• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officiële specs: Mercedes-Benz SLS AMG aka Gullwing [gallery!!]

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2009 om 19:30 – 58 Reacties

Mercedes-Benz SLS AMG spyshot
Mercedes heeft de specs vrijgegeven van de auto waarvan we dachten dat ie SLC AMG zou gaan heten. Maar de naam is bij het grofvuil gegooid, want de reïncarnatie van de Gullwing zal door het leven gaan als Mercedes-Benz SLS AMG. Even wat specs? Onder de motorkap vinden we een 6.2 V8 met 571 pk (@6.800 rpm) en 649 Nm (@4.750 rpm). En de prestaties?

Volgens Volker Mornhinweg (baas van AMG) zal de SLS in slechts 3,8 seconden naar de 100 sprinten en een topsnelheid hebben van 315 km/u (elektronisch begrensd). Het gewicht van de nieuwe Gullwing zal slechts 1.620 kilo zijn. Aan de motor is een transaxle doubleclutch versnellingsbak gekoppeld met 7 verzetten.

Op de IAA van Frankfurt in september zal Mercedes de SLS officieel presenteren. De prijs zal in Duitsland overigens slechts 140.000 euro zijn. (via: emercedesbenz.com)

UPDATE 21:30 Mercedes heeft zelfs een complete gallery met 35(!) foto’s de wereld ingestuurd! Kwijl voorzichtig ;)

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, SLC, SLS, Supercars, Vleugeldeuren, volker-mornhinweg

Vorig bericht: « Dit is de Ferrari 599XX
Volgend bericht: Foto’s & specs: Perana Z-One by Zagato »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jaws149 zegt

    2 maart 2009 om 19:31

    LEKKER!! :P en die prijs dan in Duitsland :O verbazingwekkend

    Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    2 maart 2009 om 19:33

    Slechts 1600 kilo?

    Ok, voor een AMG mag je dat licht noemen, maar tis nou niet echt een veertje…

    Die prijs daarentegen, daar worden we wel vrolijk van.

    Login om te reageren
  3. Marc van der Haak zegt

    2 maart 2009 om 19:33

    Als het zelfs al in de buurt van de schoonheid van de Gullwing kan komen vind ik hem geslaagd. De cijfers liegen er in ieder geval niet om :-)
    Neem aan dat het niet het doel is om de SL65 AMG Black Series voorbij te streven qua prestaties?

    Login om te reageren
  4. Rick. zegt

    2 maart 2009 om 19:33

    Valt mee met de prijs!

    Login om te reageren
  5. Strating zegt

    2 maart 2009 om 19:35

    Zelfs de body lijkt op de oude gullwing! Ben er benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien! Na de briljante maar toch logge SLR ben ik benieuwd waar MB nu mee aankomt..

    Login om te reageren
  6. WieAndersDasAuto zegt

    2 maart 2009 om 19:36

    Dat is behoorlijk goedkoop. Maar lees goed, dat is in Duitsland. Verder zijn het behoorlijk lekkere prestaties! Ik ben benieuwd naar het definitieve model!

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    2 maart 2009 om 19:41

    Ga hem niet afbranden, doet ie zelf wel.

    Login om te reageren
  8. Joost zegt

    2 maart 2009 om 19:45

    wauw, die auto moet paul vlasblom ofzo een keer meenemen. Front-mid engine en de tranny achterin.. Nice :P

    Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 19:47

    duurde effe ..
    maar eindelijk heeft de Ford GT concurentie ..

    Login om te reageren
  10. hupke zegt

    2 maart 2009 om 19:47

    Tof
    Alleen spijtig van die motor, waarom geen 5.5 liter v8 met een compressor. Desnoods een modernere lichtere (alluminium, magnesium legering) motor blok.

    Ohja hij is niet laag genoeg om Gullwing te mogen zijn.

    Login om te reageren
  11. VonStroke zegt

    2 maart 2009 om 19:47

    De body lijkt idd op de oude, das al iets. Maar wat een domme naam zeg…

    Login om te reageren
  12. Niels zegt

    2 maart 2009 om 19:47

    Oahh heerlijk dit… kan niet wachten tot de IAA is :)

    Login om te reageren
  13. ML Benz zegt

    2 maart 2009 om 19:49

    Dat wordt echt een mega vette wagen, dat kan niet anders.
    Ik ben er erg benieuwd naar. De prijs valt inderdaad mee.

    Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 19:50

    Ziet er zeer netjes uit.. weer eentje om toe te voegen bij het mercedes-modellengamma. En de prestaties zijn ook bepaald niet kinderachtig, alleen het gewicht kon wel wat lager, dat dan weer wel. En de 315 km/h BEGRENSD!!
    Wat zal hij onbegrensd lopen: 320 – 330? :P

    Login om te reageren
  15. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 19:52

    @Das Auto

    Als je die ”belasting op belasting” er bij optelt kom je wel aan de 2 ton denk ik..

    Login om te reageren
  16. Jan Rap zegt

    2 maart 2009 om 19:53

    Ik kan niet zeggen dat ik m heel mooi vind.

    Login om te reageren
  17. Swinkels zegt

    2 maart 2009 om 19:53

    1600 kg is redelijk vergelijkbaar met bijvoorbeeld een porsche 911.
    Enerzijds jammer dat ze de 6,2 V8 gebruiken die zelfs in een C-klasse zit en anderszijds is het wel sportwagen waardig blok dus waarom zouden ze het niet gebruiken.

    Ben benieuwd naar het uiterlijk, als dat maar niet teveel gaat lijken op die SLR stirling moss meuk.

    Login om te reageren
  18. ZwerverRoodbaard zegt

    2 maart 2009 om 19:54

    Is dit nou een complete rebuild of een uitbouw van de SLR?

    Ben het ff kwijt :P

    Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 19:54

    @Lincoln

    Concurrentie heeft hij al wel langer toch?? Lamborghini LP640, Ferrari 599, Aston Martin..

    Login om te reageren
  20. Rik zegt

    2 maart 2009 om 19:54

    Zien die spelletjes van tegenwoordig er nouw zo goed uit, of wat. Die foto hierboven lijkt net uit een spel of een 3d programma te komen.

    Login om te reageren
  21. Emile_Benz zegt

    2 maart 2009 om 20:03

    Die prijs… :P

    Login om te reageren
  22. EJS zegt

    2 maart 2009 om 20:04

    @Hupke
    zulke lage auto’s als de Gullwing kan je niet meer bouwen ivm met moderne voetgangersveiligheidswetgevingen(wat een woord:P) Daarom zijn bijna alle supercars tegenwoordig ook al vanaf de voorkant “hoog” en heb je bijna geen supercars meer met ‘scherpe’, uitstekende spoilers aan de voorkant;)

    OT:
    Brute specs, belooft een heerlijke wagen te woorden! En Amg’s van laatste tijd worden zwz al steeds meer écht sportief. Ben benieuwd naar de details e.d. straks op het uiteindelijke model, zo ingepakt ziet het er iig uit alsoftie mooie lijnen gaat krijgen!

    Login om te reageren
  23. Victortje. zegt

    2 maart 2009 om 20:10

    @Benz, dat zyn geen reincarnatie’s deze wel ;)

    Login om te reageren
  24. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 20:14

    Of DAT er wat mee te maken heeft dan ;)

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 20:14

    @Benz .. prijsgewijs gesproken dan ..

    Login om te reageren
  26. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 20:14

    Ik begrijp wel wat je bedoelt..

    Login om te reageren
  27. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 20:16

    @Lincoln

    Klopt, je hebt gelijk.

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 20:17

    @Benz .. maw .. scroll eens heel rap naar boven .. kijk naar de prijs waar ze em voor aanbieden .. en maak je nederige excuses ..

    ben je helemaal belazerstraalt ??

    Login om te reageren
  29. (db) zegt

    2 maart 2009 om 20:18

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  30. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 20:21

    @Lincoln

    Ach ja, de Ford GT zal ook wel goedkoper zijn, toch??

    Value for money? ;)

    En maak niet alleen een vergelijk qua prijs.. er is zoveel meer!

