• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche introduceert de snelste Macan ooit

Auteur: Author, gepost 1 september 2016 om 08:23 – 46 Reacties

Afbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooitAfbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooitAfbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooitAfbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooitAfbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooitAfbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooitAfbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooitAfbeelding Porsche introduceert de snelste Macan ooit

Porsche introduceert de snelste Macan ooit
Hoeveel pk’tjes in de plus?

40 stuks maar liefst! Dit is namelijk de Macan Turbo met Performance Package. De SUV krijgt daardoor de beschikking over 440 pk en da’s zoals gezegd 40 pk meer dan de gewone Macan Turbo te bieden heeft. Het blok betreft nog steeds een twin-turbo 3,6-liter V6. Met Performance Package duurt de standaardsprint 4,4 tellen (- 0,4 s) en de topsnelheid ligt op een on-Duitse 272 km/u (+ 6 km/u).

Misschien nog wel belangrijker is het extra koppel, dat met 50 Nm toenam tot 600 Nm in totaal. Deze hoeveelheid trekkracht is beschikbaar tussen 1.500 en 4.500 tpm, dus in het hele toerengebied heb je afdoende power tot je beschikking. Het verbruik op de NEDC-cycle kwam volgens Porsche uit op ongeveer 1 op 11. Knappe jongen die dat in de praktijk haalt…

Uiteraard is het niet alleen maar motorische pret. Het Performance Package biedt namelijk een aangepast remsysteem, een koets die 15 mm dichter bij het wegdek ligt, sport chassis, Sport Chrono-pakketje en een sportieve uitlaat. De remschijven vóór groeien ten opzichte van de gewone Macan Turbo met 30 mm tot maar liefst 390 mm in diameter. Verder zorgt PASM voor de nodige onderstelmagie.

De Macan Turbo met Performance Package is te bestellen vanaf 127.400 euro, leveringen starten in de maand december.

Ook interessant!

  • Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
    Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
  • Video - Porsche Macan hangt over het randje
  • Twee generaties Macan
    Twee generaties Macan tegelijk voor 2 jaar
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

macan, performance-package, Porsche, SUV, turbo

Vorig bericht: « Grijp je kans! Er komt één extra LaFerrari
Volgend bericht: Dit is de Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    1 september 2016 om 08:24

    Gekkigheid.

    Login om te reageren
  2. denniss00 zegt

    1 september 2016 om 08:26

    Doen, absoluut doen! Maar oh nee, niet in dat saaie grijs…

    Login om te reageren
  3. simonvb zegt

    1 september 2016 om 08:28

    Un mooi ding

    Login om te reageren
  4. hight96 zegt

    1 september 2016 om 08:29

    Ik vind hem mooi, doe mij er maar eentje! Maar alsjeblieft niet in dat eeuwige grijs, liever zo’n leuk blauw kleurtje oid

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    1 september 2016 om 08:30

    Ik vind het niks maar als ze de sleutels door de brievenbus gooien ga ik er wel in rijden. Gewoon doen alsof het geen Porsche is.

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    1 september 2016 om 08:30

    De Macan. Ik kom ze redelijk vaak tegen en ik moet zeggen dat ik het een echt mooie auto vind. Veel mooier dan de Cayenne. Bij de Macan is alles mooi in proportie. Vind het wel een tof ding hoor. Alleen even een ander kleurtje en hij is af.
    Zoals deze:
    http://static.autoblog.nl/images/wp2015/reviews/Porsche_Macan_GTS/Porsche_Macan_GTS-1.jpg

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      1 september 2016 om 10:39

      @viezefreddyw:
      Het treurige van het ding is dat ie nauwelijks meer binnenruimte heeft als een simpel Golfje, terwijl de buitenmaten aanzienlijk groter zijn dan datzelfde simpele Golfje. Ook weegt ie 1900kg en kost ie meer dan een ton.Hoe krijgen ze het voor elkaar bij Porsche?! Onbegrijpelijk ding in mijn ogen…..

