Deze Nederlandse vrouw is Tesla’s nieuwe verkoopkanon

Auteur: , 59 Reacties

Maak kennis met Kim Liebregts, een powerdame annex Elon Musks nieuwe money maker voor de Benelux.

Kim Liebregts  - foto: LinkedIn

U was onbekend met mevrouw Liebregts? Welnu: ze schijnt een vrolijke Brabantse dame te zijn. Haar LinkedIn leert ons dat Kim oorspronkelijk uit de reisbranche komt, maar zich in 2011 ging storten op all things electric; aanvankelijk bij Renault, daarna bij Tesla. Na een stint als store manager bij Tesla in Eindhoven werd ze begin vorig jaar gepromoveerd tot Country Director Benelux.

Ergo: deze dame moet er (kort samengevat en met een beetje hulp van Eric Wiebes) voor zorgen dat de lage landen Tesla-hongerig blijven. Tesla zelf zette het afgelopen kwartaal overigens 10.000 Model S’en af, een record.

Kim staat deze maand in de beverdivisie van zakenblad Quote (pas op, Blendle-link), dat na lang intern beraad toch niet ‘Qut’ maar ‘Quote V’ gedoopt werd, zo liet hoofdredactrice Mirjam Ten Broeke onlangs in een praatsessie met GS weten – maar dat terzijde.



59 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Heb haar laatst bij Pauw gezien. Ik word een beetje zenuwachtig van die vrouw.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: same here, testosteron mixje gone bad
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: het was weer een slecht stukje Pauw. Heb t te doen met hem. Goed natuurlijk om weer eens een stukje over vrouwen in de top te hebben; maar de echte vragen mag ie niet stellen.
Vervolgens belt de reductie alle vrouwen in de top op die ze konden vinden; en komen ze met dit zooitje aan.
De PA van die Garrix van 18 jaar oud; leuke vrouw, vast wel slim, maar 27.
En uit de politiek wisten ze die Bussemaker te strikken: die arme vrouw kam ook al niet uit haar worden.
Vervolgens nog een investeerder waarvan x keer geroepen moest worden dat ze mede-oprichter was van een durf-kapitaal internet start-up-jes; maar niet de vraag stellen: hoe heb je die euro’s dan verdiend eerst; een bedrijfje starten waarin je investeert (en grote percentages pakt) van andere mensen hun idee, dat kan iedereen met pieken.
En als klap op de vuurpijl deze Tesla hork. Auto’s verkopen is niet makkelijk: als er 5 concurrenten zijn van een ander merk die eigenlijk best wel een te vergeleken truttenschutter verkopen. ‘Country-manager’ (ze mocht geen Nederlandse titel verzinnen) van Tesla is dan een stuk makkelijker: het enige wat je hoeft te doen is mensen te laten weten hoe duur/goedkoop die Tesla wel niet is in de lease; dan komen die mensen vanzelf. Als ze nou manager van het development gedeelte was, of manager van een onderdeel waar ze daadwerkelijk mag meebeslissen over wat er in die auto komt, dan is ze ergens.

