• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Aston Martin Rapide S

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 januari 2013 om 07:41 – 57 Reacties

Afbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide SAfbeelding Dit is de Aston Martin Rapide S

Aston Martin Rapide S
Met de kater van het 100-jarige feestje nog in het hoofd presenteert Aston Martin de nieuwe topvariant van de Rapide, de S. De cosmetische aanpassingen mochten we al aanschouwen, maar de grootste vernieuwing zit hem in de specs.

More power, more beauty, same soul, dat is het credo van de nieuwe GT-gigant uit Gaywood. Met 558 pk steekt hij in één vloeiende beweging zowel de Panamera Turbo als de Turbo S voorbij. Niet onbelangrijk op markten waar het essentieel is de ‘grootste’ te hebben, en een flinke oppepper ten opzichte van de 476 pk uit de ‘oude’ Rapide bovendien. Qua koppel loopt Aston Martin tegen de beperkingen van de atmosferische motor aan, dit stijgt van 600 naar 620 Nm.

De sprint naar de 100 duikt met 4,9 seconden onder de vijf tellen (-0,3 sec), en met een topsnelheid van 306 km/u treedt de Rapide S toe tot de ‘club van 300’. Maar lomp hard rijden, dat doet de gedistingeerde Aston-rijder natuurlijk zelden.

Met deze betere specs kan het geen kwaad als de 6.0 liter V12 wat extra lucht krijgt, en daarvoor is de flink opgerekte muil prima geschikt. Bovendien schijnt de nieuwe voorkant een stuk liever voor plots opduikende voetgangers te zijn (die verdwijnen achter de grille?).

Achterzetels in de Rapide S

Naast de gebruikelijke luxe in de business class-cockpit moet de Rapide S ook voor een sportievere beleving zorgen. Uiterlijk met een Carbon Exterior Pack, en onderhuids met het Adaptive Damping System (ADS), dat in 3 standen voorziet: Normal, Sport en Track. Altijd handig als je je even wilt laten gaan met de flinke vijfdeurs.

De CO2-uitstoot daalt van 355 naar 332 gr/km, wat in Nederland een zeer prettig effect op de nieuwprijs zal hebben. Deze wordt nog bekend gemaakt, waarschijnlijk volgende maand, als de orderboeken opengaan. Maar eerst: plaatjes! En een VIDEO natuurlijk.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, geneve-2013, rapide, rapide-s, rood

Vorig bericht: « Bentley Mulsanne krijgt nieuwe luxedingetjes
Volgend bericht: PSA VéLV Concept krijgt update, is nog steeds vreemd »

Lees Interacties

Reacties

  1. hanzel zegt

    23 januari 2013 om 07:46

    Een woord schiet mij te binnen “hebben”

    Login om te reageren
    • Forza zegt

      23 januari 2013 om 07:55

      @hanzel: en als ik die grille zie: aaaaaah!

      Login om te reageren
      • themanjeroen zegt

        23 januari 2013 om 08:15

        @Forza: als ik die gril zie dan denk ik Ford Mondeo 2013 ;D

        Login om te reageren
        • Lucb zegt

          23 januari 2013 om 08:31

          @themanjeroen: of fiesta

          Login om te reageren
    • Hubert zegt

      23 januari 2013 om 08:45

      @hanzel:
      Enige wat mij te binnen schiet : op het eerste gezicht mooi, totdat je beseft dat ze gewoon een coupe opgerekt hebben.
      Beetje inspiratieloos. Hadden ze toch beter naar de 4-porte moeten kijken.
      Of misschien zelfs de Panamera. Deze is misschien niet ieders smaak, maar wel onderscheidend.

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        23 januari 2013 om 10:02

        @Hubert: hoezo vind jij een panamera dan geen opgerekte 911 ??

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          23 januari 2013 om 10:39

          @darkpluisje: Omdat hij waarschijnlijk begrijpt dat dit een on-vergelijking is? ;-)
          (Je weet wel, 911 motor achterin, Panameraaaa….? Juist, motor voor in)

          Login om te reageren
  2. lamborgfan zegt

    23 januari 2013 om 07:55

    Ik denk meteen aan “Jaws” uit james bond roger moore tijdperk..