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        1 september 2016 om 10:52

        @rob: Hij is inderdaad niet de lichtste, maar dat komt mede door zijn vierwielaandrijving. Als ik de Macan vergelijk met de meest licht gemotoriseerde Evoque, die niet veel groter is, scheelt het gewicht maar ongeveer 280 tot 240KG…

        Ik weet dat je er geen fan van bent, kan mij je “LOL” reactie nog herinneren bij de rijtest van AB. Toen ik dat las moest ik wel even lachen en je gelijk geven, dat heb je namelijk ook gewoon. Maar qua design vind ik het wel een hele mooie auto.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          1 september 2016 om 14:36

          @viezefreddyw:
          Een Porsche Panamera zit op 1800kg. En dat is een auto van 5 meter lang en heeft ook 4 wielaandrijving. Dus hoe ze dat SUVtje zo zwaar hebben weten te krijgen en vervolgens ook nog zo krap, is voor mij echt een raadsel…. En ach die Land Rover, ja dat is eigenlijk ook niet wat…. En met de komst van de ruimere Discovery Sport is de Evoque ook redelijk overbodig geworden in mijn ogen…..

          Login om te reageren
      • Onehp zegt

        1 september 2016 om 13:18

        @rob: ziekte van de tijd. Het is nog erger. Een Macan turbo gewogen met dezelfde maat als als de rest (EU incl 75kg chauffeur) begint bij 2000kg en eentje die goed uitgerust is kan 2150kg+ wegen. Een ruimere Golf R variant ook met 4wd weegt 1575-1650kg… 500kg is niet niks, en is dus ongeveer even snel met 100pk minder. Maar wel de leukste SUV van het moment dat wel, die Macan…

        Login om te reageren
  7. reactief zegt

    1 september 2016 om 08:34

    Lekker hoor!
    Maar waarom is het geen Turbo S?
    Klinkt toch beter dan een Turbo exclusive powerkit…

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      1 september 2016 om 11:22

      @reactief: exact mijn eerste gedachte.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 september 2016 om 11:44

      @reactief: Die Turbo S zal waarschijnlijk nog volgen. Hoe meer smaakjes, hoe blijer de paarse broeken bij Porsche.

      Login om te reageren
  8. dutchcorvette zegt

    1 september 2016 om 08:36

    Macan die ook nog het blok uit de 991 Turbo S krijgen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 september 2016 om 11:45

      @dutchcorvette: De SUV’s van Porsche hebben helaas geen boxermotoren. Zijn V6’jes. Ik denk ook niet dat daar verandering in gaat komen aangezien ze op een VAG-platform staan.

      Login om te reageren
  9. bennieokkels zegt

    1 september 2016 om 08:42

    In Nederland 130mille+

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    1 september 2016 om 08:44

    Zou iemand alsjeblieft met zo’n apparaat eens flink door de blubber willen raggen? Gewoon om te zien of het kan?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      1 september 2016 om 08:56

      @pomoek: Blubber? Woestijnzand is al te gek….
      http://www.autoblog.nl/nieuws/dacia-redt-porsche-macan-uit-de-penarie-66402

      Login om te reageren
  11. borrelnoot zegt

    1 september 2016 om 08:54

    40 pk erbij, nou poeh poeh. Dat doet de eerste de beste tuningboer ook voor je voor 500,- Kom dan met iets fatsoenlijks zeg.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      1 september 2016 om 09:10

      @borrelnoot: het lijkt het zelfde, maar is zoveel verschillend.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      1 september 2016 om 10:00

      @borrelnoot: ja Porsche zelf die weet niet wat ze doen, waarom moet alles ook heel blijven na 300’000km en 5000 launch controls… En er is nog meer veranderd dat het vermogen…

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 september 2016 om 11:47

      @borrelnoot: Ik denk niet dat die tuningboer er ook een aangepast remsysteem, een koets die 15 mm dichter bij het wegdek ligt, sport chassis, Sport Chrono-pakketje en een sportieve uitlaat bij levert als je hem laat chippen.

      Login om te reageren
  12. lazy123 zegt

    1 september 2016 om 08:55

    Je kan ook gwn de macan turbo kopen. Chippen en een turbo upgrade en voilà. Snelste macan.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 september 2016 om 11:48

      @lazy123: Maar dat kan met deze Macan ook. Je krijgt gewoon een hele hoop sportieve opties in een pakket die duurder zijn als je ze los zou bestellen. En als je deze Macan laat chippen, ga je ook al richting de 500 pk.

