• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat voor bijzondere Audi Quattro staat hier te verpieteren?

Auteur: Dizono, gepost 10 december 2015 om 10:57 – 32 Reacties

Treser Quattro Roadster


Een cabrio bouwde Audi nooit van de Quattro, dus dat deed Walter Treser dan maar. Met klapdak. Funest voor de verhoudingen, maar bijzonder is het wel.

Van alle jaren ’80 tuners is Treser een van de leukste. Niet alleen kwamen ze met bizarre bodykits en heerlijke velgen, ook bouwden ze af en toe bijzondere specials. Zo was er de Treser Liner, een Audi 200 die door Treser werd omgebouwd tot Avant, met looks die behoorlijk afweken van Audi’s eigen Avant. Ook bouwden ze op basis van de Audi 80 B2 en B3 de Hunter, met vierwielaandrijving, bullbar, flinke wielkastverbreders en forse bodemvrijheid. Allroads avant la lettre.

Maar misschien wel de meest bijzondere creatie van allemaal was de Treser Quattro Roadster, die in 1983 zijn debuut maakte op de IAA in Frankfurt. Op basis van de verhoudingen zul je misschien verwachten dat het motorblok naar achteren is verhuisd, maar niets is minder waar. De achterzijde is zo groot om het dakje van de Quattro Roadster te kunnen huisvesten.

Treser Quattro Roadster

Anders dan bij de Ford Fairlane 500 Skyliner uit 1957 en de Playboy Convertible uit 1947, bestond het weg te klappen dak van de Quattro Roadster uit een geheel. Deze kwam schuin achter de bestuurder en passagier te liggen, op de plek waar in het origineel een achterbank zit. Verder voorzag Treser de Quattro Roadster ook van extra verstevigingsbalken om zo de stijfheid te behouden.

Hoeveel Quattro’s Treser daadwerkelijk heeft omgebouwd is niet bekend, maar al na twee jaar na de introductie stond de teller op zo’n 40 auto’s. Sommige Tresers werden overigens door andere tuners nogmaals onder handen genomen. Veel Quattro Roadsters gingen naar het Midden-Oosten, waar @repiv ook dit hemelsblauwe exemplaar spotte. Zoals wel vaker in die contreien, worden exclusieve auto’s soms aan de straatkant achtergelaten en kijkt er geen hond meer naar om. Deze zeldzame Audi staat er, ondanks het zand en missende koplamp, nog heel behoorlijk bij. Redden die handel en dan opzoek naar een setje originele Treser-wielen om het geheel mee af te maken!

Treser

De volledige serie van acht foto’s van deze zielige en unieke Treser Quattro Roadster check je op Autojunk.nl!

Ook interessant!

  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, quattro, stof, treser, urquattro

Vorig bericht: « Opgegraven F1-legende Fangio blijkt zoon te hebben
Volgend bericht: Volkswagen spreekt: ‘sjoemelsoftware was wanhoopsdaad’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. moondustfocus zegt

    10 december 2015 om 11:00

    Best een leuk autootje om te zien.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    10 december 2015 om 11:01

    Zal ik hem dan maar gaan halen? Mooi is het niet, en we hebben liever een Sport Quattro, maar het is wel een erg leuke bijzondere wagen!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 december 2015 om 11:07

      @dutchdriftking: Doe maar!

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    10 december 2015 om 11:02

    Wat zou die Treser-ombouw voor het gewicht betekenen? Ik kan me voorstellen dat daar behoorlijk wat kilo’s bijgekomen zijn door die verstevigingsbalken etc.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      10 december 2015 om 11:06

      @Edge: Laten we hopen dat deze Quattro proof is. Ga uit van 150kg?! Willem?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 december 2015 om 11:30

        @fmgarcia: wel iets meer volgens mij, kilootje of 220z Als ik mij de Auto Motor und Sport-test nog goed herinner was een tot 250pk getunede Treser Roadster net zo snel als een standaard quattro. Het is niet zozeer het dak er af en een paar balken, maar de auto werd aanzienlijk langer, met een grotere wielbasis en een extra subframe vóór de achteras.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          10 december 2015 om 11:37

          @gtwillem: Goed blad was dat altijd. Mijn Duitse vocabulaire is door die rede ook echt enkel auto gerelateerd gebleven. Je ziet ook wel dat de koets is verneu/anderd, maar zoveel onderhuids verwachte ik niet. Overigens geen mooie auto! Tnx

          Login om te reageren
        • Dizono zegt

          10 december 2015 om 11:41

          @gtwillem: Wielbasis is hetzelfde, dit is het extra frame dat de auto van Treser kreeg:

          http://www.1000sel.com/images/treser/Treser-Audi-Quattro-Convertible-21.jpg

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            10 december 2015 om 11:49

            @dizono: Thanks!

