrari-v8-into-a-cu-1695948642

      Login om te reageren
  12. bmw7 zegt

    1 september 2015 om 19:59

    Mooi gedaan. Wel leuk dat honda en suzuki de boel ondersteunen.

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    1 september 2015 om 21:32

    Motor’s hebben geen koppel, totdat je op zo’n triumph 2300 hebt gereden.
    En mijn centauro haalt toch ook wel 150Nm, moet je bij een wagen toch al een veelvoud aan cm³ voor gaan zoeken.

    Verder valt dit gedrocht in het niets bij de moto guzzi V8, een motor die tenminste rijdbaar was.

    Login om te reageren
  14. cthijs zegt

    2 september 2015 om 19:00

    Wel effe opletten met de vingertjes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North