• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze tweedehands VW Golf II kost bijna 40.000 euro

Auteur: Author, gepost 14 oktober 2015 om 20:15 – 90 Reacties

Deze tweedehands VW Golf II kost bijna 40.000 euro


Kenners weten waarom.

Lang voordat de wereld werd opgeschrikt door horrornieuws over uitstootgesjoemel en ander leed, bouwde Volkswagen auto’s die zelfs geschikt waren voor luitjes die lol hadden in het autorijden. Een voorbeeldje? Deze Golf II Rallye G60. Uit het 1.800 CC blokje (twee kleppen per cilinder) peuterden de ingenieurs in Wolfsburg 160 pk, bij een wagengewicht onder de 1.200 kg.

Vierwielaandrijving was dan ook geen overbodige luxe om al die paardjes te kunnen benutten en zat dan ook standaard op dit kanonnetje. Volgens het almachtige internet zijn er zo’n 5.000 stuks van gebouwd, plus nog een zooitje Limited Editions die met 210 pk nóg sneller waren.

De verkoopwaar in dit artikel doet het volgens de advertentie met 200 stuks en heeft onlangs een complete restauratie achter de rug. De 160.500 km op de teller hoeven dan ook geen reden te zijn om deze occasion over te slaan, mits u de centen heeft. Want 38.500 euro voor een Golf II uit ’89 is gewoon een hoop geld. Het petjesimago krijgt u er echter geheel gratis en wat ons betreft misschien wel onterecht bij.

Golf 2 G60 Rallye

Ook interessant!

  • Waarom kost deze Golf R32 occasion 65.000 euro?
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

g60, golf, golf-2, groen, occasion, rallye, Volkswagen

Vorig bericht: « Deze kneiterdure Porsche is zondag in Nederland te zien
Volgend bericht: Ferrari’s jaarlijkse productie gaat met 30% omhoog »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert89 zegt

    14 oktober 2015 om 20:17

    Het petjesimago krijgt u er echter geheel gratis en wat ons betreft misschien wel onterecht bij.

    Wat mij betreft niet.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      14 oktober 2015 om 20:19

      @Robbert89: voor alle leken wel. De donkere achterlichten beamen dat. Ik vind ‘m wel strak overigens, maar voor dat geld? Moehaha.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        14 oktober 2015 om 20:52

        @stfu: die lampen zijn standaard. Heb zelf een rode Rallye gehad en 2 G60’s. 4 deurs en een 3 deurs. Hele leuke auto’s, ging ook weinig aan kapot eigenlijk. Ook de Lader bij mij niet. Had alles te maken met goed warm rijden. En tijdig reviseren (nieuwe dichtlijsten).

        Petjes imago is onzin. In onze vriendengroep reden we allemaal een mooie golf 2 en niemand met een petje, allemaal nette mensen. En zeker hede ten dagen zijn het liefhebbers auto’s.

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          14 oktober 2015 om 21:15

          @cpp1: and so what? Ik draag in mijn vrije tijd graag een petje, niet een nikepetje die gebogen is maar het type basketball pet. Ben verder een keurige man (imo). Nu zit ik blijkbaar ook bij de petjesclub.

          En omdat ik graag plezier beleef aan het autorijden heb ik een fiesta ST en een bmw 328i f30. Nu ben ik dus helemaal een sjonnie…

          Wat een vooroordelen :-/

          Login om te reageren
          • cpp1 zegt

            14 oktober 2015 om 22:09

            @87sandyd: Wow Wow, relaxt man. Men had het hier boven over petjes gehalte. Ik zeg alleen dat wij er in de regel geen op hadden. En daar bedoelde ik eigenlijk mee te zeggen dat we niet dat imago hadden. Jezus waar gaat het ook allemaal over. Heb ook vaker een Yankees petje op. Alleen niet vaak in de auto ;), dat dan weer niet.

            Login om te reageren
          • bohica zegt

            14 oktober 2015 om 22:34

            @87sandyd: ben het met je eens . Er wordt te snel over 1 kam geschoren .

            Login om te reageren
            • awesome zegt

              15 oktober 2015 om 00:23

              @bohica: ik ben kaal, bedankt! ;)
              Wel een goede reden om een petje te dragen, Superdry-caps doorstaan de keuring wel?

