• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Lamborghini’s nieuwe Reventón heet Centenario LP770-4′

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 september 2015 om 15:10 – 26 Reacties

Lamborghini Veneno detail


Dat beweert althans een Frans blad. Het nieuwe collector’s item dat we nooit op de openbare weg gaan zien moet in maart 2016 in Genève gepresenteerd worden.

Er wordt al eventjes gespeculeerd over een nieuwe Superlambo. Op Pebble Beach (en dus ook op de IAA) kregen we de Aventador SV Roadster. Een teleurstelling voor sommigen, die in het geruchtencircuit hadden ingezet op een ‘extra extreme Lambo met 800 pk’. Whatevs, die kwam er dus niet.

Toch lijkt de buzz niet helemaal uit de lucht gegrepen, er komt namelijk weer een model wat voor de Aventador wordt wat de Reventón voor de Murcielago was. Volgens TF1 wordt het de Centenario LP770-4, en worden ook hier 20 stuks van gemaakt, die al bij de lancering allemaal verkocht zjn, dat geef ik je op een briefje. Vooral weer een projectje voor de verzamelaars dus, maar het zal er ongetwijfeld vet uitzien.

We zijn benieuwd hoeveel Veneno de auto in zich gaat hebben.

Foto: detail van de Veneno, uit onze gallery

Ook interessant!

  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Countach 2.0
    Gelekt: Dit is de nieuwe Lamborghini Countach
  • Atmosferische Lamborghini V12
    Atmosferische Lamborghini V12 keert officieel terug

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

centenario, geneve-2016, Lamborghini, lp770-4

Vorig bericht: « Deze motor heeft een Ferrari V8
Volgend bericht: Deze auto staat te koop voor 150.000 euro, maar wat is het? »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    1 september 2015 om 15:12

    Jippie!
    Altijd super gaaf die limited editions van lambo!

    Login om te reageren
  2. Dylan zegt

    1 september 2015 om 15:35

    Ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
  3. dennisishier zegt

    1 september 2015 om 15:37

    De reventon vond ik toendertijd echt een van de mooiste moderne auto’s die er was. Als je er nu naar terugkijkt lijkt hij alweer ouderwets, ongelofelijk toch!

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      1 september 2015 om 15:45

      @dennisishier:
      Kwestie van smaak, maar ik vond de Reventon een ware verkrachting van de Murcielago…..

      Dan ontwerpen ze zo’n prachtige strakke wagen als de eerste Murcie, en wat doen ze ermee? Ze schroeven er allerlei nodeloze spoilers en andere frutsels op! Nee, de Reventon vind ik een waar dieptepunt in de historie van Lamborghini….

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        1 september 2015 om 16:03

        @Rob: nounou “spoilers”. Een reventon is eigenlijk een iets simpeler gestijlde aventador. Hij is wat hoekiger maar verder niet heel wezenlijk anders, dat is met de veneno wel anders.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          1 september 2015 om 16:23

          @lambo4all:
          Naja, spoilers is misschien niet de juiste omschrijving dan….

          Opsmuk dan? Want veel meer dan een Mucielago met opsmuk vind ik de Reventon eigenlijk niet… En vat het niet te negatief op; soms kan een beetje opsmuk een auto net dat beetje leuker maken, maar een echt goed ontwerp heeft het geen opsmuk nodig.

          Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    1 september 2015 om 15:38

    770pk uit een atmosferisch blok? Zou best ziek zijn. Maarja, Ferrari kan het ook.

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      1 september 2015 om 15:44

      @dutchdriftking: Pagani & Aston Martin ook

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        1 september 2015 om 16:00

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: De Pagani maakt gebruik van Turbo’s…

        Login om te reageren
        • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

          1 september 2015 om 17:32

          @dutchdriftking: de Zonda Revolucion haalde 800 pk uit z’n atmosferische V12

          Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        1 september 2015 om 16:00

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Pagani gebruikt nu turboblokken, en de atmosferische blokken haalden toch geen 770 pk? Geweldige gebruikersnaam iig

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          1 september 2015 om 16:05

          @scottishcarspotter2000: 760.. Mierenneukers..

          Login om te reageren
          • scottishcarspotter2000 zegt

            1 september 2015 om 17:56

            @lambo4all: zijn het er zoveel? Ik dacht dat t er minder waren, my bad

            Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        1 september 2015 om 16:28

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Mercedes-AMG bedoel je dan.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 september 2015 om 19:09

      @dutchdriftking: Ferrari haalt 860 pk uit haar atmo V12.

