• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de McLaren MP4-12C [updated]

Auteur: autoblogger, gepost 9 september 2009 om 08:41 – 98 Reacties

Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]Afbeelding Dit is de McLaren MP4-12C [updated]

McLaren MP4-12C
De MP4-12C heeft een 3.8-liter V8 met “ongeveer” 600 pk.

Volgens McLaren heeft de auto de laagste CO2-uitstoot t.o.v. het aantal peekaas. Dus ben je op zoek naar een enigszins milieuvriendelijke supercar, dan is dit je keus! Men verwacht een uitstoot van ongeveer 300g/km.

De V8 met twee turbo’s is afkomstig van McLaren zelf en heeft de codenaam M838T. Het vermogen gaat direct naar de achterwielen en de koppeling is een seven-speed dual-clutch gearbox (er is geen handbak verkrijgbaar). Het gewicht van de auto is uiteraard zo beperkt mogelijk te gebleven. Er is oa gebruik gemaakt van een koolstofvezel MonoCell waaromheen de auto is ontworpen (die techniek is afkomstig uit de F1).

De sprinttijd van 0-100 is nog niet exact bekend, maar volgens McLaren zit die in de “three-point-something-second” range met een topsnelheid van ruim 200 MPH (320 km/u).

UPDATE: Op Autojunk staan video’s waarin Mclaren-bobo’s het een en ander uitleggen. En Jay Leno heeft ook een mening over de nieuwe McLaren MP4-12C.

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

McLaren, mp4-12c, Supercars

Vorig bericht: « Lagonda komt met sedan op basis van S-klasse?
Volgend bericht: Mercedes-Benz SLS AMG (2010) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr.X. zegt

    9 september 2009 om 08:46

    Leuke wagen, maar ik had iets spectaculairders verwacht! dit kan een auto zijn van ieder merk, redelijk anoniem vormgegeven…..

    Login om te reageren
  2. Neptukker zegt

    9 september 2009 om 08:46

    Wow, knap dat zoveel jaar naar dato de auto trekjes heeft van de vorige en toch modern oogt. Wordt vast een toppertje!

    Login om te reageren
  3. Pjotr zegt

    9 september 2009 om 08:51

    Tegenvallertje, redelijk anoniem vormgegeven. Had net zo goed een nieuwe F1 kunnen zijn. Waarom hebben ze er niet ook een 3-zitter van gemaakt, net als de F1?

    Login om te reageren
  4. Pjotr zegt

    9 september 2009 om 08:53

    Correctie, tweede zin had moeten zijn: “Had net zo goed een nieuwe Noble kunnen zijn.”

    Login om te reageren
  5. papa zegt

    9 september 2009 om 08:54

    Ik vind dit echt niets toevoegen, er zijn tig andere auto’s die er beter uitzien (hoogstwaarschijnlijk minder kosten) en minstens dezelfde prestaties bieden.

    Login om te reageren
  6. Tieme zegt

    9 september 2009 om 08:56

    Beetje Gallardo achtig.. Niet heel spectaculair. Wel mooi.

    Login om te reageren
  7. Merry zegt

    9 september 2009 om 08:57

    Een eigen motor in de McLaren straatauto, Mercedes gaat belangen kopen in BrawnGP ik denk 1+1=2.
    Die gaat uit elkaar en McLaren wordt een geheel zelfstandig bedrijf en autobouwer.
    Mooi hoor en ergens zie je de F1 trekjes.
    Hij had wat scherper gemogen maar er komen nog 2 modellen dus er zal vast nog wel een V12 middenmotor auto komen.

    Login om te reageren
  8. Tiger zegt

    9 september 2009 om 08:59

    Ik vind dit nou niet echt Gullwing deuren… Hij ziet er goed uit maar de F1 was veel spectaculairder.