              Login om te reageren
              • crackdavid zegt

                15 oktober 2015 om 12:00

                @awesome: Nee

          • jobberns zegt

            14 oktober 2015 om 22:38

            @87sandyd: en zo is dat! Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat er wel heel veel ‘petjes’ met een Civic met grote uitlaat zijn die veel te hard en gevaarlijk rijden, waar mensen zoals jij de dupe van zijn… Gaaf wagenpark btw!

            Login om te reageren
            • soes750 zegt

              15 oktober 2015 om 13:05

              @jobberns: toch jammer dat je nu zelf alle Civic rijders ( waaronder ik zei de gek) ook even gelijk in een hokje plaatst. Hulde voor je onbevooroordeelde inzicht.

              Login om te reageren
          • DennisS65B40 zegt

            15 oktober 2015 om 07:12

            @87sandyd: je blaft tegen de verkeerde

            Login om te reageren
          • crackdavid zegt

            15 oktober 2015 om 11:59

            @87sandyd: Verkapte kijk-mij-een-328i-en-Fiesta-ST-hebben post. En wat is een basketbal pet ?

            Login om te reageren
    • ghost zegt

      14 oktober 2015 om 21:54

      @robbert89: inderdaad onzin, eerder purist/liefhebber dan petje/sjonny.

      Login om te reageren
    • paulaner zegt

      15 oktober 2015 om 12:00

      @Robbert89: Als het zo’n juweeltje betreft neem ik dat petje graag voor lief.

      En je wint ook nog eens de sprintjes bij de plaatselijke transvetten boer.

      Login om te reageren
  2. lamborghinibrapa zegt

    14 oktober 2015 om 20:19

    Petjesimago geheel onterecht idd

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      15 oktober 2015 om 09:22

      @lamborghinibrapa:
      Het petjesimago is helaas niet onterecht, maar dergelijke hoge prijzen gaan dat petjesimago hopenlijk wel wegpoetsen.
      De prijs is deels zo hoog omdat veel van die ouwe Golf GTI’s en Ralley’s, toen zo nog goedkoop waren, door jongens met petjes verkracht en vermoord zijn.
      Een vriend van me heeft eens zo’n ding moeten repareren. Een of ander petje had bedacht dat een grotere band/wielcombi achter er wel stoer uit zou zien. De visco koppeling zag contiinue toerenverschil tussen voor en achteras, was continue aan het wringen en zei op een gegeven moment boem.
      Een vent die tiener was in de eighties zal er nu voor kiezen alles origineel te laten.

      Login om te reageren
  3. Nigel zegt

    14 oktober 2015 om 20:19

    Wow niet slecht! Maar 40k? Dan gun ik de auto aan iemand anders

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      14 oktober 2015 om 21:46

      @nigel: het is geen tdi, daarom istie nu meer waard..

      Login om te reageren
  4. hplh zegt

    14 oktober 2015 om 20:20

    Veel succes met de verkoop.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    14 oktober 2015 om 20:21

    Het bewijs weer geleverd vroegah was alles beter…

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      14 oktober 2015 om 21:44

      @norge: Toen werden er wel verschrikkelijk lekkere auto’s gemaakt ja!

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      14 oktober 2015 om 22:46

      @norge: Heb in zo’n klotehok m’n rijlessen gehad…dat was eens maar nooit meer, wat een grafding. Van mij mag ie in de shredder.

      Login om te reageren
      • p0wn3d zegt

        15 oktober 2015 om 10:17

        @406_v6: lijkt me sterk dat je rijlessen had in een Rallye G60.

        Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          15 oktober 2015 om 10:20

          @p0wn3d: Maakt niet uit. Golf is Golf.

          Login om te reageren
  6. carlo zegt

    14 oktober 2015 om 20:25

    Hmmm, iets minder km’s en iets minder Euro’s, en nog vind ik hem te duur.
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212138458&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&usage=USED&zipcode=&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&usageType=PRE_REGISTRATION&export=NO_EXPORT&sortOption.sortOrder=ASCENDING&scopeId=C&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.modelDescription=Golf+II+Rallye+G60&pageNumber=1

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      14 oktober 2015 om 21:31

      @carlo: Deze heeft 200 PK en heeft een complete restauratie achter de rug. Dus dan is het ook niet raar dat deze wat meer kost.
      Of en hoe de restauratie is uit gevoerd weet ik niet dus kan ik niet over oordelen.