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    23 januari 2013 om 07:56

    Wat een overdreven muil!

    Login om te reageren
  4. Specht zegt

    23 januari 2013 om 07:58

    Jammer dat deze auto zo extreem duur is tov de Porsche Panamera. Want die laatste zie ik echt te veel rijden, en de Rapide veel te weinig.

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      23 januari 2013 om 08:10

      @Specht: Panamera is comfortabeler, zuiniger, waarschijnlijk ook sneller en het belangrijkste: goedkoper

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        23 januari 2013 om 08:46

        @W115:
        En beter.

        Login om te reageren
      • Forza zegt

        23 januari 2013 om 09:18

        @W115: maar vooral: Duitser.

        Login om te reageren
        • SCscreamGT2 zegt

          23 januari 2013 om 20:01

          @Forza: Stelletje Wouter’s hier. :)

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        23 januari 2013 om 10:40

        @W115: Zuiniger en goedkoper heeft 1 oorzaak. Iedereen koopt hier de El Cheapo diesel. Zit je dan, in je Panamera, de eerste de beste A6 met die 3.0TTDi trekt je snot.

        Login om te reageren
  5. Martinez zegt

    23 januari 2013 om 08:04

    die soul lekt er met zo’n grote muil wel hard uit.

    Login om te reageren
  6. kraakensmaak zegt

    23 januari 2013 om 08:09

    Die grille kan echt niet, en waar moet ik nu mijn kentekenplaat monteren?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 januari 2013 om 09:45

      @kraakensmaak: Die leg je binnen op het dashboard.

      Login om te reageren
  7. r32turbo zegt

    23 januari 2013 om 08:09

    Nou AM valt mee hoor (niet dat ik het kan betalen) maar ik bedoel kijk eens op Marktplaats hoeveel er boven de €100.000 kosten

    Login om te reageren
  8. jrmpower24 zegt

    23 januari 2013 om 08:22

    schrok wel beetje van die grille

    Login om te reageren
  9. kevinRS6 zegt

    23 januari 2013 om 08:29

    Zal wel een stuk sneller aanvoelen dan de normale Rapide! Mooie bak!

    Login om te reageren
  10. Lucb zegt

    23 januari 2013 om 08:31

    Voorkant oogt heel raar

    Login om te reageren
  11. 300e zegt

    23 januari 2013 om 08:38

    Zowaar een mooie auto geworden! Flinke vooruitgang!

    Login om te reageren
  12. ardonjr zegt

    23 januari 2013 om 08:49

    Wat zonde van die gril. Die oogt, naar mijn mening, ver buiten proporties met de rest van de auto. Zo subtiel als de rest van de auto is.. zo lomp is de neus. Vind ik persoonlijk echt heel erg jammer.

    Login om te reageren
  13. DMan zegt

    23 januari 2013 om 08:51

    Die grote muil doet me een beetje denken aan de Fyra.. Hopelijk ziet deze er beter uit wanneer er een kenteken of iets in die richting op zit..

    Login om te reageren
  14. eindbaasje zegt

    23 januari 2013 om 08:54

    jammer dat die gril verneukt gaat worden door een geel kenteken. fraaie auto, zoveel meer klasse dan een panamera

    Login om te reageren
  15. epimetheus zegt

    23 januari 2013 om 08:55

    Mooi hoor, maar zoals er al anderen al zeiden, die grille kan echt niet. Jammer dat er zo’n enorme Peugeot muil op moet…

    Login om te reageren
  16. bazzelijn zegt

    23 januari 2013 om 08:56

    De grille is er niet bepaald op vooruit gegaan, wat dat betreft een designtechnische stap terug, jammer :(

    Login om te reageren
  17. dotternetta zegt

    23 januari 2013 om 09:08

    lijkt wel uit de jaren 90

    Login om te reageren
    • garp zegt

      23 januari 2013 om 20:24

      @dotternetta: en de achterkant uit de jaren 80 :-)

      Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    23 januari 2013 om 09:09

    Koop gewoon lekker de nieuwe QP met V8 twin-turbo, minstens zo snel, minstens zo stijlvol als deze Rapide S en kan zowel comfortabel cruisen, biedt meer ruimte en is ondanks dat ik de nieuwe niet supermooi vind.. 20keer fraaier dan de Panamera. Nuff said, well played Maserati.

