• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: deze Revere RR Sport is minder dan je denkt

Auteur: MrBrown, gepost 13 april 2014 om 16:16 – 33 Reacties

Land Rover Range Rover Revere TDV6


Kijk nou, een Range Rover Sport met plastic rond de verlichting en een honingraat-grille. Dat moet vast een hele dikke versie zijn?

Nee helaas, deze Range Rover met nutteloze ‘lampbeschermers’ heeft een slechtere pk/gewicht verhouding dan een Volkswagen Up 1.0. Onder de Revere gemerkte motorkap ligt namelijk een 2.7 TDV6 die goed is voor 190 pk. Daarmee zit je in deze sportversie van de Range Rover in 12,7 seconden op de 100 km/u. Jeuhhh!

De Range Rover Sport die inmiddels alweer dateert uit 2005 mag er zeker nog zijn, zowel qua looks als offroad prestaties. Maar om er nou van dit soort fratsen mee uit te halen is wat minder begrijpelijk. Is dit onderscheidingsdrang of zou de eigenaar deze tuningset die uit een goedkope Chinese speelgoedwinkel lijkt te komen, echt kunnen waarderen?

Dit door wolfssjrd gespotte exemplaar is van bouwjaar 2006 en kwam in 2009 naar Nederland. Zijn baasje heeft hem toen naast de Revere opsmuk ook maar meteen facelift-verlichting meegegeven. Dat is een upgrade die ik persoonlijk dan wel weer kan waarderen.

Check de spots uit Limburg op autojunk.nl

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Video: Range Rover Sport SVR klinkt uit de kunst
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, Land Rover, range-rover, range-rover-sport, revere, SUV, tuning

Vorig bericht: « Mansory Veyron ‘Vivere’ mag je voor 2,5 miljoen ophalen
Volgend bericht: Nieuwe Mercedes S-Klasse vliegt spontaan in brand »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotarypowah zegt

    13 april 2014 om 16:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. Merc-S420-CDI zegt

    13 april 2014 om 16:23

    Pk/gewicht verhouding slechter dan een UP? Zit toch liever in een RR Sport met “opsmuk” dan in een UP. Alleen dit soort pakketjes passen wel beter op de 4.2 V8 versie.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 april 2014 om 16:30

      @Merc-S420-CDI:

      Als ik vervoerd word ook, of in de file moet zitten oid.
      Maar als ik zelf moet rijden in de stad ofzo, doe mij dan maar een upje.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        13 april 2014 om 18:02

        @Hupke: hahaha, daar ga jij nog van terugkomen. Mijn broertje heeft tijdelijk een Up gehad, zeer veel ellende met dat ding gehad.

        Login om te reageren
  3. luxaeterna zegt

    13 april 2014 om 16:35

    190 pk is meer dan genoeg.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 april 2014 om 16:43

      @luxaeterna: op een gewicht van 2400kg, vebruik van 11liter, nutteloze auto dit, een bmw 320d is veel beter en goedkoper

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        13 april 2014 om 17:43

        @KaCh1ng: lol, een sedan vergelijken met een suv..

        Login om te reageren
        • faithnomore zegt

          13 april 2014 om 18:45

          @thomcarspotter: dat is een beetje het punt he – een suv heeft nu eenmaal niet echt nut

          Login om te reageren
      • super zegt

        13 april 2014 om 19:55

        @KaCh1ng:
        een suv heeft uitsluitend nut als penisverlenger. er lopen een hoop mensen met een kleine rond

        Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 april 2014 om 16:50

      @luxaeterna: Voor een up is het idd meer dan genoeg.

      Login om te reageren
  4. jasperverweij zegt

    13 april 2014 om 16:41

    http://www.kenteken.tv/kentekenscore.php?kenteken=91kbd6

    Hier pk/gewicht van deze range rover

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      13 april 2014 om 18:07

      @jasperverweij: hahaha 0.08 pk per Kg.

      Login om te reageren
    • jasperverweij zegt

      13 april 2014 om 18:42

      @jasperverweij: ik heb deze Range ook even in een “battle” gezet tegenover een willekeurige VW up die ik vond via Google search:

      http://www.kenteken.tv/kentekenbattle.php?kenteken1=91kbd6&kenteken2=38tng6

      Op de statistiek Pk per cilinder wint deze Range wel, maar met de overige stats wint de Up!

      Login om te reageren
  5. nvhuijkelom zegt

    13 april 2014 om 16:42

    Ja dit ding is alleen nog lelijker dan het poepgat van een kat

    Login om te reageren
  6. follie14 zegt

    13 april 2014 om 16:45

    Zit er leuk uit.

