• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 ps

Auteur: RubenPriest, gepost 8 maart 2017 om 17:34 – 53 Reacties

Afbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 psAfbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 psAfbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 psAfbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 psAfbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 psAfbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 psAfbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 psAfbeelding Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 ps

Die neue Audi RS3 Sportback mit 400 ps
Geef toe: de titel las je met een vieze Duitse stem in je hoofd.

Rood is trendkleur bij Audi en dus staat ook de nieuwe RS3 Sportback in deze kleur op de stand. In plaats van 367 peekaa’s heeft de 2.5 TFSI vijfcilinder 400 trappelende paarden gekregen. Dankzij Quattro gaan de voorbanden geen gekke dingen doen en sprint de hatchback keurig netjes in 4,1 tellen naar de 100 km/u. Slechts 1,2 seconden langzamer dan de Huracán Performante, Aventador S of McLaren 720S, om maar aan te geven hoe krankjorum snel de sprinttijd is.

Vanaf augustus staat de 400 pk sterke RS3 Sportback bij de dealer. Audi accepteert orders vanaf april.

Ook interessant!

  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Mercedes CLA Shooting Brake is de perfecte vakantie-EV!
  • Blijf weg uit de trein. Als je ergens wil komen tenminste
  • Loop maar door. Hier heb jij niks te zoeken
  • Jij raadt nooit welke auto antwoord heeft op al jouw vragen…
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, Autoshows, geneve, geneve-2017, rood, RS3, sportback

Vorig bericht: « Mitsubishi Eclipse Cross: zonsverduisterend lelijk
Volgend bericht: Fatsoenlijke beenruimte voor iedereen met de Escala »

Lees Interacties

Reacties

  1. varln1991 zegt

    8 maart 2017 om 17:38

    Nu met goed werkende remmen?

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      8 maart 2017 om 18:04

      grappenmakert

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        8 maart 2017 om 20:40

        @mzonneveld: zo grappig is dat niet wanneer jij je spaarcenten stuk heb geslagen op een auto die met kunstmatige remingrepen op de weg moet worden gehouden en dan blijken net die remmen dit niet aan te kunnen.

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      8 maart 2017 om 22:05

      @varln1991: keramisch, dus ja!

      Login om te reageren
  2. spotcrew32 zegt

    8 maart 2017 om 17:40

    Rs5 killer

    Login om te reageren
  3. baklava zegt

    8 maart 2017 om 17:42

    Ook te bestellen zonder die mat chromen meuk op de voorbumper en het dak?

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      8 maart 2017 om 17:44

      @baklava: zeker, even een zwart optiekpakketje aanvinken en ze zijn zwart… of aluminium, chroom, wat je maar wilt!

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      8 maart 2017 om 17:45

      @baklava: Ja kost 500,- euro meer voor de extra lak. Blijft wel Audi he!.

      Login om te reageren
      • huracan zegt

        8 maart 2017 om 17:59

        @thomasthomas: dat kost bij elk merk geld

        Login om te reageren
      • st33fie zegt

        8 maart 2017 om 18:08

        @thomasthomas: dat is wel zo priemiejum

        Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    8 maart 2017 om 17:43

    Ideale kar voor mij ..
    Kom ik ook eens op tijd op werk ..

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      8 maart 2017 om 17:45

      @lincoln: wel even blauwe lichtjes in de grille voor het geval er file staat

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 maart 2017 om 17:51

      @lincoln: Eerst even afwachten of de remmerij verbeterd is, anders rijd je op tijd langs je werk ;)

      Login om te reageren
      • Rhyo zegt

        8 maart 2017 om 19:47

        @Edge: op de foto zie je dat ie andere remmen heeft.

        Login om te reageren
  5. pixeltrooper zegt

    8 maart 2017 om 17:44

    Waar staat ps voor?

    Login om te reageren
    • bmwalpina zegt

      8 maart 2017 om 17:46

      @pixeltrooper: is dit een retorische vraag?

      Login om te reageren
      • pixeltrooper zegt

        8 maart 2017 om 17:48

        @bmwalpina: nee auf Deutsch. Maar ik heb t al (Pferdestärke)

        Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    8 maart 2017 om 17:47

    En een vraagprijs van rond de 90.000 euro?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      8 maart 2017 om 18:26

      @rufctr01: Mwah, verwacht 70.000, fractie boven de huidige. Maar aangezien ik CLA45 AMG’s heb gezien van meer dan 85.000 euro en gezien het feit dat zelfs t.o.v. Mercedes-Benz Audi de prijzen van haar opties met een vork schrijft, vrees ik het ergste.