Dus ja, arme Pauw.
Niet de vragen mogen stellen die je wil stellen.
En geen daadwerkelijk interessante vrouwen die aan de top staan, die bij hem aan tafel willen.
@gregorius: Heb het toevallig ook gezien, maar normaal denk ik er nog niet over om dat soort programma’s te kijken.
@gregorius: oh en jij weet het zeker allemaal zo goed
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Vooral dat moment toen ze met die mooie snoet en dito kapsel strategisch voor die plaatjesdraaier zijn gezicht bewoog. Die cameraman schrok zich vast een hoedje!
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: eens, enge dame, hou oud zou deze xenia onatopp zijn? vaste klant bbij dokter schumacher denk ik zo…
-edit: nutteloze bijdrage-
@bsxc2: domste reply ever. Opleidingsniveau “tokkie / achterbuurt” ?
Liebregts? Zeker weten? Niet van Helwegen?
Die moet wel erg stress bestendig zijn. De Roadster is al een groot drama, en de Model S is net zo een groot drama. De taxi chauffeurs weten dat nu al omdat ze veel kilometers rijden. De Taxidiensten hier in NH hebben al advocaten opgetrommeld. De particulier/zakelijke rijder komt er gauw genoeg achter of die zijn er al achter wat een schijthok het is.
@991gt3rs: De Model S een drama? Gewoon een heel mooie en goed gebouwde auto die ook nog eens goed verkoopt.
@kapiteinaudi: echt niet goed gebouwd!!! De afwerking kan niet tippen aan de Europese merken. Ik kan drie vingers steken in de naad tussen de achterklep en het zijscherm. Het interieur is net zo….
@991gt3rs: eerste keer dat ik dit hoor. Kan je inhoudelijk toelichten waar deze taxichauffeurs tegen aan lopen? Waarom is het een schijthok?
@Bender: @kapiteinaudi: @fijnkonijn: In de deurgrepen zit een storing, deze weigeren vaak uit te komen. De Rubbers van de ophanging gaan om de 10.000km stuk. Storing in de oplaad port, Touchscreen ”bevriest” vaak. Batterijen worden vervangen omdat er een storing in zit. Auto kan zomaar uitvallen en dan word de motor en de aandrijflijn vervangen. Zoek maar even op Google Model S problem. Genoeg te vinden en ik heb genoeg verhalen gehoord en zelf genoeg ervaren.
@991gt3rs: Een schijthok wil ik het niet noemen. De Tesla is een goed innovatief product, ongekende prestatie’s.. (Insane Mode in de P85D). Over smaak valt niet te twisten. Ik vind het een (sorry) ontzettend slecht design, het lijkt net een Jaguar XJF…
@991gt3rs: op het “zelf genoeg ervaren” na, haal je dus “bewijs” uit anekdotes en het internet, waar veelal enkel de extreme gevallen worden besproken.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar enkel jouw eigen ervaringen met de Model S, want de overige argumentatie houdt geen stand.

Mijn (vooral zakelijke) relaties zijn namelijk uitermate tevreden en daar zit een significant aantal bij dat meer dan 100.000 km/jaar rijdt.

Hit me.
@991gt3rs: deze Tesla Model S rijder heeft anders al heel wat probleemloze kilometers weg in z’n schijthok…
Ik rij probleemloos tussen Zwitserland en Nederland heen en weer bijvoorbeeld. Nooit een probleem.

Ik ben zelfs zo tevreden met m’n schijthok en Tesla als Firma (fantastische service) dat mijn volgende auto weer een schijthok van die schijtfirma wordt (om maar op jouw niveau te blijven).

Als ik je reacties hier zo lees (in dit topic alleen al) heb je de hersencapaciteit van een aambei…
@fijnkonijn: Gelukkig zeg je het zelf. Dan heb je vast ook nog niet meer dan 40.000km gereden. Ow en vat het niet zo persoonlijk op ;) je vorige auto was vast en zeker een Prius.
@991gt3rs: 72000km and counting…

Mijn vorige auto’s waren grotere Audi’s (A6 and up). Ik stuur mijn auto’s met pensioen zodra ze de 3 ton bereiken want dan beginnen onderhoudskosten een rol te spelen (slijtage aan versnellingsbakken, draagarmen, dat soort spul). Mijn vier ringen vriendjes hebben me altijd goed bediend en me nooit in de steek gelaten (jammer maar helaas oh anti-VAG trollen).

Of de Model S de drie ton ook zo probleemloos gaat halen (en hoe lang de batterij het volhoud maar voorlopig doet die het nog perfect) zal de tijd leren. Maar voorlopig ben ik buitengewoon tevreden. De wagen doet het gewoon altijd en van slijtage aan draagarmen nog niets gemerkt. Oh en ik spaar de auto niet. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.
Ik rijd zéér veel en de bijzonder lage running-costs zijn erg aangenaam. “Brandstof” kost geen drol (hier in CH, kan over NL niet meepraten) en eigenlijk vreet het apparaat alleen banden (omdat ik het niet kan laten vaak als een kanonskogel op te trekken, maar dat heb ik puur en alleen aan mezelf te danken).