      Login om te reageren
      • ruudsvwshop zegt

        15 oktober 2015 om 22:46

        @ronnys: deze restauratie is door mij in anderhalf jaar gedaan en tot in elk detail. Uitsluitend met nieuwe en originele onderdelen die niet of nauwelijks meer te vinden zijn en dus met de daarbijbehorende prijzen.

        Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      15 oktober 2015 om 07:15

      @carlo: snap dat dan, dit is een ‘limited edition’ en heeft 50pk meer.. Dus is het GEHEEL gerechtvaardigd om €15.000 meer te vragen. Ahum.

      Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    14 oktober 2015 om 20:25

    Pure porno, waarom eigenlijk tegenwoordig geen G-laders meer?

    Login om te reageren
    • carlo zegt

      14 oktober 2015 om 20:33

      @henkhupelschoten: Je bent zeker na het Millennium geboren, Internet staat vol met twee zaken, Porno en hoe, onterecht overigens, G laders slecht waren

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        14 oktober 2015 om 20:39

        @carlo: de golf 2 was technisch een hele goede auto. Die G-laders waren met flinke afstand het slechtste deel van de auto. Niet geheel onterecht dus.

        Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        14 oktober 2015 om 20:48

        @carlo: Nope, ver ervoor nog. Heb het zelf nooit opgezocht.. Vandaar dus de vraag..

        Login om te reageren
      • g40freak zegt

        14 oktober 2015 om 21:16

        @carlo: het grappige is dat de g lader op de polo super betrouwbaar was en zelfs een afstandsrecrord heeft gezet.
        Maar vw heeft het ontwerp van de g40 lader gewoon groter gemaakt en zo kwam de g60 ter wereld.
        En eigenlijk te snel geintroduceerd zonder alle kinderziektes aan te pakken.
        En ja, bij lomp gebruik (vooral bij niet warm rijden en niet aflaten koelen na een pittige rit) gingen de g60 laders heel snel verrot.
        Als je een g lader tegenwoordig reviseert, zijn de materialen veel beter en dan zijn ze stukken betrouwbaarder.
        Op het polo forum is iemand met een g40 die hard richting de 500.000 km aan het gaan is.
        Voor zover ik weet is zijn g lader 2 keer gereviseerd.
        @autoblog: doe eens een specialtje over de g40.
        In mijn ogen een zwaar onderschatte pocket rocket.
        Zelfs tegenwoordig, met een goed uitlaatsysteem, bmw 525 tds intercooler, andere pulley en chip komt er makkelijk 140/150 pk uit, dat in combinatie met nog geen 800 kilo gewicht, zal je veel verbaasde blikken krijgen als je een beetje gaat gassen.
        Ik ben natuurlijk neutraal en totaal niet bevooroordeeld ;)

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          15 oktober 2015 om 07:44

          @g40freak: en zelfs de G60 blijft heel. Gevalletje ” zal de Glader wel zijn ” terwijl er gewoon iets ander kapot was. Én veel schade door ” fremdkorper ” door open luchtfilters, stom klussen en/of ongelukjes.

          Login om te reageren
          • g40freak zegt

            15 oktober 2015 om 08:22

            @postzegel: helemaal mee eens, op zich.
            Maar die van de g60 was gewoon wat kwetsbaarder dan die van de g40.
            Denk dat merendeel van de geplofte g60 laders voor een groot deel gevalletje eigen schuld, dikke bult waren.
            Ik blijf het een leuk stukje techniek vinden en vooral leuk klinken.

            Login om te reageren
  8. bbee zegt

    14 oktober 2015 om 20:33

    Het is wat de gek er voor geeft. Je kan een nieuwe VW Golf GTI incl. opties en meer pk kopen voor minder…

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      14 oktober 2015 om 22:47

      @bbee: deze gaat geheid meer waard worden een nieuwe golf 7 gti absoluut niet.

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        15 oktober 2015 om 07:19

        @bofkont: voor €30k en dus €10k minder koop je een 911 targa. Die gaat geheid meer waard worden dan dit Golfje.

        Login om te reageren
  9. nicoalex zegt

    14 oktober 2015 om 20:36

    Kenners weten wel wat deze auto waard is. Ze staan er miss wel voor minder op maar deze auto vaak gezien bij meetings en is zijn geld zeker waard. Maar voor 40k koop ik toch iets anders…

    Login om te reageren
  10. kilum zegt

    14 oktober 2015 om 20:37

    Dat is wel echt veel te duur.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      14 oktober 2015 om 21:17

      @kilum: jij bent bekent in deze business? Tuurlijk schrikt iedereen in eerste instantie van 40k voor een golf 2. Maar ik snap de vraagprijs wel….