      Login om te reageren
  5. Rob zegt

    1 september 2015 om 15:39

    Zou wel weer zo’n overdreven bombastisch ding worden…. En iedereen vind dat dan weer typisch Lamborghini, want veel spoilers enzo….

    Terwijl Lamborghini’s beste ontwerp juist heel clean en strak was:
    http://www.conceptcarz.com/images/Lamborghini/76_Lambo-Countach-LP400-DV-13_PBC_09.jpg

    Die afschuwelijke spoiler en uitgebouwde wielkasten die er later opkwamen verkrachtte het ontwerp volledig….. De enige Lamborghini die zich kwa ontwerp weer kon meten met de eerste Countach is de eerste Murcielago. Hoewel sommigen dat dan weer een “neppe” Lamborghini vinden, vind ik dat een waardige opvolger van de Countach. Véél moderner ontwerp, maar minstens zo clean en strak:
    http://www.autoblog.nl/gallery/Lamborghini/Murcielago/Lamborghini_Murcielago_6.jpg

    Maar ook die zijn ze naar verloop van tijd gaan verpesten met spoilers en andere frutsels….. Waarom toch?!

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      1 september 2015 om 15:53

      @Rob:
      Hier kun je goed zien hoe de Countach werkelijk totaal verpest in de loop der tijd…..
      http://machera.up.n.seesaa.net/machera/image/countach.jpg?d=a681
      http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/05/web630-lambos-1-il.jpg

      De gruwel…..

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 september 2015 om 16:16

      @Rob: Ik vind van beiden het basis ontwerp heel mooi en stijlvol. Eerste types zijn echt geweldig. Maar de Countach QV5000 (bij voorkeur een rode) en de Murcielago LP670 (bij voorkeur een oranje) zijn in mijn ogen toch wel twee van de mooiste wagens aller tijde. Juist een merk als Lamborghini weet een stijlvol basisontwerp door middel van spoilers nog sterker te maken.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        1 september 2015 om 16:51

        @dutchdriftking: Dus je zegt nu eigenlijk:
        Voor de mooie-lijnen man heeft Lamborghini zowel bij de Countach als bij de Murcielago een prachtige auto neer gezet.
        Voor de spoiler-crazy vet cool tof geld te veel –man heeft Lamborghini later ook Countaches, Murcielago’s en een Reventon (en nog wel meer) gebouwd.

        Dus voor elk wat wils. Best knap!

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          1 september 2015 om 17:09

          @gregorius: Dat is wel een beetje hoe ik het zie. Een stijlvol basisontwerp, een paar net niet edities, en dan een kneiter dikke uitloper. De Gallardo is daarvan ook zo`n mooi voorbeeld. Zo`n gele van het eerste bouwjaar is heerlijk. Van de facelift werd hij nou niet perse veel mooier. Maar zo`n Balboni was geweldig, en de laatste Superlegera ook. De Murcielago LP580 was schitterend. De LP640 was het net niet, de LP670 is dan weer geweldig.

          Login om te reageren
  6. prop zegt

    1 september 2015 om 15:57

    Misselijkmakende autohorror was die reventon. Een body tekenen en over een aventador heentrekken en er een dikke zak geld extra voor vragen.

    Gelukkig was ik m al weer vergeten. Tot dit bericht helaas

    Login om te reageren
  7. clarkson zegt

    1 september 2015 om 16:17

    Niet normaal zulke lambo’s. Prachtig dat alles gewoon kan daar!

    Login om te reageren
  8. thezonda zegt

    1 september 2015 om 19:16

    Don’t be ugly, don’t be ugly please don’t be ugly!

    Login om te reageren
  9. silver zegt

    1 september 2015 om 19:21

    Even cijfers geven: Murcielago 9, Reventon 4, Veneno 1, Aventador 7, opvolger Reventon -1???

    Login om te reageren
  10. bmw7 zegt

    1 september 2015 om 19:54

    Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
    Man wat blijft die veneno toch een mooi apparaat

    Login om te reageren
  11. osmo zegt

    2 september 2015 om 08:38

    Hebben die limited editions projecten bij Lamborghini eigenlijk ook nog een andere reden dan belachelijk veel geld uit rijke mensen hun zakken kloppen? Je mag er niet mee op de openbare weg rijden dus in feite kun je hem op je oprit laten staan of je moet al ergens op een circuit gaan rijden. Een ode aan hun roemrijke racehistorie kan het ook al niet zijn want … die hebben ze nu eenmaal niet.

    Ferrari heeft met zijn FXX en FXX/K tenminste een hele structuur uitgebouwd waar je wereldwijd op circuits kunt rijden ermee en waar het transport en onderhoud verzorgd wordt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North