Ik rijd 95% snelweg. Dat Taxi’s een ander slijtage-patroon hebben verbaasd me niet. Ook rijden veel taxi-chaffeurs als debielen (excuse moi de term). Ze mollen E-klasses al bij de vleet. Wat denk je dat er gebeurd als ze een kanon als een Model S in hun grijpers krijgen? Yeah baby!… Ik vind een taxi-chaffeur niet erg representatief voor de gemiddelde Model S eigenaar, neem me niet kwalijk.

Ik ben zeer aktief op verschillende Tesla forums en daar is eigenlijk niets groots te lezen over issues met draagarmen. Die deurhandels waren een probleem in het begin maar dat hebben ze kennelijk opgelost want mijn auto is van begin 2014 en die hebben altijd perfect gewerkt, incl. de “auto-present” functie.

De Model S is een hoog performante auto. Ze is snel. En wees eerlijk, als je als een duivel rijd, slijt alles veel sneller. Draagarmen etc. krijgen natuurlijk enorm op hun sodemieter op die manier. Ik zie hier in CH en Duitsland mensen die echt als een kanon rijden en tsja, dan vraag je er ook om. De auto mag dan zeer snel zijn maar ze is niet ontworpen om afgebeuld te worden. De meeste Model S rijders rijden echter vrij netjes. Zulke dingen moet je wel relativeren.

Als ik objectief om me heen kijk valt het aantal problemen en kinderziektes met de Model S me enorm mee als ik het vergelijk met andere merken. Ik heb vier buren met BMW’s, een paar Merc’s en twee met Audi’s (om maar in het prijs-segment te blijven) en die hebben vaker gedonder. Bij mij is het touch-screen twee keer blijven hangen (op 72000km…) Even rebooten en hup het werkt weer. Moet je niet voor naar een Service Center. Nee echt ik ben mega tevreden. Still going strong.
Vergeet niet dat problemen op fora en in de media uitvergroot worden. Ik ben lid van de Zwitserse Teslaclub en “wij” hebben echt niet veel problemen. Zeker niet meer als andere merken en modellen.

Just my two cents.
@fijnkonijn: mooie review
@fijnkonijn: Een Taxi chauffeur niet representatief… Laatst sprak ik er 1 en dat is een zzp-er die 2 Tesla’s heeft. En hij gaat echt niet trappen met die taxi, wat denk je dat dit met zijn range doet? De Model S van hem gaat vaak stuk en heeft al veel geld moeten betalen voor de reparaties.Ik heb veel verhalen gehoord over de Model S en de meeste zijn niet positief. Ik vind het een waardeloze auto en de service heb ik net zo waardeloos ervaren. Al moet ik zeggen, het is wel een stuk beter geworden sinds 2011..
@991gt3rs: service is juist opperbest. En reparatiekosten? Hoe dan als je garantie hebt…?
@991gt3rs: sorry kerel maar wat je zegt (of die kennis van je zegt) klopt van voren en achteren niet.
Elke Tesla Model S heeft 4 jaar basis-garantie en 8 jaar garantie op de hele aandrijflijn. Tesla lost alles op onder garantie. Tesla staat er om bekend dat ze érg ver gaan met de garantie en niet gaan lopen mekkeren. Ze zijn het tweede jaar op rij winnaar van de “klanten tevredenheid prijs” van de Amerikaanse consumentenbond (en die zijn erg kritisch).

Ik denk dat het zo zit:
OF die kennis van je heeft op één of andere een hekel aan Tesla en probeert ze zwart te maken met indianenverhalen en voed jou zulke mis-informatie (beïnvloed jouw beeldvorming).
OF jij hebt zelf een hekel aan Tesla, warum auch immer, en slingert zelf dit soort bagger de wereld in.

Wat jij allemaal zegt over dat hij de ene rekening na de andere krijgt en zelf moet betalen is 300% niet waar. Kan gewoon niet.
Beide zijn auto’s zijn jonger als 4 jaar en zitten dus nog vol in de garantie. Als hij of zijn passagiers die auto’s niet gewoon ordinair lopen te slopen, zijn het allemaal normale garantie gevallen en betaalt ie geen cent. En dat “allemaal” valt gegarandeerd reuze mee want de Tesla Model S is geen auto die bekend staat om de vele problemen. Zeker niet meer als andere merken/modellen. In tegendeel.