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 20:28

    @Benz .. volgens mij was de GT in de voor verkoop iets van 140.000 dollar ..
    er werd tijdens het process toen de aanbetalingen binnen waren steeds iets duurder .. 20.000 ofzo .. was voor niemand echt een probleem ..

    zo zal het bij MB ook wel gaan .. gewoon een kwestie van limiteren .. niet meer dan terecht .. de contracten voor een aanbetaling liepen bij de GT tot 220.000 dollar ..

    toch leuk dat ze een ferarrikiller bakken voor 1 derde van de prijs ..

    Login om te reageren
  32. emiel zegt

    2 maart 2009 om 20:30

    man die prijs ongelofelijk voor zo een bolide
    binnen 60 jaar is dit volgens mij zoals de mercedes sl 300 een van de zeldzaamste auto’s in de wereld!!

    Login om te reageren
  33. Emile_Benz zegt

    2 maart 2009 om 20:37

    :P @ die specs
    :P @ de prijs
    :P @ de vormgeving
    :P @ de motor

    Login om te reageren
  34. Emile_Benz zegt

    2 maart 2009 om 20:38

    Could someone give me a towel…?

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 20:46

    @Lincoln

    Niet meer dan logisch.. Er zijn er ook niet al te veel van verkocht. Jammer, want het is een stoere musclecar, de Ford GT.
    En wat de SLS AMG betreft: Persoonlijk denk ik dat het een grotere hit zal worden dan de SLR.

    Login om te reageren
  36. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 20:53

    @Benz .. 1600 geloof ik .. maar allemaal op voorhand verkocht ..
    MB zal het zelfde kunstje uithalen .. kan zich geen kannibalisme veroorloven ..

    beter voor iedereen .. krijgen we iig geen Lambo “special edition” praktijken ..
    hooguit een paar gesjeesde amerikanen die 1000+ peekaa heeeeeeeel belangerijk vinden ..

    Login om te reageren
  37. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 20:56

    @Lincoln

    Oké, maar met zo’n breed modellengamma wat MB heeft is dat ook van groot belang! Maar goed, we zien het wel.. :D

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 21:06

    @Benz ..
    alfa heeft tenslotte ook maar 500 8C ,s op de markt gezet ..
    maar is wel wereldwijd de meest bekende Alfa ooit ..

    denk zelfs dat over de hele planeet aarde de 8C bekender is dan de VW golf waar er 18 triljard van gemaakt zijn ..

    dussssssss ..

    Login om te reageren
  39. WieAndersDasAuto zegt

    2 maart 2009 om 21:15

    @ lincoln

    Overdrijf je niet een beetje? ;)

    Login om te reageren
  40. Benz.. zegt

    2 maart 2009 om 21:27

    @Lincoln

    Wedje leggen van niet..? :D

    Login om te reageren
  41. Afstandsbediening zegt

    2 maart 2009 om 21:28

    140.000 in Duitsland.
    Misschien toch maar naar verhuizen.. :|

    Login om te reageren
  42. robbie zegt

    2 maart 2009 om 21:34

    UPDATE Mercedes heeft zelfs een complete gallery met 35(!) foto’s de wereld ingestuurd! Kwijl voorzichtig ;)

    Login om te reageren
  43. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 21:46

    hoop dat ie veel mee gaat krijgen van de huidige MB styling ..
    maar dan een beetje slanker en sexier ..
    gaat helemaal goed komen ..

    Login om te reageren
  44. Een betere ontwerper zegt

    2 maart 2009 om 21:47

    OMFG OMFG OMFG HEBBE HEBBE HEBBE

    Ik kan niet meer wachten :D . Nu maar hope dat ik em ooit één keer in het echt mag zien.

    Login om te reageren
  45. Emile_Benz zegt

    2 maart 2009 om 21:53

    @ Robbie: kwijlen? Bij die hoeveelheid camou…?

