• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost een jaar Porsche 911 rijden

Auteur: RubenPriest, gepost 16 februari 2021 om 16:00 – 27 Reacties

Wouter heeft de Porsche 911 nu een jaar in bezit. Tijd om eens te gaan rekenen wat de 996 tot op heden heeft gekost om te rijden.

Update:

Voor eenieder, de kosten

Conclusie: 5125,69 euro/jaar op basis van ongeveer 10.000 km

Per maand: 427,14 euro

Per kilometer: 0,51 euro

MRB: 59 euro/maand

Verzekering: 71 euro/maand (WA verzekerd)

Onderhoud: 139,14 euro/maand (1669,69 euro in 12 maanden)

Brandstof: 158 euro/maand (10.000 km, rijdt ongeveer 1 op 9)

Ook interessant!

  • Porsche 911 van Wouter – nieuwe BBS velgen!
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 996, autoblog, autoblog-garage, geld, Porsche, porsche-996-wouter, Video

Vorig bericht: « Officieel: de compleet nieuwe Porsche 911 GT3 (992)
Volgend bericht: Mercedes doet tegenovergestelde van BMW met C-klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    16 februari 2021 om 16:18

    Iemand een samenvatting voor de 18 minuten?

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      16 februari 2021 om 17:50

      @gregorius: ik waag me er niet meer aan.

      Login om te reageren
  2. frank2b zegt

    16 februari 2021 om 16:23

    €358 per maand ….

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      16 februari 2021 om 16:33

      Dus eigenlijk hetzelfde als een 5 jaar oude kleine B-segment diesel die ~25.000 per jaar rijd.

      Verschil is wel die is met slechts 3 jaar oud gekocht voor 10.000 en schrijft af naar iets dicht bij de 0, als ie er ooit uit gaat. De Porsche is aangeschaft voor 16 jaar oud gekocht voor 29.000? en lijkt niet zo veel meer af te schrijven.

      Login om te reageren
    • camber24 zegt

      16 februari 2021 om 17:07

      @frank2b: dank! Scheelt me 18 minuten :-)

      Login om te reageren
  3. maferick74 zegt

    16 februari 2021 om 16:24

    Ik kan t filmpje niet openen

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    16 februari 2021 om 16:26

    Een jaar zegt niet zoveel, 5 jaar al een stuk meer.
    Mijn BMW heeft het afgelopen jaar helemaal niks aan onderhoud gekost, maar dat komt omdat ik nog niet naar de garage ben geweest. Dus lekker goedkoop jaartje gehad. Dat wil niet zeggen dat ik nu goedkoper uit ben dan met een Daithaitsu Cuore.

    Maar toch wel leuk filmpje. Ondanks de korte periode maar bij Wouter kun je ook niet verwachten dat hij een auto langer dan een jaar blijft rijden.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      16 februari 2021 om 16:36

      Zelfs een stilstaande BMW kost al snel meer dan een rijdende Daihatsu Cuore.. bij elke MRB plichtige BMW kost per kwartaal meer dan een Daihatsu Cuore aan MRB per jaar kost. En van die andere drie kwart jaar MRB kan je heul veul tanken met een Cuore!

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        17 februari 2021 om 13:06

        ik kan me niet voorstellen dat je nog geen 70 euro per jaar aan wegenbelasting betaald zoals ik pm voor de M3 doe…

        Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      16 februari 2021 om 18:02

      Gelukkig hoef je niet zo veel te tanken. Zeker met 100km/h haal je 1 op 20 met twee vingers in je neus. Hybride techniek is voor autofabrikanten die geen auto’s onder de 800kg kunnen maken. Overigens is een vriend van mij nog goedkoper uit met zijn BMW dan mijn Cuore qua maandelijkse kosten. Maar hij heeft dan ook maar twee wielen i.p.v. mijn vier 12 inch pornojetsers. Vreemd idee trouwens, dat er nu auto’s zijn die standaard 22 inch velgen mee krijgen. Vraag mij af wanneer er een auto komt die standaard de dubble 24 inch haalt. Luisterde laatst naar Southern Hospitality waar Ludacris het heeft over zijn 20 inch Escalade. Daar kan je tegenwoordig niet meer mee aankomen. Misschien een leuk artikeltje voor Willeme als hij weer zaterdag specials maakt over hoe de bandenmaten zijn gegroeid over de jaren. Maar goed, we dwalen af. Moraal van dit verhaal – koop nooit iets bij Blokker, het is rotzooi allemaal.

