• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Ferrari 599XX

Auteur: Alwood, gepost 2 maart 2009 om 18:12 – 52 Reacties

Ferrari 599XX


Zomaar duiken her en der wat plaatjes van de beursvloer op. Vooral van deze 599XX, Ferrari’s nieuwste geldput.

Voor de 599XX is eenzelfde programma beschikbaar zoals we van de FXX al kennen. Mensen kunnen de Ferrari kopen en er vervolgens onder toezicht rondjes mee rijden op een circuit. Met behulp van Ferrari technici en eindeloze fabrieksondersteuning is de auto helemaal naar wens af en samen te stellen. Er mag allen nooit mee over de weg worden gereden. Tot Edo er natuurlijk eentje te pakken krijgt.

Vooruit, je mag de weg dan niet op maar voor die prijs laat Ferrari je wel met de nieuwste technologie rijden. De snelst schakelende bakken, de beste gasrespons en een hardcore afstelling waar Scuderia rijders alleen maar van kunnen dromen. Op dit moment lijkt de V12 een stevige 620pk te gaan leveren. Gezien de afstelmogelijkheden kan dit echter altijd anders (lees: hoger) uitvallen.

Met al die “XX” modellen is de tijd nu overigens wel rijp geworden voor een XX-klassement. Laat die Ferrarifielen zich eens lekker tegen elkaar uitleven op het circuit. Een dergelijk klassement kan een hoop leuke beelden en vooral bruut geluid met zich mee brengen. (bron: asphalte.ch)

Ferrari 599XX

Ferrari 599XX

Ook interessant!

  • Ferrari 599XX
    Video: zo magistraal lekker klinkt de Ferrari 599XX
  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

599, 599xx, Ferrari, geneve-2009, Racing

Vorig bericht: « Techart geeft de GTstreet RS een update te veel
Volgend bericht: Officiële specs: Mercedes-Benz SLS AMG aka Gullwing [gallery!!] »

Lees Interacties

Reacties

  1. JzAero zegt

    2 maart 2009 om 18:13

    Ik vond de 599 van opaar dagen terug vetter, maar dit is ook zeeeer smakelijk met die racekit

    Login om te reageren
  2. DD$ zegt

    2 maart 2009 om 18:13

    dat is een aardig machientje.. ziet er veel belovend uit!

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    2 maart 2009 om 18:14

    Aanschaf alleen op uitnodiging, als ik ’t goed heb begrepen?

    Login om te reageren
  4. Victortje. zegt

    2 maart 2009 om 18:14

    bruut!

    Login om te reageren
  5. VDS20 zegt

    2 maart 2009 om 18:14

    Zie er het nut niet van in, maak dan een echte racewagen…

    Login om te reageren
  6. micheloo0 zegt

    2 maart 2009 om 18:17

    ik vraag me af of hij hoeveel sneller als een standaard 599 gtb is

    Login om te reageren
  7. mikey zegt

    2 maart 2009 om 18:17

    Net als bij de FXX neemt de diffuser weer de hele achterkant over waardoor de uitlaten in het midden eindigen… nice! En is de aerodynamica van de 599 zo goed dat er geen achtervleugel van het kaliber 722 GT op moet? Erg leip zijn ook die vleugeltjes op de C-stijl!

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    2 maart 2009 om 18:17

    mmhmm zet maar voor de deur, heb egt nix anders te zeggen….. egt vertiefd mooi

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    2 maart 2009 om 18:19

    Fantastisch, wat een stance… Heel stoer. Gaat deze de FFX voorbij?

    Login om te reageren
  10. willie zegt

    2 maart 2009 om 18:20

    tis te hopen dat dat ding rijdt als de brandweer, want wat is tie godvergeten lelijk. na de california alweer een voltreffer vwb slechte smaak.

    Login om te reageren
  11. belikenoother zegt

    2 maart 2009 om 18:21

    nou dit geeft me een kippenvel-moment hoor
    gwn machtig

    Login om te reageren
  12. Headhunterz zegt

    2 maart 2009 om 18:22

    DAYUMMNN!! die ziet er lekker uit!! mooiste XX tot nou toe ;)

    Login om te reageren
  13. Wouter zegt

    2 maart 2009 om 18:25

    In het donker mat rood a.u.b., liefst voor de deur geleverd, kan wel iets doen aan dat steetlegal…

    Login om te reageren
  14. belikenoother zegt

    2 maart 2009 om 18:29

    wallpaper?

    Login om te reageren
  15. Jorden zegt

    2 maart 2009 om 18:30

    je zou het geld maar hebben voor zo’n hobby…… zucht
    Het erge is nog dat zulke zeldzame Ferrari’s op een dag verkocht kunnen worden voor een idioot hoog bedrag

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    2 maart 2009 om 18:34

    Economics one on one: how to survive these tough times, beat the recession, spice up your image and make a few bucks on the side.