    Login om te reageren
  46. Knaakje zegt

    2 maart 2009 om 22:16

    Dat zijn tenminste teaser foto’s waar ik warm van word, daar kunnen andere fabrikanten nog wat van leren. Ipv. een stukje achterlicht in de mist, opengewerkte renderings van de techniek. Maar MB heeft hier dan ook iets om trots op te zijn, zo lijkt het!
    Ik snap echter die torsiebalk niet helemaal, zit de motor nu zonder cv-joints aan de versnellings bak? Geeft dat geen enorme krachten op zo’n lange pijp? niet alleen de torsie maar ook motortrillingen in andere richtingen? Kan iemand daar een lichtje over laten schijnen?

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    2 maart 2009 om 22:16

    Slechts 1.620 kilo?? Das best veel hoor!

    Login om te reageren
  48. Alwood zegt

    2 maart 2009 om 22:20

    omdat deze wagen niet laag genoeg is?! de neus is net zo hoog als de wielen, de gehele carosserie is nog niet eens 2x de wielen. Misschien ééntweederde, met 19 inch velgjes kom je dan grofweg op een totale wagenhoogte van een meter uit. Hoezo niet laag?!

    Wel een erg lekker apparaat verder, goedkoper dan auto’s als de 599, GT2, DBS, hell zelfs in de buurt van 997-turbo prijzen. Nou dan weet ik het wel!

    Ben benieuwd wanneer Jeremy Clarkson de zijne een keer mee neemt naar de studio :P

    Login om te reageren
  49. Sven zegt

    3 maart 2009 om 00:03

    Slechts 1620Kg ? Ok dus tegenwoordig is dit een lichte auto ?

    Login om te reageren
  50. JoostH zegt

    3 maart 2009 om 00:11

    Ben ik de enige die het niks vind?

    Login om te reageren
  51. ELB zegt

    3 maart 2009 om 01:16

    Ik kan nog steeds niet echt door die camo heen kijken en zeggen wat ik ervan vind. Ben erg benieuwd wat ze met die brede neus hebben gedaan.

    Login om te reageren
  52. Davidov zegt

    3 maart 2009 om 01:28

    @ Joost H:

    Nee, ik vind het ook niks. Als ik die eerste foto bekijk denk ik ”wat is dit voor gare Viper-kloon?” :/

    Login om te reageren
  53. BmwMPower zegt

    3 maart 2009 om 07:10

    Ben heel benieuwd wat dit gaat worden.
    Ik keek net even in de gallery en zag iets wat meteen een glimlach toverde.

    [img] http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Mercedes/SLS_AMG_spyshots/MercedesBenz_SLS_AMG_019.jpg [/img]

    Login om te reageren
  54. Carmaster zegt

    3 maart 2009 om 16:05

    @ Davidov

    Mee eens….
    …ze hebben zelfs de grill overgenomen.

    Beetje zielig toch?
    Dat een “machtige” Europese fabrikant een Amerikaan na-aapt….

    Login om te reageren
  55. Benz.. zegt

    3 maart 2009 om 21:34

    @Carmaster

    Als jij DAAR een Viper in ziet denk ik dat het niet aan de auto ligt.
    In de verste verte zelfs niet, maar goed als JIJ dat zegt.
    Het is de bedoeling dat hij gelijkenissen gaat vertonen met de oude Gullwing.
    Dus niet gaan zeggen dat Mercedes daarmee een zielige zet pleegt, want dat gaat gewoon niet op! ;)

    Als dat van jou mag..

    Login om te reageren
  56. Benz.. zegt

    3 maart 2009 om 21:49

    En daarbij komt nog dat deze volbloed AMG de Viper SRT10 er ook wel uittrekt.. als we het over prestaties gaan hebben.. ;)

    Login om te reageren
  57. Davidov zegt

    26 maart 2009 om 01:10

    Een Viper met standaard 600 pk? Ik denk dat ze gewaagd zijn aan elkaar, maar dat de Viper net iets sneller is.

    Login om te reageren
  58. C6_R zegt

    27 april 2009 om 12:50

    Ik kwam dit over de Viper net tegen omdat ik de specs van de SLS even wou hebben (kwam een foto tegen met een speedo die tot 360 gaat…)

    Maar aannemen dat een “volbloed AMG” een wagen met 30 pk meer en 50 kg minder er wel ff uit trekt daar moest ik toch wel even om lachen! :lol: Zo’n ster compenseert een hoop blijkbaar! :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North