Je kunt natuurlijk binnen het gamma van Porsche shoppen met het samenstellen van een 911 992. Maar wat als je eens buiten de deur kijkt?
Het gamma van de 911 is enorm. Van coupé tot cabriolet en van achterwielaandrijving tot vierwielaandrijving. En dan zijn er nog allerlei varianten tussenin. Kortom, voor ieder wat wils en een variant die bij je past. Maar het is ook wel voorspelbaar kom alles binnen Porsche te doen. Zeker als je vrienden of kennissen er ook al eentje hebben. Je kunt dan overwegen om eens bij TechArt te gaan shoppen, waar deze Porsche 992 een mooi voorbeeld van is.
De wijzigingen aan de 911 zijn subtiel, doch zichtbaar. Andere velgen, zijskirts, diffuser, uitgeschreven TechArt op de achterkant in plaats van Porsche. En vergeet ook zeker niet het lekkere Akrapovic uitlaatsysteem met zwarte eindstukken. Zomaar een aantal voorbeelden van aanpassingen die zijn uitgevoerd op deze specifieke 992 Carrera S. Het laat de Porsche net even wat anders dan rest smoelen. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, dus uiteindelijk is het aan jezelf wat je wel of niet mooi vindt.
Porsche 992 TechArt
Op motorisch vlak kan er ook het één en ander gekieteld worden. Standaard beschikt een 911 Carrera S over 450 pk en 530 Nm koppel. TechArt maakt daar met alle liefde 510 pk en 610 Nm koppel van. Dan evenaar je de GT3 in pk’s, maar heb je veel meer koppel door turbo’s.
Het prijsgat tussen een Carrera S en een GTS is iets meer dan 20 mille. Van dat bedrag kun je ook bij TechArt ruimschoots shoppen. De vraag is, kies je voor de bekende weg met een GTS of kies je voor wat anders met deze tuning. Wouter durft zelfs te stellen dat het misschien wel een alternatief op de GT3 kan zijn. Check de video waarom.
MaartenD zegt
Eerder een alternatief voor de GT3 touring, maar dan zou ik altijd nog gaan voor de Touring
Dutchdriftking zegt
Ik vind vooral de velgen wel geinig. Volledig zilver zouden ze natuurlijk wel van opknappen, maar dan kon het wel eens een hele dikke set zijn.
jaapiyo zegt
Doen mij denken aan de hackmessers op de 944. Alleen ding is wel dat Porsche zelf ook alleen maar goede opties heeft qua velgen voor de Carrera en Carrera S.
g60gti zegt
Techart wat een rommel, opzetdelen die gekit worden en dat soort toestanden. Nee ik sla over
tinnemans zegt
Ik kijk eigenlijk alleen maar naar de basisvorm van auto’s en alleen als er een echt grote strijkplank achterop zit, kan ik 911’s van elkaar onderscheiden. En op kleur natuurlijk. Maar of een andere 911 ook van die ventilatiegleuven naar de voorwielen heeft, of wat voor velgen er op een standaard 911 zitten, ik zou het echt niet weten.
Ik ben dus ook echt niet geschikt als autospotter.
slickrick zegt
Qua restwaarde is een originele GTS veel interessanter
ghini zegt
Pff dat zwarte lipje / spoilertje, ziet er echt niet uit.
RobTWo zegt
Quote: “….van achterwielaandrijving tot vierwielaandrijving. En dan zijn er nog allerlei varianten tussenin.”
Ik begrijp dat er ook versies zijn met driewielaandrijving?
Benny_Weisz zegt
Waarom zou je in vredesnaam een ducktail spoilertje monteren op een actieve spoiler???