• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS3 Sportback strakker en krachtiger

Auteur: CasperH, gepost 10 februari 2017 om 07:37 – 84 Reacties

Afbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtigerAfbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtigerAfbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtigerAfbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtigerAfbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtigerAfbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtigerAfbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtigerAfbeelding Audi RS3 Sportback strakker en krachtiger

Audi RS3 Sportback 2017
Meer pk’s en een nieuwe snuit: de RS3 Sportback kan weer even mee.

Sinds de introductie van de RS3 Sedan in Parijs, was de RS3 Sportback (rijtest) een beetje het sneue broertje. Net wat trager en net wat minder knap, op het schoolplein kwam hij er niet meer aan te pas. Maar nu is hij terug, na wat plastische chirurgie en een goede workout in de sportschool.

En om met dat laatste te beginnen: voortaan beschikt de RS3 Sportback dankzij de nieuwe 2.5 TFSI vijfcilinder over 400 pk. Dat was 367 pk met het oude blok. Ook is er 480 Nm koppel beschikbaar, vanaf 1700 toeren per minuut. Maak je er op de juiste manier gebruik van dan slinger je jezelf naar 100 kilometer per uur binnen 4,1 seconden. Vervolgens stopt de naald pas bij 280 kilometer per uur, tenzij je vergeet Audi te vragen om de begrenzer van 250 af te halen. Uiteraard beschik je over Quattro vierwielaandrijving en een S-Tronic met zeven verzetten. Audi meldt niet of er verbeterde remmen zijn gemonteerd, alleen dat ze 310 mm schijven hebben verstopt achter alle vier 19 inch wielen en dat er optioneel carbon-keramisch besteld kan worden.

Je kan de nieuwe RS3 Sportback ten opzichte van zijn voorganger herkennen aan de herontworpen “blade” in de voorbumper, iets strakkere lichtunits en een opgefrist interieur. De nieuwe RS3 is leverbaar vanaf augustus 2017, de orderboeken openen officieel in april, dan zullen ook de prijzen bekend gemaakt worden.

Ook interessant!

  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Audi Q3 is PHEV-only in Nederland
  • Kia klopt weer wat extra geld uit je zakken
  • Autoblog Onderzoek: welke rijbewijzen heb jij?
  • Oh mijn hemel. Het wordt weer een ENORME chaos op de weg
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, geneve-2017, RS3, sportback

Vorig bericht: « Extra vleugels en meer, voor je Regera
Volgend bericht: Ghanese president is ruim 200 overheidsauto’s kwijt »

Lees Interacties

Reacties

  1. bitd zegt

    10 februari 2017 om 07:43

    Idd meer info over de remmen ajb!? Goede 0-100 tijd, bizar hoe snel eigenlijk.

    Login om te reageren
  2. 991gts zegt

    10 februari 2017 om 07:55

    4,1… niet normaal.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 februari 2017 om 07:59

      @991gts: Software van de bekende opvoerboeren er in en hij gaat onder de 4sec!!

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    10 februari 2017 om 07:55

    Ik blijf me er maar over verbazen wat de auto’s van tegenwoordig aan snelheden halen. In 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u. In een hatchback.

    Wat zal de tijd zijn van 100 naar 0 km/u? Oh wacht….

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      10 februari 2017 om 08:26

      @viezefreddyw: 4.6 seconden en een setje nieuwe schijven rondom.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        10 februari 2017 om 09:09

        @awesome: Haha +1!

        Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      10 februari 2017 om 13:28

      @viezefreddyw: Idd. Ruim 15 jaar geleden was een E39 M5 met 400 pk V8 de koning van de powersedans. Die wordt nu voorbij gereden door een 5 cilinder Audi A3.

      Login om te reageren
      • riri zegt

        10 februari 2017 om 14:05

        @silverarrow: Duhh, Er is ook een nieuwe generatie in 15 jaar die jou van alle kanten inhaald :)

        Login om te reageren
        • Silverarrow zegt

          10 februari 2017 om 21:27

          @riri: Denk je dat? Ik zie mezelf meer als de McLaren F1 van mijn generatie (geintje he!). Zeker gezien het feit dat de volgende generatie het verschil tussen inhaald en inhaalt niet weet.