      Login om te reageren
  11. juulbe zegt

    14 oktober 2015 om 20:37

    Prachtig! Staat wel in m’n lijstje in combi met een MK1 Pirelli

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2015 om 20:38

    Hij is heel gaaf, maar geen 40k waard.

    Login om te reageren
  13. Mootjuh03 zegt

    14 oktober 2015 om 20:39

    Zeker dikke wagen, maar voor de helft van dit geld zijn ze ook makkelijk te vinden!

    Login om te reageren
    • ruudsvwshop zegt

      15 oktober 2015 om 22:52

      @Mootjuh03: klopt inderdaad! Maar dan moet je maar zien wat je koopt. Mijn auto, ja ik ben de eigenaar van dit juweeltje, is op alle zwakke punten aangepakt, ook op de onzichtbare plekken waar nooit iemand aan denkt. Dus mijn auto is tot in elk detail technisch ook perfect. De uiterlijke staat behoeft denk ik geen verdere uitleg…

      Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    14 oktober 2015 om 20:45

    Voor 20 mille heb je een perfecte Golf Rallye. Dus 38 mille is wel heel erg veel.

    Normaliter vind ik de BBS LM prachtig, maar niet onder een Golf II. Vind ik de 15″ honingraat velgen mooier.

    Een mooie, geheel originele Golf II GTI 16v lijkt mij nog altijd een leuke auto voor erbij. Meer dan bovenstaande Golf. Zo’n G-lader en dat syncro systeem heeft wel wat meer zorg nodig. En ik vind die bodykit niet mooi.

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      14 oktober 2015 om 21:08

      @gtwillem: je bedoelt de BBS LM, dit zijn 2 delige velgen. Op zo’n auto moeten uitsluitend de originele velgen gemonteerd worden imo. Dat zijn de Sebring exemplaren in 6Jx15″.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 oktober 2015 om 21:19

        @cpp1: dit zijn volgens mij BBS LM velgen, zoals ik al aangaf ;-). En dan vind ik honingraat velgen van BBS (RS) leuker staan op een Golf II. Die Sebring velgen horen er standaard op maar zien er uit als uitvergrote doucheputjes. Zou ik bewaren (voor de originaliteit). Maar een mooi setje wielen mag van mij altijd ;-).

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          14 oktober 2015 om 21:40

          @gtwillem: Perfect plan!

          Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          14 oktober 2015 om 22:04

          @gtwillem: nee dit zijn BBS Le Mans (cq replica’s) in zo te zien 17″. Die jij bedoelt zijn BBS LM dat zijn die oude 2 delige. De RS (3 delig) is nooit standaard geleverd op de golf 2. De LM wel. Ik heb vroeger overigens op 2 van de 3 RS’en gehad in 16″ en 8J breed. Is zeker mooier. Echter denk ik er nu anders over en vind ik zo’n Rallye helemaal origineel mooier, meer waard en heeft dan ook niet net dat foute randje.

          Precies het zelfde met een RS4 B5 die ik nu als een van de auto’s voor de hobby heb. Helemaal origineel, anders kan het net fout zijn en er pauper uit zien. Hou ik niet van zie je. Maar dat is mijn interpretatie.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            14 oktober 2015 om 22:17

            @cpp1: nee, ik bedoel geen LM’s. Vanaf mijn telefoonschermpje lijken mij dit LM velgen. Maar die vind ik niet mooi staan onder een Golf II. Ik vind de RS mooier staan, en dan het liefst een maatje kleiner in diameters en ietsj breder. Of het standaard is of niet: dat maakt mij niet uit: ik vind het leuk staan en je kunt het altijd weer in originele staat terug brengen.

            Mijn ouders hebben een hele lange tijd geleden een RS4 B5 gehad. Hele leuke auto: een soort labrador op red bull: gaat alle kanten op, veel te actief, maar het blijft een goede lobbes. Alleen die Imola velgen waren wel een ramp: 3 setjes in eenjarig tijd (vanwege het zachte lichtmetaal) versleten. Audi had de velgen expres zachter gemaakt om de ophanging te ontzien.

            Dus je moet eigenlijk eerst de ophanging aanpassen ‘ dan kun je dikkere wielen monteren.

