Deze occasion is de Terminator onder de Audi’s

Auteur: , 29 Reacties

Een echte nekkendraaier van jewelste.

Audi occasion

Je collega’s zullen raar opkijken wanneer je op de dinsdagochtend met deze bijzondere Audi komt aanzetten op de bouwplaats. Een stickertje ‘werkverkeer’ past wel bij deze omgebouwde Duitser.

Volgens de aanbieder wordt de Audi nog steeds aangedreven door een louter betrouwbare 2.8 V6 Ć©n beschikt het model over quattro aandrijving. Lol! Met 25.000 kilometer op de teller heeft de cabrio uit 1996 niet veel gelopen. Helaas ontbreekt het in de advertentie aan enige achtergrondinformatie. Het is dus even gissen waar we nu precies mee te maken hebben.

Feit is dat de Audi voor omgerekend zo’n acht mille van jou kan zijn. Koopje toch? Je moet wel een stukje rijden om de Duitser op te halen. Het ding staat namelijk in het Zwitserse Courrendlin. Een ritje van meer dan 700 kilometer als je vanuit Utrecht vertrekt.

Audi occasion

Audi

Met dank aan Frank en Jochempie voor de tip!



29 reacties

Zowaar een originele Audi!
@C220AMG: En niet grijs!!!
@audir8v10: Zelfs de wielen!!!
Na de audi quattro ziehier de audi duo
meerprijs velgen zeker..
@mazot: 50 euro?
Een echte redneck uitvoering.
Laat de mudrally maar komenšŸ»šŸ˜„
@rob5nismo: ik wil hem wel hoor
Onderstuur is hierbij ook verholpen.
Nou zeg, stuur ik een paar weken geleden een mailtje met dit monster, hoor ik niets terug ;)
@Jochempie: Check!
@Jochempie: ik 20 min geleden :D
700 is best te doen, twee dagen op en neer met een ambulance (als ie daar Ć¼berhaupt op past). Nu snap ik sowieso niet waarom sommigen te beroerd zijn om 100km te reizen voor het kopen van een auto waar je jaren mee doet.
@granlusso: Houd er maar rekening mee dat je een kleine dieplader moet huren. Er even van uit gaan dat als basis een Pistenbully is gebruikt (waar het wel op lijkt) dan kijk je naar een gewicht richting de (misschien zelfs meer dan) 4 ton en een breedte van zo rond de 4 meter.
@granlusso: zou m lekker daar houden, voor
de vakantie, hier heb je er niks aan.
@fiero: file.
Hahaha een cabrio nog wel
Dus die rode Quattro was toch niet de dikste van de dag?
@p2000: Nope, stelletje liegbeesten
@denniss00: hihihi
Iemand had lekker zn lolbroek aan toen ie begon met lassen. Hoewel het in het zonnetje vaak goed toeven is op wintersport natuurlijk, winnen!
Zal wel op de basis van zo’n speciale alpine sneeuwschuiver gebouwd zijn. Wel vet.
Zonde van de auto
Tja, ik zeg V6 er uit en een CAT diesel er in…
Een audi coupe cabriolet. Knap, die bestaat niet.

Ik vraag me af of die 2.8 dit Ć¼berhaupt van z’n plek krijgt zonder totale vernieling van de koppeling. Als er nog 170 pk’s en 230 NM’s over zijn is dat veel voor een motor van 20 jaar oud. Met een degelijke diesel had ik het nog kans gegeven. Wel geniaal bij mooi weer om over een piste mee te rijden met het dakje open. Voordeel is dat de cabrio’s vaak stoelverwarming hadden, dus ook in de kou heb je snel een warme kont.
@markie123: ten eerste verliezen motoren voornamelijk vermogen door gebruik, niet leeftijd. Ten tweede denk ik niet dat de transmissie nog standaard is. Dat zou niet echt functioneren. Ik verwacht zelf dat dit hydraulisch is, en dan maakt koppel geen ene reet uit.
Nooit meer een lekke band vaarwel run on flat banden hihiāœŒ
Toen ik de foto zag dacht ik dat zijn banden gejat waren en dat ie op een kistje stond…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).