    Login om te reageren
  9. Sharp zegt

    9 september 2009 om 09:01

    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Als je als bedrijf een icoon als de F1 hebt gebouwd, dan is alles wat daarna komt eigenlijk een beetje een teleurstelling. Dat heb ik eigenlijk hier ook wel mee.

    Neemt niet weg dat het vast een fantastische auto zal zijn, maar toch.

    Login om te reageren
  10. LM zegt

    9 september 2009 om 09:01

    Zijn uiterlijk is inderdaad anoniem maar Mclaren heeft nooit de bedoeling gehad om een spectaculair uiterlijk te maken. Ze willen een supercar maken zoals nog nooit iemand hun dat heeft voor gedaan.

    Login om te reageren
  11. Mr. V8 zegt

    9 september 2009 om 09:03

    Die climate control zit wel op een vette plaats maar ik denk dat Gordon Murray compleet de plank mis slaat met dit model… Straalt niets uit, is compleet anoniem en echt mooi/exotisch? Nee, totaal niet!

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      9 september 2009 om 09:06

      @Mr. V8: Murray heeft hier overigens niets mee van doen

      Login om te reageren
  12. Alex zegt

    9 september 2009 om 09:06

    Lijkt erop dat Gordon Murray gelijk gaat krijgen met zijn eerdere opmerkingen. Ben nou niet bepaald kapot van deze Saleen/F430 kruising

    Login om te reageren
  13. Sjappoo zegt

    9 september 2009 om 09:07

    Heel neutraal gehouden…

    Wel jammer om na de F1 met zo’n model uit te komen.

    De auto wordt waarschijnlijk niet goedkoop en voor dat geld heb je een ook een auto met wel wat meer een eigen identiteit…

    Login om te reageren
  14. Khadeem zegt

    9 september 2009 om 09:08

    Geweldig, die automatische reclame in de eerste reactie. Zou de supercar MP4-12C de vergelijking met de minstens zo snelle X1 doorstaan…? Het zal een nipte overwinning zijn.

    Login om te reageren
  15. Rouge zegt

    9 september 2009 om 09:16

    Waarom zit je niet in het midden? Dat is echt zonde!

    Login om te reageren
  16. frank zegt

    9 september 2009 om 09:23

    @mr V8: volgens mij is gordon murray niet betrokken geweest bij dit ontwerp

    de auto ziet er inderdaad uit als een kruising tussen een gallardo en een noble, niet opzienbarend, misschien dat de onderhuidse techniek dat wel is?

    Login om te reageren
  17. SummerSky zegt

    9 september 2009 om 09:23

    It’s video time:

    http://www.youtube.com/watch?v=WKuAP9jhrsI

    Login om te reageren
  18. York zegt

    9 september 2009 om 09:25

    Vrij saai eigenlijk. Maar wel nog mooi. Maar toch.. Ik wil iets spannenders zien!

    Login om te reageren
  19. Mr. V8 zegt

    9 september 2009 om 09:26

    @ Alex; maar wie dan? Ik dacht dat Murray McLaren runt. Ik weet wel dat Murray bezig is met dat kleine stadswagentje… Maar dit staat dus los van hem o.i.d.?

    Login om te reageren
    • Alex zegt

      9 september 2009 om 11:14

      @Mr. V8: Klopt wat Eric zegt. Murray werkt tegenwoordig via Gordon Murray Design. Hij is volgens mij al sinds 2004 weg bij McLaren, na het uitkomen van de SLR waarvoor hij wel de onderhuidse techniek leverde, maar de af-schu-we-lijke styling werd hem door Mercedes opgedrongen. Hopelijk brengt de T25 (of eerder het productieproces ervan) genoeg geld op voor een opvolger van de F1, één die er niet zo eenheidsworsterig uitziet.

      Login om te reageren
  20. CSL zegt

    9 september 2009 om 09:27

    KWIJL, wat een bak.

    @De V8 met twee turbo’s

    Wie zei ook alweer dat een hoogtoerige motor met turbo’s niet samen gaan?

