• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!

Auteur: Author, gepost 11 augustus 2017 om 22:03 – 50 Reacties

Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!Afbeelding Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!

Dit beest van 390 kilo heeft ruim 200 pk!
Móet haast wel goddelijk rijden.

Dus je overweegt de aanschaf van een rappe 911 of een Lotus Exige om nu en dan een trackday mee te pikken? Wacht nog even met het zetten van je handtekening, want dit apparaat is mogelijk nog gaver. Het is een Griiip G1. Zegt je waarschijnlijk niks, maar het is genoeg om te weten dat de G1 wordt aangedreven door de 1.000 cc V4 uit een Aprilia RSV4.

Het blok levert iets meer dan 200 pk’s en is voor zover we hebben kunnen achterhalen standaard. Met volle tank en alle andere vloeistoffen aan boord weegt de Griiip G1 slechts 390 kilogram. Reken maar dat dat vooruit én de hoek om wil als een malle.

De G1 doet mee aan de behoorlijk rappe Formula X-klasse, waarin de auto meteen z’n debuutrace winnend afsloot. Je kunt er in Italië eentje kopen voor slechts 52.900 euro. Valt best mee, toch? Jammer alleen dat ‘ie niet straatlegaal is.

Dank aan @mrhyde voor het tippen!

Ook interessant!

  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!
  • zevenzitter met 390 pk
    Zevenzitter met 390 pk heeft 21" wielen
  • Video: motormuizen bepalen de regels
  • Video: ook motorrijders mogen wel opletten

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

aprilia, motoren, Racing

Vorig bericht: « Hoe je wordt afgezet bij het afkopen van je leasecontract
Volgend bericht: Koop deze 458 met een geweldig kleurtje »

Lees Interacties

Reacties

  1. basvspr zegt

    11 augustus 2017 om 22:13

    Wel jammer dat het blok van een RSV4 nogal eens last van ziektes heeft. Echter, als ie gaat dan gáát ie ?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      11 augustus 2017 om 22:29

      @basvspr: ik denk dat dit inherent is aan de (haast belachelijke) hoeveelheid pk’s die er uit die 1000cc worden geperst. Dat vraagt gewoon op gezette tijden om een blokrevisie.

      Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        11 augustus 2017 om 23:21

        @RRRobert: Mwah dat betwijfel ik. Dacht jij dat eigenaren van RSV Mille’s/Panigales/R1’s/ZX10R’s/etc. zitten te wachten op een revisie om de <50k km?

        Login om te reageren
        • fernie zegt

          12 augustus 2017 om 08:15

          @silverarrow: als je continue raced dan wel ja! De gemiddelde Rossi op de Nederlandse snelweg rijdt niet continue hoog in de toeren en volgas zoals circuitrijders dat doen. Denken ze misschien maar dat is een ander verhaal:).

          Login om te reageren
          • Silverarrow zegt

            12 augustus 2017 om 10:00

            @fernie: Het zal je denk ik verbazen hoeveel van die motoren zuiver als circuitspeeltjes gebruikt worden. Trackdays zijn niet alleen voorbehouden aan auto’s…

            Login om te reageren
        • Robert zegt

          12 augustus 2017 om 08:42

          @silverarrow: ik zal je nog sterker vertellen, een maat van me had ooit een Aprilia RS250 race replica. Hij deed wat je met zo’n machine moest doen: veel en flink op z’n staart trappen. Na goed 15.000 km (nee, geen nulletje vergeten) was hij al toe aan een blokrevisie!

          Login om te reageren
          • apriliarsv zegt

            12 augustus 2017 om 09:27

            @RRRobert: dat is heel gebruikelijk voor een tweetakt

            Login om te reageren
            • Silverarrow zegt

              12 augustus 2017 om 09:58

              @apriliarsv: Lol, precies.

              Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            12 augustus 2017 om 09:35

            @RRRobert: 15k km is bijzonder netjes voor een tweetakt die is afgeragd hoor…

            Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        12 augustus 2017 om 09:58

        @RRRobert: valt wel mee want het is verdeeld over 4 cilinders zou een ander verhaal zijn als het op 2 of 3 cilinders was

        Login om te reageren
    • apriliarsv zegt

      12 augustus 2017 om 00:37

      @basvspr: dat was alleen het introductiemodel

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        12 augustus 2017 om 08:51

        @apriliarsv: inderdaad, de latere zijn nagenoeg probleemloos

        Login om te reageren
  2. jaspervdwinden zegt

    11 augustus 2017 om 22:14

    Zou hij ook zo klinken als een RSV?

    Login om te reageren
    • luittinke zegt

      11 augustus 2017 om 22:52

      @jaspervdwinden: Nee, helaas. Maar het V4 geluid is ook zeker niet verkeerd

      https://youtu.be/zUArm27q56A

      Login om te reageren
      • phdg zegt

        11 augustus 2017 om 23:58

        @luittinke: Oooo Toch wel!!
        https://youtu.be/mXew2GS2bA0

        Login om te reageren
        • suheyl zegt

          12 augustus 2017 om 01:50

          @phdg: euh nee… de RSV, een dikke twin, klinkt veel beter dan de RSV4. Net zoals de VTR veel bruter klinkt dan de VFR, en net zoals de Panigale veel beter zal blijven klinken dan de opvolger met V4

          Login om te reageren
          • timt zegt

            12 augustus 2017 om 08:45

            @suheyl: Ehh jongens? AUTOblog?

            Login om te reageren
            • suheyl zegt

              12 augustus 2017 om 17:32

              @timt: euh, blok van een motor van hangt in deze auto….

              Login om te reageren
  3. valluik zegt

    11 augustus 2017 om 22:21

    Best betaalbaar! Kun je nog eens wat verkeerd doen, relatief betaalbaar

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    11 augustus 2017 om 22:34

    Phhhfff .. man ..
    10 11 12 duizend toeren maakt zo een ding ..
    Met een knalpotje van aluminiumfolie .

    Denk dat je het na 5 minuten spuugzat bent en een carrière als psychopatische seriemoordenaar gaat beginnen ..

    Login om te reageren
  5. drf76 zegt

    11 augustus 2017 om 22:35

    En nog een keer hetzelfde bedrag uitgeven om mijn lijf in die cockpit te krijgen…. Pffff.

    Login om te reageren
  6. Dizono zegt

    11 augustus 2017 om 22:35

    Tja, voor minder dan de helft koop je ook een voertuig met een Aprilia V4, die ruim 200 pk levert, maar dan op minder dan 200 kilo en met het correcte aantal wielen om échte lol te hebben.

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      11 augustus 2017 om 22:52

      @dizono: precies ! Amen.

      Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      11 augustus 2017 om 22:55

      @dizono: Correcte aantal wielen? We zitten op Autoblog hoor!

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        11 augustus 2017 om 23:41

        @mzonneveld: ahh, maken ze tegenwoordig misplaatste reacties geel? Dan ben ik (op het moment van schrijven inderdaad de enige die het niet snapt ..

        Login om te reageren
        • edjehaze zegt

          12 augustus 2017 om 00:56

          @dizono: hahahha, nice.

          Login om te reageren
        • basbasbas zegt

          12 augustus 2017 om 01:31

          @dizono: rustig, rustig;)

          Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      12 augustus 2017 om 01:43

      @dizono: spijkers en koppen!

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      12 augustus 2017 om 07:24

      @dizono: ik ben misschien een beetje biased, maar een standaard Ariel atom 3.5R weegt 560kg en heeft 370pk. Met een betrouwbaar Honda blok en semi slicks is dat ook niet moeilijk om superbikes op circuit achter te laten.

      Login om te reageren
      • veppiale zegt

        12 augustus 2017 om 09:11

        @woudloper: een betrouwbaar Honda blok ?