      Login om te reageren
      • boxergt zegt

        9 maart 2017 om 09:12

        @granlusso: ligt eraan welke opties je allemaal aanvinkt ;)

        Login om te reageren
  7. Joerek zegt

    8 maart 2017 om 17:52

    Met ong 23K aan bpm wordt het wel een dure…

    Login om te reageren
  8. shibby zegt

    8 maart 2017 om 17:52

    Hat es auch neue Klingeltone für meinen Handy?

    Login om te reageren
    • snorrie zegt

      9 maart 2017 om 08:15

      @shibby: sms jetzt an fünf mal die drei.

      Login om te reageren
  9. tttijn zegt

    8 maart 2017 om 17:52

    Balen, nu al een verouderd blok in je bijna nieuwe RS3

    Login om te reageren
    • st33fie zegt

      8 maart 2017 om 18:12

      @tttijn: walter röhrl lacht in z’n vuistje

      Login om te reageren
    • prop zegt

      8 maart 2017 om 19:38

      @tttijn:

      Dubbel proest.

      Een compleet doorontwikkeld 5 cyl blok wat welke met deze facelift 25kg lichter is geworden en al bijna 40jr stand houd. Tevens meerdere engine of the year awards binnen heeft gesleept

      Jij moet nog veel leren …

      Login om te reageren
      • tttijn zegt

        8 maart 2017 om 20:12

        @prop: Hm volgens mij is het gewoon het gietijzeren Jetta blok dat in de VS gebruikt wordt dat ze een jaar of 8 geleden zijn gaan doorontwikkelen . Is de upgrade naar aluminium werkelijk de enige aanpassing aan dit blok? Naja jij zal je wel goed ingelezen hebben, succes.

        Login om te reageren
      • kappenou zegt

        8 maart 2017 om 20:20

        @prop: bijna 40 jaar? Dit heeft weinig te maken met de oude 5cil’s. Dit is gewoon een nieuw amerikaans jetta/golf blok

        Login om te reageren
      • rodger zegt

        8 maart 2017 om 22:19

        @prop: denk dat hij het heeft over de in 2016 geleverde RS3’s die nu al een “achterhaald” blok hebben.

        Login om te reageren
        • tttijn zegt

          9 maart 2017 om 22:12

          @rodger: Klopt dat bedoel ik.

          Login om te reageren
  10. vonklausenburg zegt

    8 maart 2017 om 18:00

    Ik begin me met soort 0-100 tijden echt af te vragen wat het bestaansrecht is van een heleboel echt supercars. Natuurlijk koop je een Ferrari, McLaren of Porsche vanwege de beleving en de handeling. Maar waarom moet een hothatch in datzelfde vaarwater komen? Waar gaat de grens liggen? Neem ook de Merc E63s; retesnel, belachelijke snel. Het gaat alsmaar sneller en sneller, terwijl de gemiddelde leaser op de weg vrij steady zit met een tijd van zo’n 9 seconden.

    Het begint gewoon compleet idioot te worden, en het erge is dat hoe bizar ik het ook vind het ergens ook gewoon enorm heerlijk is om te lezen dat tussen alle CO2-geneuzel door ze “normale” auto’s in supercar territorium krijgen.

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      8 maart 2017 om 18:02

      @vonklausenburg: Omdat een sportauto zoals jij ze benoemd wel ff anders de hoek om gaat als zo’n RS3. Daarom zou ik er zo een kopen, naast de beleving.

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        8 maart 2017 om 18:11

        @tttijn: Dat bedoel ik dus. Het is ongelofelijk tof dat ze zoveel kracht en snelheid kunnen realiseren, maar waarvoor nut heeft het direct? Ik zou zelf een auto kiezen die net iets teveel vermogen heeft en natuurlijk stuurt in plaats van allerlei techniek. Categorie van de jaren tachtig hothatches. Wat ze nu doen is tof en eng tegelijk!

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          8 maart 2017 om 18:29

          @vonklausenburg: In die zin rijdt een 911 met 400pk stukken specialer dan een RS6 met 560pk. De cijfers is simpelweg een pk-wedloop.

          Login om te reageren
          • vonklausenburg zegt

            8 maart 2017 om 18:36

            @granlusso: Ik snap die wedloop volkomen: iedereen wil de snelste zijn. Maar deze cijfers zijn compleet krankzinnig geworden. Ik mis de tijd dan 7 seconden al enorm snel was.

            Login om te reageren
            • Rhyo zegt

              8 maart 2017 om 19:53

              @vonklausenburg: begrijp precies wat je bedoelt. En daarbij komt kijken dat de gemiddelde daily driver het uiterste van een RS3 niet haalt, dus geen last heeft van onderstuur. Misschien is het handig om dan niet te kijken naar 0-100 tijden, maar 50-150/200 etc.