    Als die evenveel weegt als een Mclaren F1 dan wordt het een monster.

    Login om te reageren
  21. Mairsil zegt

    9 september 2009 om 09:39

    Die BMW reclame, “Echt vergelijkingsmateriaal heb je pas als je de ultieme proefrit met de BMW X1 hebt gedaan”, is hier toch wel een beetje jammer. Ik durf zo ook wel te gokken dat de MP4-12c niet echt met de X1 te vergelijken is…

    Login om te reageren
  22. rikkon zegt

    9 september 2009 om 09:39

    @Mr V8: Murray en McLaren staan compleet los van elkaar

    Login om te reageren
  23. Mr. Opinion zegt

    9 september 2009 om 09:51

    Leuk idee van McLaren om een straatauto te maken, maar wat een saai design! Het heeft de uitstraling van een pak vla… Het is net een Noble, of een Novitec TuLesto; hadden ze nu niet even bij een auto die toch niet gebouwd is voor snelheidsrecords, de auto een eigen smoel kunnen geven met een gedurfd ontwerp? Bijzonder teleurstellend…

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    9 september 2009 om 09:54

    Lijkt me teveel op de Lotus Evora.

    Login om te reageren
  25. Eric zegt

    9 september 2009 om 09:56

    Murray werkt in zijn eigen studiebureau en niet meer voor McLaren. Jammer dat ze de wagen in McLarenoranje hebben gespoten zoals de vroegere McLaren’s uit de jaren ’70. Ik zou hem de kleur van de F1 hebben gegeven en de foto’s getrokken in een witte studio.
    @autoblog,
    zijn er geen Hi-res foto’s beschikbaar. Nogal klein als wallpaper!!!!

    Login om te reageren
  26. Rob zegt

    9 september 2009 om 10:04

    Dat valt tegen zeg, het lijkt wel een opgevoerde Opel Calibra!

    Login om te reageren
  27. StijnB zegt

    9 september 2009 om 10:07

    De F1 ziet er vandaag de dag zelfs nog moderner uit, dit voelt aan als een conceptcar uit de 80’s…

    Login om te reageren
  28. Niels zegt

    9 september 2009 om 10:11

    Lelijke kont

    Login om te reageren
  29. R77 zegt

    9 september 2009 om 10:17

    “Het vermogen gaat direct naar de achterwielen en de koppeling is een seven-speed dual-clutch gearbox (er is geen handbak verkrijgbaar).”

    iets klinkt hier onlogisch

    Login om te reageren
  30. Bert zegt

    9 september 2009 om 10:25

    Valt echt tegen, zo anoniem…
    Neusje lijkt iets op de F430,
    de lijn lijkt weer op die van een Lambo,
    tis net alles van niks en niks van alles.

    Met als überdomper die kale oude man erin, nee dat verkoopt!

    Ik zie de rijtesten wel tegemoet, niet dat die heel boeiend zijn van dit soort auto’s maar wellicht zit daar dan de saus.

    Login om te reageren
  31. J. zegt

    9 september 2009 om 10:26

    Ik denk dat deze auto expres wat ‘ingetogen’ is ontworpen. Dit is de eerste volledig door McLaren ontwikkelde straatauto sinds jaren en ik denk dat ze met een wat ingetogen ontwerp er een makkelijke cashcow van willen maken.

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    9 september 2009 om 10:28

    Moet .. Me .. Beheersen .. Om .. Geen .. Vergelijkingsmongool .. Uit .. Te .. Hangen ..
    Voor de rest niet heel spannend vormgegeven. Misschien door de bekende elementen..?

    Login om te reageren
  33. Waus zegt

    9 september 2009 om 10:34

    Vindt dit een prachtig ontworpen auto. Niet te schreeuwerig inderdaad, maar zeker niet braaf.