          Login om te reageren
      • bmwpowerm5 zegt

        10 februari 2017 om 17:45

        de rs3 heeft het stokje van de e36 coupe overgenomen als je ziet wat voor volk er in zit

        Login om te reageren
        • blo3to3t zegt

          10 februari 2017 om 19:18

          @bmwpowerm5: eigenlijk wel blij om, zo wordt de E36 een mooie klassieker.

          Login om te reageren
  4. baklava zegt

    10 februari 2017 om 07:56

    4,1 sec wauw. 15 jaar geleden waren dat Ferrari/Lamborghini tijden.

    Waarom zulk goedkoop ogende velgen trouwens? Lijkt wel of ze van de Halfords komen.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      10 februari 2017 om 08:00

      @baklava: Ze moeten ergens op besparen..

      Login om te reageren
    • dubcars zegt

      10 februari 2017 om 08:16

      @baklava: Zullen we de standaard optie zijn, Audi heeft vast ook mooier schoeisel in het optieboekje

      Login om te reageren
      • flowdesign zegt

        10 februari 2017 om 10:49

        @dubcars:
        Mierenneukermodus AAN: Schoeisel zijn banden, niet velgen ;)

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          10 februari 2017 om 11:00

          @flowdesign: Velgen zijn dan… Broeken? Of wiel = schoeisel en banden = zool?

          Login om te reageren
        • suzikubelona zegt

          10 februari 2017 om 20:15

          @flowdesign: Velgen klopt ook niet. Het zijn wielen. Mnm-off.

          Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      10 februari 2017 om 11:40

      @baklava: Smaken verschillen. Een gewone simpele 5-spaak kan mij vaak nog het meest bekoren. Toch beter dan die zwart/half zwart gespoten velgen.Dat ziet er pas goedkoop uit.

      Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      10 februari 2017 om 12:32

      @baklava: Dat valt best mee. 14 jaar geleden kwam je al rond de 4.5 met een rs4, met vergelijkbaar vermogen. Een Lancer EVO VIII of Subaru rond 2000, zaten ook al onder de 5 seconden met een handbak en minder vermogen.

      Login om te reageren
  5. ds3thp zegt

    10 februari 2017 om 08:02

    310mm remmen rondom lijkt mij vrij vreemd daar de vorige set volgens mij ruim meer dan 350mm op de vooras was.
    Kan natuurlijk duiden op een nieuwe set remmen, maar lijkt mij vrij stug!

    OT: Dit is toch wel één van de auto’s die ik graag zou willen bezitten! Redelijk ingetogen, mooi interieur, genoeg ruimte en gewoon altijd bruikbare power

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 februari 2017 om 08:40

      @ds3thp: die 1 moet een 7 zijn vermoed ik – 370mm vooraan (en 310 achter?).

      Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        10 februari 2017 om 10:30

        @Onehp: Toen Autoblog over de RS3 sedan schreef hadden ze t over 370mm.

        http://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-audi-rs3-met-booty-91538

        Login om te reageren
  6. focusrs1 zegt

    10 februari 2017 om 08:10

    Veel te duur, wil niet de bocht door en remt voor geen meter… of was dat alleen bij de vorige…

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      10 februari 2017 om 08:27

      @focusrs1: mooi hoe je in 1 comment je eigen verhaal ontkracht. *thumbs up*

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        10 februari 2017 om 09:33

        @awesome: meer hoop op verbetering… interpretatie…

        Login om te reageren
        • vtechlover zegt

          10 februari 2017 om 12:36

          @focusrs1: wilt de bocht niet door? Heeft de rs3 geen stuur dan?

          Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    10 februari 2017 om 08:11

    A! De Audi met ‘pq’ achterlichten. Wie dat ooit goed heeft gekeurd.

    Login om te reageren
    • flowdesign zegt

      10 februari 2017 om 10:52

      @gregorius:
      Smaken verschillen. Vind ze iig mooier en wat moderner ogen dan de vorige achterlichten.