    Login om te reageren
  7. utr1984 zegt

    13 april 2014 om 16:55

    Dus als er extra dingen aan een auto worden toegevoegd, zou het wel een snelle versie zijn? Dat verband snap ik niet helemaal. Dus iedereen die iets aan zijn of haar auto aanpast moet minstens een dikke 200 pk hebben? Ik niet schnap.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 april 2014 om 17:32

      @utr1984: voor autofans maakt performance meestal meer uit dan uiterlijk

      Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    13 april 2014 om 17:08

    De wereld is echt compleet gek geworden…een SUV met een 190 pk dieselmotor is juist begrijpelijk. Een SUV met een +500 pk benzinemotor en M/AMG/S/RS opschmuck is compleet onbegrijpelijk…

    Login om te reageren
    • super zegt

      13 april 2014 om 20:23

      @Rick-dos:
      suvs zijn sowieso onbegrijpelijk, apparaten voor bange soccer moms en foute mannetjes met te kleine lulletjes.

      Login om te reageren
    • maseratizzzzzzzz zegt

      13 april 2014 om 20:58

      @Rick-dos: met zoveel gewicht heb je wel aardig wat pk’s nodig hoor.

      Login om te reageren
  9. st33fie zegt

    13 april 2014 om 17:52

    Huilie huilie
    Al ligt er een 3 cilinder in boeie
    Hij is gewoon anders als de rest

    Login om te reageren
  10. MARS zegt

    13 april 2014 om 17:54

    Inderdaad, met een mooi pakketje moet je ook een miljoenmiljard pk’s hebben…

    Login om te reageren
  11. FB_1043467391 zegt

    13 april 2014 om 18:09

    Triestig topic en triestige reacties. Dat de RR Sport niet zo ‘sport’ is dat zou je als autoliefhebber al moeten weten. Het gaat bij deze auto helemaal niet om snelheid. Gewoon een vette auto. En een V6 erin is nooit verkeerd, zelfs niet als hij ‘maar’ 190pk heeft. Het is BIJNA altijd beter dan een 4pitter.

    Login om te reageren
    • super zegt

      13 april 2014 om 20:04

      @Gilles Van der Auwera:
      wat is er dan inherent zo goed aan een V6? Een I6 of boxer-6 kan ik me nog iets bij voorstellen vanwege de balans, maar een V6 heeft net als een I4 balansassen nodig om trillingvrij te lopen.

      Login om te reageren
  12. hb63 zegt

    13 april 2014 om 18:17

    Dit is net als een m logo op je 318i, s line op je a4 1.6 TDI of een R pakket op je v40 d2 met 2 heuse uitlaatpijpen . Gewoon heel erg jammer de bammer. Doe mij dan maar sleeper!

    Login om te reageren
    • FB_1043467391 zegt

      13 april 2014 om 18:23

      @hb63: Helemaal niet, het verschil is dat een RR sowieso uitstraling heeft. En ahja… Dat dit nog steeds een 6cilinder is ;)

      Login om te reageren
  13. eduardovich zegt

    13 april 2014 om 18:32

    Ik dacht dat deze rr sport
    Niet zo heel dendered was in het wild. Onderstel van de Discovery met loeizware carrosserie?

    Login om te reageren
    • c350cdi zegt

      13 april 2014 om 19:49

      @eduardovich: Voor het geval je het nog niet wist : de RR (S) is onvoorstelbaar in het terrein.

      Range Rover Sport extreme hill climbing

      http://www.youtube.com/watch?v=fYW6KdnNy9o

      Dan moet je een ruim hart hebben, en niet bang zijn voor een beetje schade….

      Login om te reageren
      • eduardovich zegt

        14 april 2014 om 13:01

        @c350cdi: alleen jammer dat de kwaliteit zo ruk is. Vooral vsn toen ze onder BMW waren. Ik trap er niet meer in na onze rr vogue ( motor, transmissie, luchtvering achter) en Deventer die ik van m’n werk had. Op de snelweg vloger er hele onderdelen af, al is een Deventer natuurlijk niet voor de snelweg.

        Login om te reageren
    • c350cdi zegt

      13 april 2014 om 19:52

      @eduardovich: Met name de afdaling na 1:00 is ……. eng

      Login om te reageren
  14. Rhyo zegt

    13 april 2014 om 18:38

    Lekker respectvol voor de eigenaar. Zijn auto wordt even openbaar belachelijk gemaakt. Ik hoop dat ie in ieder geval verder kan genieten van de wagen.

    Login om te reageren
    • super zegt

      13 april 2014 om 19:56

      @Rhyo:
      ja, en hij verdient het.

      Login om te reageren
      • Rhyo zegt

        14 april 2014 om 11:56

        @super: vertel

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North