    Login om te reageren
  34. Ascari zegt

    9 september 2009 om 10:37

    Hmzz. de telegraaf schrijft:”Alleen voor de krachtbron, die onder een glazen motorkap hangt, doet McLaren een beroep op de know-how van een autofabrikant. Mercedes-Benz levert de 3,8 liter V8-motor met dubbele turbo en 600 pk/600 Nm aan McLaren, dat de enige gebruiker van het blok is.”

    En hier hebben ze het over een eigen krachtbron…???!!!

    Login om te reageren
    • donaldduck zegt

      9 september 2009 om 14:41

      @Ascari:
      Blok is 100% van McLaren zelf, (televaag verzint weer eens wat)

      Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      9 september 2009 om 14:52

      @Ascari:

      je bron alleen al, de telegraaf…
      dan moeten er alarmbellen gaan rinkelen.

      daar komt bij, mercedes heeft geen 3.8 liter V8 in het gamma, dus van welk model had die motor moeten komen dan? en als ze een nieuwe motor in ontwikkeling hadden, dan hadden ze em echt wel in een eigen model gedrukt.
      en wordt er niet expliciet geschreven dat MClaren dit model ZELFSTANDIG heeft ontwikkeld?

      Login om te reageren
  35. CowboyHenk zegt

    9 september 2009 om 10:38

    Als er Geely op stond had waarschijnlijk iedereen deze auto uitgekotst.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    9 september 2009 om 10:47

    Gweldige Auto zo te zien
    Hier nog twee foto’s:
    )

    )

    Login om te reageren
  37. Eric zegt

    9 september 2009 om 10:49

    Ik wou ook nog even melden dat ik de velgen zou vervangen door iets mooiere exemplaren van H+R of BBS.
    ook de zijsleuven hadden iets origineler gemogen. Nu wachten op bewegende beelden.

    Login om te reageren
  38. Eric zegt

    9 september 2009 om 10:50

    Lijkt ook op de photoshop van de Lotus Esprit.

    Login om te reageren
  39. MattCurlew zegt

    9 september 2009 om 10:51

    Tja niet spectaculier maar wel geslaagd. Dat mag ook wel weer eens na al die overdreven auto’s van tegenwoordig

    Login om te reageren
  40. Qash zegt

    9 september 2009 om 11:03

    Alleen DSG? Laat maar zitten dan….

    Login om te reageren
  41. Schimanski zegt

    9 september 2009 om 11:20

    Op de eerste foto van CSL in de comments zie je dat de MP4 toch wel dezelfde trekjes heeft als de F1. Ik zie er wel een duidelijke ontwerp vooruitgang in. Dit is volgens mij een auto die in het midden segment zit van McLarens plannen, dus er komt waarschijnlijk ook nog een monster aan. Ik zou zeggen, even geduld voor de echte F1 opvolger.

    Login om te reageren
  42. Duidelijk zegt

    9 september 2009 om 11:29

    Oke… dit is dus gewoon een noble/gallardo leuk. Ik moet zeggen dat ze qua design geen moeite hebben gedaan.
    Enkel zie ik op die plaatjes wel een toerenteller die pas vanaf 8500 in het rood gaat. Dat is natuurlijk wel weer zeer leuk :D

    Login om te reageren
  43. Burdy zegt

    9 september 2009 om 11:35

    Plaatje en cijfers zeggen nog niet zoveel over hoe de auto rijdt. Maar heb wel vertrouwen dat Mclaren dat onder de knie heeft.

    Login om te reageren
  44. Freewarefreak zegt

    9 september 2009 om 11:52

    Ik heb hetzelfde gevoel als iedereen hier. Erg saai, niet spannend, niet vernieuwend, teleurstellend. Je ziet er wat trekjes in van de oude F1, maar daar houd iedere spanning dan mee op. Zie liever die nieuwe Ferrari. En hoe werkt dat TFT scherm in het dash… cool… film kijken op zijn kant. ;)

    Login om te reageren
  45. M.J zegt

    9 september 2009 om 12:15

    Iedereen lult maar over het uiterlijk, maar waar het om gaat is de rijkwaliteit en dat kan gezien de geschiedenis van MClaren alleen maar top zijn!