      Maar als ik heel eerlijk ben vind ik heel de A3-lijn eigenlijk out-dated ogen. Tijd voor een echt nieuwe.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 februari 2017 om 13:54

      @gregorius: tja, sexy 69 achterlichten heeft de Giulietta al?

      Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    10 februari 2017 om 08:18

    Bij mij in de wijk heeft iemand een Catalunyarode RS3 Sportback… Wat maakt die auto verschrikkelijk hebberig…

    Login om te reageren
  9. 87sandyd zegt

    10 februari 2017 om 08:18

    Heerlijke auto, wat een geweld!

    Dat interieur blijf ik ook porno vinden. (Geen Paay Porno)

    Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      10 februari 2017 om 12:50

      @87sandyd: leuk voor je man..

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        10 februari 2017 om 15:35

        @vagtroep: Dankjewel, ben er ook erg blij mee. Wat was verder je doel hiermee?

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      10 februari 2017 om 20:14

      @87sandyd: wat is er zo bijzonder aan dat interieur? Ik vind het behoorlijk saai en niet echt bijzonder.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        11 februari 2017 om 17:22

        @rufctr01: Mooi clean en kwalitatief ook van het hoogste niveau. Ik hou van een minimalitisch design.

        Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    10 februari 2017 om 08:30

    Dat zijn serieus rappe tijden. Nu hopen dat alles een beetje heel blijft, dat is niet Audi’s sterkste punt de laatste jaren.

    Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    10 februari 2017 om 08:49

    Heerlijk blok. Maar blijft verder toch een vrij inspiratieloos karretje.

    Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    10 februari 2017 om 08:55

    Kan/wil je ervoor betalen, een heel leuke auto voor 97% van de mensen. Die motor :inlove:
    Zoek je echter regelmatig de zijdelingse gripgrenzen op is er echter leuker 4wd hatch spul. AMG A45 met Dynamic+ en de Focus RS. Of een oudere STI of EVO.

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    10 februari 2017 om 09:01

    Zijn de voorbanden nog steeds breder dan achter?

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      10 februari 2017 om 13:06

      @e34m5touring: Zoals ook bij Bmw ,die dat ook heeft!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 februari 2017 om 13:56

        @dijan: noem er 1. 1 maar.

        Login om te reageren
        • dijan zegt

          10 februari 2017 om 15:32

          @e34m5touring: Ik heb een nieuwe Bmw 320 i coupe gekocht in 2012 ,die had achter bredere banden als voor . Kijk maar in de specificaties.!!!!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            10 februari 2017 om 15:36

            @dijan: LOL! Ben je nou serieus? Achter breder dan voor is nagenoeg altijd bij RWD. Voor breder dan achter niet. Zelfs niet bij fwd.

            Login om te reageren
      • Onehp zegt

        10 februari 2017 om 20:05

        @dijan: beter lezen…

        Login om te reageren
  14. martijndh zegt

    10 februari 2017 om 09:09

    Leuke gezinswagen. Kindjes nooit te laat op school

    Login om te reageren
    • riri zegt

      10 februari 2017 om 14:08

      @martijndh: Jawel want je kan niet meer remmen

      Login om te reageren
  15. soundgarden zegt

    10 februari 2017 om 09:48

    Lelijke velgen zeg… dat kan beter audi.

    Login om te reageren
  16. john4545 zegt

    10 februari 2017 om 09:49

    Uiterlijk doet me beetje denken aan wat Clarkson ooit zei:”This car looks like it wants to shout: LOOK AT ME! LOOK AT ME! IM A BIG BAD CAR!! WROAARR!! and then when you drive it, you think, what is all that fuzz about?”

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 februari 2017 om 12:33

      @john4545: euh, eerder omgekeerd? Jij hebt het over de Civic Type R (al is die sneller op klein circuits dan deze)

      Login om te reageren
      • john4545 zegt

        10 februari 2017 om 17:05

        @onehp: Ja weet ik ook niet meer, het was wel cool. Clarkson is cool

        Login om te reageren
  17. dare2think zegt

    10 februari 2017 om 09:58

    Die motor is natuurlijk wel wat deze auto uniek maakt in de grote VAG soep. In mijn ogen maakt dat hem exclusiever dan nogal wat v6’s.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 februari 2017 om 12:34

      @dare2think: Citroen C5 V6 FTW ;)

      Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    10 februari 2017 om 10:09

    Hebben ze het remsysteem al geüpdate?