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          12 augustus 2017 om 09:46

          @veppiale: met dat vermogen ook onbetrouwbaar.

          Login om te reageren
        • ablogjunk zegt

          12 augustus 2017 om 09:49

          @veppiale: ook wel pleonasme…

          Login om te reageren
        • nasty zegt

          12 augustus 2017 om 10:02

          @veppiale: u woont onder een steen of komt pas kijken in de autowereld.

          De benzinemotoren behoren tot de meest betrouwbare ter wereld. Bij de diesel hebben ze in het begin wat probleempjes gehad (2008-) maar i-dtec is tegenwoordig ook erg betrouwbaar

          Login om te reageren
          • veppiale zegt

            12 augustus 2017 om 10:50

            @nasty: geen één van de twee… ik kijk gewoon de F1 en rij wekelijks met de motor op circuit en wekelijks sneuvelen er CBR blokjes.

            Login om te reageren
            • ablogjunk zegt

              12 augustus 2017 om 12:00

              @veppiale: Het gaat hier niet om de betrouwbaarheid van een fietsblok icm circuitgebruik. Het gaat hier om de motoren die in de atom worden gebruikt (K20).

              Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    11 augustus 2017 om 22:38

    Een ultiem.stukje speelgoed

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    11 augustus 2017 om 22:49

    Vraag me dan af waar je meer plezier van hebt voor die prijs: een straatlegale 2-zitter als een Caterham 620R met 310pk en 500kg of dit.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      12 augustus 2017 om 01:44

      @janjansen: de caterham, 100%!

      Login om te reageren
    • zelfbenoemdingenieur zegt

      12 augustus 2017 om 14:29

      @janjansen: De fiets waar dit motorblok vandaan komt.

      Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    11 augustus 2017 om 22:50

    Super gaaf trackdayspeeltje

    Login om te reageren
  10. dampu020 zegt

    12 augustus 2017 om 00:49

    Griiip maar toch gleden ze over de iiiiiiiiiiiiiii

    Login om te reageren
  11. redneckdarian zegt

    12 augustus 2017 om 07:31

    Wanneer kunnen we de rijtest verwachten?

    Login om te reageren
  12. tborre zegt

    12 augustus 2017 om 07:51

    Dan kies ik toch nog steeds voor men formule vee… die gaat ook als een malle en dat voor een fractie van de prijs…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      12 augustus 2017 om 09:23

      @tborre: dat is inderdaad een fantastische raceklasse. Heb je jouw auto ook zelf gebouwd?
      Dan ken je vast ook dit YouTube kanaal:
      https://youtu.be/G8IQ0uezoAg
      Zo niet, dan is het mooi voor deze regenachtige dag.

      Login om te reageren
      • tborre zegt

        12 augustus 2017 om 10:20

        @janjansen: het prototype van de hvb formule vee (Nederlandse vee waar oa ben pon mee heeft gereden…). Super speelgoed dat nog eens goed rijden….

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          13 augustus 2017 om 20:59

          @tborre: heb even gegoocheld,
          Is dit jouw bolide?
          http://www.hvbracingcars.com/formule_vee
          Erg mooie historie!

          Login om te reageren
          • tborre zegt

            14 augustus 2017 om 09:34

            @janjansen: http://www.hvbracingcars.com/hvb_fv__1

            Dat is mijn speeltje …(of toch 1 van ;))

            Login om te reageren
  13. alcantara zegt

    12 augustus 2017 om 09:06

    Aub een rijtest graag met Wouter in zijn witte Aprilia jack.

    Login om te reageren
  14. maxie zegt

    12 augustus 2017 om 22:57

    Een rsv4 weegt maar 200 kilo en zal dus sneller optrekken

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      13 augustus 2017 om 08:34

      @maxie: die auto heeft 2 banden meer. Dus veel meer grip en heeft veel meer downforce. Optrekken kan ie sneler doen, maar het remmen en sturen doet de auto sneller

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North