Dit is de Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé

Auteur: , 28 Reacties

Nog meer heet SUV-nieuws uit Duitsland.

De GLC 43 4MATIC Coupé komt met de 3.0 V6 biturbo, goed voor 367 pk en 520 Nm. Deze krachtbron is gekoppeld aan een 9G-tronic automaat die nu nog sneller zou moeten schakelen. Daarmee duurt de oh-zo belangrijke standaardsprint 4,9 tellen. De topsnelheid is uiteraard afgeregeld op 250 km/u.

Verder is opmerkelijk dat Daimler in het persbericht communiceert dat het broertje van de GLE Coupé nu ook geschikt is voor “occasional off-road excursions”, omdat de bodemspeling kan worden vergroot met een druk op de knop. Eindelijk een fabrikant die toegeeft dat z’n SUV eigenlijk gewoon niet gebouwd is voor wat serieuze pret op het onverhard.

Het onderstel komt met Mercedes’ welbekende Air Body Control om rollen en duiken van de koets tegen te gaan. Bovendien moet meer negatief camber op de vooras zorgen voor een dynamischer weggedrag en is de algehele stijfheid verbeterd.

Later deze maand wordt de GLC 43 4MATIC onthuld in Parijs en in december zou de SUV bij de dealer moeten staan. Prijzen zijn vooralsnog niet bekend. Wat je voor de gewone GLC Coupé neer mag tellen check je hier.



28 reacties

Kunnen de mensen met een Mercedes (AMG) nu gemakkelijker de auto op de stoep zetten met occasional off-road excursions?
Toen ik klein was dacht ik dat alle rijke mensen slim zijn. Maar rijke mensen zijn gewoon rijk. Verder niks. Als je ogen in je kop hebt, een weldenkend mens bent of überhaupt leeft vanbinnen koop je dit niet.
@depsycholoog: Onzin. Iemand vind dit gewoon mooi en koopt dit omdat diegene het mooi vind. Vervolgens interesseert het diegene niets wat anderen er van vinden. Laat lekker gaan joh, over smaak valt nooit te twisten.
@viezefreddyw: normaliter zou ik het altijd eens zijn met je reactie, ware het niet dat deze auto’s waarschijnlijk door niemand gekocht worden omdat ze mooi zijn. Het probleem is juist dat het succes van dit soort auto’s niets te maken heeft met het mooie ontwerp of de vernieuwende rijeigenschappen. Het zijn pure fallus verlengers. Dat staat me gewoon niet aan.

Ze zijn zwaarder en minder zuinig, hebben minder ruimte dan een grote station én minder terreineigenschappen dan een gemiddelde 4*4. Zo’n auto is nergens goed in. Behalve in duur zijn en bekeken worden.
@depsycholoog: Nogmaals onzin. Ik ben het met je eens dat het lelijke auto’s zijn. Ik ben er ook totaal niet kapot van. Het klopt ook dat er een aantal mensen zijn die dit zien als een dikke bak en er in rijden alsof ze God zijn en gezien willen worden. Een X4, X6, GLC Coupe en noem al die dingen maar op. Jij en ik vinden ze alleen niet mooi en een hoop andere mensen met ons ook niet. Maar iets mooi vinden of niet is nog altijd objectief. Een mening en geen feit. Dus geloof het of niet, er zijn zat mensen die totaal geen ruimte nodig hebben in hun auto, een X6 een prachtig ding vinden en het daarom gewoon kopen.
@viezefreddyw: tuurlijk heb je gelijk dat er over smaak niet te twisten valt. Maar anders hoeven we hier nooit ergens over te discussiëren :-). Ik word gewoon verdrietig van dit soort auto’s. Qua ontwikkeling op auto-gebied levert het niets op, het verkoopt alleen goed. Het is een pretentieuze visieloze melkkoe.