            Login om te reageren
            • cpp1 zegt

              14 oktober 2015 om 22:39

              @gtwillem: klopt, die legering was zwakjes. Echter bij een bepaalde serie. Dus niet allemaal. Met name in Engeland hoor je hier veel Slechte verhalen over, maar wellicht dat de wegen daar ook minder zijn goed zijn.

              Mijn wagen heeft nog de originele draagarmen rondom en slechts 1 velg hoeveel laten richten 3 jaar geleden. Ligt er voor een groot deel aan hoe te ermee rijd…ik rij vrij voorzichtig en ram hem niet door diepe putdeksels heen etc. Rij er ook slechts 2000 km mee per jaar.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                15 oktober 2015 om 06:44

                @cpp1: die van ons werd gewoon voor elke dag gebruikt, wel normaal. Maar toch zeker 20k per jaar. Velgen waren bij de dealer een ramp. Via een Duitse tuner (bb-autmobiltechnik) alles keurig op laten lossen (versterkte voorwiel ophanging, sterkere velgen, en ach, als je er toch bent, iets meer vermogen ;-)).

              • crackdavid zegt

                15 oktober 2015 om 12:12

                @gtwillem: Who gives a shit wat jou papa en mama gereden hebben. Altijd die zeverpraat van jou pffffff….

              • gtwillem zegt

                15 oktober 2015 om 23:45

                @crackdavid: volgens mij is het hier toegestaan om oeverloos te kletsen over alles wat met auto’s te maken heeft. Dat het jou niet aanstaat, kan ik niet helpen. Dat mijn moeder een B5 heeft gehad, kan ik helaas niet ontkennen ;-).

        • cpp1 zegt

          14 oktober 2015 om 22:19

          @gtwillem: ik bedoelde BBS RM. De RM zijn de 2 delige van vroeger. En origineel geleverd onder de golf 2 destijds.

          Login om te reageren
  15. kapitein187 zegt

    14 oktober 2015 om 20:49

    Ik vind het wel een bommetje.

    Off topic: waarom schalen de foto’s niet goed meer op de Android app? En Krijgen we op Android ooit nog een fatsoenlijke app?

    Login om te reageren
    • ko3n zegt

      14 oktober 2015 om 20:59

      @kapitein187: hele goede vraag. Android app is echt bagger en kan veel beter.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      14 oktober 2015 om 23:28

      @kapitein187: de website schaalt prima op een (Android) smartphone met Chrome browser. Helemaal die app niet meer nodig.

      Login om te reageren
  16. Smokey zegt

    14 oktober 2015 om 21:01

    Doe mij maar een Fiesta ST.. Hou ik nog een bak centjes over ?

    Login om te reageren
  17. gokartmozart zegt

    14 oktober 2015 om 21:05

    een ikoon, hij lijkt op een petjes auto maar komt uit een tijd dat ook de Manta nog geen Heikantje was…

    Login om te reageren
  18. bsxc2 zegt

    14 oktober 2015 om 21:06

    Glorietijd ipv dieselgate

    Login om te reageren
  19. maxidyne zegt

    14 oktober 2015 om 21:10

    Prachtig, maar toch liever wat onopvallender en sneller met de 210 pk sterke Golf II Limited. Nog specialer en superzeldzaam. En 40.000 euro voor een Golf II Rallye, meer dan mijn RS2 en 330CI bij elkaar waard zijn…

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      14 oktober 2015 om 22:11

      @maxidyne: die is idd heel erg gaaf. Had ipv een rode rand een blauwe om de grill. Alleen in 4 deurs en als enige de 16v G60 ipv de 8 klepper.

      Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      14 oktober 2015 om 23:23

      @maxidyne: De Limited 3G motor (16vG60) had in de Rallye moeten zitten …
      Ik heb zelf de Rallye gehad (5 jaar in bezit) en het was een gave bak, zeer zeker.
      Echter, echt snel was het allemaal niet want hij was redelijk zwaar voor een Mk2 en de Syncro aandrijving kost ook meer vermogen.

      Het is vraag en aanbod, en daarom kan er veel gevraagd worden voor een mooi exemplaar.
      Is hij het waard, dat is wat iedereen zelf bepaald.

      Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    14 oktober 2015 om 21:15

    Mij absouut niet gezien. Golfjes zijn absoluut niet mijn ding. En dit verandert het niet. Er zijn oneinding veel dingen die ik veel liever koop dan dit.

    Login om te reageren
  21. faalhaas zegt

    14 oktober 2015 om 21:17

    Enige die zijn uitstootnorm haalt?