    Login om te reageren
  19. epimetheus zegt

    23 januari 2013 om 09:12

    Achterkant is eigenlijk ook een beetje saai.. Niet veel bijzonders aan te zien.. Is allemaal al een keer gedaan.

    Login om te reageren
  20. mout zegt

    23 januari 2013 om 09:15

    Leuk, die specs.
    Tot je meet, en merkt dat Porsche aanzienlijk meer vermogen levert dan op papier, en AM aanzienlijk minder.
    De eerste uitzondering daarop moet ik nog zien.

    Login om te reageren
  21. natos zegt

    23 januari 2013 om 09:18

    Ik vind vooral die achterkant storend. Die past niet bij een auto van bouwjaar 2013/2014. Dat vind ik overigens van 9 van de 10 AM’s. Kijk bijvoorbeeld naar de DB7, bij de zagato vind ik dat weer niet. Iemand ook zo een idee?

    Login om te reageren
  22. dirkmulders zegt

    23 januari 2013 om 09:19

    Ik weet dat jullie het niet allemaal met me eens zijn maar ik vind de grill prachtig! Daardoor ziet hij er lekker brutaal uit en kijkt hij ook heel boos! En de velgen zien er ook strak uit! :3

    Login om te reageren
  23. pomoek zegt

    23 januari 2013 om 09:30

    De Grill vind ik prima, heb wel begrepen dat de toegang naar de achterste zitplaatsen alsmede de binnenruimte aldaar minimaal is. Dus is deze auto zinloos.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      23 januari 2013 om 10:48

      @pomoek: Dat heb je dan verkeerd begrepen.
      Kijk, dat de instap niet is wat jij van je Renault Espace gewend bent, dat is natuurlijk logisch met auto’s als deze Rapide of Panamera’s e.d., maar de zitpositie achterin is wel degelijk in orde. Voor normaal postuur mensen dan. Ben je een lange lijs van 2 meter of heb je het figuur van Paul de Leeuw, ja dan zit je niet lekker achter in deze sportcoupé…

      Login om te reageren
  24. brunoc zegt

    23 januari 2013 om 09:45

    Hebben ze nog altijd die oude, lompe vovlo navigatie?

    Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      23 januari 2013 om 11:55

      @brunoc: Nee

      Login om te reageren
  25. lambo4all zegt

    23 januari 2013 om 10:13

    Ben geen aston fan maar (de vanquish even niet meegerekent) vindt dit het beste nieuws in lange tijd! Hier hebben ze teminste echt werk in gestoken. Ook vind ik de consmetische aanpassingen wel mooi. Op ab.com zeiden ze trouwens 4.7 naar de 100 maar wat maakt het ook uit.

    Login om te reageren
  26. fkbmw zegt

    23 januari 2013 om 11:49

    Vind toch wel de gewone Rapide mooier. Dit heeft wel een lekkerdere motor, maar het uiterlijk is een beetje overkill voor een Aston te zijn.

    Login om te reageren
  27. kickass zegt

    23 januari 2013 om 11:52

    De grille had wel wat kleiner gemogen, maar er komt in Europa toch een kentekenplaat op.