    Ik wil zien wat Clarkson ervan vindt en hoe snel ie over het circuit gaat..

    Login om te reageren
  46. Wim zegt

    9 september 2009 om 12:21

    Stuur en toerenteller…dashboard…doen me aan RX-8 denken

    Login om te reageren
  47. Wim zegt

    9 september 2009 om 12:23

    Looks konden beter, oogt wat jaren 80-90… die achter spioler…

    Login om te reageren
  48. Ramshoek zegt

    9 september 2009 om 12:33

    De liefde tussen McLaren en Mercedes is over!!!
    Ze blijven nog even bij elkaar tot de kinderen de deur uit zijn (lees: SLR uit productie) en blijven nog even bij elkaar tot ze beiden een ander hebben (Mercedes is al druk aan het flirten met Brawn GP).

    Hoelang Mercedes aan McLaren nog de jaarlijkse alimentatie blijft betalen (in de vorm van formule 1 torretjes) is nog even de vraag. McLaren lijkt nog niet toe aan sjans met een ander. Maar volgens mij is het allemaal een kwestie van tijd…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      9 september 2009 om 19:33

      @Ramshoek:
      De liefde is inderdaad over, maar er is voer voor de roddelpers; McLaren blijkt zwanger te zijn van een Mercedes V8. Hoe lang weet niemand, naar het schijnt al meer dan 9 maanden. Er zijn zelfs mensen die beweren dat ie al kan lopen.
      Zo zie je maar weer dat geld en macht erotiseert, hoe cliché.

      Login om te reageren
  49. vla zegt

    9 september 2009 om 12:41

    Oh my god ik wil hem. Hoewel die versnellingsbak een beetje een minpunt is…
    Kan niet wachten op het topmodel!! :D

    Login om te reageren
  50. Vincenzo zegt

    9 september 2009 om 13:01

    haha tegenvaller dus. Lekkerste lijnen gejat van de anderen en er onstaat een ‘legendarische’ auto. Beetje triest is het wel, maar ja het is Engels :(

    Login om te reageren
  51. Blitz zegt

    9 september 2009 om 13:38

    Ik weet niet of iemand dit al gezegd heeft maar zag het niet in de eerste posts… Gordon Murray heeft expliciet gezegd in meerdere artikelen op het net dat dit NIET de opvolger is van de McLaren F1 dus iedereen moet op houden met het vergelijken van de twee want ze hebben niks met elkaar te maken….

    Login om te reageren
  52. Willem zegt

    9 september 2009 om 13:47

    Toch maar niet, ziet er plastic uit, doet me denken aan een opel tigra :O.o

    Login om te reageren
  53. Jo-zef zegt

    9 september 2009 om 13:48

    Het staat buiten kijf dat dit scheurijzer rete-hard zal gaan, maar ik ben toch niet zeker of ik ‘m wel mooi vind! Net zoals bij de nieuwe Italia 458 hier ook de uitlaten centraal en hogerop in de achterpartij, nee man dat moet zo laag en zo breed mogelijk zitten! Verder oogt ie heel Japans (~Aziatisch) vind ik, als het ware een goedkoop plastieken conceptje van KIA of zoiets :?

    Login om te reageren
  54. Sjakie Peters zegt

    9 september 2009 om 13:56

    Zoals velen al voor mij zeiden is het toch echt spijtig dat ondanks de mooi techniek dus auto weinig eigen identiteit met zich mee draagt. Dat is alleszins jammer te noemen omdat Mclaren toch niet bepaald staat voor het 13 in een dozijn gedachtegoed.

    Login om te reageren
  55. SimonMc zegt

    9 september 2009 om 14:02

    In mijn ogen een zeer retro-design.