      Login om te reageren
  13. deventernaar zegt

    1 september 2016 om 08:56

    Snelste maakaan ooit!

    Login om te reageren
  14. leaper035t zegt

    1 september 2016 om 08:58

    Aan al de knopjes op de middenconsole te zien heeft ie bijna alle opties. Overigens nog geen enkele Porsche gezien waar elke knopje op die middenconsole een functie had. Vind ik nog steeds een misser in het interieurdesign van de hiidige generatie Porsches. Gelukkig hebben ze dat opgelost bij de nieuwe Panam!

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      1 september 2016 om 11:29

      @leaper035t: Volledig mee eens. Maar is natuurlijk een nare gewoonte die alle autofabrikanten er op na houden: http://thegarage.jalopnik.com/here-are-four-reasons-why-you-should-never-ever-buy-a-1673044072

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        1 september 2016 om 13:06

        @pomoek: :) In mijn wagen is er 1 knopje dat geen functie heeft. Geen idee welke optie er nog bijkon maar ik erger me er nog steeds aan.

        Login om te reageren
  15. reobnednab zegt

    1 september 2016 om 09:10

    Dat analoge klokje met die joekelse secondenteller verpest wel het vooraanzicht zeg…

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      1 september 2016 om 11:23

      @reobnednab: u snapt dat dit een stopwatch is? Maar met u eens dat dit op een dergelijke auto een wat onzinnige optie is.

      Login om te reageren
  16. 2wheeler zegt

    1 september 2016 om 09:11

    Mooi ding hoor! In het bordeaux rood met camel interieur alsjeblieft dankjewel.

    Login om te reageren
  17. depsycholoog zegt

    1 september 2016 om 09:14

    Wat een hok. Waar moet het heen met de wereld.

    Login om te reageren
  18. leemster zegt

    1 september 2016 om 10:02

    Bha, wat een lelijk hok is het ook. Dat geld helaas voor alle SUV schuiten die gemaakt worden tegen woordig.

    Login om te reageren
  19. taka zegt

    1 september 2016 om 10:03

    Je kan natuurlijk ook gewoon een 911 kopen….

    Login om te reageren
  20. naamloos3 zegt

    1 september 2016 om 11:14

    mak an is een soort synoniem voor rustig aan hier

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    1 september 2016 om 11:19

    Mooi voor t vrouwtje.

    Login om te reageren
  22. Gulli zegt

    1 september 2016 om 11:22

    Ik blijf het bijzonder vinden dat je voor een bepaalde doelgroep een hoge auto bouwt (meer zicht voor je op de weg, jouw kind leeft na een crash en die van een ander lekker niet, status) om hem vervolgens te gaan verlagen! Koop dan een 911!

    Login om te reageren
  23. autodrome zegt

    1 september 2016 om 11:30

    Meer dan wen ton voor een verkapte tiguan, best knap ..

    Login om te reageren
  24. soudmaijer zegt

    1 september 2016 om 11:44

    Ze kunnen beter een beetje mac an doen. Ha ha ha

    Login om te reageren
  25. berlinetta zegt

    1 september 2016 om 11:51

    In dit segment is het wel de best sturende SUV die je kunt kopen. Ook een van de mooiere vind ik. Maar welke nou het snelste is of het beste is, maakt mij niks uit. Ik zou blind voor de F-pace S gaan.

    Login om te reageren
  26. beemerc zegt

    1 september 2016 om 11:57

    Hoop centen voor een veredelde tiguan

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      1 september 2016 om 13:20

      @beemerc: totaal ander platform

      Login om te reageren
  27. allesmetturbo zegt

    1 september 2016 om 12:23

    Alle lage autos worden hoger en alle hoge autos worden lager..

    Login om te reageren
  28. pinut187 zegt

    1 september 2016 om 13:31

    Selemat Macan!

    Login om te reageren
    • DaveB zegt

      1 september 2016 om 14:10

      @pinut187: hilarisch lmao

      Login om te reageren
  29. gtsmacan zegt

    4 september 2016 om 13:30

    Ik vind mijn carrera white gts veel meer sportiviteit uitstralen.
    Is absoluut een heerlijke sportwagen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North