• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 992 TechArt rijtest: alternatief op de GT3

Auteur: RubenPriest, gepost 27 december 2021 om 16:00 – 9 Reacties

Porsche 992 TechArt

Je kunt natuurlijk binnen het gamma van Porsche shoppen met het samenstellen van een 911 992. Maar wat als je eens buiten de deur kijkt?

Het gamma van de 911 is enorm. Van coupé tot cabriolet en van achterwielaandrijving tot vierwielaandrijving. En dan zijn er nog allerlei varianten tussenin. Kortom, voor ieder wat wils en een variant die bij je past. Maar het is ook wel voorspelbaar kom alles binnen Porsche te doen. Zeker als je vrienden of kennissen er ook al eentje hebben. Je kunt dan overwegen om eens bij TechArt te gaan shoppen, waar deze Porsche 992 een mooi voorbeeld van is.

De wijzigingen aan de 911 zijn subtiel, doch zichtbaar. Andere velgen, zijskirts, diffuser, uitgeschreven TechArt op de achterkant in plaats van Porsche. En vergeet ook zeker niet het lekkere Akrapovic uitlaatsysteem met zwarte eindstukken. Zomaar een aantal voorbeelden van aanpassingen die zijn uitgevoerd op deze specifieke 992 Carrera S. Het laat de Porsche net even wat anders dan rest smoelen. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, dus uiteindelijk is het aan jezelf wat je wel of niet mooi vindt.

Porsche 992 TechArt

  • Porsche 992 TechArt
  • Porsche 992 TechArt
  • Porsche 992 TechArt

Op motorisch vlak kan er ook het één en ander gekieteld worden. Standaard beschikt een 911 Carrera S over 450 pk en 530 Nm koppel. TechArt maakt daar met alle liefde 510 pk en 610 Nm koppel van. Dan evenaar je de GT3 in pk’s, maar heb je veel meer koppel door turbo’s.

Het prijsgat tussen een Carrera S en een GTS is iets meer dan 20 mille. Van dat bedrag kun je ook bij TechArt ruimschoots shoppen. De vraag is, kies je voor de bekende weg met een GTS of kies je voor wat anders met deze tuning. Wouter durft zelfs te stellen dat het misschien wel een alternatief op de GT3 kan zijn. Check de video waarom.

Ook interessant!

  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video
  • Porsche 992 GT3 Touring rijtest
    Porsche 992 GT3 Touring rijtest
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • AB-lezer showt zijn Porsche 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

992, Porsche, techart, tuning, Video

Vorig bericht: « Ook bestelwagens zijn goud geld waard tegenwoordig
Volgend bericht: F1-teambazen vinden Max beter dan Lewis »

Lees Interacties

Reacties

  1. MaartenD zegt

    27 december 2021 om 16:15

    Eerder een alternatief voor de GT3 touring, maar dan zou ik altijd nog gaan voor de Touring

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    27 december 2021 om 16:40

    Ik vind vooral de velgen wel geinig. Volledig zilver zouden ze natuurlijk wel van opknappen, maar dan kon het wel eens een hele dikke set zijn.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      27 december 2021 om 17:54

      Doen mij denken aan de hackmessers op de 944. Alleen ding is wel dat Porsche zelf ook alleen maar goede opties heeft qua velgen voor de Carrera en Carrera S.

      Login om te reageren
  3. g60gti zegt

    27 december 2021 om 17:46

    Techart wat een rommel, opzetdelen die gekit worden en dat soort toestanden. Nee ik sla over

    Login om te reageren
  4. tinnemans zegt

    27 december 2021 om 18:06

    Ik kijk eigenlijk alleen maar naar de basisvorm van auto’s en alleen als er een echt grote strijkplank achterop zit, kan ik 911’s van elkaar onderscheiden. En op kleur natuurlijk. Maar of een andere 911 ook van die ventilatiegleuven naar de voorwielen heeft, of wat voor velgen er op een standaard 911 zitten, ik zou het echt niet weten.
    Ik ben dus ook echt niet geschikt als autospotter.

    Login om te reageren
  5. slickrick zegt

    27 december 2021 om 18:33

    Qua restwaarde is een originele GTS veel interessanter

    Login om te reageren
  6. ghini zegt

    27 december 2021 om 21:05

    Pff dat zwarte lipje / spoilertje, ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
  7. RobTWo zegt

    28 december 2021 om 10:07

    Quote: “….van achterwielaandrijving tot vierwielaandrijving. En dan zijn er nog allerlei varianten tussenin.”
    Ik begrijp dat er ook versies zijn met driewielaandrijving?

    Login om te reageren
  8. Benny_Weisz zegt

    28 december 2021 om 21:12

    Waarom zou je in vredesnaam een ducktail spoilertje monteren op een actieve spoiler???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North