Deze Porsche 911 bleef 27 jaar onaangetast

Auteur: , 25 Reacties

En das zonde, want zo'n ding is gemaakt om te rijden. Gelukkig heeft 'ie in het verleden de nodige mijlen gemaakt.

Regelmatig kijk ik in de schuur en tot op heden heb ik er, naast een oude Gazelle, nog geen fraaie klassieker aangetroffen. Andere mensen hebben meer geluk en treffen door omstandigheden soms fijne pareltjes aan. Deze belanden vaak in handen van handelaren of veilinghuizen om vervolgens te verdwijnen in een andere schuur (lees: garage). Met een beetje geluk worden ze nog echt gereden ook, dit is afhankelijk van het type auto.

Deze 911 uit 1965 onderging een vergelijkbaar lot. Om een onbekende reden stond de klassieker sinds 1990 onaangetast in een garage. De rode Porsche was nog helemaal origineel en had maar liefst 62.165 mijl (100.020 kilometer!) op de teller staan. Zelfs de oorspronkelijk banden uit 1965 lagen nog in de schuur. De auto wordt nu aangeboden door Finest Euro Classics en is nog niet gerestaureerd.

Via eBay proberen ze de Porker te slijten. De rode Duitser heeft een prijskaartje van 125.000 dollar, maar het bedrijf accepteert ook een goed bod. De tellerstand toont in elk geval aan dat de 911 voor 1990 goed gebruikt is. Aan de volgende eigenaar de taak om deze koers voort te zetten. Via de handelssite zijn al vijf biedingen uitgebracht. Finest Euro Classics is gevestigd in Laguna Hills, Verenigde Staten.



25 reacties

Restaureren en wegzetten!! alleen op de mooie droge zomerdagen soms een mooie lange rit.
Als km vreter koop je maar een audi diesel.
@bofkont: Alleen de zwakke puntjes even aanpakken en voor de rest alles zo laten. Dat vind ik zo veel mooier dan een volledig gerestaureerde auto. Een auto met een ton op de klok die 52 jaar oud is moet er ook zo uitzien vind ik.
@viezefreddyw: Heb je wellicht groot gelijk in!!! ik ben helaas ziekelijk perfectionistisch, moet er wat van af zien te komen ;)
Maar idd patina zoals ze dat noemen kan deze wagen goed hebben.
@bofkont: gewoon laten ‘restaureren’ bij Singer. Over the top, maar daar is in dit geval niets mis mee ;-)
@jippie: Dat zou helemaal wat zijn, oude looks met nieuw rijeigenschappen.
@viezefreddyw: Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Origineel (of zo veel als mogelijk) is in mijn ogen 100x zo wenselijk als een volledig gerestaureerd exemplaar.
@bofkont: dit is ook mijn gedachte! Restaureren en er dan mee gaan rijden. Dan heb je er het meeste plezier van, anders ben je continue bezig kleine zaken op te knappen. Dan kun je het beter in één keer doen er er dan van genieten.
Sommige zaken perfectioneren, andere zaken zo laten.
@bofkont: deze moet helemaal uit elkaar, slecht gespoten, her en der al weggerot, interieur is minder aan het worden.
Alleen dat van die km vreter ben ik het niet met je eens, dan rijd ik liever iets met meer stijl en comfort.
@rufctr01: Lexus voor jou dan mijn beste of een MB ;)
@bofkont: Een auto is gemaakt om te rijden punt.
@focusrs1: dat is aan de eigenaar zelf te beslissen punt.
Ik blijf het top vinden dat mensen veel kilometers maken met auto’s als deze. Toont alleen maar aan dat de 911 een uitstekende auto is voor dagelijks gebruik. Zelfs toen.
Die prijzen zijn totaal ridicuul.
Deze roesten en rotten als de neten.
Op de meest verschrikkelijke plaatsen
En hij is 25 jaar lang gewoon gebruikt, in 65′ was een 911 niet zo’n bijzonderheid voor de Amerikanen dankzij de keiharde Dollar die drie tegen één was met de Deutsch Mark, was het een leuk vormgegeven consumptie product, de gemiddelde Oldsmobile kostte meer.
Even op ebay gekeken en mijn vermoedens zijn redelijk juist, rechts is de bodem doorgerot en, en wat veel erger is, het ding heeft ooit een $ 100 paintjob gehad.
Heel vaak professioneel dicht en weggeplamuurde schades gezien op auto’s die uit de VS kwamen, hun schade herstel cultuur is er eentje die uit twee-componenten plamuur (bondo) bestaat.
Fatsoenlijk uitdeuken doen ze daar niet zo, auto’s zijn daar echt een gebruiks voorwerp voor een paar jaar.
@desjonnies: De bodem ziet er ook niet best uit, lijkt alsof er wat over de roest heen is gesmeerd wat nu weer deels loskomt. Ik vroeg me al af waarom de prijs relatief laag was. Er zijn natuurlijk wel goede 911’s uit ’65 en die zijn dan ook een veelvoud waard.
Stuurlint is not done.
Ever.
Wil je 125K vangen voor deze 911, neem je vervolgens niet eens de moeite om hem uit het parkeervak te halen voor een paar goede foto’s. Zal hij niet lopen ?
100k km op 25 jr is toch niet bar veel ??
@p993: he, dat wilde ik zeggen! Aangezien de km teller maar 5 cijfers heeft zal het eerste cijfer ervoor wel een 1 zijn.
Zonde maar toch mooi dat je hem zo kan kopen
Mijn buurmeisje ook…
Sterker nog: ze is nu 54 en nog steeds onaangetast.
Ze heeft dan ook een prachtig patina.
Mijn buurmeisje is 54 en al meer dan 27 jaar onaangetast.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).