    Login om te reageren
  22. sleepyj zegt

    14 oktober 2015 om 21:20

    Bijna 40 mille voor een oude golf. Dat is complete waanzin. En ik verwacht ook geen enorme stijging in waarde. Maar wellicht denken de geleerden daar anders over

    Login om te reageren
  23. kaasisslecht zegt

    14 oktober 2015 om 21:20

    Achterschermen lijken wel van een M3 e30

    Login om te reageren
  24. moveyourmind zegt

    14 oktober 2015 om 21:26

    Lekker laten staan, Volkswagen-Audi heeft in de goede oude tijd veel leuker spul gebouwd:

    1. De VW Corrado, lekker bonkig van buiten, lekker bonkig van binnen
    2. De Audi 80 coupé van begin jaren negentig: ook lekker bonkig, zeker het dashboard (gaaf!!)
    3. De Passat B3, eveneens een erg gaaf dashboard, toen we nog van lekker bonkig hielden

    De Urquattro hoort natuurlijk eigenlijk op plek 1 te staan, maar deze top 3 is een stuk betaalbaader, en zijn toch wel dé Volkswagen-Audi’s die een leuke investering voor de toekomst kunnen zijn.

    Login om te reageren
  25. philipf zegt

    14 oktober 2015 om 21:26

    40.000!! Nee, dan heb ik liever iets met V8

    Login om te reageren
  26. boxergt zegt

    14 oktober 2015 om 21:31

    Laatste beurt in 2014… Echte liefhebber!

    Login om te reageren
  27. 991gt3rs zegt

    14 oktober 2015 om 21:37

    Ahh leuk elk artikel over een VW dat niet gerelateerd is aan de dieselgate word er wel weer aan gekoppeld op een kansloze manier. Origineel man!

    Login om te reageren
    • Author zegt

      14 oktober 2015 om 22:19

      Gek hè, dat we verwijzen naar actualiteiten? Ik vind het zelf ook compleet van de pot gerukt.

      Login om te reageren
  28. reistje zegt

    14 oktober 2015 om 21:40

    Hier word ik toch wel hebberig van als Golf 2 (en 1) liefhebber, maar 40k gaat mij ook de pet iets te boven. Maar goed een mooie GTI of GTI 16V staat ook hoog op mijn lijstje.

    Mijn eerste auto was een afgetrapte Golf 2 GTI die ik weg deed met 430.000km+ op de klok maar ik kan alleen maar lovend praten over deze auto. Verder is het bijna een familie ding mijn vader heeft er meerde gehad en mijn moeder, maar ook mijn broer.

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    14 oktober 2015 om 21:48

    Hmm. De leukste Golf II blijft toch de country.

    Login om te reageren
  30. rufctr01 zegt

    14 oktober 2015 om 21:56

    Dit waren nog de leuker Golfjes! Daarna zijn het gewoon grijze muizen gebakjes geworden. Ik vond het geluid van een G-Lader wel erg mooi!

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      14 oktober 2015 om 23:36

      @rufctr01: Idd het geluid was geweldig, daar kan geen turbo tegen op !
      Je had ook erg snel druk, in weze reed het als een turbodiesel motor maar die ook nog een beetje toeren kon maken.

      Voor in de Rallye vond ik de 1H motor in standaard trim te tam, het was niet genoeg voor een Golf met dat gewicht, de aandrijving en de zogenaamde Rallysport Aspiraties.
      Denk nog wel altijd terug aan de mooie tijden en het Golf 2 virus heeft mij nooit meer losgelaten.

      Login om te reageren
  31. tmenges zegt

    14 oktober 2015 om 21:59

    40.000 voor een golfje 2!?? mag dan wel een rally zijn maar dat gaat wel heel ver! Koop ik liever voor veel minder een onverprutste crx ed9 v-tec (Voor zover die nog te vinden zijn)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 oktober 2015 om 23:18

      @tmenges: Daar noem je wat: onverprutste. Hoeveel mooier zou de wereld zijn als degenen die een 10 jaar oude auto rijden zich realiseren dat de wagen alleen z’n waarde behoud als deze onverprutst is. Dus geen 2fast2ridiculous spoiler, geen grotere wielen dan de fabriek monteerde, geen stickers, geen aftermarktet audio. Gewoon niks. Vind nog maar eens een overprutste CRX, Golf II GTI, Calibra of E36 coupe, Audi Cabrio… Standaard prachtig en nog echt geld waard, verprutst kun je ze afschrijven.