Dan je opmerking dat het sinds 2011 al een stuk beter geworden is: dat is knap want de auto is in 2012 pas op de markt gekomen. Zie je nou wel dat je gewoon loopt te zwammen.

Hoe dan ook, vette bullshit dit. Houd alsjeblieft op jezelf belachelijk te maken. Je kunt gaan hangen en wurgen en praten als brugman om je gelijk te krijgen maar vergeet het. Elke Model S eigenaar weet dat je verhaal gewoon van geen kanten klopt.
@991gt3rs: smaken verschillen natuurlijk, maar om Model S een schijthok te noemen…. Bij elk auto heb je min punten. Als ik nu porsche problem zoek zoals jij dat deed met de Model S dan zou je vast ook een lijst vinden.
@fijnkonijn: Nou nou, over niveau beginnen en dan iemand verkopen dat hij de hersencapaciteit van een aambei heeft. Zegt toch meer over jezelf dan over hem…
@frietjemet: hij doet anders behoorlijk zijn best om me gelijk te geven… sorry…
@fijnkonijn: nou nou, je komt zelf wel bijzonder intelligent over met die reactie konijntje…
@991gt3rs: Customer report in Amerika geeft anders een klanttevredenheid aan van 98%. Ongekend.
@991gt3rs: leg eens uit, ik hoor dit voor het eerst maar verklaar je nader aub
@kenner: Spreken vanuit iemand anders zijn ervaring en dan Kolder roepen. Ga toch fietsen man. Tesla Roadster sport. Het is een goed uitziend model, maar wat is de kwaliteit toch bar en bar slecht. Al 2x de elektro motor vervangen, nieuw carbon dak, auto meerdere keren opnieuw gespoten, differentieel vervangen en dan niet eens goed terug monteren etc etc etc etc etc etc…. hou op alsjeblieft
@991gt3rs: moest @mout: zijn
@991gt3rs: “Spreken vanuit iemand anders zijn ervaring en dan Kolder roepen.”

Jij hebt geen Tesla, maar doet precies het zelfde? Iets met ketels en zwart zijn…..
@stihl: Gelukkig weet jij dat beter dan ik
@991gt3rs: over Nederlandse Roadsters kan ik niet werkelijk oordelen maar ze zijn zeker en vast precies het zelfde als de Zwitserse. En die hebben niet bijzonder veel problemen, vooral de latere versie “roadster 2.5” niet.

Je legt het er zo dik op allemaal (de vis die de visser ving wordt steeds groter en woester naarmate het verhaal vordert) dat je met de minuut ongeloofwaardiger wordt. Neem nog een schnaps kerel…
@991gt3rs: Wat een kolder!
Ik ken iemand die dagelijks forenst met zijn Roadster Sport. Respectabele km stand ook. Daar is helemaal nooit wat mee. Uitzondering: het dakje lekte soms. Tesla heeft op eigen kosten de auto opgehaald, in de assemblagefabriek de hele body gedemonteerd, en met een paar wijzigingen weer opgebouwd.
En o ja, de auto was op dat moment al dik een jaar uit garantie.
Verder is het gekste wat er aan moest gebeuren banden vervangen. Dat dan weer wel zeer geregeld ;-)
@991gt3rs: die model s taxi chauffeurs rijden dan ook in a’dam, maar inderdaad, amerikaanse bouwkwaliteit. De model s van mijn vader tot nu toe: voorruit vervangen want lekkage a stijl, oorzaak stukje ‘kit’ vergeten vanwege haastige productie. Chromen omlijsten opnieuw gemonteerd, dakdrager dingetje vervangen, afgebroken. Roest op ‘tech package’ chromen strip aan achterkant, oorzaak niet roestvrij stalen schroef.. Alles meteen vervangen en vervangende model s, geweldige service dat wel. Maar dit weet je als je een tesla koopt, je krijgt er weer andere dingen voor terug. Wat mij erg stoort is de slechte sluiting en isolatie.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ze zochten bij Tesla naast het lijstje min punten van de auto ook nog een paar pluspunten… dat is dat nu gelukt…
-edit: nutteloze bijdrage-
@opgooier: met opmerkingen op dat niveau kun je beter weer schoffelen…
@fijnkonijn: Je rijdt blijkbaar een Tesla, maar wat is verder jouw relatie met Tesla en de bovenstaande mevrouw? Je hebt bijna een dagtaak aan het verdedigen van beiden, als je een opmerking komt die je niet aanstaat zijn deze reageerders meteen van het niveau tokkiewijk.
Laat ik het zo zeggen; ik denk dat er percentagegewijs meer vrouwen in het Oostblok een dergelijke coupe hebben dan in Nederland…
@opgooier: mijn relatie met Tesla = Klant. Mijn relatie met deze mevrouw = geen.