      Login om te reageren
  5. petroldrinker zegt

    16 februari 2021 om 16:32

    Niet gekeken, maar echt hoog zal het niet zijn, hij rijdt immers meestal pers auto’s, afschrijving zit er niet meer op… enige wat je dan overhoud zijn wegenbelasting en verzekering, en een klein beetje onderhoud reserveren….

    Los daarvan, hoeven dit soort auto’s helemaal niet duur te zijn… mijn zakelijke 5 serie diesel is in de bijtelling per maand immers duurder dan mijn M3 die ik prive rijdt (en daarom dus ook de 5serie niet bijtel) ondanks dat ik afgelopen jaar zeker genoeg onderhoud gehad heb waar velen een complete auto van kopen

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    16 februari 2021 om 17:04

    Redelijk gemiddelde bedragen. Persoonlijk vond ik de beurt nog wel aan de prijs, maar ja, het blijven ‘Porsche prijzen’. Opvallend dat @Wouter de infotainment-upgrade niet meeneemt in de kosten, want ook dat is iets wat én een investering vergt én afschrijft (omdat deze veroudert). Volgend jaar weer een beurt en dan tevens een setje banden rondom, dus die kosten zullen vergelijkbaar zijn met dit jaar (voorop gesteld dat er verder niks kapot gaat.

    Wat me wel een beetje aan het hart gaat, is dat de auto helemaal @Stipent ‘fabrieksnieuw’ is gemaakt en dat dan vervolgens de genoemde steenslagschade of de kras niet even wordt bijgewerkt. Dat kan meestal wel d.m.v. spot repair en dan zijn de kosten daarvan ook wel te overzien.

    Login om te reageren
  7. negennegenzest zegt

    16 februari 2021 om 17:20

    Onderhoud hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Het meeste kan je zelf en als je alles even strak zet voor de jaarlijkse beurt bij je specialist om het stempeltje te halen waar sommigen meerwaarde in zien dan kun je voor weinig een 996 rijden.
    Enige wat bij mij geld kost is wat benzine en banden, maar dat hoort er gewoon bij.

    Bovendien mag een hobby geld kosten.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 februari 2021 om 17:35

      @negennegenzest: tussen zelf kunnen en zelf willen doen zit nog wel een belangrijk verschil: gedocumenteerde historie.

      Natuurlijk kun je, als je zelfs de kennis en tools hebt, je er flink wat geld mee besparen, maar zeker voor merken als Porsches geldt dat, als je een stapeltje facturen van de dealer of erkende specialist kunt overleggen die het hele onderhoudsverhaal kunnen boekstaven, de auto aanzienlijk méér opbrengt bij inruil of verkoop dan een auto met hooguit een paar aankoopbonnen van de pak-em-beet de Brezan, bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • negennegenzest zegt

        17 februari 2021 om 11:04

        Dat klopt, dat ontken ik ook niet. En grote dingen zal ik ook altijd door een specialist laten doen. Maar om je blok goed te houden is het mooi om de interval van de oliewissels wat vaker te doen.
        Hetzelfde voor bakolie.

        Banden hoeven in mijn optiek ook echt niet door een specialist gedaan te worden, iedereen kan banden vervangen. Zorg alleen dat je de goede banden hebt.

        Maar ook zoiets als het verwijderen van het vuil uit de radiatoren (bekend 996 probleem) hoef je echt niet elke keer voor naar de specialist wat mij betreft. Gewoon bumpertje los schroeven netjes schoon maken en weer vast zetten. Dat voorkomt dat de specialist tzt een nieuwe radiator gaat plaatsen. Dat bedoel ik met het strak zetten.

