• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit heeft TechArt met de 992 Turbo (S) gedaan

Auteur: RubenPriest, gepost 20 oktober 2020 om 10:59 – 22 Reacties

Dit heeft TechArt met de 992 Turbo (S) gedaan

Een auto die qua vermogen niets tekort komt is de Porsche 911 992 Turbo S, al denken ze daar bij TechArt heel anders over.

De Porsche 992 Turbo S is het meest krankzinnige Turbo-kanon tot op heden. In minder dan drie seconden weet het beest naar 100 te accelereren, om vervolgens vrolijk door te knallen naar snelheden boven de 200 en 300 km/u. Een geblazen zescilinder boxermotor met 650 pk is verantwoordelijk voor deze pret. TechArt gaat nog een stapje verder met de introductie van de 992 Turbo (S).

Voor zowel de Turbo als de Turbo S heeft de tuner een pakketje bedacht. Je kunt zowel het uiterlijk als het interieur personaliseren. In januari 2021 introduceert TechArt een aantal aerodynamische goodies voor de Turbo. Dat betekent een nieuwe voorspoiler, zijskirts, dakspoiler en nieuwe luchtinlaten. Net als een nieuw uitlaatsysteem. De tuning is voor TechArt begrippen subtiel en zeker niet over de top. Verder krijg je een aangepaste ophanging dat naar eigen smaak afgesteld kan worden. De verlaging varieert van 15 mm tot maximaal 40 mm.

TechArt heeft ook nog 60 pk weten te peuteren uit de boxermotor. De TechArt 992 Turbo S is daardoor goed voor maar liefst 710 pk en 900 Nm koppel. De tuning is gekoppeld aan de Wet-modus in de 911. De auto schroeft het vermogen automatisch een tandje terug om glijpartijen op het natte te voorkomen. De tuning snoept 0,1 van de acceleratie naar 100, wat nu in 2,6 seconde is gedaan. 0-200 km/u weet de TechArt 992 Turbo S in slechts 8,1 seconden te voltooien. De 300 wordt vanuit stilstand in 21,8 seconden aangetikt. De topsnelheid ligt op 330 km/u.

De tuner heeft niet bekendgemaakt wat al dit moois moet gaan kosten.

Ook interessant!

  • Porsche 992 TechArt
    Porsche 992 TechArt rijtest: alternatief op de GT3
  • Gulf 992 Turbo S is om te smullen
  • Dit kost het om je Porsche 992 Turbo S in carbon te dopen
    Dit kost het om je Porsche 992 Turbo S in carbon te dopen
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

992, Porsche, techart, tuning, turbo, turbo-s, Video

Vorig bericht: « Politieachtervolging Golf GTI op de A4 (240 km/u)
Volgend bericht: Rapper Boef wederom veroordeeld voor 300 km/u in een RS6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    20 oktober 2020 om 11:35

    Een zeer bescheiden stage 1. Ik vermoed dat dit jaar er nog een tuner met meer dan 800pk komt.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      20 oktober 2020 om 11:59

      Volgend jaar een Ruf op basis van deze 992.
      Met de Mezger uit de 997, een handbak uiteraard en een fraaie achterbumper met 2×2 uitlaatpijpen.
      Zoals het heurt.
      Mogelijk kunnen ze de achterlichtunits van de 991.2 ook nog monteren – nice.

      Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        20 oktober 2020 om 12:22

        @hotze: Dat ga je ook kopen dan?

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          20 oktober 2020 om 12:46

          Haha, in m’n dromen… Een half miljoen ben je zo kwijt voor een Ruf.

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            20 oktober 2020 om 21:59

            @hotze: nou…kijk eens wat ik gevonden heb voor je!

            Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

            https://www.autoscout24.nl/aanbod/ruf-gt-997-3-rs-ruf-4-0-unikat-allrad-benzine-zwart-2f285229-3c06-4e64-a764-a29d85fca5f3?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

            Verkoopprijs: € 88.900,-
            Kilometerstand: 73.000 km
            Bouwjaar: 06/2006

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              20 oktober 2020 om 22:24

              Haha, dank voor de tip!
              Maar spaar nog even door voor een nieuwe ?

              Login om te reageren
      • tortuga zegt

        20 oktober 2020 om 12:26

        @hotze: neem dan gewoon een 991.2 met snufjes van Ruf, anders gaat het nog wat duur uitlopen zo

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          20 oktober 2020 om 12:48

          Is misschien de betere optie inderdaad.
          Ze adverteren nog met het 991.2 model, dus het zou kunnen.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        21 oktober 2020 om 17:10

        @hotze: het moet gezegd worden, je hebt smaak. In welke kleur wens je hem?

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          21 oktober 2020 om 20:58

          Steengrijs, dat is met een beige-achtige tint in het grijs. Met de platina magnesium wielen en carbonkeramische remmen om het af te maken.
          En niet te vergeten een open dakje zodat het gejank van de motor lekker door merg en been giert.

          Login om te reageren
  2. breakingpoint zegt

    20 oktober 2020 om 11:50

    Als je net een Aventador SVJ en een 812 Superfast te kakken gezet hebt in een sprintje, en je vindt dat het nog niet welletjes was.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 oktober 2020 om 13:21

      Tot de 100 ja. Daarboven is de 812 sneller dan deze Techart.

      Login om te reageren
      • throduss zegt

        20 oktober 2020 om 13:48

        https://www.youtube.com/watch?v=RurHZGQtbmg

        Nope…. Zelfs de langzaamste

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 oktober 2020 om 13:56

          Oh das apart. Volgens de cijfertjes op papier zou de 812 sneller moeten zijn dan de Porsche. Het is echter niet de eerste keer dat Porsche nogal conservatief is met cijfertjes ;)

          Login om te reageren
          • breakingpoint zegt

            20 oktober 2020 om 15:07

            Beeldmateriaal genoeg, cijfertjes op papier zijn niet alles ;)

            Login om te reageren
          • Turbo S zegt

            20 oktober 2020 om 17:17

            @berlinetta: porsche paardjes zijn sterker dan andere paardjes.

            Login om te reageren
            • DaveB zegt

              21 oktober 2020 om 17:59

              @mercedesbenze350cdi: raar eigenlijk. Enig idee hoe dat kan?.

              Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    20 oktober 2020 om 12:28

    Een heerlijk subtiele aanpassing. Ben nog steeds opzoek naar het dakspoilertje op de foto’s

    Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    20 oktober 2020 om 12:39

    Kudos….de TechArt Pro’s zijn ontwaakt uit hun zomerslaap. Ze hebben het wel (voorlopig) bescheiden gehouden met deze Turbo (S).

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    20 oktober 2020 om 18:29

    In Zwitserland erg populair, Zenith (grote Ferrari dealer) heeft bijna altijd wel een paar TechArt’s staan.

    Login om te reageren
  6. mwti zegt

    21 oktober 2020 om 07:38

    Hoe wil je iets mooier maken wat al mooi is? Niet. De velgen zijn lelijk en de bodykit zie ik er niet vanaf.

    Login om te reageren
  7. E550 zegt

    21 oktober 2020 om 11:26

    Ik vind die uithalen dus niks. De quad pipes, volgens mij als optie beschrijfbaar, is een must.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North