Maar goed, als ik er een zou krijgen zou ik ‘m wel houden hoor. En dan met slam FM aan door de stad met de ramen omlaag met 20 km/h!
@depsycholoog: Ik vind er ook helemaal niets aan. Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden. Het levert de fabrikant alleen geld op en daar is het ze ook om te doen. De schoorsteen moet wel blijven roken natuurlijk.

Ik zou hem ook houden en rol met je mee. Ik zie er uit als een Marokkaan dus het stereotype beeld zit al goed. Zonnebril op, nektasje mee, zwarte auto. Komt goed.
@viezefreddyw: Ik stelde me bij jou toch een hoogblonde Fries voor ;)
@berlinetta: Sorry mate. Ik ben nogal wat donkerder van kleur in vergelijking met de Friezen hier. Zwart haar, bruine ogen en noem het maar op. Ik ben dan ook geen echte Fries, ik woon er alleen.
@viezefreddyw: hoog op de weg, veel vermogen, veilige auto, wat wil je nog meer…
Wat een cijfer-letter-combinatie als naam! AMG GLC 43 4MATIC Coupé. Daarmee vergeleken is een naam als ‘Impreza Turbo’ nog speelser.
Van mij mogen ze dit houden. In elk land met ook maar een beetje fatsoenlijke wegen is dit hele type suv op werkelijk alle vlakken inferieur aan de sedan of stationwagen. Ok, behalve status dan.
Het zal mijn leeftijd wel zijn, maar “vroeger” had de coupe variant van een model toch maar twee deuren? En had dit model auto gewoon de naam hatchback.
Zal naam technisch wel niet sexy zijn. AMG GLC 43 4matic hatchback. Past wel bij een auto als dit. (Maar dat is een persoonlijke mening).
Wat een wanstaltig hok. Ik snap echt niks van die “coupé” SUV’s…
Hiep Hiep Hoera weer een nutteloze zuipschuit die het uitzicht verpest. De wereld had hier echt behoefte aan (niet te verwarren met vraag en aanbod).
Wil ik!
Ik zie het verschil niet met de gle op foto ze hadden beter gwn een glc (zoals die nu is) daar een 3l 6cyl in gestoken ipv altijd die coupelijn te maken nee een nogo mercedes no go
Hoezo? Die is gewoon een verhoogde versie van de C klasse. Een 3GT met SUV-plastic.
Dit ding is eigenlijk logischer dan een C43 AMG. 80 – 90% van de C43 AMG mensen zullen niet veel verder komen dan een keer vol het gas intrappen bij het wegrijden en per ongeluk een keer een bochtje iets te hard nemen. Dat zal je in dit ding vrijwel net zo gemakkelijk doen als in de C43; en je hebt een hogere instap. Iets wat 80% van de kopers, door hun leeftijd, heerlijk zullen vinden.
Ik zag vd week zijn grotere broer rijden, wat een wanstaltig hok is dat zeg. Ik moest bijna…….. ach laat maar. Jullie begrijpen wel wat ik van deze ‘coupe’ vind toch
Als Benz liefhebber zeg ik ‘alsjeblieft niet’, doet me denken aan dat gedrocht van een X6…
Eigenlijk de perfecte auto die alles kan. Maar ik zie liever een C43.
Ik vind het helemaal niks. Neem dan een gewone GLC. Dat is een topauto. In mijn ogen de mooiste SUV die Mercedes ooit heeft gebouwd.
Super dik, alleen nog een paar brabus monoblock wielen eronder. Ik hou er van….
Dit is nog steeds zo’n ‘net niet’ auto qua looks. Aandrijflijn zal vast goed zijn
Vind hem steeds minder lelijk worden..
Een vergelijkende test tussen de S-modellen van Audi en de 43AMG-modellen van Mercedes dringt zich op! S4 vs C43 AMG bijvoorbeeld?
Poah die benaming… Ik zie door de bomen het bos niet meer bij Mercedes tegenwoordig…
Cool bak man, kom er gewoon voor uit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).