            Login om te reageren
          • clarkson zegt

            10 december 2015 om 14:50

            @dizono: Oh, hij ziet er wel langer uit.. Interessant!

            Login om te reageren
    • 888natan zegt

      10 december 2015 om 12:17

      @Edge: wat zei ettie nou over het gebruik van het woord ‘me’?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 december 2015 om 12:38

        @888natan: Het gebruik van “me” als in “mij” is niks mis mee. De frustratie rondom het woord “me” komt vooral doordat veel mensen het gebruiken als bezittelijk voornaamwoord. “Even op me telefoon kijken”, en dat soort dingen.Ik gebruik “me” gewoon zoals het hoort, dus ik zie niet wat er mis mee is.

        Login om te reageren
        • 888natan zegt

          10 december 2015 om 14:19

          @Edge: ik had niet verwacht dat ik zo’n serieus antwoord zou krijgen

          Login om te reageren
          • Edge zegt

            10 december 2015 om 16:01

            @888natan: Nja, ik stoor me ( ;) ) er behoorlijk aan als ik op Facebook of waar dan ook me in plaats van mijn voorbij zie komen en heb daardoor onbewust een soort afweermechanisme ervoor ontwikkeld. Helaas wil het dan ook wel eens voorkomen dat ik humor of sarcasme over het hoofd zie en iets te serieus reageer.

            Login om te reageren
  4. kennone zegt

    10 december 2015 om 11:14

    Knetter lelijk.. maar toch zou ik hem wel willen hebben

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    10 december 2015 om 11:18

    Wat een afschuwelijk lelijk ding…Daar laten graag..

    Login om te reageren
  6. paulloper zegt

    10 december 2015 om 11:19

    Wat zou zoiets kosten?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 december 2015 om 11:24

      @paulloper: Eentje met Rieger(-achtige) bodykit heeft te koop gestaan voor bijna 58k. Kan me voorstellen dat een originele iets duurder is dan dat.

      http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/24/koopje-audi-quattro-roadster-voor-56-700-euro

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        10 december 2015 om 11:43

        @Edge: Dat is een bodykit van Kerscher trouwens. Ik vermoed precies deze:

        http://www.1000sel.com/images/treser/treser-audi-quattro-convertible-09.jpg

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          10 december 2015 om 12:40

          @dizono: Ah ja, dat moet hem zijn! Thanks!

          Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    10 december 2015 om 11:20

    Knap hoor, ding werd nog verkocht ook !

    Login om te reageren
  8. aquila2003 zegt

    10 december 2015 om 11:31

    Ongelooflijk dat er iemand bestaat die dit een goed idee vond.

    Login om te reageren
  9. peterdepeer zegt

    10 december 2015 om 12:11

    ik vind het net een pick-up met een regendeksel op de achterklep, staat dus niet heel hoog op mijn lijstje

    Login om te reageren
  10. poeperman zegt

    10 december 2015 om 12:18

    Is verhuisd => met een D

    Na Ricardo ook Dizono die flaters begaat.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      10 december 2015 om 15:18

      @poeperman:

      Login om te reageren
  11. tjaam zegt

    10 december 2015 om 12:53

    Die mag best nog wel wat stof verzamelen…

    Login om te reageren
  12. s62b50 zegt

    10 december 2015 om 13:08

    De zijkant van die auto lijkt wel uitwisselbaar met die van de e30 M3!

    Login om te reageren
  13. undifined1 zegt

    10 december 2015 om 13:09

    Beetje in het straatje van de e30 m3 cabrio, oftewel het begin van de M voor Marketint ipv motorsport

    Login om te reageren
  14. lexaudi zegt

    10 december 2015 om 15:04

    Kon ik hem maar halen zeg….
    Iemand daar contacten/ervaring?

    Login om te reageren
  15. escort77 zegt

    10 december 2015 om 15:08

    Treser, dan moet ik vooral denken aan donkergetinte achterlichten en reflectorplaten op oudere audi’s.

    Ze konden dus ook meer dan dat, weer wat geleerd.

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      10 december 2015 om 16:56

      Ik zou me gewoon schamen als ik daar in moest rond rijden.

      Login om te reageren
  16. dracae zegt

    10 december 2015 om 16:49

    Treser maakte ook sterk verlengde Audi 200’s met ongehoord luxe interieurs in soms zeer dubieuze kleuren. Ik geloof dat die dingen ‘ Largo’ heten.

    Dit was de tijd dat Brabus ook een V8 in een 190 propte die er verder bijna standaard uitzag. Die zou ik nog steeds wel willen hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North