• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang

Auteur: Loek, gepost 14 oktober 2021 om 20:05 – 13 Reacties

Geef toe, dit vooraanzicht van de Manhart GLC zie je niet graag in je binnenspiegel.

De SUV is momenteel heter dan ooit. Vandaar dat de hete SUV’s ook steeds meer naar de lagere segmenten doordruppelen. In het middenklasse segment heb je meer keuze uit snelle SUV’s dan ooit tevoren. Audi RS Q3, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, BMW X3 M en dus ook een Mercedes-AMG GLC 63 (S). Laatstgenoemde heeft brute kracht aan zijn zijde vanwege de welbekende 4.0 liter V8 die hij meekrijgt. Beschikbaar als regulier (476 pk) en S (510 pk) en dan mag je ook nog kiezen of je coupé of ‘gewoon’ wil.

Manhart GLC

Die S-versie is dus een lekkere krachtpatser, maar 510 pk is meer de norm dan iets bijzonders. De X3 M Competition en Stelvio Quadrifoglio hebben dit getal namelijk ook achter hun naam staan. Wat nou als je die wil aftroeven? Dan moet je even bij Manhart aankloppen, zij brengen een GLC uit.

GLR 700

De Mercedes GLC door Manhart heet volgens de tuner GLR 700 en dat laat je eigenlijk precies weten wat je moet weten. Inderdaad: de auto levert nu 707 pk en een zeer nette 950 Nm koppel. Manhart heeft lopen klooien met de ECU, de turbo’s en intercooler, om dit getal te realiseren. Er wordt niet verteld wat dit oplevert op de sprint. Wel dat de transmissie is aangepast om de extra kracht aan te kunnen en de auto is optisch wat verlaagd.

Manhart kleuren

Daarnaast is de Manhart GLC uitgevoerd met de kleurstelling die we inmiddels kennen van de tuner. Zwart met gouden accenten, zoals de velgen, striping en ook details in het interieur.

Gelukkig hoeft niet alles je ding te zijn, want het interieur, de velgen en de striping is allemaal optioneel. De GLR 700 is gelimiteerd, wat het moet kosten is aan te vragen bij de tuner bij serieuze interesse.

Ook interessant!

  • 'Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio'
  • Manhart loopt flink achter met deze 800 pk sterke E 63
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, glc, glc63, manhart, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Politie waardeert handeltje in goedkope benzine niet
Volgend bericht: Rocket Bunny Toyota GR86 is ontiegelijk dik »

Lees Interacties

Reacties

  1. dalmore zegt

    14 oktober 2021 om 20:21

    Dit zie je inderdaad niet graag in de spiegel. Maar dan met de rede dat je weet dat er een appende banaan achter je rijdt die mogelijk niet remt als jij wel moet remmen..

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      15 oktober 2021 om 11:03

      @dalmore: ding grijpt zelf in als de bestuurder niet oplet (collision protection)

      Login om te reageren
  2. katoenboer zegt

    14 oktober 2021 om 20:32

    Waarom wordt er door de tuners vaak niks gezegd over de sprinttijden? Scheelt dat dan zo weinig?

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      14 oktober 2021 om 20:43

      Ja. De 510pk versie doet net geen 4 seconden over de 100, daar gaan een paar tienden af. Totaal niet relevant eigenlijk, of je in 3.9 of 3.6 seconden naar de 100 gaat. En bij zo’n krap hok als dit heb je er helemaal weinig aan. Want het is niet echt comfortabel, maar ook niet echt rap in de bochten. En niet ruim van binnen. Het is allemaal net niks eigenlijk.

      Login om te reageren
      • Sanitarium zegt

        15 oktober 2021 om 07:34

        @johanneke doet het goed op de Meent of in Knokke.

        Login om te reageren
  3. meneerdemeneer zegt

    14 oktober 2021 om 21:26

    Optische verlaging, zelf verzonnen Loek?

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      14 oktober 2021 om 23:28

      @meneerdemeneer: ja, ik las m ook en herkende t niet meteen. Zou die extra aangezette sideskirts ermee bedoeld worden? Daardoor lijkt de auto lager te liggen.

      En de goedgevulde wielkasten helpen ook mee om dat beeld te bekrachtigen.

      Login om te reageren
  4. Poulusma zegt

    14 oktober 2021 om 23:18

    @loek

    “Geef toe, dit vooraanzicht van de Manhart GLC zie je niet graag in je binnenspiegel.” Wat wil hij doen dan? Door mijn auto heenrijden? 🤣

    Login om te reageren
  5. mustang750supersnake zegt

    14 oktober 2021 om 23:22

    k zie t liever helemáál niet.

    Login om te reageren
  6. monk zegt

    14 oktober 2021 om 23:41

    Ik denk niet dat iemand daadwerkelijk bang wordt van deze SUV met wanstaltige strepen. De enige reden dat mensen er bang van worden is omdat de auto eruit ziet alsof de eigenaar een pistool op zak heeft en wellicht in verboden poeders handelt

    Login om te reageren
    • Sanitarium zegt

      15 oktober 2021 om 07:36

      @monk Gelijktijdig met het hebben van een kort lontje en een misplaatst heersend gevoel. Ja dan zou ik toch wel aan de kant gaan.

      Login om te reageren
  7. Charles Taycan 4S zegt

    15 oktober 2021 om 08:41

    Wordt er niet bang van ….😉

    Login om te reageren
  8. antwaarpeneir zegt

    15 oktober 2021 om 17:02

    Zonde dat ze, net zoals bij vele andere tuners, bij manhart altijd alles in hetzelfde jasje steken.. hier word je niet echt bang of warm meer van

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North