• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dieselen met de Peugeot RCZ 24h Nürburgring-editie

Auteur: ricardo, gepost 31 maart 2010 om 16:53 – 34 Reacties

Peugeot RCZ 24h Nürburgring
Hee. Een RCZ met stickers! Klopt, maar ook met een getweaked dieselmotortje in het vooronder waarmee Peugeot de strijd aangaat in de 24 uren van de Nürburgring.

Op 15 en 16 mei wordt de “Nordschleife” weer bevolkt door het nodige autogeweld als de jaarlijkse ADAC 24h Rennen Nürburgring weer van start gaat. Niet alleen V12’s zullen aan de startlijn verschijnen, ook racebakken met iets minder cilinderinhoud doen mee.

De RCZ 24h heeft een 2.0L HDI dieseltor aan boord, goed voor bijna 200 pk (147 Kw). Twee modellen van deze race-editie zullen binnenkort meedoen in Duitsland. Eén exemplaar gaat naar een Frans team en de andere zal gereden worden door Duitsers. In aanloop naar de race zal er meer info naar buiten gebracht worden door Peugeot. Foto’s van de RCZ 24h hier beneden.

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

nurburgring, Peugeot, Racing, rcz

Vorig bericht: « Nein! Maybach wordt niet verkocht
Volgend bericht: McLaren’s configurator van de MP4-12C staat online! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laurent zegt

    31 maart 2010 om 16:57

    Zal wel vooruitgaan zo’n 200 dieselpk’s uit een 2l-blok :-o

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      31 maart 2010 om 17:01

      @Laurent:
      zeer zeker, maar vergleken met een R15 TDI weer njet.

      Login om te reageren
  2. jawell zegt

    31 maart 2010 om 16:57

    hatsikidee, weer een snelle Peug

    Login om te reageren
  3. Robbet zegt

    31 maart 2010 om 17:07

    Peug R(adio)C(ontrol)??? ;)

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      31 maart 2010 om 17:16

      @Robbet: lol

      Login om te reageren
  4. Matthijs zegt

    31 maart 2010 om 17:14

    nu nog een rally versie

    Login om te reageren
  5. M-lover zegt

    31 maart 2010 om 17:17

    200pk uit een 2l dieseltje voor op circuit… dan loop je toch ferm achter naar mijn mening. gaat nix worden!

    Login om te reageren
  6. EJS zegt

    31 maart 2010 om 17:18

    Hoop eigenlijk vooral dat dit een voorbode is van een 2.0 hdi met 100pk/liter in straatpeugeots, dat zou best leuk zijn!

    Login om te reageren
  7. W115 zegt

    31 maart 2010 om 17:21

    @M-lover

    Ze rijden meer om de auto te promoten dan voor de prijzen

    Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    31 maart 2010 om 17:37

    … komop! hebben ze niks beters te doen dan mensen in de weg zitten op de nurburgring?

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    31 maart 2010 om 17:39

    Een klasseoverwinning zou kunnen, lijkt me. MG reed in de 60’er jaren ook altijd mee op LeMans met redelijk standaard auto’s, op betrouwbaarheid werd nog vaak gewonnen ook!

    Login om te reageren
  10. Jokkebrok zegt

    31 maart 2010 om 17:42

    1 april??

    Login om te reageren
  11. John zegt

    31 maart 2010 om 17:44

    Een 123d heeft standaard al meer PK’s ter beschikking, zij het met 2 turbo’s.

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      1 april 2010 om 08:40

      @John: en toch zal die het hiervan waarschijnlijk verliezen, zij het in een dragrace, of op een circuit, je hebt ook nog zoiets als gewicht.

      Login om te reageren
  12. Edge zegt

    31 maart 2010 om 18:10

    Damn, en wéér stoor ik me aan die dubbele uitlaat links. Ze hadden beter één pijpje links en één pijpje rechts kunnen doen, dat had een stuk beter uitgezien.

    Login om te reageren
  13. Fortuna zegt

    31 maart 2010 om 18:24

    Wat veel meer van belang is, is het koppel. Dat en het feit dat het een oliestoker is, dus weinig naar de Zapfsäule moet, kan maken dat het resultaat in zijn klasse wel eens dik meevalt.