    Login om te reageren
  28. pagani86 zegt

    23 januari 2013 om 11:56

    Blijft een van de mooiste auto’s in mijn ogen. Alleen vind ik het jammer dat Ford nu ook zo een grill heeft…

    Login om te reageren
  29. E34M5Touring zegt

    23 januari 2013 om 11:58

    Ik snap niet dat ze niet met een V8 komen. Net als Bentley heeft gedaan met de Continental. Denk dat je dan een veel groter koperspubliek mee trekt. En aangezien ze er nog een paar in het schap hebben liggen, moet dat geen heel groot probleem zijn. Maar zij zien meer heil in een NOG duurder model. T’is al geen prijspakker.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      23 januari 2013 om 12:07

      @E34M5Touring:

      Ik denk niet dat continentaal europa de voornaamste afzet markt is voor deze rapide. Niet overal betaal je zo extreem veel meer belastingen voor een iets zwaardere wagen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        23 januari 2013 om 12:15

        @Hupke: Waarom zou je een relatief eenvoudige manier van extra inkomsten voorbij laten gaan aan die paar extra S modellen die je verkoopt. Ik denk dat je met een concurrerende prijs, klanten gaat wegsnoepen bij Porsche en Maserati. En dat kan relatief eenvoudig door een V8 basismotor te introduceren. Zoals een aangepaste versie van de Vantage V8. Bij Porsche ligt de instapprijs veel lager. En daardoor komen ze ook in het bereik van de wat zwaardere A6en 5series en E klasse’s. Iets wat voor Maserati ook nog net opgaat. Maar de Rapide is gelijk een enorm stuk duurder. Een V8 instapper zou daar toch wat aan kunnen doen.

        Login om te reageren
  30. kevinbergwerff zegt

    23 januari 2013 om 12:00

    niet mijn keuze, zeker niet dat carbon tussen die achterlichten…

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    23 januari 2013 om 12:41

    @lemans96: Harry Mettcalf van Evo zei dat de instap en zitruimte van de Maserati Granturismo beter zijn dandie van de Rapide door de belachelijk brede dorpels en middenconsole.. dat zegt genoeg lijkt me.

    Login om te reageren
  32. alfamail zegt

    23 januari 2013 om 15:00

    Leuke kleur maaruh…… vind alle AM’s zo langzamerhand wel heul erg op elkaar lijken…

    Login om te reageren
  33. Ram-G-maN zegt

    23 januari 2013 om 15:16

    Dat wordt een hele uitdaging om het kentekenplaat correct te bevestigen aan de voorzijde… :-(

    Login om te reageren
  34. bmwe46csl zegt

    23 januari 2013 om 15:28

    Mooie kleur

    Login om te reageren
  35. jayk zegt

    23 januari 2013 om 16:38

    De ford grills beginnen steeds meer op die van aston te lijken en nu ook andersom

    Login om te reageren
  36. fkbmw zegt

    23 januari 2013 om 18:09

    Doe mij die Destino Fisker met die 600+ pk V8 maar.

    Login om te reageren
  37. hotemetoot zegt

    24 januari 2013 om 08:42

    SAAAAAAAAAIII!!

    Allejesus wat een onding.

    Stelletje kneuzen nemen gewoon twee bestaande modellen en plakken de respectievelijke voorkant en achterkan aan mekaar met een kut interieur er tussen… Wat een verschrikkelijk trieste mislukking is de raaide toch, echt waar. Meest kansloze auto aller tijden even though er kuttere autos zijn… relatief gezien is dit echt de meest erge stront bak op de planeet.

    Ik comment niet vaak maar ik moest dit toch echt ff kwijt… godverdomme wat een belediging voor de mensheid.

    Login om te reageren
    • hotemetoot zegt

      24 januari 2013 om 08:43

      @hotemetoot: Rapide*

      Kerels, jullie hebben echt een edit knop nodig… ik ben al hard met mijn rage bezig, nu dit…

      Login om te reageren
  38. kilum zegt

    24 januari 2013 om 18:59

    alles mooi behalve…..

    de achterkant die oogt vreselijk gedateerd

    Login om te reageren
  39. ultimateastonfan zegt

    26 januari 2013 om 22:31

    Echt een mooie auto maar net als bij de Porshe panamera aan een sportwagen horen maar twee deuren te zitten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North