Ik ken haar staat van dienst nauwelijks (een beetje googlen zegt immer nog bar weinig) en haar beoordelen op haar uiterlijk (zoals jij doet) is werkelijk erg dom.
@fijnkonijn: Mensen worden nu eenmaal beoordeeld op uiterlijk, of je het nu leuk vindt of niet. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Sterker nog, zij is door de mensen van Tesla ook beoordeeeld op onder andere haar uiterlijk. Dat het kapsel bij mij niet in de smaak valt is een tweede, maar ik zie geen reden waarom ik dat hier niet mag verkondigen.
@opgooier: “Sterker nog, zij is door de mensen van Tesla ook beoordeeeld op onder andere haar uiterlijk.”

Dat weet je helemaal niet. Nee echt, dat weet jij echt definitief niet. Je hebt niet aan het selectie-process deelgenomen dus je hebt totaal geen recht van spreken. Speculeren doe je maar op de beurs…

Over je mening van haar kapsel en het ventileren van je mening: Daar heb je an sich gelijk in maar (NL is een vrij land) maar het zegt meer over jouw dan over haar…
Als ik op d’r LinkedIn kijk staat dat ze Country manager sinds februari 2014 is. Geldt dat nog als nieuw?
-edit: nutteloze bijdrage-
Wordt lachen als Apple Tesla opkoopt:-)

Lekker taaltje dat Brabants.Leuke energieke vrouw die Kim-Liebregts.
@centho: Apple gaat helemaal Tesla niet opkopen…omdat Elon Musk dat niet wilt.
De filosofie van Tesla ( en Elon Musk natuurlijk ) is om zo snel mogelijk de nieuwste technologie onder de mensen te brengen, en de mensen daar ook zo weinig mogelijk geld uit hun zakken mee te kloppen. Nét het omgekeerde van Apple dus.
@SimonMc: Het zal wel bij geruchten in Silicon Valley blijven.Als je voor de i-watch bijna 1000 euro kwijt bent voor een Apple care plan dan vraag ik mij af hoeveel je voor een Tesla plan kwijt bent wanneer Apple de scepter zou zwaaien.
@centho: Welke geruchten? Aandeelhouders van Apple hebben gevraagd aan Tim Cook, of ze Tesla willen kopen. Het zijn dus de aandeelhouders die graag willen dat Apple Tesla koopt, en Tim Cook zou naar verluidt hebben gezegd dat ze momenteel nog geen betrekkingen hebben met Tesla.
Kortom: Binnenkort kunnen we Tesla hier gedag zwaaien…?
@e1000bmw523i: zo te zien doet ze het al een jaar goed?
@e1000bmw523i: Als het aan onze latijnse visser 991gt3rs ligt was Tesla al tig keer bankroet…
Volgens mij gaat het hier in het bericht over mevrouw Liebregts. Ik ken Kim persoonlijk en heb het stukje bij Pauw ook gezien. Als je een domme vraag stelt kun je een recht voor je raap antwoord verwachten. Zeker van Kim! Ik kan jullie vertellen, Kim staat terecht in deze lijst. Als er iemand kei hard werkt om haar doel te bereiken is zij het wel. Go Kim! Ik ben fan!
Die maakt goed carrière!
Ik ken haar ook nog van d’r Renault tijd. Onze ZE komt van haar af.
Chapeau voor die dame!

Maar ik loop nog steeds niet warm voor Tesla’s… Efficient, mulieuvriendelijk en elektrisch is superhip, maar ik ben niet zo’n modieus type ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).