    Login om te reageren
  17. WieAndersDasAuto zegt

    2 maart 2009 om 18:38

    De Ferrari 599 is sowieso prachtig! Deze ziet er ook heel bruut uit! Alleen het is jammer dat er niet mee op de weg gereden mag worden… Maar dat maakt niks uit want ik kan hem toch niet betalen ;)

    Login om te reageren
  18. T zegt

    2 maart 2009 om 18:40

    Lijkt net of de foto’s met flits zijn gemaakt, of zijn ze dat ook?
    Ziet iig niet uit:P
    op autogespot staan betere. http://www.autogespot.com/item/3420/ferrari-599-xx-in-geneve!/

    Login om te reageren
  19. Thom zegt

    2 maart 2009 om 18:40

    @ Citrofiel

    Dan moeten de specs wel heel extreem worden, de 599 is ook niet echt de lichtste, dus dan moet er wel heel veel af voordat ie lichter wordt dan de FXX. Ook nog meer vermogen wordt lastig, dus ik denk dat hij minder extreem wordt dan de FXX. Volgens mij heeftt de 599 ook geen koolstofvezel monocoque.

    Login om te reageren
  20. 911gt2 zegt

    2 maart 2009 om 18:43

    Die achterwieltjes, het ziet er niet uit. Alsof ze twee maten te klein zijn. En dan die mallote vleugeltjes op die toch al mallotige achtesteunpilarendigen.

    En waarom zitten die puntige openingen achter de wielen niet gewoon vast aan de bovenkant, dit ziet er uit om op te schieten… maar als je de achterkant goed bekijkt lijkt het al alsof iemand dat al heeft gedaan.

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    2 maart 2009 om 18:44

    @Citrofiel : je bedoelt de FXX?Zeer zeker niet.

    De laatste versie van de FXX, de Evoluzione, beschikt over 860 pk en een gewicht van maximum 1155 kg.

    Lijkt me sterk dat ze van de 599 GTB 500 kg af hebben gedaan om hier nog maar in de buurt te blijven…

    Login om te reageren
  22. Papa zegt

    2 maart 2009 om 18:57

    Ik kan niet wachten deze op het circuit te zien… de FXX demo’s waren ook al belachelijk vet.

    Login om te reageren
  23. Pixed zegt

    2 maart 2009 om 19:03

    Wieltjes ‘ogen’ zo klein onder dit monster…

    Login om te reageren
  24. mrB zegt

    2 maart 2009 om 19:09

    wat een lelijk ding. echt zwaar nutteloos. Als je dan een wagen maakt die toch in geen enkel klassement mag meerijden mag die helemaal compromis loos zijn, Deze heeft toch niet de hoeveelheid pk’s als een fxx. Doe mij maar een zonda R. die is veel vetter

    Login om te reageren
  25. Solstice zegt

    2 maart 2009 om 19:11

    Heb nu wel mijn twijfels bij het nut van die flying buttresses zoals Ferrari ze bij de introductie ooit noemde (die losstaande c-stijlen) aangezien er nu (ter compensatie?) ineens van die uitsteeksels zijn bijgekomen…

    Login om te reageren
  26. wotevajjjj zegt

    2 maart 2009 om 19:18

    dit is wrs een mule voor de 450 scuderia volgens my
    was de fxx ook voor de 430

    Login om te reageren
  27. Benjamin1 zegt

    2 maart 2009 om 19:19

    OMG dat matzwarte dak , mooier dan de Enzo FXX iig Kan niet wachten tot ik hem voorbij hoor razen op Fiorano. Geluid zal wel kippenvel zijn..

    Login om te reageren
  28. Dennis zegt

    2 maart 2009 om 19:19

    vet geil!

    Login om te reageren
  29. VonStroke zegt

    2 maart 2009 om 19:19

    Wat een verschrikkelijk lelijk ding. Dat ze eens naar Pagani kijken!

    Login om te reageren
  30. C6.R zegt

    2 maart 2009 om 19:20

    Pluto oortjes er af en een ouderwetse spoilert achterop, inschrijven in een paar ECHTE raceklasses en dan wordt het nog wel wat!

    Vroegah toen Ferrari nog ballen had:

    Login om te reageren
  31. BAAP zegt

    2 maart 2009 om 19:23

    Ferrari heeft gewoon teveel geld!!! Onzinnig dit, maar wel errug lekker!

    Login om te reageren
  32. Jobdebink zegt

    2 maart 2009 om 19:29

    Ziet er zekers erg lekker uit!

    Login om te reageren
  33. G-STAR zegt

    2 maart 2009 om 19:43

    das teminste ne ferrari
    is supervet

    Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 19:43

    Hmm.. Ziet er gewaagd uit.. Iets zegt mij dat je een 599 GTB Fiorano dit niet moet aandoen.. Dit komt niet eens in de buurt van de FXX.. Al ziet de ”XX” versie er zeker goed uit!

    Alleen.. 620pk… Kan dat niet beter? ;)

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 19:44

    Hoeveel gaat dit ”grapje” trouwens kosten, kan iemand mij dat vertellen?