    Me like !

    Login om te reageren
  56. GezondVerstand zegt

    9 september 2009 om 14:07

    Als ik morgen de jackpot win dan staat ie op mijn shortlist :)

    Login om te reageren
  57. Timmie zegt

    9 september 2009 om 14:34

    Aan iedereen die het design anoniem vindt: Hoe moet ie er dan uitzien? Zoals andere McLarens? Zo zijn er niet veel hoor!

    Login om te reageren
  58. Merry zegt

    9 september 2009 om 14:41

    Ik weet even niet hoe ik hier foto’s in de post kan zetten maar er is dus ook een foto van deze nieuwe McLaren samen 2 andere auto’s die nog onder de camodoeken zitten.
    Die foto staat er bij autoweek bij(ik weet het die site zuigt).
    Dat is pas reden voor vragen!

    Login om te reageren
  59. Marck zegt

    9 september 2009 om 15:25

    Had dan een mooi origineel uiterlijk uitgebracht mclaren,nou kan je de reputatie als mooie supersport wagens bouwer wel vergeten

    Het doet me teveel denken aan andere wagens en niet aan nieuwe mclaren… eerlijk gezegd is dit echt een fail.

    Login om te reageren
  60. red-ax3993 zegt

    9 september 2009 om 15:26

    Ik vind het een mooie wagen maar het interieur doet mij toch wel aan een Porsche Carrera GT denken.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 september 2009 om 16:47

      @red-ax3993: j

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 september 2009 om 16:51

      @red-ax3993: ja, want die zwevende middenconsole heeft een Carrera GT ook…

      Not

      (vorige reactie mag verwijderd worden, was een foutje )

      Login om te reageren
  61. W115 zegt

    9 september 2009 om 16:28

    Vind de SLR toch echt mooier, heel jammer dit.
    Ik denk dat BMW en McLaren in de toekomst gaan trouwen, zal alleen maar ten goede komen :)

    Login om te reageren
  62. Henk zegt

    9 september 2009 om 16:34

    zo zo spannende cijfers…

    Login om te reageren
  63. ivanadrive zegt

    9 september 2009 om 17:16

    Doe mij wat aan Lotus denken qua stijl, om één of andere reden. Maar de Evora is toch een stuk spectaculairder. Net als de R8 en een hele resem andere sportwagens die een pak goedkoper zijn dan deze McL.

    Login om te reageren
  64. JanJansen zegt

    9 september 2009 om 17:21

    Prof. Murray was ooit het brein achter McLaren.
    Zijn visie en sturing in het F1 project maakten dat er iets speciaals werd gemaakt. Gelukkig heeft Murray aangegeven dat hij bezig is met een waardige opvolger van de F1… maar voorlopig niet met McLaren.
    Ik mis een beetje een visie bij deze MP4-12C. De naam, layout en body zijn allemaal vrij behoudend.
    No guts, no glory; deze gaat waarschijnlijk de geschiedenisboeken niet halen.

    Login om te reageren
  65. midasracer zegt

    9 september 2009 om 17:36

    Wat een teleurstellend softe styling. De glimlachende grill, veel rond plaatwerk. Ik hoop dat hij spectaculair rijdt en klinkt, anders wordt deze auto geen succes. Bij de icoon status van de F1 komt hij zoiezo niet in de buurt. Als ik geld had voor een dergelijke auto, zou ik toch voor de Gallardo of de 430 Scuderia gaan.

    Login om te reageren
  66. Kees Koning zegt

    9 september 2009 om 17:51

    hij ziet er een beetje te “saai” uit voor een supercar

    Login om te reageren
  67. paultje2small zegt

    9 september 2009 om 18:23

    ik vind hem er heel vet uitzien mooier dan elke ferrari misschien is het geen recordbreker maar de vorige mclaren kwam met 620 pk to de 380 km/u en deze heeft 20 minder? dus ik voorzie een goede topsnelheid

    Login om te reageren
  68. arnold zegt

    9 september 2009 om 18:38

    dit is slecht als ik mclaren was had ik een veyron killer gemaakt.
    maar hij ziet er wel prachtig uit.