              Login om te reageren
      • st33fie zegt

        8 maart 2017 om 18:16

        @tttijn: inderdaad Audi’s gaan tegenwoordig misschien hard maar het zijn onderstuurde varkens

        Login om te reageren
        • tttijn zegt

          8 maart 2017 om 18:34

          @st33fie: Nou ik weet niet of jij zelf wel is in de nieuwe TTRS hebt gereden maar om die nou een onderstuurd varken te noemen gaat me te ver. Vorige RS5 deed het ook niet slecht. En is dat niet net wat je wilt, een klein beetje onderstuur ipv al zwabberend tegen de vanrail knallen of erger t ravijn in?

          Login om te reageren
          • st33fie zegt

            8 maart 2017 om 19:42

            @tttijn: nee daar heb ik niet in gereden .
            Opweg naar het werk al zwabberend rijd ik natuurlijk altijd langs ravijnen ¯\_(ツ)_/¯
            en als ik dan naar beneden kijk zie ik allemaal BMW’s en Mercedessen liggen , want ja die zijn niet onderstuurd.
            Maar als je een topmodel als een “RS” neemt .
            Kies je toch bewust voor sportief en weet je waar je aan begint toch?
            Dan mag je wat verwachten maar dat is mijn bescheiden mening .
            En dat van die BMW M2 oke, zal eens tijd worden dat audi wakker word en ook goed sturende rijders auto’s gaat maken .

            Login om te reageren
        • dijan zegt

          8 maart 2017 om 18:48

          @st33fie: Ja , lees net dat de Audi tt sneller op het circuit is dan een Bmw M2!

          Login om te reageren
    • krauwbak zegt

      8 maart 2017 om 19:04

      @vonklausenburg: cause it can.. over paar jaar gaan ze onder de 0 seconden naar de 100

      Nee serieus binnen een paar jaar gaat elke elektrische proletenbak binnen 5 tellen naar 100

      Login om te reageren
  11. drf76 zegt

    8 maart 2017 om 18:06

    Mooi dat ze ook zoveel aandacht aan de plaatsing besteden dat zelfs alle ventielen naar beneden wijzen d=zodat de tekst “Audi Sport” goed te lezen is op de velgen. Deutsche Gründlichkeit, dat geeft dan wel weer vertrouwen voor de rest van de bouwkwaliteit van de auto. Misschien zelfs voor die zwabberschijven die achter die velgen zitten….

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    8 maart 2017 om 19:35

    Heerlijk die roffelende 5 cilinder, erg tof dit. Dit zou ik graag nog eens kopen als ie een paar jaar oud is

    Login om te reageren
  13. intimrasiert zegt

    8 maart 2017 om 19:42

    Hoe lekker ook, ik zou hem niet durven kopen vanwege diefstalgevaar maar hij is wel opgeknapt door de facelift. Nu afwachten of het onderstuurkarakter ook verbeterd is met de update.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2017 om 19:42

    Tja, dan is een RS4 inderdaad een beetje lullig.

    Login om te reageren
  15. bobroog77 zegt

    8 maart 2017 om 19:48

    Der* neue

    Login om te reageren
  16. prop zegt

    8 maart 2017 om 20:17

    Keramische remmen voor zijn goed zichtbaar

    Login om te reageren
  17. 730ld zegt

    8 maart 2017 om 21:06

    Ik mis een schuifdak

    Login om te reageren
  18. schuimbekje3 zegt

    8 maart 2017 om 21:14

    het is der neue of den neue Audi…
    maarja, voorwiel aangedreven ramkraak auto met onder laboratorium omstandigheden per ongeluk 3 of 4 wiel aandrijving, voor 90% hetzelfde als andere audi’s of vw’s of seatjes of skoda’s…
    met zoveel bpm dat je daar een fox van kunt kopen, en als je de echte uitstoot zou rekenen dubbel zo duur zou zijn..
    wie wil dat nou niet?

    Login om te reageren
    • ernestvdp zegt

      9 maart 2017 om 07:23

      @schuimbekje3: ik weet niet of je het weet maar dit een vierwielaangedreven auto.

      Login om te reageren
  19. g60gti zegt

    8 maart 2017 om 22:22

    Wat een dikke machine!

    Login om te reageren
  20. geecee zegt

    9 maart 2017 om 08:29

    Neusje heeft een hoog i30 gehalte….

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    9 maart 2017 om 13:04

    Klinkt leuk. Hoop dat hij nu ook nog een beetje betaalbaar blijft. Zal niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North