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2017 om 10:13

    En toch prefereer ik de sedan. Als het goed is heeft de nieuwe RS3 de remmen van de R8 V10 en zouden daarmee de problemen tot het verleden behoren. Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 februari 2017 om 10:28

      @dutchdriftking:
      Ja, inderdaad.
      Die sedan is gewoon heel geslaagd!
      Zal wel een groot deel van de verkopen van de hatch overnemen denk ik zo.
      Van de gewone A3 zie je ook heel vaak de sedan rondrijden.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      10 februari 2017 om 23:49

      @dutchdriftking: De sedan oogt erg gedrongen, de aflopende neus (ja, ongetwijfeld voor de voetgangers…) maakt het er al helemaal niet beter op.

      Het model heeft op mij hetzelfde effect als de CLA, bij introductie was ik erg positief, maar inmiddels ben ik van mening dat alleen de 2-Serie echt lekker oogt van de kofferbak-C-segmenters.

      Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    10 februari 2017 om 10:41

    Leuk kleurtje.

    Niks meer dan dat

    Login om te reageren
  21. fastforward zegt

    10 februari 2017 om 11:03

    Met zonder remproblemen?

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      10 februari 2017 om 11:44

      @fastforward: Volgens Pon en d’Ieteren zijn er nooit problemen geweest ;-)

      Login om te reageren
  22. thomasthomas zegt

    10 februari 2017 om 11:54

    Niets zeggen over de remschijven . Ze leren het ook niet, speel nu eens open kaart V.A.G en geef het gewoon toe en verbeter ze zo dat er gelijk de beste remmen onder zitten die verkrijgbaar zijn. Dan ben je pas een goed bedrijf.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 februari 2017 om 13:55

      @thomasthomas: dat doet VAG ook wel maar dan heet de auto niet meer Audi RS3 maar Porsche 911.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 februari 2017 om 15:25

      @thomasthomas: of betaal de factuur van de aftermarkets die wel werken…

      Login om te reageren
  23. BaRa zegt

    10 februari 2017 om 12:38

    Intussen al met echte sper en bruikbare gewichtsverdeling? Of is het dan toch enkel de motor die indrukwekkend is?

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      10 februari 2017 om 13:07

      @bara: Ik heb nu de S3 sedan en kan je zeggen;FANTASTISCH. Alles is erg goed en mooi bij Mijn S3 .

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        10 februari 2017 om 17:42

        @dijan: U werkt bij Pon?

        Login om te reageren
        • dijan zegt

          10 februari 2017 om 17:57

          @jasbelle: Neen ,ik werk nergens. Maar kan het niet zo zijn dat mensen erg blij met hun huidige auto zijn? Na diverse merken waaronder Bmw ben ik het meest tevreden met mijn auto.

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            10 februari 2017 om 20:12

            @dijan: tot je met problemen bij Pon komt te staan.
            Maar een echte Audi rijder heeft nooit problemen, hoe slecht ze ook zijn. Want ze denken premium te rijden….?

            Login om te reageren
            • kermit123 zegt

              10 februari 2017 om 21:54

              @rufctr01: beetje jaloers manneke? Blijf jij maar lekker zitten op je fiets??

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                11 februari 2017 om 15:45

                @kermit123: ik ben niet jaloers op een Audi rijder. Gewoon een luxe VW, dus geen reden om daar naar te kijken.

            • dijan zegt

              10 februari 2017 om 22:24

              @rufctr01: Heb jij daar dan ervaring mee?? Ik heb vanaf 2000 diverse vag auto s nieuw gekocht zonder enige problemen. Met Pon eenmaal met een Audi kopen stond er een fout in de configuratie,kreeg van pon een extra van meerprijs van 1255 euro GRATIS! Dus is het niet allemaal kommer en kwel met die firma. Je moe niet alles geloven van de vriend van de buurman. Spreek uit ervaring voordat je onzin vertelt. En wat rij jij zelf voor vervoermiddel?