    Login om te reageren
  69. HDM zegt

    9 september 2009 om 18:57

    Hij is lelijk. Tis teveel Farboud/360/430/etc/etc/etc, et ziet er ook uit als een nonbadged Farboud, en hij mist McLaren looks. Dit ziet er te saai uit en teveel van hetzelfde.

    Voor mij een faal.

    Login om te reageren
  70. rwd zegt

    9 september 2009 om 19:08

    ben benieuwd naar een vergelijking tussen deze McLaren en de Ferrari 458 ;-)

    Login om te reageren
  71. Tommy2 zegt

    9 september 2009 om 20:19

    Wohoo wat een vette bak!:D Ziet er zeer gelikt uit, bruut!

    Alleen jammer van die miniatuur V8, had best een 4,0-5,0 liter dik blok mogen zijn, liefst een 6,0 liter natuurlijk, klinkt veel machtiger dan dit! Daar dan turbo’s op en je hebt zo 700 pk’tjes. :P

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 september 2009 om 20:48

      @Tommy2: dit ding heeft een atmosferische 3,8 v8 die 8500 toeren draait en er 157pk per liter uitbraakt….
      HALLO!! 157pk per liter! Worden we ff allemaal wakker? Its amazing!

      Die motor moet waanzinnig lekker zijn zonder turbo’s en andere shit. Gewoon een “ouderwetse” atmosferische motor, en toch hypermodern, met supergoed gebalanceerde lichtgewicht componenten in een auto die grotendeels van carbon is…. dit wordt een “classleading” om niet te zeggen “competition beating” sportscar…

      Login om te reageren
  72. w0o0dy zegt

    9 september 2009 om 20:34

    Video’s
    Autocar “walkaround….”
    http://www.youtube.com/watch?v=WKuAP9jhrsI

    En Jay Leno mocht naar de fabriek en mocht zelfs even zitten in de nieuwe Mp4-12c
    http://www.youtube.com/watch?v=cjsFhxqPCd0

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      9 september 2009 om 20:59

      @w0o0dy: Die laatste zin van het tweede filmpje: “Ik zou als ik McLaren was een persoon van hoog aanzien uit Los Angeles het eerste exemplaar verkopen met nummer 001. Dat zou uit marketing oogpunt nou eens een slimme zet zijn…” Whahaha…. de fl*kk*r… die zit zijn eigen wagenpark al weer op te waarderen… ;)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        9 september 2009 om 21:02

        @Freewarefreak: Geef jij hem ongelijk? Ik denk dat hij nog gelijk heeft ook en hij wil er vast ook wel redelijk voor betalen… (full price misschien niet, en hij wil zeker de eerste zijn).

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          10 september 2009 om 22:50

          @w0o0dy:

          Een Nissan R34 skyline draait toch ook een aardige berg toeren. Dacht ook zo´n 8000. Toch ben ik het met je eens dat dit zeldzaam is. In de racerij zie je het ook vrij zelden.

          Login om te reageren
  73. w0o0dy zegt

    9 september 2009 om 20:49

    ehm sorry…. zat niet op te letten… twee turbo’s staat er? Maar dan kan het dign toch geen 8500 toeren draaien? WTF?

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    9 september 2009 om 20:54

    hmm blijft een amazing stukkie techniek, maar had liever geen turbo’s gezien…

    Vraagje: welke productie v8 of welke motor überhaupt draait 8500 toeren terwijl er turbo’s op zitten? Anyone?