    Login om te reageren
  14. super458 zegt

    31 maart 2010 om 18:27

    Als peugeot die 508 hetzelfde maakt als de 5 bah peugeot, dan krijg ik nachtmerries elke dag als ik er naar kijk. Deze is dus denk ik de laatste mooie peugeot…

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      31 maart 2010 om 18:51

      @super458:

      Volgens de meeste mensen hier is het anders net andersom hoor ;-) Alles wat na de 406 Coupe kwam is _yuk_ (op de 407 na wat mij persoonlijk betreft, overigens…)

      Login om te reageren
  15. Freude_am_Fahren zegt

    31 maart 2010 om 19:32

    Vraagje voor de aerodynamica experten onder jullie:
    Een dikke spoiler met voorwielaandrijving, is dat wel nuttig?
    (Hij drukt toch de achterkant naar beneden en dat dient bie FWD toch voor niets, niet?)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      31 maart 2010 om 19:35

      @Freude_am_Fahren:

      Ook bij fwd is het erg prettig als de achterkant de voorkant gewoon volgt in de bochten hoor, en het zorgt ook voor stabiliteit op hogesnelheden;)

      Login om te reageren
    • kutkip zegt

      31 maart 2010 om 19:40

      @Freude_am_Fahren:
      jazeker, de achterbanden hebben immers ook grip nodig, tractie is iets anders. Stel dat je met 200 de bocht om wilt gaan, dan is tractie geen probleem omdat je niet versnelt, grip des te meer om in de bocht te blijven.

      Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    31 maart 2010 om 19:41

    Ja leuk… Maar ik vind 200 pk nu niet zo heel veel om met zo’n race mee te doen… Maarja die wagen zal waarschijnlijk wel niet zo veel wegen, dus hij zal nog redelijk meekunnen…

    Login om te reageren
  17. Freude_am_Fahren zegt

    1 april 2010 om 07:44

    @EJS & kutkip:
    Ik dacht al zoiets, maar ik wis het niet zeker. In ieder geval, thx.

    Login om te reageren
  18. Onehp zegt

    1 april 2010 om 09:53

    Verbruik is net zo belangrijk tijdens zo een 24h. 200pk is wel niet veel, een BMW 120d Cup heeft er >240pk… (alsook menig straat 123d)

    Login om te reageren
  19. Sorcerer zegt

    1 april 2010 om 10:52

    200pk ….. Kom eens een keer met een krachtige motor, Peugeot! Peugeot heeft nauwelijks modellen die 0-100 in minder dan 10 seconden doen. Idem geldt trouwens voor alle Franse merken. Iets meer pit mag best. Leen desnoods nog eens een motortje van BMW ofzo…

    Login om te reageren
  20. Rolf zegt

    1 april 2010 om 13:44

    Sportief karretje voor de dames… dom ding.

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    1 april 2010 om 14:24

    Een RCZ die mee doet? Das eigenlijk best gaaf… Wel jammer dat het een diesel is, maar wel gaaf!

    Login om te reageren
  22. Dino-Ferrari zegt

    1 april 2010 om 16:33

    mogen ze er wel andere velgen onder zetten:P

    Login om te reageren
  23. Freude_am_Fahren zegt

    1 april 2010 om 16:35

    Vind hem persoonlijk maar lelijk.
    Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, maar volgens mij wordt het niets…
    En ook nog, een raceauto met FWD (ik weet dat het kan (bv, Focus RS) maar voor op circuit zou ik toch voor iets anders gaan.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      2 april 2010 om 13:25

      @Freude_am_Fahren: Jij en ik, en vele anderen, zouden uiteraard voor RWD gaan, maar daar heeft Peugeot natuurlijk weinig keuze in hé… En dan nog, er rijden wel meer FWD op circuit rond, en die gaan niet allemaal heel erg slecht ;)

      Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    1 april 2010 om 22:07

    Ik vind hem sexy…

    Login om te reageren
  25. PeugeotGTI zegt

    2 april 2010 om 17:39

    Ik blijf het een schitterende auto vinden

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    25 april 2010 om 15:52

    net zo,n ding in het echt gezien ..
    een zwarte in Noordwijk ..

    ongelooflijk bizar gaaf/stoer apparaat ..

    Login om te reageren
  27. 2good4you zegt

    1 augustus 2010 om 15:04

    prachtige wagen ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North