    Login om te reageren
  36. EJS zegt

    2 maart 2009 om 19:59

    @Klassiekerrally
    ja, net als bij de FXX, je moet een érg goede klant bij Ferrari zijn, wss betekend dat dat je er minimaal 10 op je oprit moet hebben staan… ohnee, dan ben je geen liefhebben genoeg, je moet ze uiteraard in een garage met airco hebben:D

    Login om te reageren
  37. topless zegt

    2 maart 2009 om 20:13

    Lijkt me een mooie basis voor de FIA gt.

    Login om te reageren
  38. sebastianchubasco zegt

    2 maart 2009 om 20:51

    MENSEN… check even de bron voor hele vette plaatjes van deze 599, waaronder carbonkeramische schijven met inscriptie!!

    Login om te reageren
  39. Speedonator zegt

    2 maart 2009 om 20:56

    ziet er niet lelijk uit, en ik ben dan al niet zo gek van Ferrari (het zijn de grootste vijanden van mijn favo auto ><) )

    Login om te reageren
  40. anderS zegt

    2 maart 2009 om 21:47

    620 PK?? Is dat niet net zoveel als de “standaard” Fiorano?

    Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    2 maart 2009 om 22:03

    ZOOOOO! Wat ziet dit er heerlijk bruut uit zeg! Dit noem ik nou een echte FXX, die Enzo is lelijk, maar wat ziet dit er gaaf uit zeg:D

    Jongens, stel je eens de kop van je maten voor als je hiermee op een feestje aan komt rijden:D

    Login om te reageren
  42. Alwood zegt

    2 maart 2009 om 22:27

    Ferrari is inderdaad niet meer…

    @ C6.R

    Vroeger, toen het nog ballen had, en borsthaar :)

    Login om te reageren
  43. donaldduck zegt

    2 maart 2009 om 22:34

    Ferrari gaat een beetje op de Gumpert toer,
    Lekker simpel veel vermogen veel geld, en een bodykit die mansory had kunnen bedenken.

    Dit kan elke tunert in een schuurtje achter het huis.

    Als je een leuk trackday wapen wil aanschaffen dan heb
    je voor minder een ex F1 auto.

    Login om te reageren
  44. ELB zegt

    3 maart 2009 om 01:13

    Verdeurie hij is lekker

    Login om te reageren
  45. rider zegt

    3 maart 2009 om 10:14

    gaaf erg lekker gedaan. zo te zien is de koets nu uit carbon gemaakt! erg apart zijn die extra vleugeltjes aan de C-stijl. gelukkig geen enorme vleugels op de kont. alleen een mega venturi in de kont. die vermogenscijfers zullen nog wel speculatief zijn. ik geloof er niks van dat ze het bij de standaard 620pk belaten. ik denk eerder richting de 700pk. het gewicht zal zekers gedaald zijn ten op zichte van de straat versie. maar ja eerst de eerste beelden zien, en dan nog het liefst in vergelijking met de FXX-evo. wat gaat dit beestje kosten?

    Login om te reageren
  46. C6.R zegt

    3 maart 2009 om 10:44

    @ Alwood: amen! Maar ja, nu doet Nissan mee, dat durven ze in Maranello niet aan…

    Login om te reageren
  47. Ely zegt

    4 maart 2009 om 09:43

    hallo,

    heb onlangs foto’s bekeken van de glk Monochrome,

    kunnen jullie me zeggen waar je die kan accessoires kan kopen?

    gr

    Login om te reageren
  48. Arne C. zegt

    4 maart 2009 om 19:06

    Ziet er erg bruut uit!!

    Login om te reageren
  49. rudolf zegt

    5 maart 2009 om 09:29

    Ja ik weet ook niet wat ik hiermee aanmoet.
    de zoveelste batman special. de 575 in echte race trim was een all original, maar deze 599XXX schiet z’n doel totaal voorbij met allerlei vleugeltjes en spoilertjes.
    Ferrari is de koe steeds aan het melken, want eerst brengen ze een veel te zware ‘sport’ F430 F599 om daarna weer een Scuderia of GTE of wat dan ook uit te brengen uiteraard in ‘special limited edition’ nou die limited editions waren altijd al een wassen neus want van de Enzo zijn er veel meer verkocht dan de 399. en van de F40 waren het er ook 1800 en zo lust ik er nog wel meer.
    maar goed, iedere Ferrarist wordt overal zenuwachtig van en zo vult Ferrari de kas.
    het wachten is op de 450 Formula een afgeslankte versie met 150 kilo minder ipv de 1560 kilo overgewicht.
    en reken maar dat die special edition F450 al lang op de tekentafel ligt!
    Ferrari wordt een beetje oude kauwgom zo.

    maar alles beter dan een boerenklompen bagger polder spyker.

    Login om te reageren
  50. JH zegt

    5 maart 2009 om 09:47

    De afwerking zag er niet al te best uit; voegen pasten om bepaalde plaatsen voor geen meter…en dat voor zoveel geld

    Login om te reageren
  51. wapz zegt

    7 maart 2009 om 14:31

    Is dit niet gewoon een machine om Schumacher blij te houden? Overigens verreweg de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  52. chris zegt

    12 maart 2009 om 18:07

    coolste ooit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North