        Login om te reageren
  8. monsieurleloure zegt

    16 februari 2021 om 17:27

    Ik heb al 4000 euro uitgegeven aan onderhoud binnen 10 maanden. Een auto van 3900 euro schrijft weinig af, dat dan weer wel. Met 1 op 7 is de mijne ook al geen zuinige rakker. Plus het gewicht van 1700 kg. Ik ga de kilometerkostprijs niet uitrekenen, waarschijnlijk ga ik huilen 😂😂

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 februari 2021 om 17:42

      @monsieurleloure: ik heb mijn voorlaatste auto gekocht voor 5700 euro, en vier maanden later had ik een kostenpost van 2700 euro vanwege een kapot gelopen koppeling (gecombineerd met een grote beurt die er toch al zat aan te komen) en weer negen maanden later nog eens 1400 euro vanwege een kapotte turbo. Alles buiten de Bovag garantie. Shit happens. Dat waren dúre eerste kilometers. Gelukkig daarna zonder sores nog vijf jaar door kunnen rijden en een ton erbij op de teller gezet.

      Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    16 februari 2021 om 18:14

    Ik ben niet plan uit te gaan rekenen wat mn rollend materieel me jaarlijks kost, daar krijgt een paard de hik van. En ik ongetwijfeld ook.

    #hoofd weer in zand steken doet.

    Login om te reageren
  10. sjeemsbond zegt

    16 februari 2021 om 19:21

    Kosten vallen inderdaad mee wanneer je hem niet veel gebruikt. Grootste kostenpost die ik had met de 911 was benzine. Dagje (stevig) touren en je reed eenvoudig een tank euro98 leeg.

    Login om te reageren
    • negennegenzest zegt

      17 februari 2021 om 11:06

      Ik woon gelukkig op 10km afstand van de grens waar een liter 98 nog 1,35 kost. Dan is het de moeite om op en neer te rijden. Maar idd de tank is niet erg groot.

      Login om te reageren
  11. remarkable zegt

    16 februari 2021 om 19:43

    Is dat inclusief of exclusief alle gesponsorde onderdelen en upgrades?

    Login om te reageren
  12. timvl zegt

    16 februari 2021 om 20:08

    Als ik het onderhoud van 1669 deel door 12 kom ik ik toch op een ander bedrag uit.
    Dan zou het gemiddeld 430 zijn.
    Alles is relatief natuurlijk want banden zullen ook aardig aan de prijs zijn. Als je dan sportief rijdt.
    Is bij mij de duurste kost aan mijn KTM super adventure, elke 6000km een nieuwe voorband terwijl ik met de achterband vlot 10k km doe.

    Login om te reageren
  13. hetkannietsnelgenoeg zegt

    16 februari 2021 om 21:07

    Toevallig heb ik via een handige app alle kosten van mijn Renault Mégane RS uit 2011 bijgehouden. Die kocht ik in 2015 en hij ging weg in december vorig jaar. Inclusief benzine, onderhoud, verzekering, wegenbelasting etc kostte de wagen mij 465 euro per maand. Ik heb in die vijf jaar bijna 60.000 km gereden vooral bij toertochten. Vond het heel redelijk.

    Login om te reageren
  14. koentag zegt

    16 februari 2021 om 23:45

    Echte autoliefhebbers willen dat toch (liever) niet weten? Kwalitatief onderhouden (officiële garage / onderhoudsboekje), steeds 98 tanken om hogere kosten in de toekomst te vermijden en fingers crossed. Met afschrijving hou je rekening bij de aanschaf (en dus keuze) van de wagen.

    Login om te reageren
  15. Riicharrd zegt

    17 februari 2021 om 16:04

    Vind vooral de WA verzekering interessant! Heb mijn 986 en 951 op basis van taxatiewaarde all risk verzekerd, en dat kost ongeveer de helft van wat hier aan de WA verzekering toegeschreven wordt. Deze oldtimer/youngtimerverzekeringen werken veelal op niet op basis van schadevrije jaren, dus vooral voor jongere bestuurders interessant.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      17 februari 2021 om 23:33

      @Riicharrd: Inderdaad. Wouter rekent zo te zien geen afschrijving, maar een verkeerd ingeschatte bocht kan dat snel doen veranderen.

      Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2021 om 12:53

    En ik maar hopen dat we achter de kosten van Stipt zouden komen. Jammer weer…. Al gok ik dat er daar ook een dealtje is gemaakt in het kader van promotie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North