    Login om te reageren
  75. w0o0dy zegt

    9 september 2009 om 20:55

    Moet ook geen 9-11 beelden en autoblog combineren…

    Login om te reageren
  76. BamBam zegt

    9 september 2009 om 20:59

    Zal wel weer een fantastische wagen zijn….maar ik kan er niet warm voor lopen. Plak er een Lotus badge op en ik geloof het ook.

    Login om te reageren
  77. Eric zegt

    9 september 2009 om 21:23

    Grote kans dat Jay de eerste in zijn garage heeft staan,dus. In zilver vond ik hem beter dan in dat oranje.
    Nu er een persoon in zit krijg je een betere look van de grote van de auto. Ben benieuwd wie als eerste deze wagen over het circuit mag jagen.

    Login om te reageren
  78. Solstice zegt

    9 september 2009 om 22:32

    Laat die nieuwe Esprit maar zitten, dit is ‘m!

    Login om te reageren
  79. ricardo zegt

    9 september 2009 om 23:06

    UPDATE: Meer foto’s aan de gallery toegevoegd.

    Login om te reageren
  80. Nick zegt

    10 september 2009 om 13:02

    @W0o0dy: Zo spectaculair hoeft het niet te zijn, ik moet eerst de compressieverhouding weten.
    De Ferrari F40 haalde ook wel de 8500 tpm, maar de redline ligt al bij 7750 tpm.

    Van de Audi BYH (4.2 V8 FSI) motor weet ik dat ondanks hij met compressieverhouding van 12,5:1 een flinke turbodruk aan kan.
    Maar dit blok is ook doorontwikkelt met Mahle-Cosworth uit de DFR welke een afstammeling is van de double-four valve.

    Login om te reageren
  81. Cantago zegt

    10 september 2009 om 15:17

    Ik zie veel stijlelementen van andere auto’s… Prestaties zijn leuk, maar beetje 13 in een dozijn en ja… Een supercar die let op CO2 uitstoot? Een compromis dus, en das nooit een geweldige supercar! En ja… het uiterlijk is nou niet echt spectaculair, het had het ruige broertje van een Lotus kunnen zijn, of is het de zus van een Noble? Ik wordt nou niet echt enthousiast…

    Login om te reageren
  82. w0o0dy zegt

    10 september 2009 om 23:02

    @RenesisHp: en 8500 is de redline waar je em regelmatig vanaf mag laten stuiteren zonder dat ie stuk gaat. Het echte plafond ligt dan waarschijnlijk nog zo’n 300toeren hoger (of meer). De auto moet trouwens ongeveer 1350kg wegen (leeggewicht) dus rijklaar zo’n 1500/1550? Dat is heftig met 600pk en 550nm koppel… Ik zeg toppertje!

    Login om te reageren
  83. F355GTB zegt

    12 september 2009 om 00:00

    Super!
    Eindelijk weer een echte McLaren! Met middenmotor, zoals een echte sportwagen betaamt. En ook nog eens een ‘eigen’ motor…
    Die afzichtelijke SLR was toch niet McLaren-waardig…
    Ik vind deze erg geslaagd.
    http://www.autojunk.nl/2009/09/mclaren-mp4-12c-ron-dennis

    Login om te reageren
  84. VonStroke zegt

    12 september 2009 om 13:03

    Het design vind ik nogal anoniem en weinig spannend. Jammer dat er geen handbak is, strookt niet met de originele filosofie van de F1.

    Login om te reageren
  85. Tomaaas zegt

    12 september 2009 om 19:22

    Hij is maar ong. 120.000 euro (heb ik uit filmpje van wOoOdy) dat is best goedkoop EN hij is best wel mooi ik zal hem wel willen hebben.

    Login om te reageren
  86. BananaFlip zegt

    16 september 2009 om 20:23

    In een straatlegale McLaren wil je natuurlijk wel in het midden zitten…

    Login om te reageren
  87. MichaelPB zegt

    21 oktober 2009 om 01:21

    12c? Ik verwacht dan 12 cylinders. En geen 8

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North