      Login om te reageren
  32. Onehp zegt

    14 oktober 2015 om 22:16

    Petjesimago verdient ie dankzij met die karrewielen (te grote velgen)

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      14 oktober 2015 om 23:28

      @Onehp: Wat is hier groot aan ? Is tegenwoordig een normale maat voor een doorsnee gezinsauto.

      Petjes auto is echt zo’n Nederlands woord verzonnen door bekrompen domme Hollanders die alles wat afwijkt van de norm patserig en asociaal vinden. Dat is ook de reden dat Nederland geen echt motorsport land is.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        15 oktober 2015 om 08:01

        @turbobrick:
        Heb je een rally en vraag je 40k, zet er dan originele velgen op, of toch minstens de originele maat. Zo werkt dat doorgaans.

        Waarom te groot? 17″ mag dan normaal zijn vandaag, de totale omtrek was vroeger minder en daarom zit er nu quasi niks van rubber rond die velg => karrewiel, zal zeker niet positief bijdragen aan de rijeigenschappen => zonde op deze zogenaamde klassieker.

        Uiteindelijk slecht mijn bescheiden opinie, petjes stempel komt uit het artikel en de keuze van wielen versterkt dit vind ik.

        PS: Blij dat eindelijk wat artikelen op AB de te grote velgen trend in vraag zetten, deze hoort daar dus bij.

        Login om te reageren
  33. bofkont zegt

    14 oktober 2015 om 23:03

    Ik ken de eigenaar via Facebook , deze wagen is echt maniakaal onderhouden en gerestaureerd. Tja 40k is veel geld maar dit is wel een heel erg unieke wagen.

    Login om te reageren
  34. blaze3027 zegt

    15 oktober 2015 om 07:27

    Wist dat die dingen zeldzaam waren maar voor 40k koop ik wel wat anders mee.
    Blijft een mooi auto
    In Spijkenisse rijdt een mooie witte

    Login om te reageren
  35. 850t5r zegt

    15 oktober 2015 om 08:19

    De petjesgeneratie zit tegenwoordig in een 4/5 dus de Golf 2 kunnen we nu gerudt van zeggen dat het een youngtimer is geworden… Dit exemplaar is z’n geld ook zeker wel waard en een ontzettend tof ding!

    Login om te reageren
  36. biohazardracer zegt

    15 oktober 2015 om 08:52

    Wat mij betreft 1 van de, zo niet de dikste golf ooit gemaakt. Te samen met de eerste serie R32 (golf IV) een hoog hebben gehalte!!+

    Login om te reageren
  37. desjonnies zegt

    15 oktober 2015 om 08:58

    Golf II.
    Je kunt lang lullen, kort lullen of helemaal niet lullen petjes lullen en sjonnie-bak lullen.

    Maarrrrrrr samen met ene Quentin Willson (met dubbel Len ex-Top Gear echte kenner en ex handelaar in klassiekers) ben ik van mening dat de Golf II absoluut in te top tien van allerbest gemaakte auto’s ooit hoort.
    Misschien wel op de eerste plaats in sommige motorisatie-gevallen.
    Ze roestten bijkans niet en waren zeer betrouwbaar, althans ik heb 3 ton kiometer met een 1600 Benzine met 4 + E bak gereden.
    Ik begrijp nochtans @406_v6 opmerking over klote hok, ik had een GL en zelf dat was een kale spijkerbak met afschuwelijk slechte stoelen.
    Maar qua auto, kwaliteit en betrouwbaarheid, roest en rammeltjes, mocht Volkswagen willen dat ze dit niveau vandaag de dag nog hadden !
    Dat durf ik dan weer met droge ogen zo te stellen !

    Login om te reageren
    • turbobrick zegt

      15 oktober 2015 om 20:57

      @desjonnies: Ze roesten niet ? Wat zegt u ?
      Heb een Mk2 gehad en een Mk2 Rallye en allebei hadden zo hun roest plekjes hoor.
      Mk2 heeft zelfs structurele roestplekken die je vaak terug ziet komen en de Rallye ook, vooral de uitbouw dorpels/skirts.

      Nee, geweldige wagens zeer zeker maar een Citroen BX deed het een stuk beter vwb roest preventie.

      Login om te reageren
  38. taxman zegt

    15 oktober 2015 om 10:34

    Getipt voor de volgende New Kids.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North