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                11 februari 2017 om 15:44

                @dijan: een BMW 530D X Drive.

                Hier heb je je klachten:

                http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/28-09-2015/hoog-olieverbruik-tfsi-motor/

                https://www.anwb.nl/experts/juridisch/vraag/cfd0f3d9-ca48-4d64-b310-954b442d6351/volkswagen-importeur-pon-weigert-100-coulance-bij-probleem-met-distributieketting

              • rufctr01 zegt

                11 februari 2017 om 15:47

                @dijan: google het maar eens. Zeker vwb de remmerij, hoog olieverbruik en distibutiekettingen heeft POM zich aardig van de domme weten te houden.

                Oh ja, ik heb een BMW 530D Touring X-Drive.

                Nog vragen??

              • kermit123 zegt

                13 februari 2017 om 20:04

                @rufctr01: ohh zo een bmw met een nep quattro.

      • BaRa zegt

        10 februari 2017 om 22:27

        @dijan: dat jij tevreden bent met je S3 geloof ik meteen. Dat het daarom ook een auto is die ik zelf zou kiezen, betwijfel ik. Sportieve aspiraties zijn voor mij moeilijk te rijmen met de verkeerde layout. Maar bon, dat is mijn insteek, ieder zijn ding.

        Login om te reageren
        • dijan zegt

          10 februari 2017 om 22:38

          @bara: Ik vraag ook aan niemand of hij deze auto ook zou kiezen . Kwestie van smaak en ervaring met een merk. Ik heb in 2012 een nieuwe BMW 320i coupe gekocht. Zoveel problemen mee gehad, olieverbruik erg hoog ,veel hoger als al mijn Vag autos ooit hebben gehad.Na 11 maanden ingeruild bij Audi zonder enig probleem.Ik koop nooit meer een Bmw,Zijn nu alle Bmw s slecht?

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            12 februari 2017 om 12:49

            @dijan: radar heeft er zelfs een aflevering over uitgezonden. En 1 liter op 350km is geen uitzondering bij Audi

            Login om te reageren
            • dijan zegt

              12 februari 2017 om 13:18

              @rufctr01: Zeurkous, man wat ben jij een akelig mannetje ,zoals al meerdere mensen hebben opgemerkt.

              Login om te reageren
  24. ghost zegt

    10 februari 2017 om 13:53

    Deze RS3 in Arablauw en met Carbon keramische remmen wil ik wel. Jammer dat ik ‘slechts’ €60k heb op dit moment. In België was ik er al bijna geweest!

    Login om te reageren
  25. werf76 zegt

    10 februari 2017 om 14:10

    Wat nou zo leuk was en is, is dat het helemaal niet aan de remmen lag. Het lag aan de zogenaamde software matige differentieel wat het Vag had ingebouwd. Hierdoor kregen de remmen veels te veel voor hun kiezen.
    Zit er nu een echte differentieel in of nog steeds een lapmiddel als de software matige?
    Anders kan je de nieuwe remmen ook binnenkort in de prullenbak deponeren.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      11 februari 2017 om 15:25

      @werf76: niet helemaal, dat onder andere maar bovenal aan de software van een regensensor die de remmen droog remt.

      Login om te reageren
  26. sracert zegt

    10 februari 2017 om 17:43

    Het blijft een overdreven onaantrekkelijk hok.

    Login om te reageren
  27. martijn11 zegt

    10 februari 2017 om 19:00

    Ze hadden er wel wat minder goedkoop uitziende velgen onder kunnen gooien

    Login om te reageren
  28. karhengst zegt

    10 februari 2017 om 23:59

    Jammer van het remprobleem, en het niet openlijk toegeven dat hun lapmiddel voor onderstuur een grote faalactie was. Want zeker met die heerlijke 5 cilinder is het toch echt een auto die hebberig maakt. Al betwijfel ik of ik er een M135i (M140i?) voor zou laten staan.

    Login om te reageren
  29. 730ld zegt

    11 februari 2017 om 20:34

    En over 5000 km trillen de remschijven

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North